kertakenttään
Ylipäällikkö
Taisi olla tyrskylevy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kaikkein mielenkiintoista olisi nyt tietää näiden kolmen vaihtoehdon hinnat. Miten vertautuvat?Ulkonäköä arvioidessa kannattaa verrata muihin suomalaisiin aikalaistuotteisiin.
Sisu GTP - hyi mikä läski lättänaama! Kaksiosaisesta tuulilasistakaan ei tule pisteitä...
Protolab PMPV - virne naamalla, mutta otsa on liian korkea ja ohjaamosta tuskin näkee edes ulos...
Ulkonäköä arvioidessa kannattaa verrata muihin suomalaisiin aikalaistuotteisiin.
Sisu GTP - hyi mikä läski lättänaama! Kaksiosaisesta tuulilasistakaan ei tule pisteitä...
Protolab PMPV - virne naamalla, mutta otsa on liian korkea ja ohjaamosta tuskin näkee edes ulos...
Sekä että?Aika paksu on toi keulanlisäosa, jos on vain tyrskylevy. Olisko joku komposiittilisäpanssari, toisaalta keula on niin tylppä ja nousee aika ylös, että tarviiko edes tyrskylevyä?
Täytyisi löytyä muualta kuin Venäjältä, mielellään kaikki vielä lännestä.
Tuo Klaude Kopteri esitti mulle että tuo Sisu olisi kovasti räätälöitävissa nykýisestä 4x4 konfiguraatiosta jopa 12x12 rakenteeseen. Siinähän on jo tuo kuormapuoli irrallinen moduuli, jonka voi vaihtaa tarvittavaan moduuliin. Edelleen esitti että konstruktio on hvyn pitkälle räätälöitävissa asiakkaan tarpeiden mukaan. Esirtti että Tuo 4x4 liikku hetteikössä liukkaasti koska renkaiden ilmanpainetta voi säädellä ohjaamosta.niin alas kuin 0,4-0,5 bariksi, ja maantiellä sitten huristella 10 barilla. Esitti myös että siihen voi laittaa myös 2-3 ohjaavaa akselia.
Sisu on kuulemma myös osittain mukana tuossa Protolabsin tuotteessa, jota on jo arvuuteltu kun se proto syntyi Karjaalla.
Oli pidättyväisin tuon Patrian kanssa jonka esitti pääosin perustuvan aiempaan tekniikkaan.
Täytyypä porisuttaa Klaudea seuraavan kerran kun näkee, Sisuahan esiteltiin myös hänen lehdessään (Auto tekniikka ja kuljetus).
https://sisuauto.com/media-arkisto/...2018 Sisu GTP Erikoisjoukkojen pikamenija.pdf
Pääasia on, että jotain tehdään ja yritetään. Vanhoilla Paseilla ei voi ajaa maailman tappiin saakka. Kaikissa kotimaisissa tuotoksissa, joita nyt on tarjolla, on omaan tarkoitukseensa sopivia ominaisuuksia. AMV on kovan kärjen rassi (mielellään tornilla ja konetykillä), nämä kolme muuta sopivat vähemmän fronttailevaan kurvailuun.
Tuo Klaude Kopteri esitti mulle että tuo Sisu olisi kovasti räätälöitävissa nykýisestä 4x4 konfiguraatiosta jopa 12x12 rakenteeseen
Mikä lie Viroon menneiden (60 kpl?) ja rauhanturvahommissa FUBAR-kuntoon saatettujen ajoneuvojen vaikutus? Otitko ne huomioon?
Plus minkä verran on Merivoimissa Paseja, varattu toimintaan.
Kun niitä ei ole tarvinnu ilmottaa?
Pataljoonan verran niitä on ollut. Tarkalleen muistaakseni 45kpl joilla joskus kalustettiin sa-rannikkoprikaatin jääkäripataljoona. Tämä on ihan julkista tietoa.
Ja kyllä ne Merivoimienkin kalut pitää yhtälailla kokonaismäärissä ilmoittaa niin kauan kuin laivasto on osa sotalaitosta. Selitys Merivoimien kirjanpidosta raskaan kaluston piilopaikkana on aivan yksiselitteisesti paskapuhetta. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä puhutaan ja kirjoitetaan.
Luolissa ne kätköpaikat ovat.
Mun pitää opetella lisää tuota mun sarkasmia.
Mutta kiitos luvusta
Minäpä otan ja kaivan huumorini sieltä jostain mihin ei päivä paista
Sitä minäkin tässä yritin sanoa että ei se muotoilu ole tärkeä. Hyvät ominaisuudet ja mahdollisimman halpa hinta, se on tärkeää.
Mielestäni pelkistetty muoto uuspasissa sitä kyllä mukavasti modernisoi. On myös huomattava, että työläs AMV:n alusta ei budjetin puolesta varmaankaan anna paljoa mahdollisuuksia tehdä vaativia muotoja ja saumauksia koripinnan teräksen muotoiluun jolloin selkeät suorat saumat on perusteltu ratkaisu.