Nyt puhuu Jussi Halla-ahon salarakas: näin 8 vuotta kestänyt suhde sai alkunsa
Naisen mukaan hänen tarkoituksenaan ei ole sabotoida Halla-ahon puheenjohtajakampanjaa.
Keskiviikkona Suomen Kuvalehti uutisoi, että perussuomalaisella europarlamentaarikolla Jussi Halla-aholla on avioliiton ulkopuolinen pieni lapsi. Asia tuli median tietoon, kun lapsen äiti lisäsi noin viikko sitten Facebook-tililleen yhteiskuvan lapsesta ja Halla-ahosta. Lapsen äiti kertoo Iltalehdelle poistaneensa kuvan Facebookista Halla-ahon pyynnöstä.
Arkaluontoinen tieto avioliiton ulkopuolisesta lapsesta tuli esiin Halla-ahon kannalta kiusalliseen aikaan perussuomalaisten puheenjohtajavalinnan alla.
Samana päivänä kun avioliiton ulkopuolisesta lapsesta uutisoitiin, Halla-aho totesi A-studion haastattelussa, että ajankohta asian ilmi tulemiselle "tuskin on sattumaa."
Lapsen äiti sanoo Iltalehdelle, ettei hänen tarkoituksensa ole vaikuttaa poliittisiin kuvioihin millään tavalla.
- Kuvan lisäämisessä Facebookiin ei ollut mitään tarkoituksenhakuisuutta, ja tietyllä tavalla olen Jussin kannattaja. Kyse ei ole mistään kampanjan sabotoinnista. Toivon hänelle menestystä. En tiedä, mihin Jussi viittasi sanoessaan, että ajankohta tuskin on sattumaa. Tuskin hän kuitenkaan minuun viittasi, nainen sanoo.
Hän kertoo lisänneensä kuvan isästä ja lapsesta Facebookiin, koska Halla-aho on toistuvasti ilmoittanut julkisuuteen väärän lapsiluvun.
- Jussista uuden vuoden aikaan tehdyssä lehtihaastattelussa mainittiin lapsiluvuksi neljä. Ensimmäistä kertaa se oli minulle todella vaikea paikka hyväksyä. Olen puhunut hänelle asiasta kuukausien ajan ja toivon, että hän korjaisi lapsiluvun. Äitinä minusta tuntuu todella väärältä, että lapseni ikään kuin kielletään.
Blogitekstit tekivät vaikutuksen
Naisen ja Halla-ahon yhteinen lapsi syntyi 2015 vuoden lopulla. Halla-ahon vaimo Hilla sai naisen mukaan tietää asiasta muutamaa kuukautta lapsen syntymän jälkeen.
Halla-aho on avioitunut vaimonsa kanssa 2002. Heillä on neljä yhteistä lasta.
Naisen mukaan kaikki alkoi Halla-ahon kirjoittamasta Scripta-blogista, jota nainen alkoi lukea aktiivisesti vuonna 2007 ulkomailla asuessaan. "Hyvin argumentoidut ja syvälliset, mutta myös huumoria sisältävät" blogitekstit tekivät häneen vaikutuksen. Erityisesti mieleen jäi lapsia ja lasten saamista käsittelevä kirjoitus.
- Sen luettuani ajattelin, että voisin vaikka äänestää häntä.
Kesällä 2009 nainen muutti takaisin Suomeen ja tapasi Halla-ahon ensimmäistä kertaa kasvotusten. Pari oli jo aiemmin vaihdellut viestejä netissä.
- Jussi oli jo siinä vaiheessa tehnyt minuun vaikutuksen teksteillään. Hän pyysi minua kahville. Suhde syveni vähitellen, mutta nopeasti. En silloin suinkaan ajatellut, että saisimme Jussin kanssa tulevaisuudessa yhteisen lapsen, nainen kertoo.
- Suhteemme on kestänyt aika tarkkaan kahdeksan vuotta, ja se on jatkunut tähän asti. Nyt emme ole tavanneet yli viikkoon, mutta tätä nyt on turha puida tarkemmin. Heidän perhettään on kohdannut vakava kriisi, joka vaatii sisäistä selvittelyä. Viestittelemme kuitenkin päivittäin.