Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Kansalaisten kannalta olisi parempi jos vaaleissa asetettaisiin valittavaksi kaksi erilaista hallitusohjelmaa. Puolueiden tulisi jo etukäteen valita kumman taakse kaikki puolueen mahdolliset kansanedustajat asettuvat.
Äänestysteknisesti ehkä ymmärrettävä malli, mutta koska puolueiden perustana ovat aatesuunnat niin tällainen ennakkoasettelu ei voi toteutua.
Minun mielestäni kaikkein oleellisinta on se mitä arvoja puolueet kirjaavat nettisivullaan/ohjelmassaan. Joka tapauksessa kansalaisella on mielipide maailman asioista ja siitä millaisen arvomaailman omaavassa maassa kansalainen haluaa asua. Siksi on luontevinta, että puoluejakauma on tapahtunut luonnollisesti arvomaailmaan nojautuen.

Ongelma Suomessa on ehkä se, että äänestäjät äänestävät sitä urheilijaa tai laulajaa joka on hyvin tunnettu, mutta äänestäjät eivät vaivaudu perehtymään puolueiden arvomaailmaan sen mukaisena mitä puolueet itselleen omassa ohjelmassaan ovat kirjanneet.

.
 
Ongelma Suomessa on ehkä se, että äänestäjät äänestävät sitä urheilijaa tai laulajaa joka on hyvin tunnettu, mutta äänestäjät eivät vaivaudu perehtymään puolueiden arvomaailmaan sen mukaisena mitä puolueet itselleen omassa ohjelmassaan ovat kirjanneet.
Niin no, kun meillä on "henkilövaalit." :rolleyes: Doh, sanoisi Homer.
Kun fakta on se että niitä julkkiksia otetaan vain äänimagneeteiksi puolueelle. Valtaa käyttävät puolueet ja puolueissakin vain se joku ylin klikki.
 
Niin no, kun meillä on "henkilövaalit."
No sittenhän homma sujuu ihan oikein!
Tyhmät äänestävät saa just sitä minkä ymmärtävät.

Mua ihan oikeasti v***ttaa että asutaan tällaisessa sarvikuonojen maassa, että kansa ei yhtään perehdy politiikkaan, vaan antaa vedättää itseänsä viihdetaiteilijoilla.
 
No sittenhän homma sujuu ihan oikein!
Tyhmät äänestävät saa just sitä minkä ymmärtävät.

Mua ihan oikeasti v***ttaa että asutaan tällaisessa sarvikuonojen maassa, että kansa ei yhtään perehdy politiikkaan, vaan antaa vedättää itseänsä viihdetaiteilijoilla.
Kuluu oleellisesti nykyiseen koululaitokseen, että kansalaisvelvollisuudet ovat tuntematon käsite.
 
No sittenhän homma sujuu ihan oikein!
Tyhmät äänestävät saa just sitä minkä ymmärtävät.

Mua ihan oikeasti v***ttaa että asutaan tällaisessa sarvikuonojen maassa, että kansa ei yhtään perehdy politiikkaan, vaan antaa vedättää itseänsä viihdetaiteilijoilla.

Kehtaatkin edes ajatella moisia! Oon täysin saletti, että seuraava ex-missi tahi yleisurheilija saa junan takaisin raiteille. :)
Koko homma on yhtä isoa teatteria ja missikisaa, vähän kuin taikatemppu, että "katso tänne samalla kun vien sun lompakon".
 
No sittenhän homma sujuu ihan oikein!
Tyhmät äänestävät saa just sitä minkä ymmärtävät.

Mua ihan oikeasti v***ttaa että asutaan tällaisessa sarvikuonojen maassa, että kansa ei yhtään perehdy politiikkaan, vaan antaa vedättää itseänsä viihdetaiteilijoilla.

Varmasti näinkin. Eikä se olekaan väärin että kansalaiset saavat äänestää sellaista ehdokasta jonka näkevä parheiten sopivan edustajakseen.
Mielestäni näin on parempi kuin se että äänestettäisiin pelkkää puoluetta ja puolueen laatimaa ehdokaslistaa (Ruotsin malliin). Eikä minua vaivaa sekään että urheilijat tai muut julkkikset asettuvat ehdokkaiksi. Tuskin he ovat juurikaan sen huonompia ehdokkaita kuin muutkaan.

Kaikkein huonoin tilanne on se jos/kun ei saisi äänestää muuta kuin ainoan sallitus - väkivallan avulla maata hallitsevan - puolueen rikollisia kuten Venäjällä.

Kuten jo aikaisemmin totesin niin toivoisin vain sitä että puolueet pitäisivät kiinni ennen vaaleja kertomastaan politiikasta ja tavoitteistaan. Toki tässäkin on kansalaisten oltava tarkkana. Sellaisen puolueen ehdokasta ei kannata äänestää toistamiseen joka luistaa mainostamistaan tavoitteista.

Näillä mennään kun ei parampaakaan järjestelmää ole tiedossa.
 
Kokoomus taustainen poliisi vuokraa asuinkäyttöön...
Teuvo on saanut varmasti "konsulttiapua" edustajakonkari Paavolta :ROFLMAO:

Kieltämättä tulee väistämättä mieleen Väyrysen klassinen jalasmökkihuijaus. Jokos persut ovat ehtineet kommentoida tapausta (ja todnäk. valittaa lehdistön heihin kohdistamasta ajojahdista) ?

Tavallaan surkuhupaisaa että PS on julkisesti ajanut tiukkaa linjaa seksuaalirikosten suhteen. Ja Teuvo on itse ollut julkisuudessa omine ahdistelu & kännisekoiluineen ihan riittävästi. Lisäksi sanoisin että hieman noloa kun puolue pitää ääntä siitä mitenkä mamut väärinkäyttävät yhteiskunnan tukia. Ja nyt on taas Teuvo itse julkisuudessa periaatteessa saman asian tiimoilta.
 
Näin on. Siksi moni odottaakin Hakkaraisen potkuja puolueesta.
Hakkarainen on Persuille rasite ja imagotappio.

.

Paljon suurempi rasite persuille on vaikkapa Huhtasaari ja oikeastaan myös itse puheenjohtaja Halla-aho täydellisesti reaalimaailmasta ulkona olevine EU-vastustuksineen. Tähän kun vielä liittyy paradoksi siitä että hän itse on valinnut hillotolpakseen unionin parlamentin.
 
.

Kansalaisten kannalta olisi parempi jos vaaleissa asettaisiin valittavaksi kaksi erilaista hallitusohjelmaa. Puoluiden tulisi jo etukäteen valita kumman taakse kaikki puolueen mahdolliset kansanedustajat asettuvat. Tämäkään ei varmasti takaa kansalaisille täydellistä valinnan mahdollisuutta, mutta johtaisi kuitenkin siihen että äänestäjillä olisi edes hieman todellista valtaa miettiessään kummalle vaihtoehdolle antaa äänensä.
Kaikkein hirvittävin vaihtoehto. Kuka ne ohjelmat laatis? Toisen raapustaa Orpo ja toisen Li....

Kyllä olisi huumori kaukana jos toivokin paremmasta politiikasta vietäisiin pois...
 
Viimeksi muokattu:
Paljon suurempi rasite persuille on vaikkapa Huhtasaari ja oikeastaan myös itse puheenjohtaja Halla-aho täydellisesti reaalimaailmasta ulkona olevine EU-vastustuksineen. Tähän kun vielä liittyy paradoksi siitä että hän itse on valinnut hillotolpakseen unionin parlamentin.
Noh,Halla-aho on mielestäni sanonut,että tällä hetkellä EU-ero ei ole realismia mutta se ei estä häntä tuomasta EU:n epäkohtia esiin. Lisäksi hän on palaamassa kotimaan politiikkaan,että se siitä hillotolpasta. Ehkä hän halusi mittauttaa suosiota eurovaaleissa,eikä se huonosti mennyt:yli 80 000 ääntä.
 
Oikea media oli taaaas niin oikeassa.....
Jussi Halla-aho
17 min ·

Aika härski tempaus oli tämänpäiväinen Hakkarais-kohu. Jos vuokrasopimuksessa lukee "Kellarihuoneisto 1 h + tupakeittiö + sauna + varastotilaa", kyllä se minun mielestäni kuulostaa asunnolta eikä saunalta. Mikäli kyseessä on sauna, jota ei saa käyttää asumiseen, vuokranantajan ei varmaan pitäisi käyttää sopimuksessa tällaista määritelmää.
Mielenkiintoista on myös se, että kun vihreiden kansanedustaja asuu puoli-ilmaiseksi äitinsä omistamassa asunnossa ja panee suurimman osan kakkosasunnon perusteella maksettavasta kulukorvauksesta taskuunsa, kyseessä on Iltalehden mukaan "satumainen tuuri", ei kikkailu.

ILTALEHTI.FI

Tässä on Teuvo Hakkaraisen kohuttu vuokrasopimus - Hakkarainen: ”Jotain on pielessä, jos tunnetulta poliisimieheltä ei voi vuokrata kämppää...”
 
Kaikkein hirvittävin vaihtoehto. Kuka ne ohjelmat laatis? Toisen raapustaa Orpo ja toisen Li....
Kyllä olisi huumori kaukana jos toivokin paremmasta politiikasta vietäisiin pois...

Olen opetellut tavan että antamani kritiikin/arvostelun jälkeen koetan tarjota parempaa ratkaisua. Muutenhan kritiikki on turhaa jopa arvotonta.

Ehkei esittämäni ratkaisu ole paras mahdollinen mutta jotain kuitenkin..mikä olisi Sinun ehdotuksesi paremmaksi järjestelmäksi?
 
Back
Top