Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Rajat auki politiikka tuo turvattomuutta ja jakaa yhteiskuntaa, globalismi nakertaa keskiluokkaa. Koska et osaa argumentoida globalismin ja rajat auki -politiikan eduista asetat PS:lle vaatimuksen, että muutakin pitäisi olla. Pitäisi ajaa guggenheimia Helsinkiin? Mitäs jos kertoisit suoraan minkälaista politiikkaa ajavan puolueen haluaisit Suomeen. @VLF
 
Rajat auki politiikka tuo turvattomuutta ja jakaa yhteiskuntaa, globalismi nakertaa keskiluokkaa. Koska et osaa argumentoida globalismin ja rajat auki -politiikan eduista asetat PS:lle vaatimuksen, että muutakin pitäisi olla. Pitäisi ajaa guggenheimia Helsinkiin? Mitäs jos kertoisit suoraan minkälaista politiikkaa ajavan puolueen haluaisit Suomeen. @VLF
Ahhhhh, sä nyt just alleviivaat sitä mikä PS:ssä on vikana. Väärin argumentoitu. Ja jos et kannata PS:ää, kannatat maahanmuuttoa, globalismia ja Guggenheimia? Miksi mun pitäis argumentoida globalismin tai maahanmuuton eduista? Ei sellaset asiat ole todellakaan mun agendalla, päinvastoin. Guggenheim...juupa juu. Kiinnostaa vielä vähemmän. Olikohan oma argumenttisi nyt sitten hyvä? Monta oletusta siinä ainakin oli...
 
Tällainen huomio suhtautumisesta liittyen noihin eri puolueiden jäsenten toilailuihin. Tällä foorumilla on varmaan etupäässä PS, Kokoomus ja Keskusta äänestäjiä.
Jos todetaan, että jonkun puolueen jäsen on toilaillut, niin reaktiot näyttävät olevan näin. Tämä on vain henkilökohtainen stereotyyppinen vaikutelma. Asiasta saa siis esittää eriäviä mielipiteitä.

Reaktiot keskustalaisten töppäyksiin
- kukaan ei sano mitään (onko syy sitten häpeily, huulen pureminen vai mikälie?)

Reaktiot kokoomuslaisten töppäyksiin
- asia myönnetään, todetaan, että asia olisi hyvä selvittää, ja saattaa asianomaiset tarpeen vaatiessa vastuuteen

Reaktiot perussuomalaisten töppäyksiin
- asia kielletään
- asiaa vähätellään
- se oli todellisuudessa jonkun muun syy
- kaikki muutkin tekevät sitä, joten se ei voi olla hänen vikansa
- häntä äänestetään siitä huolimatta, ja tällainen "yleinen ajojahti" vain lisää hänen suosiotaan äänestäjien keskuudessa
 
No kai se haittamaahanmuuton vastustaminen ja EU-kriittisyys on se juttu äänestää PS:ää.Kai minäkin muuten äänestäisin vaikka Keskustaa. Muissa asiakysymyksissä erot ovat aika pieniä,kun puolueohjelmia katselee.
 
Ahhhhh, sä nyt just alleviivaat sitä mikä PS:ssä on vikana. Väärin argumentoitu. Ja jos et kannata PS:ää, kannatat maahanmuuttoa, globalismia ja Guggenheimia? Miksi mun pitäis argumentoida globalismin tai maahanmuuton eduista? Ei sellaset asiat ole todellakaan mun agendalla, päinvastoin. Guggenheim...juupa juu. Kiinnostaa vielä vähemmän. Olikohan oma argumenttisi nyt sitten hyvä? Monta oletusta siinä ainakin oli...
Kerro toki mikä PS:n ajamassa politiikassa on vikana. Kerro myös mikä muu puolue vastustaa maahanmuuttoa ja globalismia. Piraattipuolue? Jos haluat kritisoida PS:ää yhden asian puolueena niin vaivaudu kertomaan mistä asioista heidän pitäisi puhua enemmän. Turha jättää vihjailun varaan kun voi puhua suoraan.
 
Kerro toki mikä PS:n ajamassa politiikassa on vikana. Kerro myös mikä muu puolue vastustaa maahanmuuttoa ja globalismia. Piraattipuolue? Jos haluat kritisoida PS:ää yhden asian puolueena niin vaivaudu kertomaan mistä asioista heidän pitäisi puhua enemmän. Turha jättää vihjailun varaan kun voi puhua suoraan.
PS:n ohjelmassa ei ole paljoa moittimista, olen monista asioista samaa mieltä. Varmaan aika moni muukin. Minusta PS:n ohjelma on itseasiassa aika hyvä! Ja olet oikeassa ettei vastaavaa ole muilla. Sitten tulee se mutta ja samalla syy miksi olen pettynyt.

PS ei ole mielestäni onnistunut edistämään ohjelmassa olevia asioita. Eikä tällä menolla tule onnistumaankaan. Syyt olen mielestäni sanonut jo moneen kertaan.

1. Poliittinen uskottavuus kansan ja muiden puolueiden silmissä on heikkoa.
2. Saavutukset on vähissä, puhetta paljon
3. Keskittyy liikaa yhteen asiaan, ei varmaan tarvi sanoa mikä se on
4. Sisäisiä ristiriitoja on matkan varrelle mahtunut ennätysmäärä, kykeneekö puolu enää päätöksentekoon ja vastuunkantoon?
5. Aivan liikaa skandaaliherkkiä persoonia.
6. Irtisanouduttava ääriliikkeistä uskottavalla tavalla
7. Vähän asiaosaajia
8. Vähän yhteistyökykyä
9. Uskomus siitä että maahanmuutto on niin iso asia, että kaikki maahanmuuton vastustajat haluaa äänestää PS:ää on väärä. Täytyy ymmärtää että on muitakin asioita eikä yksi asia ole välttämättä kynnyskysymys kaikille

Tämä on minun mielipide; en ole minkään puolueen jäsen. Äänestän sitä joka parhaiten kykenee toteuttamaan sitä politiikkaa mikä on minulle tärkeää. Turvallisuus, terveys ja puolustus on minulle tärkeimmät asiat. Ei (mun) mielipiteellä ole mitään painoarvoa yksinään, mutta uskon että en ole ainoa joka ajettele tällä tavalla. Tässä kilpallaan tärkeistä duunari ja keskiluokan äänistä, mielestäni niitä ei ole varaa PS:n hukata. Ja koska toivon että hyvä PS:n ohjelma toteutuu, niin toivon että hommat saadaan kuntoon ja ääniä sitä kautta puolueelle.
 
Voi ajatella myös niin että vaikka et kannata Persuja äänestät niitä silti, koska kaikkia muita puolueita äänestämällä tuet maahanmuuttoa. Koska he eivät uskalla ottaa kantaa ja tehdä mitään. Vai uskaltaako?

On eriasia puhua ja eriasia toimia. Vaikka hallitus ei rajojen kiinnilaitosta puhuisi ne voi silti tehdä tietynlaisesta maahanmuutosta hyvin nihkeää. Esimerkkinä Macron. Kaikkien suvaitsevaisten lemmikki. Hän puhuu kauniisti samalla kun Italian ja Ranskan rajalla pamppu puhuu. Sieltä ei kuulemma tulla. Eikä Espanjastakaan enää. Vaan otatko äänestäjänä riskin? Onko tämä edes äänestäjän asia vai onko kohtalomme kuitenkin sama kuin Ruotsilla ja muilla. Raiskaukset peruskoulujen vessoissa uusi normaali.
 
Mun arvostamisilleni netissä nostaa koira jalan, mutta en arvosta ps:n vastustamista olemattomilla ja jopa keksityillä perusteilla. Politiikassa ei ole tapana antaa kakkakikkareiden läjähdellä omaan naamaan ilman vastalauseita. Uustulkinnat soinipersujen hallitustiestä ovat tietämättömien tai pahantahtoisten hommaa. Ne eivät jää ruotimatta.

PS ei ole ollut mukana hallituksissa ennen perskekoa joten kyllä, päätökset ja seuraamukset ovat toisten vika, jos tällaista hiekkalaatikkokieltä nyt on pakko käyttää. Muut puolueet ja media ovat vastuussa kaikesta siitä mitä Jussipersut vastustavat. Ihan kaikki. Soinipersut olivat hallituksessa ajamassa Soinin muonavankkureita ilman aikomustakaan noudattaa kentän tahtoa. Tämä näkyi kannatuksen puolittumisessa ja pj-vaalissa. Joten kyllä, muiden vika, ja nyt niihin muihin lukeutuu myös ex-persujohto. Persujen mahdollisuudet vaikuttaa tyrmättiin sisältä päin, ja valtion päämiehen johdolla.

Jos haluatte pelata roskamedian ja raivomokuttajien peliä, käyttäkää toki hakkaraisia ja lauroja, noita nolouden huippuja lyömäaseina. Mutta laittakaa rohkeasti puoluekanta näkyviin. Kokkarin kuitti ei oikein pure, enemmän hävettävää heillä on. Maanpetoksesta alkaen.
 
@VLF kanssa aika samoilla linjoilla mitä tulee kysykseen, että mikä persuissa ei sytytä.

Talousosaaminen on sekin politiikan keskeisiä elementtejä. Ja tätä puuttuu. Eikä sekään vakuuta, että hallitusvastuusta ensin kieltäydyttiin ja sittemmin sinne populistisesti päästyä siellä pyörrettiin omia lupauksia ja hajottiin näyttävästi. Jotain yksittäistä hyvää löytyy mutta kokonaiskuva on aika ahdistava, yksipuoleinen ja osaamaton.
 
@VLF kanssa aika samoilla linjoilla mitä tulee kysykseen, että mikä persuissa ei sytytä.

Talousosaaminen on sekin politiikan keskeisiä elementtejä. Ja tätä puuttuu. Eikä sekään vakuuta, että hallitusvastuusta ensin kieltäydyttiin ja sittemmin sinne populistisesti päästyä siellä pyörrettiin omia lupauksia ja hajottiin näyttävästi. Jotain yksittäistä hyvää löytyy mutta kokonaiskuva on aika ahdistava, yksipuoleinen ja osaamaton.

Samaa mieltä talousasioista, lisäisi huomattavasti uskottavuutta kun olisi vankkaa osaamista siltä saralta.

Se että jäivät pois hallituksesta ekalla kerralla oli laskelmoitu juttu. Puolue ei olisi kestänyt. Eikä sitten kestänytkään kun hallitukseen oli lopulta ”pakko” mennä. Kompromissit oli vaikeita hajanaiselle puolueelle ja hajoaminen maksoi puolueellelle paljon. Hävisi hirvittävä määrä asiaosaamista ja verkostoja. Nyt tätä puolta pitäisi jälleenrakentaa pikavauhtia, on monet vaalit tulossa.
 
@VLF, aika hyvä. Tuolle pohjalle voi rakentaa.
Arvostan! Minä kun luulin aikaisempien yhteenottojen jälkeen, että katsot asioita niin PS-lasit päässä ettei rikkaa löydy rokasta vaikka kuinka näyttäisi että tuossa se on. Olinkin ilokseni väärässä!

Tätä samaa asennetta korjata puolueen kurssia toivoisin näkeväni enemmänkin politiikassa. Että ei oteta nokkiinsa kun tälläinen ihan tavallinen äänestäjä sanoo mikä missäkin puolueessa närästää, vaan myönnetään ongelma ja korjataan sitä.

Miksi kirjoitan juuri PS:stä? No se kiinnostaa minua jossain määrin. Ohjelma on itsessään aika hyvä. Jos vihreät kiinnostaisi, niin kirjottelisin heidän kipukohdista. Että tämmöset lentokoneessa seisoskelijat pilaa kuvaa, vähän samaan tapaan kuin Hakkarainen on onnistunut tekemään omalle puolueelleen.
 
PS ei ole mielestäni onnistunut edistämään ohjelmassa olevia asioita. Eikä tällä menolla tule onnistumaankaan. Syyt olen mielestäni sanonut jo moneen kertaan.
Niin kuin sanoit, muilla ei ole vastaavaa ohjelmaa. Kuitenkin Suomessa ei ole odotettavissa, että PS pääsisi yksin muodostamaan hallituksen, jolloin PS joutuu uimaan vastavirtaan. Tämän takia muiden puolueiden kritisointi kuuluu asiaan, koska maahanmuutosta ja globalismista vastustamista ei voi luopua. Muiden puolueiden tulee taipua, ei PS:n. PS:n kanta maahanmuuttoon on jo nyt kompromissi, rajat kiinni ei riitä vaan pitää alkaa perumaan kansalaisuuksia ja heittämään tänne kuulumatonta väkeä ulos.

1. Poliittinen uskottavuus kansan ja muiden puolueiden silmissä on heikkoa.
2. Saavutukset on vähissä, puhetta paljon
3. Keskittyy liikaa yhteen asiaan, ei varmaan tarvi sanoa mikä se on
4. Sisäisiä ristiriitoja on matkan varrelle mahtunut ennätysmäärä, kykeneekö puolu enää päätöksentekoon ja vastuunkantoon?
5. Aivan liikaa skandaaliherkkiä persoonia.
6. Irtisanouduttava ääriliikkeistä uskottavalla tavalla
7. Vähän asiaosaajia
8. Vähän yhteistyökykyä
9. Uskomus siitä että maahanmuutto on niin iso asia, että kaikki maahanmuuton vastustajat haluaa äänestää PS:ää on väärä. Täytyy ymmärtää että on muitakin asioita eikä yksi asia ole välttämättä kynnyskysymys kaikille

Tämä on minun mielipide; en ole minkään puolueen jäsen. Äänestän sitä joka parhaiten kykenee toteuttamaan sitä politiikkaa mikä on minulle tärkeää. Turvallisuus, terveys ja puolustus on minulle tärkeimmät asiat. Ei (mun) mielipiteellä ole mitään painoarvoa yksinään, mutta uskon että en ole ainoa joka ajettele tällä tavalla. Tässä kilpallaan tärkeistä duunari ja keskiluokan äänistä, mielestäni niitä ei ole varaa PS:n hukata. Ja koska toivon että hyvä PS:n ohjelma toteutuu, niin toivon että hommat saadaan kuntoon ja ääniä sitä kautta puolueelle.
1. ja 2. näkisin, että pitäisi ensin päästä hallitukseen päättämään asioista ennen kuin voi olla saavutuksia. PS on nyt aivan eri puolue kuin Soinin aikaan.
3. Tuo asia tuhoaa maan sisältäpäin.
4. ja 5. Skandaaliherkistä persoonista olen osittain samaa mieltä, sekin on ongelma, että PS ei saanut esim. Pauli Vahteraa vahvemmin mukaan/esille. Ei päässy kunnallisvaaleissa läpi ja hänen talousosaaminen olisi todella hyvää PS:lle. En tiedä onko hän enää PS:ssä ollenkaan.
6. Ei tarvitse irtisanoutua mistään, PS:n kutsuminen ääriliikkeeksi on vaan mustamaalaamista. Siihen peliin mukaan lähteminen tekee vain syyllisemmän näköiseksi.
8. Kyky vai ohjelma liian eroavainen muista puoleista, jotka kaikki kannattavat rajat auki politiikkaa?
9. Jos maahanmuutto ei ole vielä tärkein asia, niin se tulee olemaan. Tähän suuntaan on koko Eurooppa kulkenut ja moni maa on Suomea pitemmällä. Ruotsissa SD ja AfS saamassa mittavan kannatuksen ensi viikolla.

Hyvä keskustelua rakentava postaus joka tapauksessa.
 
Arvostan! Minä kun luulin aikaisempien yhteenottojen jälkeen, että katsot asioita niin PS-lasit päässä ettei rikkaa löydy rokasta vaikka kuinka näyttäisi että tuossa se on. Olinkin ilokseni väärässä!

Tätä samaa asennetta korjata puolueen kurssia toivoisin näkeväni enemmänkin politiikassa. Että ei oteta nokkiinsa kun tälläinen ihan tavallinen äänestäjä sanoo mikä missäkin puolueessa närästää, vaan myönnetään ongelma ja korjataan sitä.

Miksi kirjoitan juuri PS:stä? No se kiinnostaa minua jossain määrin. Ohjelma on itsessään aika hyvä. Jos vihreät kiinnostaisi, niin kirjottelisin heidän kipukohdista. Että tämmöset lentokoneessa seisoskelijat pilaa kuvaa, vähän samaan tapaan kuin Hakkarainen on onnistunut tekemään omalle puolueelleen.

Hommahan muuttuu vain sillä että lähdet itse mukaan muuttamaan sitä, voit esimerkiksi vaikuttaa PS:n äänestäjäkuntaan äänestämällä sitä.
 
Päinvastoin kuin väität, PS siis syrjäytettiin hallituksesta koska Halla-aho esitti vaatimuksen hallitusohjelman noudattamisesta. Arvo Pohjalliset tekivät asiasta aatteellisen teatterin jonka seurauksena demokratian päälle kustiin ja paskannettiin oikein korkealta ja kovaa.
Niin, siis ei vaatinut puolueen ohjelman mukaisia rukkaukksia, kuten olisi tullut, jos Soini oli pettänyt, kuten persuista usein kuulee. Nyt teet hyveen äänestäjien pettämisestä.
Ei, Halla-ahon johtama Persut jätettiin pois, koska Halla-ahon linja oli erilainen kuin Soinin. Suoraa ksenofobiaa ja demonisointia. Näiden kanssa kokkarit ja kepulit laskivat etteivät voi olla hallituksessa.

Käytännössä oli kaksi puoluetta joista toiset olivat täynnä ksenofobeja ja muutenkin täysin arvaamatonta porukkaa, kuten kopio-Laura, saunatonttu-Teukka, venäjä-Eerola ja taksi-Packalen. Vaalikauden loppuun molemmilla porukoilla on ihan sama valtakirja, joten on aika selvää kumpi valittiin.
 
Viimeksi muokattu:
@Talvela En varmasti ole oikea henkilö politiikkaan, tiedän sen kokemuksesta. Muutamaa luottamustehtävää olen hoitanut (ei poliittinen) ja siinä hommassa todennut että ei ole mun juttu. Mut periaatteessa olet aivan oikeassa, yhteiskunnallista aktiivisuutta kaivataan aina. Taidan kuitenkin tyytyä hieman toisenlaisiin kuvioihin joihin mulla on parempi osaaminen, ja oman ääneni antamiseen sille joka on kulloinkin lähimpänä omia arvojani. Mitään puoluerajoja -tai rasitteita -mulla ei ole.
 
Siihen täytyy käyttää itse vaivaa ja lukea vaaliohjelma. Tiedotusvälineet harvoin tuovat muuta, kuin maahanmuuton persuilta esille. Paljon PS siitä puhuukin, mutta on niillä muutakin ollut ohjelmissaan.

Sama pätee muihinkin puolueisiin, lukemalla vaaliohjelmat saa paremman kuvan puolueen ajamista asioista, kuin pelkästään uutisia seuraamalla.
Voiko puoluetta jonka kulttuuripoliittista ohjelmaa puolueen "työmies" myöhemmin selitti vitsillä, arvioida puolueohjelman perusteella? Se "työmies" joka ei oikeita töitä ole vuosikymmeniin tehnyt on edelleen juonimassa puoluetoimistossa. Ja nyt en edes viitsi mennä siihen että se kulttuuripoliittinen ohjelma oli melkein samanlainen kuin NSDAP:n.

Ei vaan teoista saa kuvan puolueen ajamista asioista ja politiikassa puheet ovat tekoja. Kummasti ne vain yhtä asiaa kiertävät.

Tosin tänään Halla-aho on näköjään reagoinut tähän, että pitäisi olla muutakin. Pari päivää menee ja ei kuulla muita kuin maahanmuuttoasioita persujen huulilta.
 
Valtamedian vika, muiden puolueiden vika, ihan miten vaan. Suomi on PS:n mukaan rikki, koska muut. Ei omat saavutukset vaan muiden hölmöilyt. ”Hävittiin tää lätkämatsi, koska tuomaripeli” - selitys menee kerran kaksi läpi, sitten se muuttuu vitsiksi...
Mä katson tätä asiaa ihan ulkopuolelta, arvostatte mun näkemystä tai ei. Mun mielestä PS on yhden asian puolue ja se on ihan PS:n omaa ansiota. Sori vaan. Oonko mä sitten väärässä jos sanon että haluaisin nähdä enemmän muitakin aiheita kuin maahanmuuttoa ja muiden mollausta?

PS ajaa johdonmukaisesti etnisten suomalaisten oikeutta olemassaoloon, minusta se on ihan hyvä asia jos vain yhden voi valita.
 
oman ääneni antamiseen sille joka on kulloinkin lähimpänä omia arvojani. Mitään puoluerajoja -tai rasitteita -mulla ei ole.

Ihan samat periaatteet minullakin. Olen eduskuntavaaleissa äänestänyt väliltä SDP-Kokoomus, kuntavaaleissa kertaalleen PS:n ehdokastakin. Presidentinvaaleissa Niinistöä. Ainoastaan vihreitä ja laitavasemmistoa en olisi aikeissa äänestää milloinkaan, tai ainakaan en voisi kuvitella sellaista tilannetta eteeni. Sen verran kaukana tuo porukka on omista lähtökohdistani.
 
  • Tykkää
Reactions: VLF
Niin, siis ei vaatinut puolueen ohjelman mukaisia rukkaukksia, kuten olisi tullut, jos Soini oli pettänyt, kuten persuista usein kuulee. Nyt teet hyveen äänestäjien pettämisestä.
Ei, Halla-ahon johtama Persut jätettiin pois, koska Halla-ahon linja oli erilainen kuin Soinin. Suoraa ksenofobiaa ja demonisointia. Näiden kanssa kokkarit ja kepulit laskivat etteivät voi olla hallituksessa.

Käytännössä oli kaksi puoluetta joista toiset olivat täynnä ksenofobeja ja muutenkin täysin arvaamatonta porukkaa, kuten kopio-Laura, saunatonttu-Teukka, venäjä-Eerola ja taksi-Packalen. Vaalikauden loppuun molemmilla porukoilla on ihan sama valtakirja, joten on aika selvää kumpi valittiin.

En ymmärrä ensimmäisestä kappaleestasi mitään. En ole varma onko ongelma kielessä vai sisällössä, veikkaan molempia.

Loput on jo mediasta tuttua huuhaata, jota en jaksa vapaa-ajallani kommentoida.
 
Back
Top