Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

Tuo tiedustelulaki on nyt ihan perseestä ja on todella kyseenalaista toimiiko se terrorismia vastaan. Tulee mieleen, että se myydään terrorismilla mutta tarkoitus on kokonaan toisenlainen. Tuollaisissa tiedonkeruu järjestelmissä on riskinsä. Talouselämässä siitä oli parisen viikkoa sitten juttua kun joku tietoturva guru siitä jutteli. Kannattaa käydä kirjastossa lukemassa jos kiinnostaa. Toki sekin oli vain mielipide. Joka tapauksessa itse en näy tiedustelulakia tarpeellisena.
 
Mistä tuollainen viha/inho perussuomalaisia kohtaan oikein sikiää? Ootko jutellut kenenkään kanssa tuosta?
Jaa, jos ei ole puolesta niin on vastaan. Ootko itse jutellut tuosta.

Ei taida vastaanottotilat riittää ihan kaikille jotka eivät pyyteettömästi persuja kannata - vaikka nyt joku kuuntelisikin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo tiedustelulaki on nyt ihan perseestä ja on todella kyseenalaista toimiiko se terrorismia vastaan. Tulee mieleen, että se myydään terrorismilla mutta tarkoitus on kokonaan toisenlainen. Tuollaisissa tiedonkeruu järjestelmissä on riskinsä. Talouselämässä siitä oli parisen viikkoa sitten juttua kun joku tietoturva guru siitä jutteli. Kannattaa käydä kirjastossa lukemassa jos kiinnostaa. Toki sekin oli vain mielipide. Joka tapauksessa itse en näy tiedustelulakia tarpeellisena.
Niin, Suomi on kutakuinkin ainoa länsimaa joka on ilman sellaista. Idässä ei nyt ole pahemmin kiinni laeista.

Tuo "on nyt ihan perseestä" taitaa olla hyvä perustelu mielipiteelle, mutta kun "tarkoitus on kokonaan toisenlainen", niin voisit tietenkin avata meille tietämättömille mikä se tarkoitus on. Ja kerro molemmista, siis siviilitiedustelusta ja sotilastiedustelusta, niile molemmille ollaan nimittäin sorvaamassa lakeja.
 
Niin, Suomi on kutakuinkin ainoa länsimaa joka on ilman sellaista. Idässä ei nyt ole pahemmin kiinni laeista.

Tuo "on nyt ihan perseestä" taitaa olla hyvä perustelu mielipiteelle, mutta kun "tarkoitus on kokonaan toisenlainen", niin voisit tietenkin avata meille tietämättömille mikä se tarkoitus on. Ja kerro molemmista, siis siviilitiedustelusta ja sotilastiedustelusta, niile molemmille ollaan nimittäin sorvaamassa lakeja.

Sinä varmaan tiedät, mitenkä ruotsidemokraatit suhtautuivat mm. FRA:n valtuuksien laajentamiseen Ruotsissa ? Yleisesti ottaenhan Suomi nimenomaan on lainsäädännöllisesti länsinaapuria jäljessä tiedustelutoiminnassa.
 
Jaa, jos ei ole puolesta niin on vastaan. Ootko itse jutellut tuosta.

Ei taida vastaanottotilat riittää han kaikille jotka eivät pyyteettömästi persuja kannata - vaikka nyt joku kuuntelisikin.
Kyse ei ole kannattamisesta vaan vihasta. En itse jaksaisi vihata ketään tai mitään noin paljon.
 
Niin,en tiedä riittääkö meillä tekevät kädet uudella lainsäädännölläkään,kun vieraan valtion viranomaiset tulevat tänne jakamaan passeja täysin tuntemattomille henkilöille.
 
Sinä varmaan tiedät, mitenkä ruotsidemokraatit suhtautuivat mm. FRA:n valtuuksien laajentamiseen Ruotsissa ? Yleisesti ottaenhan Suomi nimenomaan on lainsäädännöllisesti länsinaapuria jäljessä tiedustelutoiminnassa.

Pari viikkoa sitten:
Puolueen kanta asiaan ei kuitenkaan puheenjohtaja Jussi Halla-ahon mukaan ole muuttunut kielteiseksi, toisin kuin sanomalehti Uutissuomalainen on kertonut. Myös tässä uutisessa kerrottiin aiemmin virheellisesti perussuomalaisten kääntäneen takkinsa tiedustelulakien suhteen.https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/25...a-tiedustelulaeista-huomio-kiinnittyy-vaaraan

Kiireellisyyteen on Halla-aho aiemmin suhtautunut kriittisesti, mutta ei siitäkään kanta ole lyöty lukkoon:
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Leena Meri kertoo, että perussuomalaiset ovat keskustelleet tiedustelulakien kiireellisyydestä uudestaan ryhmässä ja ryhmä odottaa nyt perustuslakivaliokunnan kannanottoa, ennen kuin ryhmä päättää lopullisesti kannastaan.https://www.verkkouutiset.fi/tiedustelulakipaketista-haetaan-sopua-seuraako-ps-jussi-halla-ahoa/

Ehkä persuilla on liian kiire takoa irtisanomissuojaan heikennyksiä oppositiosta käsin, kun eivät ole tähän asiaan vielä ehdotonta mielipidettään antaneet.

Ketju on melkoinen olkinukkeparaati välillä.

Lisäys: Tarkoitus oli lainata @tiedotusosasto :n viestiä, mutta tein nyt näköjään näin.
 
Last edited by a moderator:
Ei tiedustelua on parempi kuin vihollisen soluttama tiedustelu.
Isänmaallinen teko on nimenomaan vastustaa lakia nyt ehdotetussa muodossa.

No kerro nyt sinäkin mikä vika siinä on + millä se saadaan "isänmaalliseksi". Älä turhaan pidä kynttilää vakan alla. Odotan kädet täristen valaistusta!
 
Sinä varmaan tiedät, mitenkä ruotsidemokraatit suhtautuivat mm. FRA:n valtuuksien laajentamiseen Ruotsissa ? Yleisesti ottaenhan Suomi nimenomaan on lainsäädännöllisesti länsinaapuria jäljessä tiedustelutoiminnassa.
Tarkistin ja näyttää siltä että SD tuki laajennushanketta 2012. Mutta miten se tähän asiaan liittyy?

Nyt kuitenkin taitaa olla kyse persujen suhtautumisesta kotimaisen siviilitiedustelulain kiirelliseksi julistamiseen. Sotilastiedustelulakihan ei tarvitse perustuslain mukaista lainsäädäntömenettelyä.
 
No kerro nyt sinäkin mikä vika siinä on + millä se saadaan "isänmaalliseksi". Älä turhaan pidä kynttilää vakan alla. Odotan kädet täristen valaistusta!
Älkää leikkikö tyhmää. Kaikki mikä annetaan tiedusteluvaliokunnalle voidaan samantien faksata Moskovaan.
 
Älkää leikkikö tyhmää. Kaikki mikä annetaan tiedusteluvaliokunnalle voidaan samantien faksata Moskovaan.
Useimmissa länsimaissa on parlamentaarinen valvonta. Se ei tarkoita että valvontaelimellä olisi pääsyä detskuihin tai meneillään olevaan toimintaan. Se on yleensä jälkikäteisvalvontaa . Lisäksi parlamentti päättää ketkä sinne pääsevät, ja länsimaissa näistä tehdään turvaselvitykset.

Koskaan ei voida kaikkea saada kiinni, mutta ei nyt tarvitse olla vainoharhainen.
 
Useimmissa länsimaissa on parlamentaarinen valvonta. Se ei tarkoita että valvontaelimellä olisi pääsyä detskuihin tai meneillään olevaan toimintaan. Se on yleensä jälkikäteisvalvontaa . Lisäksi parlamentti päättää ketkä sinne pääsevät, ja länsimaissa näistä tehdään turvaselvitykset.

Koskaan ei voida kaikkea saada kiinni, mutta ei nyt tarvitse olla vainoharhainen.
Useimmissa länsimaissa Tuomioja tai Halonen eivät olisi päässeet niin pitkälle kuin pääsivät.
 
Kyse ei ole kannattamisesta vaan vihasta. En itse jaksaisi vihata ketään tai mitään noin paljon.
Ai siis kuinka paljon minä vihaan? Valista nyt ihmeessä. Ymmärrän, että argumentaatiosi tyssäsi joten keskitytään henkilökohtaisuuksiin mutta kun nyt tiedät minua paremmin mitä minä tiedän tai tunnen niin informoi nyt ihmessä minuakin.
 
Viimeksi muokattu:
Useimmissa länsimaissa on parlamentaarinen valvonta. Se ei tarkoita että valvontaelimellä olisi pääsyä detskuihin tai meneillään olevaan toimintaan. Se on yleensä jälkikäteisvalvontaa . Lisäksi parlamentti päättää ketkä sinne pääsevät, ja länsimaissa näistä tehdään turvaselvitykset.

Koskaan ei voida kaikkea saada kiinni, mutta ei nyt tarvitse olla vainoharhainen.

Jep. Normikäytäntö mm. Yhdysvalloissa, jossa keskustiedustelupalvelu on velvoitettu pitämään lainsäätäjät ajan tasalla. En minä nyt minään mörkönä sitä pitäisi että meillä Supolle asetettaisiin samoja vaatimuksia, jos siis sillä saataisiin tiedustelulainsäädäntö läpi. Ne kansanedustajat jotka salaisuuksien piiriin pääsisivät olisivat kyllä vastuussa sanomisistaan ja tekemisistään. Ja toivon mukaan tänä päivänä ketään Jaakko Laakson kaltaista itänaapurin palvelijaa ei pieneen piiriin hyväksyttäisi.
 
Ai siis kuinka paljon minä vihaan? Valista nyt ihmeessä. Ymmärrän, että argumentaatiosi tyssäsi joten keskitytään henkilökohtaisuuksiin mutta kun nyt tiedät minua paremmin mitä minä tiedän tai tunnen niin informoi nyt ihmessä minuakin.
Ei argumentointi mihinkään tyssännyt. Tuollaisen kanssa on vain äärettömän hedelmätöntä keskustella joka ei näe mitään hyvää sen enempää puolueessa kuin sen jäsenistössä. Selaile ihmeessä noita sun viestäjäsi ja lue mitä olet kirjoittanut. Ei mitään hyvää missää. Nautit jos joku persu kämmää jossain asiassa.
 
Niin, Suomi on kutakuinkin ainoa länsimaa joka on ilman sellaista. Idässä ei nyt ole pahemmin kiinni laeista.

Tuo "on nyt ihan perseestä" taitaa olla hyvä perustelu mielipiteelle, mutta kun "tarkoitus on kokonaan toisenlainen", niin voisit tietenkin avata meille tietämättömille mikä se tarkoitus on. Ja kerro molemmista, siis siviilitiedustelusta ja sotilastiedustelusta, niile molemmille ollaan nimittäin sorvaamassa lakeja.
Poliisilla on nyt jo oikeudet telekuunteluun ja pakkokeinoihin. Jos on kohde henkilö jota epäillään terrorismista tms. niin tämän elektronista toimintaa voidaan valvoa jo nykylain puitteissa toki se vaatii näyttöä. Nyt ollaan luomassa massavalvontaa jossa jokaisesta tallennetaan tietoa järjestelmään. Aikojen saatossa kun dataa kerääntyy jokainen voidaan varmasti myös todeta syylliseksi johonkin. Kukaan ei osaa sanoa millainen Suomi on 10 tai 30 vuoden päästä ja mihin ihmisistä kerättyjä tietoja silloin käytetään. Neuvotoliitto olisi ollut iloinen tuollaisesta järjestelmästä. Moni maa on vielä tänäkin päivänä, Venäjä mukaan luettuna ja oppositiolla on monessa maassa todella ahdasta. Kun on tietoa niin on riski sen tiedon väärinkäyttämiseen ja käyttämiseen muuhunkin kuin siihen mihin sitä tänäpäivänä ajatellaan käytettävän.
 
Back
Top