Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Miksi tämä sitten uppoaa juuri perussuomalaisten kannattajiin niin voimakkaasti? Kenties siksi, että perussuomalaisten kannattajien enemmistö on niitä, jotka kokevat kilpailevansa yhtäältä samoista matalamman koulutuksen työtehtävistä sekä toisaalta tulonsiirroista kuin heikosti koulutetut maahanmuuttajat?

Antaa ymmärtää.
Eli tulkintalinjalla menet väittäessäsi minun ilmaisseen halveksuvani jotain tai pitäväni jotakuta huonompana ihmisenä.
Sille lienee jokin syy, jos koet tuon tarkoittavan huonompaa ihmistä?

Voisiko olla siten, että sinä pidät heikosti koulutettuja maahanmuuttajia huonompina ihmisinä ja siksi koet tuon lainaamasi rinnastuksen sillä tavalla kuin koet?

Selitä vielä kerran miksi minun pitäisi tuntea yhteenkuuluvuutta tähän saksalaiseen insinööriin.
Siksi, että hän voi hyvinkin tehdä rehellistä työtä ja maksaa veroja Suomeen, vaikkei mitään tuollaista tunnetta olekaan. Asetapa itsesi hänen tilaan. Sanotaan, että lähdet Saksaan töihin. Alatko sinne muutettuasi tuntea samanlaista pyhyyden tunnetta Saksan itsenäisyyteen ja vapauteen kuin tunnet Suomeen?

Eli tulkintalinjalla menet väittäessäsi minun ilmaisseen halveksuvani jotain tai pitäväni jotakuta huonompana ihmisenä.
Sille lienee jokin syy, jos koet tuon tarkoittavan huonompaa ihmistä?

Voisiko olla siten, että sinä pidät heikosti koulutettuja maahanmuuttajia huonompina ihmisinä ja siksi koet tuon lainaamasi rinnastuksen sillä tavalla kuin koet?

Minä en tuota sanonut, vaan sinä.

Selittele vaan.

Siksi, että hän voi hyvinkin tehdä rehellistä työtä ja maksaa veroja Suomeen, vaikkei mitään tuollaista tunnetta olekaan. Asetapa itsesi hänen tilaan. Sanotaan, että lähdet Saksaan töihin. Alatko sinne muutettuasi tuntea samanlaista pyhyyden tunnetta Saksan itsenäisyyteen ja vapauteen kuin tunnet Suomeen?

En mutta en myöskään odottaisi että minulle myönnettäisiin esimerkiksi kansalaisuus tai pidettäisiin saksalaisena.

Huvittavaa, että mode lähtee tuollaisen solvaavan kielenkäytön tielle.

Sinuna en olisi kovin huvittunut kun noin käy....

Kyseessä kun ei ole pelkästään Mode vaan Ylläpitäjä...

Kröhm. Täällä tarvitaan kohta lisää popcornia ja häkki... mano e mano. ;)

Palattaisiinko foorumilaisten välisistä henkilökohtaisuuksista perussuomalaisiin ja niin edelleen? Nyt gallupit lupaavat persuille kannatuksen lisääntymistä, mutta todellisuus paljastuu toki vasta vaaliuurnilla.

Edustan itse puolueisiin kuulumatonta ja sitoutumatonta äänestäjäkuntaa. Minua kiinnostavat asiat ja se, ollaanko Asialla oikeasti vai vain näön vuoksi huijaten (#koulutuslupaus jne.). Sattuneesta syystä olen pettynyt useaan otteeseen, kun seteliselkärankaiset, maailmansyleilijät, hyvävelikerholaiset ja muut valehtelijat ovat hassanneet myös minun selkänahastani revityn turhuuksiin, maailman turuille ja kavereiden taskuihin.

Mitä nykyiset persut (koetetaan pysyä ketjun aiheessa) lupaavat ja tarjoavat minulle? Mikä persuilussa voisi houkuttaa uurnan äärellä? Ja mikä vieraannuttaa? Sitähän me mietimme, eikö niin?

Halla-aho painottaa haittamaahanmuuton suitsimista eli yhteiskunnalle kalliiksi tulevien nettonauttijoiden osuuden rajua leikkaamista. Ok, tätä voin kompata, raha kun ei tule seinästä. En kilpaile ainakaan tällä hetkellä samoista työpaikoista jos puhutaan matalapalkka-aloista, vaan olen rankasti rokotettu nettomaksaja kaikelle. Mutta kovin montaa heinäsirkkaa enempää en minäkään muurahainen enää jaksa kantaa.

Näistä oli pakko vääntää vaikka lasten avulla ilmastovaalit, koska aika vaatii niin - ihan kuin ne toiset jutut 60 -luvulla. Muistatteko? Kulttuurivallankumous, taistolaisuus jne. Ja olihan niitä aiemminkin, mutta viiksikortin pelko estää kirjoittamasta enempää lasten ja nuorten manipuloinnista tänne. Todellisuudessa ansaintamekanismit ovat se juttu tässäkin kiihkossa, joku tienaa tällä ja rajusti. Persujen ilmastopoliittisessa linjassa houkuttaa se, että ei hökälehdetä päätäpahkaa päin jyrkännettä, vaan suhteutetaan asiat ja toimet niiden globaaliin mittakaavaan. Ja dieselpiruna helpottaa tietysti kuulla, että minäkin voin saada anteeksiantamuksen osalleni ja ehkä hyvittää jotenkin syntini myöhemmin kun pääsemme sen aallon harjalle.

Jääkööt persujen atraimen piikit nyt aluksi tähän kahteen kärkeen. Palaan muihin myöhemmin jos niihin on aihetta. Persupoliitikoiden haitaksi koen poliittisen kokemuksen puutteen, mutta toisaalta sen voi nähdä myös hyveenä kun katsoo, millaisessa loassa ollaan ryvetty.

Huvittavaa, että mode lähtee tuollaisen solvaavan kielenkäytön tielle.

IAUQ7L.gif

Mihin tämä nyt liittyy? Kukaan ei ole puhunut sinun saksalaisena pitämisestä tai kansalaisuuden myöntämisestä.

Kun käyttäytyy, niin ainakin omalta kannaltani ei ole ollut seuraavissa maissa mitään valittamista, ei noilta eikä niiden puolelta:

Suomi, UK, Malta, Israel, Serbia, Romania, Bulgaria jne.

Jos ei pysty noudattamaan asioita asiallisesti, niin ulos.

Niin. Ihmisillä on erinäisiä vahvuuksia ja heikkouksia. Luetun ymmärtäminen ei taida kuulua sinun kohdallasi ensiksi mainittujen joukkoon.
Näyttöä väittämäsi tueksi et löytänyt.

Etenkin kun kaikki muut plus minä löysivät. Selittele vaan elitismiäsi.

Mihin tämä nyt liittyy? Kukaan ei ole puhunut sinun saksalaisena pitämisestä tai kansalaisuuden myöntämisestä.

Tarkoitat ehkä jotain yleisinhimillistä yhteenkuuluvuutta peräti globaalilla tasolla. En tunne sellaista.

En myöskään kansallismielisenä identifioi itseäni sosiaalisen aseman, yhteiskuntaluokan, koulutuksen tai ammatin perusteella johonkin sakemanniin, identifioin itseni lähemmin suomalaiseen puliukkoon jonka kohtalosta olen myös huolestunut.

Tulikohan jo selväksi.

Jotkut, etenkin @elso ja @Jarppi kuvittelevat, että ihmisten pitäisi tuntea globaalisesti jotain yhteenkuuluvaisuutta.

Kannattaisi matkustella enemmän vaikkapa maissa Afganistan, Pakistan, Congo, Nigeria, Kenya, South Africa...noin muutamia omia kokemuksiani mainitakseni. Käytän tottuneisuudesta "engelskankielisiä" nimiä maista.

Siellä se ihmiskunnan yhtenäisyys, joka on länsimaisen yläluokan luoma harha, karisee.

Kyseisissä maissa on täysin heimoyhteiskunta nykyisin, jopa SA.

Minä en tasan tunne vastuuta ei-suomalaisista ihmisistä jotka eivät pysty ottamaan vastuuta itsestään. Olen ottanut vastuuta esim. haavoittuneiden brittisotilaiden Help 4 Heroes-järjestössä tosin, mutta se on ammattilaisten juttu. Samoin suomalaisista kodittomista, veteraaneista ja syrjäytyneistä. Ja jos on suomalainen, ei värillä väliä.

Paapominen on jopa rasismia, vaikka sitä eivät monet moiseen ryhtyvät edes tajua...eli pidetään toisia alempina.

Back