Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tekninen vika?

Jussi Halla-ahon puheenjohtajatentti katosi yllättäen Yle Areenasta – muiden puheenjohtajien tentit katsottavissa

Sataa laariin kuten se vaalimainoskohukin, suoria syöttöjä lapaan.

Kokoomus ja Demarit, Kepulit, menettivät perseilylään meikäläisen äänet. Nyt te kannattajat paniikissa.
Joku voi olla. Minä en.
Enemmänkin hivenen pettynyt, mikäli eduskuntavaalien tulos ei mahdollista suotuisaa politiikkaa maanpuolustuksen, talouden ja työllisyyden kannalta.

Ajavat täysin erilaista agendaa kuin mitä Kehä III ulkopuolella ajatellaan.
Kepuhan juuri ajaa sitä politiikkaa, mitä Kehä III ulkopuolella halutaan. Ei Suomeen tarvita maakuntaveroja, eikä toisaalta melkein 300 kuntaa.

Joku voi olla. Minä en.
Enemmänkin hivenen pettynyt, mikäli eduskuntavaalien tulos ei mahdollista suotuisaa politiikkaa maanpuolustuksen, talouden ja työllisyyden kannalta.

Kepuhan juuri ajaa sitä politiikkaa, mitä Kehä III ulkopuolella halutaan. Ei Suomeen tarvita maakuntaveroja, eikä toisaalta melkein 300 kuntaa.

Eli kun kavereidesi ajamia vastaanottokeskuksia ei voida perustaa enempää (200€ per lärvi per päivä), niin paniikki iskee.

Maanpuolustuksesta tms. te paskat nakkaatte. Se on selvinnyt äänestäjille jo nyt.

Rahastuksesta veronmaksajan nahalla te toimitte.

Uurnilla tavataan ja tappio on luja.

Viimeksi muokattu:
Eli kun kavereidesi ajamia vastaanottokeskuksia ei voida perustaa enempää (200€ per lärvi), niin paniikki iskee.
Luulottelua. Minun kaverini eivät masinoineet massiivista invaasiota Suomeen.

Maanpuolustuksesta tms. te paskat nakkaatte. Se on selvinnyt äänestäjille jo nyt.
Luulottelua tuokin. Viimeinen hallitus paransi Suomen kansainvälisiä kumppanuuksia, kasvatti sodan ajan vahvuutta ja jatkoi rakentavalla länsisuuntautuneella tiellä.

Perussuomalaisissa on havaittavissa Venäjä-sympatioita sekä jonkinlaista haihattelua, että Suomi pärjäisi paremmin ilman läntisiä kumppaneitamme.

Rahastuksesta veronmaksajan nahalla te toimitte.
Ketkä me?

Uurnilla tavataan ja tappio on luja.
Nähtäväksi jää. Viime vaaleissa Persut oli kakkonen ja kannatus 17,7%.

Luulottelua. Minun kaverini eivät masinoineet massiivista invaasiota Suomeen.
Eivät, mutta puolueessa omistajissa on moni.

Luuletko, että sana ei ole levinnyt?

Vertaisin Perussuomalaisia 1900-luvun alun kansalaissotaa edeltäneeseen SDP:hen. Se on protestipuolue, joka on pakottanut ottamaan maahanmuuttoteeman keskusteluun, aivan samoin kuin SDP aikoinaan työväen elinolot. Perussuomalaisten retoriikka ja jopa julisteet ovat samanlaista antielitististä höttöä. Samaan tapaan sitä toisaalta pilkataan kouluttamattomien resupekkojen puolueeksi. SDP:n kohtalona oli ajautua hörhöjen käsiin ja kapinaan laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan juuri kun kaikki järkevät tavoitteet olivat toteutumassa. En usko persujen kohdalla saman. Puolue tulee tekemään itsestään tarpeettoman pakottamalla vanhat puolueet reagoimaan, ja puolueelle tullee jäämään merkittävä varaventtiilin rooli. Persuilla ei ole kuitenkaan kattavaa yhteiskunnallista muutosohjelmaa 1980-luvun Kokoomuksen, aiemman alkiolaisen maalaisliittolaisuuden tai 1980-lukua edeltäneen SDP:n tavoin.

Vertaisin Perussuomalaisia 1900-luvun alun kansalaissotaa edeltäneeseen SDP:hen. Se on protestipuolue, joka on pakottanut ottamaan maahanmuuttoteeman keskusteluun, aivan samoin kuin SDP aikoinaan työväen elinolot. Perussuomalaisten retoriikka ja jopa julisteet ovat samanlaista antielitististä höttöä. Samaan tapaan sitä toisaalta pilkataan kouluttamattomien resupekkojen puolueeksi. SDP:n kohtalona oli ajautua hörhöjen käsiin ja kapinaan laillista yhteiskuntajärjestystä vastaan juuri kun kaikki järkevät tavoitteet olivat toteutumassa. En usko persujen kohdalla saman. Puolue tulee tekemään itsestään tarpeettoman pakottamalla vanhat puolueet reagoimaan, ja puolueelle tullee jäämään merkittävä varaventtiilin rooli. Persuilla ei ole kuitenkaan kattavaa yhteiskunnallista muutosohjelmaa 1980-luvun Kokoomuksen, aiemman alkiolaisen maalaisliittolaisuuden tai 1980-lukua edeltäneen SDP:n tavoin.

Kansallisvaltion palauttaminen on aika kattava muutos.

Tarkoitat ehkä jotain yleisinhimillistä yhteenkuuluvuutta peräti globaalilla tasolla. En tunne sellaista.
Tarkoitan sitä yhteenkuuluvuutta, jonka yhteiskunta tarvitsee pyöriäkseen. Globaalilla tasolla se ei vielä toimi liian suurten taloudellisten erojen vuoksi.

En myöskään kansallismielisenä identifioi itseäni sosiaalisen aseman, yhteiskuntaluokan, koulutuksen tai ammatin perusteella johonkin sakemanniin, identifioin itseni lähemmin suomalaiseen puliukkoon jonka kohtalosta olen myös huolestunut.

Entä minuun, joka on kyllä oikeaa kansallisuutta, mutta hyvin monessa asiassa kanssasi eri mieltä? Tai entä niiden suomalaisten kanssa, jotka eivät tunne Suomen itsenäisyyttä pyhänä (sanotaan vaikkapa totaalikieltäytyjät)? Oletko huolestunut totaalikieltäytyjän kohtalosta kuten olet puliukon?

Tarkoitan sitä yhteenkuuluvuutta, jonka yhteiskunta tarvitsee pyöriäkseen. Globaalilla tasolla se ei vielä toimi liian suurten taloudellisten erojen vuoksi.

Entä minuun, joka on kyllä oikeaa kansallisuutta, mutta hyvin monessa asiassa kanssasi eri mieltä? Tai entä niiden suomalaisten kanssa, jotka eivät tunne Suomen itsenäisyyttä pyhänä (sanotaan vaikkapa totaalikieltäytyjät)? Oletko huolestunut totaalikieltäytyjän kohtalosta kuten olet puliukon?

Olen vastannut mielestäni niin selvästi että siitä käy ilmi vastaukset noihin kaikkiin.

Olen eri mieltä syistä miksi globaali maailmankylä on utopia.

Yhteenkuuluvuutta on helppo tuntea maahan lyötyä ja herjattua kohtaan joka nousee takaisin jaloilleen, ja sanoo katsotaan että mites tää nyt menikään. Kyse on siis puolueesta tässä tapauksessa.

Olen vastannut mielestäni niin selvästi että siitä käy ilmi vastaukset noihin kaikkiin.

Olet sanonut seuraavaa:
itse koen yhteenkuuluvuutta vain Suomen itsenäisyyttä ja vapautta pyhänä pitäviin.

Jos tuosta vetää loogiset johtopäätökset, niin vastaus kysymyksiini on "ei, et tunne yhteenkuuluvuutta". En halunnut vetää tätä johtopäätöstä suoraan, vaan halusin antaa sinulle mahdollisuuden vastata suoraan kysymykseen, mutta jos et halua enempää vastata, niin mennään näillä sitten.

Olet sanonut seuraavaa:

Jos tuosta vetää loogiset johtopäätökset, niin vastaus kysymyksiini on "ei, et tunne yhteenkuuluvuutta". En halunnut vetää tätä johtopäätöstä suoraan, vaan halusin antaa sinulle mahdollisuuden vastata suoraan kysymykseen, mutta jos et halua enempää vastata, niin mennään näillä sitten.

Ei kai noin suoremmin kuin @Talvela voi vastata: itse koen yhteenkuuluvuutta vain Suomen itsenäisyyttä ja vapautta pyhänä pitäviin.

Olet ilmeisesti omalla agendalla tai trolli..tai sitten peruskoulu lukemisen ymmärtämisineen jäänyt väliin.

Koetat itse trollata ihmisiä, joita ei teikäläisen maailmankuva kiinnosta pätkääkään.

En aina..noh sanotaan harvoin...olen @Talvela :n kanssa ihan samaa mieltä, mutta nyt olen.

Olet sanonut seuraavaa:

Olet välkympi kuin uskoin.

Ei kai noin suoremmin kuin @Talvela voi vastata: itse koen yhteenkuuluvuutta vain Suomen itsenäisyyttä ja vapautta pyhänä pitäviin.

Olet ilmeisesti omalla agendalla tai trolli..tai sitten peruskoulu lukemisen ymmärtämisineen jäänyt väliin.

Koetat itse trollata ihmisiä, joita ei teikäläisen maailmankuva kiinnosta pätkääkään.

En aina..noh sanotaan harvoin...olen @Talvela :n kanssa ihan samaa mieltä, mutta nyt olen.

Israel olisi hyvä esimerkki Suomelle, siellä tapellaan kaikesta mutta konsensus on oman maan itsenäisyyden ja turvallisuuden puolustamisesta kaikissa suurissa linjoissa ja marginaaliin jäävät hörhöt.

Israel olisi hyvä esimerkki Suomelle, siellä tapellaan kaikesta mutta konsensus on oman maan itsenäisyyden ja turvallisuuden puolustamisesta kaikissa suurissa linjoissa ja marginaaliin jäävät hörhöt.

Ei kahta puhetta. Aggression tapahtumisessa tapahtuu polittisesti:

Ei minustakaan. Kuten sanoin, tämä poissulkisi mahdollisesti suomalaisen totaalikieltäytyjän (riippumatta vaikkapa siitä, kuinka paljon hän maksaa veroja tms.). Toisaalta sitten vaikkapa Ugandasta Suomeen muuttanut ja persujen ideologian omaksunut tyyppi voisi hyvinkin tuon ehdon täyttää.

Back