Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005250547.htmlEssayah: Sipilä soittanut kaikille puheenjohtajille
Kristillisdemokraatit odottavat nyt mitä hallituksessa tapahtuu.
– Seuraamme mitä tänään tapahtuu. Sipilä on soittanut kaikille puheenjohtajille, kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah kommentoi hallitustilannetta Naantalin Kultarannassa maanantaiaamuna.
– Seuraamme tilannetta ja palaamme ehkä asiaan huomenna. Pallo on nyt hallituksella.
Essayahin mukaan Sipilä ei ole hallitusasiasta yhteydessä häneen ennen tätä viikonloppua.
Minä teen ammatikseni ulkomaankauppaa, joten tavaran vapaa liikkuminen rajan yli on työlleni helpotus.
Ja kuten sanoin; väittävät passissanikin minun olevan jonkin Suomi-nimisen imperiumin jäsen, vaikka olenkin Hämeestä.
Vaikka toisaalta Kok voisi kaataa hallituksen ja haluta uudet vaalit. Niiden kannatus kun on ennallaan tai jopa vähän noussut.
Minä veikkaan että Halla-Ahon käy kuten Soinin: Hallituksessa jatketaan, demokratian realiteetit iskevät hänen kannattajiensa naamaan kuin märkä rätti ja taas petytään "takin kääntöön".
Tosiasiassa se ei ole takinkääntö, vaan kykyä toimia demokratiassa.
Voisitkin avata vähän tätä myyntiprosessin kulkua vapaakaupan oloissa ja EU-vastustajien auvoisassa visiossa, jossa lukuisat kaupanesteet ja valuuttakurssiriskit on riesana myyntineuvotteluissa.
Sorvin ääressä on helppo valittaa matalista palkoista ja EU:n pahuudesta. Myyntipäällikön pitää kuitenkin tehdä kilpailukykyinen tarjous, jossa kaikki kustannustekijät on laskettu mukaan. Myös riskit pitää hinnoitella, suojata tai vakuuttaa.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2012022815261350_uu.shtmlHakkarainen on kulttihahmo Hondurasissa
Tiistai 28.02.2012 klo 07:27
Rasistiksi leimattu kansanedustaja Teuvo Hakkarainen on Hondurasissa kultti-hahmon asemassa.
Hänen entinen sahansa on myyty huumejengeistään tunnettuun kehitysmaahan.
Hakkaraisen sahateollisuuden mallia on kopioitu Hondurasin ja Nigaraguan sahoilla. Kansanedustajana Viitasaaren mies neuvoo suomalaisia päättäjiä, miten kehitysyhteistyörahat eivät häviä poppaukkojen taskuihin.
Maineensa Hakkarainen loi 1990-luvun alkupuolella, jolloin hän möi vanhan sahansa Hondurasiin. Sitten suomalaissahuri kävi vapaaehtoistöinään kymmenkunta kertaa kouluttamassa paikallisista pyörösahojen teroittajia ja käyttäjiä. Hakkarainen arvosteleekin perinteistä kehitysyhteistyötä tehottomaksi.
– Kehitysyhteistyön nimissä lähetään usein kalliita koneita köyhiin maihin. Niille käy usein kuin venäläisille panssareille, ruostuvat paikoilleen. Koneiden käyttäjille pitää opettaa perustaidot ja kuinka vempaimet huolletaan, neuvoo Hakkarainen.
Hakkaraisen asiantuntemuksella Hondurasin sahalle hankittiin varaosia ja työkaluja Suomesta.
– Järjestelmän pitää toimia investoinnin jälkeenkin. On huolehdittava, että poppaukot eivät pilaa koneita. Kävin itse valvomassa Väli-Amerikan poikien touhuja, etteivät kehitysrahat mene korruptoituneen koneiston taskuihin.
”Jokainen tuntee”
Väli-Amerikassa 13 vuotta ollut ulkoministeriön tekninen maajohtaja Matti Kontro tutustui Hondurasissa Hakkaraiseen. Kontro sanoo, että harva tietää, miten tunnettu henkilö Hakkarainen on Väli-Amerikassa.
– Jokainen sahamies Hondurasissa ja Nicaraguassa tuntee Hakkaraisen. Milloin tahansa hän tuleekin Väli-Amerikkaan, miehelle tarjotaan ilmainen ylöspito. Paikalliset ihastuivat Hakkaraisen kansanomaiseen tyyliin ja huippuluokan ammattitaitoon.
Kontro sai puhelinsoiton Hondurasista, kun Hakkaraisesta tuli kansanedustaja.
– Puheet Hakkaraisen rasismista olivat kantautuneet Hondurasiin asti. Paikalliset ystävät soittivat, että jos Hakkarainen on rasisti, ei ulkomaalaisilla Suomessa ole mitään hätää.
Kontro sanoo, että Suomi saisi ottaa oppia Hakkaraisen kehitysyhteistyömallista.
– Viitasaaren miehen sahakaupoissa ei ole tuhlattu valtion rahoja. Pääomat ja osaaminen siirtyivät yritykseltä yritykselle.
ISMO VORNANEN
Halla-Aho näyttää olevan ihan fiksusti liikkeellä. Ottaa esille ne asiat jotka on kirjattu hallitusohjelmaan muttei syystä tai toisesta ole hallituksen toimesta toteutettu. Tuossa vaateessa ei ole mitään tuomittavaa eikä edes arvosteltavaa. Se selviää sitten matkan varrella onko joltain osin perustuslaillisia esteitä tms. Toistaiseksi ei ole tullut esiin mitään mikä vaikuttaisi käypäiselle perusteelle kaataa hallitus. Uskoisin muilla puolueilla olevan suurin pelko siitä että persujen uudet voimamiehet alkavat voimansa tunnossa uhota ja livetä ruodusta.
Pujotan silmukan kaulaani ja ennustan: Nykyhallitus jatkaa kauden loppuun ilman isompia mölinöitä. Kepulla ja Kokoomuksella vain on liikaa menetettävää jos lähdetään etenemään seitinohuella enemmistöllä. Keskusteluyhteys syntyy ja linjauksiin tehdään hallitusohjelman puitteissa pieniä säätöjä. Siinä se. ( ja nyt jännittämään mahdollista tiedotustilaisuutta... )
Veikkaan samaa.
Vaikka toisaalta Kok voisi kaataa hallituksen ja haluta uudet vaalit. Niiden kannatus kun on ennallaan tai jopa vähän noussut. Kepu tökkii, SDP:kin vähän yskähtelee jne.
Minä veikkaan että Halla-Ahon käy kuten Soinin: Hallituksessa jatketaan, demokratian realiteetit iskevät hänen kannattajiensa naamaan kuin märkä rätti ja taas petytään "takin kääntöön". Tosiasiassa se ei ole takinkääntö, vaan kykyä toimia demokratiassa.
Miestä ja hänen tukiryhmiään tuntematta pitäisin tätä kovasti epätodennäköisenä skenaariona. Melkoinen kasvutarina tarvittaisiin jotta moinen olisi mahdollista. Mut aika tosiaan näyttää.
Samoilla ajatuksilla mennään tässä kohtaa. Olen viime eduskuntavaaleihin saakka äänestänyt jotakin poikkeusta lukuunottamatta Kokoomusta. Sitä ei tule enää tapahtumaan, ellei puolueessa tapahdu merkittäviä ja laajoja muutoksia.Samalla Kokoomus voisi kuopata kaikki ne uudistukset joita se on itse ollut ajamassa "vastuunkannosta" puhuen. Jos näin on niin toivon uusia vaaleja, niin voin näyttää omalta pieneltä osaltani kokoomukselle mitä mieltä olen tästä heidän tavastaan "kantaa vastuuta".
Olen samaa mieltä siitä että Halla-Aho toimi asedirektiiviasiassa hyvin.
Asedirektiivissä ei kuitenkaan ollut kyse islamista tai monikulttuurisuudesta. Prosessi oli pitkä ja kun se laitettiin liikkeelle, oli sen syyt ja perusteet aivan muut kuin maahanmuutto, monikulttuurisuus tai islam.
Vähän erikoista sotkea joka hemmetin asiaan maahanmuutto, monikulttuurisuus ja islam.
No, tämän tason salaliittoteoriat ovat jo sitä luokkaa että niihin en usko.Ne direktiivin todelliset motiivit olivat tietysti sitten jotain ihan muuta. Aseistamatonta laumaa on helpompi ajaa kallionreunalta alas...
Minä taisin myös äänestää ja EU;n puolesta. Onko täällä tosiaan niin nuoria jäseniä etteivät edes olleet mukana kun EU;sta äänestettiinm?
Jos persut pysyvät hallituksessa, he eivät saa mitään omia asioitaan läpi ja kannatus laskee nykyisestä 9%:sta 6%:iin.Vielä ehtii veikkauskierrokselle mukaan. Arvaillaan:
Sipilän Keskusta on pahassa välikädessä, suosio on laskenut, ja uudet vaalit näyttäisivät vievän pääministerin paikan puolueelta. Sipilä on pahassa paikassa, ja Keskustan riveistä on kuulunut maltillisia ääniä. Toisaalta, RKP-KD -pohja antaisi mahdollisuuden jatkaa pääministeripuolueena.
Voisitkin avata vähän tätä myyntiprosessin kulkua vapaakaupan oloissa ja EU-vastustajien auvoisassa visiossa, jossa lukuisat kaupanesteet ja valuuttakurssiriskit on riesana myyntineuvotteluissa.
Sorvin ääressä on helppo valittaa matalista palkoista ja EU:n pahuudesta. Myyntipäällikön pitää kuitenkin tehdä kilpailukykyinen tarjous, jossa kaikki kustannustekijät on laskettu mukaan. Myös riskit pitää hinnoitella, suojata tai vakuuttaa.
Minä taisin myös äänestää ja EU;n puolesta. Onko täällä tosiaan niin nuoria jäseniä etteivät edes olleet mukana kun EU;sta äänestettiinm?
Voi olla ettei realisoidu kovin vahvasti, koska varteenotettavaa vaihtoehtoa ei välttämättä monelle äänestäjälle sitten kuitenkaan löydy.
No, tämän tason salaliittoteoriat ovat jo sitä luokkaa että niihin en usko.
Ennemminkin alunperin juuret löytyvät samasta ajatusmaailmasta kuin mikä johti myös mm. käytännössä kaikkien EU-maiden kansallisen puolustuskyvyn alasajoon. Kyse on tietynlaisesta naiiviudesta sen suhteen että maailma olisi muuttunut hyväksi ja mitään pahaa ei enää tulisi tapahtumaan.
Jos persut heitetään ulos hallituksesta, se on heille paras mahdollinen asia.
"Puheet Hakkaraisen rasismista olivat kantautuneet Hondurasiin asti. Paikalliset ystävät soittivat, että jos Hakkarainen on rasisti, ei ulkomaalaisilla Suomessa ole mitään hätää."