vz
Kapteeni
Tämä on kyllä niin tyypillistä Suomalaista pikkuvirkamiesmäistä toimintaa kuin olla voi. Siis sota, tai ainakin sen uhka on jo päällä kun joukkoja perustetaan. Ja sitten jos siellä aikuisen oikeasti asenne on sellainen, että pitää olla "oma ase on vastaava ominaisuuksiltaan kuin sotavarusteeksi hyväksytty". Vihulainen kolkuttaa jo valtakunnan ovea ja virkamiestä huolettaa onko se itse tuomasi CZ/Glock/Walther/Beretta/jne vastaava kuin virallisesti sotavarusteeksi hyväksytty. Samaa 9x19 valtion patruunaa se ampuu kuin valtion jakamakin vehje. Vihulainen ei eroa tunne josko se ysin kuula oli omasta vaiko valtion virallisesta kamppeesta lähtöisin. Luulisi jo, että tuossa vaiheessa olisi suurempiakin huolenaiheita Suomenmaassa kuin viilata pilkkua ja uhata takavarikoilla yksityisen ihmisen itse ostamia varusteita, oli se sitten ysimillinen, PC, sirpa, kiikari, laser, yms. Minulle on ainakin joskus sanottu kertailemassa ollessa, että oman aseen saa tuoda jos sopiva sellainen on omistuksessa. Ei minulla kyllä ko. lupausta millään paperilla/käskyllä ole mutta heinäntekojärjellä ajatellen, ei sodassa/konfliktissa haitanne jos taistelijalta yksi ylimääräinen reikärauta hengenpitimiksi löytyy. Tämähän ei välttämättä tarvitse tarkoittaa sitä, että se ei olisi yksikön tietämättömissä oleva ase. Pari päivää taisteluita niin miehistöllä on varmasti kirjanpidossa olemattomia aseita, pistoolejakin.
Mutta jos perustamiskeskuksissa oikeasti on tuollainen asenne niin seuraava sota hävitään. Count me out.
Mutta jos perustamiskeskuksissa oikeasti on tuollainen asenne niin seuraava sota hävitään. Count me out.