Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oli, ja kakkosampujalla(lataaja) myös.Eikös saksalaisella kk-ampujalla ollut pistooli toisessa maailmansodassa?
Näin voi käydä. Pistooliin vaihtaminen häiritsee rankasti kk:n vyönvaihtoa. Jos kk mies ei saa tilannetta sellaiseksi, että ehtisi edes riskillä vyön vaihtaa, niin käytännössä irtautuu pistoolimiehenä. Tappioksi jää kaksi kiväärimiestä ja kk.Partioon kuuluu konekiväärimiehen lisäksi kaksi kiväärimiestä ja taisteltaessa rakennetulla alueella on erittäin mahdollista että toinen tai molemmat näistä ottavat osumaa lähietäisyydeltä ja kk-miehellä on joko lataaminen kesken tai hyvin pian edessä jolloin olisi hyvä pystyä jatkamaan tulitusta pistoolilla. Tämä toki vaatisi että meillä olisi paremmin läpäisevät 9mm patruunat kuten Ruotsilla (m/39B) ja Venäjällä (7N21 ja 7N31). Metsässä pistoolin haitat ovat suuremmat kuin hyödyt.
Toisaalta jos olisin itse kk mies niin kantaisin pistoolia...
Derringer nilkkakoteloon? Eihän backup koskaan pahitteeksi ole...Millaista pistoolia ja missä? Itse jos joutuisin kantamaan niin ehkä rinnalla, koska kaikki muut paikat on käytetty taikka haittaa operaatiota.
Sillä voi ainakin itseään lopettaa ettei joudu vangiksi.Derringer nilkkakoteloon? Eihän backup koskaan pahitteeksi ole...
Erittäin hyvin kirjoitettu.Vähän yhteenvetoa ja omia lisäyksiä, vastauksena että niillä joukoilla jotka pistoolia oikeasti tarvitsevat ne kyllä pääosin löytyvät, ja heillä joilla niitä ei ole olisi pistooli lähinnä suhteelliseksi haitaksi.
Palveluspistoolilla osuu joo sinne 20 metriin, kun ei tarvitse huolehtia vastapuolen tarjonnasta ja liikkeestä. Jos ollaan siinä tilanteessa, että joudutaan tukeutumaan pistooliin, niin eiköhän sillä vastapuolen kiväärijannulla ole aikamoinen etulyöntiasema vielä 10-20 metrin matkoilta. Se on myös sellainen matka, että kannattavampaa on vetäytyä suojaan ja samalla nakata vaikka kranaatti hidasteeksi. Alle 10 metrin pistooli on jo sitten hyödyllisempi kuin se hyödyttömäksi muuttunut kivääri, jota ei saa ajoissa kuntoon.En edelleenkään allekirjoita sitä väitettä, että pistooli olisi jotenkin "erittäin v-mäinen ja vaikea vehje opittavaksi". Toki, jos katsellaan juutuubista videoita, missä ampumista rataolosuhteissa työkseen tekevät vetävät aseen kotelosta ja ampuvat A-osuman kuuteen metriin 1, 263 sekunnissa, ja pidetään sitä jonkinlaisena osaamisen mittarina, niin varmaan on haasteellista. Sotilaalle riittää kuitenkin varsin hyvin, että veto ja laukaus on nopeampi, kuin häiriön poisto tai lippaan vaihto pitkälle aseelle. Siihen pääsee kohtuullisella harjoittelumäärällä kuka tahansa. Pistoolin tarkkuus on mitä on, mutta sinne 20 metrin päähän ihmisen kokoiseen maaliin osuminen ei ole niin vaikeaa, etteikö siihenkin pystyisi kohtuullisella harjoittelulla.
Muista Nakkiveneen ajatuksista olen kyllä melko lailla samaa mieltä.
harjoittelumäärällä kuka tahansa. Pistoolin tarkkuus on mitä on, mutta sinne 20 metrin päähän ihmisen kokoiseen maaliin osuminen ei ole niin vaikeaa, etteikö siihenkin pystyisi kohtuullisella harjoittelulla.
Itse kaupunkijääkärinä pistoolia kantaneena, olen 100% samaa mieltä, ja erittäin hyvä yhteenveto aiheesta yleisestikin. Itse mietin jo silloin että tällä (FN High Power 9*19mm) tehokas AMET sisätiloissa liikkuvaan maaliin on noin 1-3 metriä. Ja koska kaikilla on ballistista suojaa päällä, ammutaan kasvoihin/ päähän.Vähän yhteenvetoa ja omia lisäyksiä, vastauksena että niillä joukoilla jotka pistoolia oikeasti tarvitsevat ne kyllä pääosin löytyvät, ja heillä joilla niitä ei ole olisi pistooli lähinnä suhteelliseksi haitaksi.