Pistooli jokamiehen aseeksi?

Hemmolla asiaa, hyvää asiaa.
Sellaista mitä ei huomioitu:
1. kisakiree teline voi olla huono kevyille aseille, sillä vapaasti ja kitkatta oleva pistooli saattaa nousta telineestä, ennen kuin on hyvä ote -> voi lipsahtaa käsistä maahan / huono ote / lisää asioita jotka voi mennä väärin
2. kisakireestä telineestä pistooli lähtee sujuvasti eteenpäin, mutta jos veto lähtee muutenkin ylöspäin, niin tokkopa sitä on tarve opetella kahta eri tapaa vetää kotelosta. Siitä ei tule niin suurta eroa aikaan, mutta treenin splittaamisesta kahteen tapaan kyllä. Kitkakotelosta ja telineestä lähtee ihan hyvin sekuntiin.

• Tykkää
Reactions: ctg
VP9-SK-OR-660x371.jpg

Tuo on varustettu uudella Holosunin punapisteellä, mikä myös tuli ulos shot showssa, mutta en löydä linkkiä siihen. Vaikka on optiikka valmis, kukaan ei HKn toimistossa ajatellut noita rautatähtäimiä.

IMG_3877.jpg

IMG_3875.jpg

Just like their other binary triggers, the Glock binary trigger will have a selector switch. They decided to have one that pays homage to the Glock 18. It is a rotary selector switch on the left side of the slide. Flip it up for single pull shot. Flip it down for pull/release binary mode.

Tässä holosunin uudet punapisteet. Toimii myös perusrautojen kanssa.

Uutisia maailmalta. Milloinkas muuten Poliisien aseet taas kilpailutetaan?

Frag Out Magazine

20 min ·

https://fragoutmag.com/fn-delivers-first-shipment-of-fn…/
FN America, LLC is pleased to announce that the first delivery of FN 509 MRD-LE pistols has been made to the LAPD Headquarters. This first shipment of pistols will be issued to new officer recruits and instructors from one of the department’s training schools at the start of 2022.
Eikö niitä vasta kilpaulutettu vai muistanko väärin? siis sama case kuin mp5:n korvaajat ja haulikot, siihen muistaakseni kuului myös pistoolit mutta valittiinko uutta sitä en tiedä.

clips-n-strips-660x311.jpg

Zeta6 manufactures and sells an innovative line of speed strips and speed loaders for 5- and 6-shot revolvers. Speed strips have been sold for many years by various companies, but Zeta6 is a relative newcomer to the market. The Zeta6 lineup breaks down into three main product types: strips, clips, and paks.

Most revolver shooters are familiar with speed strips, which use a single row of cartridges. This makes for a very slim package which conceals well. Unlike other models on the market, which have all six cartridge slots spaced evenly, the Zeta6 strips vary their spacing for easier loading. Options are available in a 2-1-2 pattern (Sym-Strip) or a 2-2-1 pattern (J-Strip).

14BEA156-7560-4FFA-9AC8-3BE51BE6717D.jpeg

On my first range trip out with the new compensated Spectre, I loaded in the full power 115gr ammo from SIG and went through the first 100 rounds just doing various small dot drills. At first, I’ll be honest and say I was curious how the slide ports would actually perform. During my testing, there was a noticeable difference between the 147gr and 115gr factory ammunition. The compensator works much more effectively with the higher-powered rounds because there’s more powder burning and driving the muzzle down through the ports. The statistics SIG sent me on the recoil reduction makes sense with the 15% being lower pressured ammo and 35% recoil reduction representing the hotter 115gr ammunition.
One thing I get concerned with when carrying a handgun with porting or compensators is the level of flash thrown upward from the compensator when a shot goes off. The original Shield fell victim to this sliding flash at night and can be disorientating when you’re in a pitch-black space. Porting tends to be worse since ports push the gas through smaller holes which tends to get that flash more than an open-top compensator. I wanted to try the new Spectre and see how things were in pitch black to simulate a self-defence situation at night.

For this test, I took 2 boxes of Federal HST 124gr+P rounds. After 40 rounds of self-defence ammo, I didn’t experience any bright flashes or fireballs coming up from the compensator. It’s always a good idea to take some hot powered ammo out at night if you have porting or compensators on your range gun. That way you’ll know exactly what to expect but the Spectre passed with flying colors. Having a flat shooting carry gun that fits in a standard P365 holster is a huge plus in my book. I didn’t have to change the holster I already use and everything on the standard XL works on the P365 Spectre Comp as well including magazines and accessories.

Tuossakin testissä olisi ollut mukava nähdä näitä uusia solidi luoteja esim lehigh:n tekemänä, itse en enää välttämättä käyttäisi reikäpää kuulaa suojeluaseessa toimitaympäristön muutoksien takia...

Colt-1911-LH-Side-Front-660x400.jpg

Colt-1911-LH-Side-Grip.jpg

This Colt was only ever opened for photographing purposes, never racked, never dry fired, never fired since leaving the factory.

En ole ikinä ollut kullattujen aseiden ystävä, mutta nyt himottaa.

Colt-1911-LH-Side-Front-660x400.jpg

Colt-1911-LH-Side-Grip.jpg

En ole ikinä ollut kullattujen aseiden ystävä, mutta nyt himottaa.
Asetarkastuksessa...

T: Niin tuota aseen piti olla hyvin tarkoitukseen sopiva
O: Se on?
T: Lupaa ei ole myönnetty kartellihitmanina toimintaa varten, ja muuhun tästä aseesta ei ole.

Hyvä esimerkki miksi aseessa pitää olla valo.
EDIT ja toinen asia, jota ei meinaa edes ammattilaiset ymmärtää, vaikka niille kuinka yrittää selittää ja treenauttaa asiaa. Valaisin heikommalle puolelle. Sitä ei pidetä asekäden puolella.

Viimeksi muokattu:
EDIT ja toinen asia, jota ei meinaa edes ammattilaiset ymmärtää, vaikka niille kuinka yrittää selittää ja treenauttaa asiaa. Valaisin heikommalle puolelle. Sitä ei pidetä asekäden puolella.
Ei sitä taida ymmärtää ilman, että on edes yksi treeni pimeällä ja muuten kuin sojottaen lampun kera metrin päästä minuutin ennen ampumista. Pitäisi myös muistaa se asiakasturvallisuus (tm), kun tarvii ryhtyä paukuttelee.

Yleissääntö muutenkin on, että väline pitää saada sillä kädellä vyöltä (vast.) jolla välinettä käytetään, ja suoraan käyttöotteeseen. On verrattain yleistä nähdä valaisin asekäden puolella; tällaisille henkilöille pyrin koulutuksessa osoittamaan, miksi ei näin. Jotkut kantavat myös varalipasta aseen puolella vyöllä, vaikka sen nyt luulisi huomaavan hyvin nopeasti huonoksi paikaksi.

Toki varavalaisimen voi sijoittaa myös asekäden puolelle; ainakin mieluummin niin kuin että jättäisi kokonaan pois.

Silloin kun teleskooppipatukat tulivat Suomessa poliisille käyttöön, virallisessa ohjeessa neuvottiin sijoittamaan väline tukikäden puolelle. Kokeilin tätä ja kun siinä ei ollut mitään järkeä, vaihdoin patukan käyttökäden puolelle, missä olen kantanut siitä asti.

Back