Pistooli jokamiehen aseeksi?

kuva0-suuri-26726.jpeg
Minä totesinkin, että vaikeaa jos käyttää kahden käden ampumaotetta. Mutta hyvä jos sinulla liikkuvuus riittää kahden käden otteeseen, minulla ei ole toivoakaan.

Jos menee kyljelleen, niin ase on edelleen lappeellaan.

Mutta ampuma asento on paljon parempi/tukevampi → ampuminen on nopeampaa ja tarkempaa.
Urban prone on tuttu asento. Tässä varmaan haluttiin saada maksimaalinen suoja auton renkaasta joten ei haluttu olla kyljittain uhkaan. Tokihan näitä variaatioita on, ja on hyvä kokeilla erilaisia jotta löytyy itselle paras ja kulloiseenkin tilanteeseen sopivin.
 
Kun piti keksiä mahdollisimman nopea ja kivuton tapa ampua kiväärillä kutakuinkin yhtä matalan esteen ali, kuin mitä auto tuossa on, niin varsin samanlaista asentoa siinä tuli kokeiltua. Päädyin kuitenkin vaihtamaan aseen heikommalle puolelle ja ampumaan vinottain hieman nurin päin, ottaen tukea maasta polvella ja vasemman käden kyynärpäällä. Ilman harjoittelua tosin kesti sen sekunnin pari löytää punapiste heikomman puolen silmällä, koska en silloin havaitse tähtäinlaitetta juuri millään tavoin, vaan punainen piste vain yhtäkkiä ilmestyy näkyviin. Kas kun pyrin ampumaan kummatkin silmät auki ja dominoiva silmäni tuuppaa määrittelee, mitä kahdesta nähdystä asiasta oikeasti havaitaan. Sentäs punaisen pisteen on katsottu olevan tarpeellinen näköhavainto.
 
Ei kai mikään pistooli rekyloi jos se on kiinni ruuvipenkissä?:sneaky:
BTW toivottavasti jerryn yskä ei tuosta pahene + kuulin luotettavasta lähteestä että tuo oli vain g17c...
 
Jos joku Miculek tuohon pystyy, niin kyllä suomalainen reserviläinenkin..
Joo, Miculek on kuuluisa nimenomaan siitä että vastaa taitotasoltaan tarkalleen keskimääräistä suomalaista reserviläistä.
 

Paras video FK BRNO uudesta pistoolista minkä olen nähnyt. Niitä on ollut muutama.
 
Minä totesinkin, että vaikeaa jos käyttää kahden käden ampumaotetta. Mutta hyvä jos sinulla liikkuvuus riittää kahden käden otteeseen, minulla ei ole toivoakaan.


Urban prone on tuttu asento. Tässä varmaan haluttiin saada maksimaalinen suoja auton renkaasta joten ei haluttu olla kyljittain uhkaan. Tokihan näitä variaatioita on, ja on hyvä kokeilla erilaisia jotta löytyy itselle paras ja kulloiseenkin tilanteeseen sopivin.

Juuri näin, riippuu tilanteesta. Tuosta brokeback mountain asennosta pääsee ehkä nopeammin liikkeelle ja saa aseen hitusen lähemmäksi maata.

Urban prone eli kyljellään puoliksi sikiöasennossa maiharit rengasta vasten on helpompi näistä kahdesta, mikäli mahdollinen. Siinä ampuminen suoritteena käy just kuin pystystä ja rekyylinhallinta on helppoa. Tuo toinen vaatii enempi harjoittelua nopeaan ampumiseen.

Jos taas auto on madallettu bemari, niin tuo perse pystyssä ja nahkakuula maassa on se asento..
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Parasta tuossa on että Taurus on niin huono että hän vetää kilpailun loppuun HiPointilla.
 
Voi kiesus, jos luistin liikuttaminen on noin vaikeaa on parempi olla koskematta aseeseen ollenkaan.
 
Voi kiesus, jos luistin liikuttaminen on noin vaikeaa on parempi olla koskematta aseeseen ollenkaan.
Kyse ei ole siitä että se kovin vaikeaa olisi, vaan siitä miten tehdä se mahdollisimman nopeasti ja siitä suoraan uutta kuulaa liikkeelle. Mahdollisesti vielä juosten samalla.
Ottoville harrastaa käsittääkseni toiminnalista ammuntaa joten video kannattaa suhteuttaa siihen viitekehykseen.
 
Itse kun on pyrkinyt siihen että luistiin ei tarvitsisi koskea kuin kahdesti suorituksen aikana, häiriöt sitten erikseen...
 
Olihan siinä tehty tikusta asiaa, mutta se olikin tarkoitettu vasta-alkajille; mahdollisesti ihmisille jotka kantavat asetta itsepuolustukseksi mutta jotka eivät harjoittele, eli eivät ole päteviä kantamaan asetta.

On totta että joillakin käyttäjillä voi olla vaikeuksia tehdä latausliike, varsinkin jos käyttää esim ritsaotetta joten ei tuo turha filmi ollut kohderyhmälle.
 
Harmi että pistoolilla ei voi tehdä kuten rynkylle jos ei käsin jaksa virittää; perä maahan ja ote piipusta ja jalalla latausliike. :cool:
 
Back
Top