veffeade kirjoitti:
Roope Ristintekijä kirjoitti:
Olen käyttänyt sekä vyökoteloa, pudotettua vyökoteloa, reisikoteloa, kainalokoteloa kuin ns. piilotettujakin koteloita. Millään niistä en ole harjoitellut loputtomia määriä toistoja enkä ole vetonopeudessa Lucky Luken luokkaa, mutta luotan siihen, että minun tarvii ottaa kakkosase esille vain kerran ja sen jälkeen se pysyy kädessä kunnes taas saan pidempää kädenjatketta. Koska tehtävänäni ei ole toimia virallisena revolverisankarina niin toivon että sen yhden kerran vetäessäni en joudu nopeuskilpailuun, vaan voin tehdä sen suojaisemmassa paikassa tai jotenkin hämäämällä, ainakin piilokoteloa käytettäessä, peittää varsinainen suoritus ja siten antaa lisäaikaa.
Todettakoon vielä että revoveri luotettavana aseena sinällään minun tehtävääni sopisi mainiosti. Etenkin kun niitä löytyy sangen pienikokoisia ja käteviäkin malleja.
Taisin jossain toisessa tråådissa ehdottaa, että pistooli koulutettaisiin kaikille; niinkuin meille tehtiin. Tuolloin asia ei ottanut tuulta; suurin vastustus oli ylimääräiden painon kertyminen taistelijalle.
Tätä ketjua kun olen lukenut, niin tuolloin vastustavat tahot (muistaakseni) itse kantaisivat itsepuolustukseen viime hädässä pistoolia. Tuota itsekin ehdotin; kaikille pistoolikoulutus ja jakoase kolmanteen pillin vihellykseen...:angel:
En ole noita vanhempia viestejä lueskellut, siis ennen liittymistäni kirjoitettuja, kovinkaan paljon ja moista ketjua en muista lukeneeni lainkaan, joten en ole voinut sellaiseen ottaa kantaakaan. Eli mikäli osoitat sormella minua, on se sormesi väärään suuntaan.
Minun tehtäväni liittyy hajautettujen osastojen huoltoon ja huolto-organisaatioksi olemme sangen vahvasti aseistettuja, koska myös kontaktin todennäköisyys on suurempi. Käsittääkseni jokaisella yksiköstäni on ajatuksena tuottaa itselleen tositilanteessa jonkinlainen kakkosase varmuuden vuoksi, vaikkei järjestävä seura niitä tule meille jakamaan. Suurin osa sitä kantaisi piilo- tai taskukotelossa. Mikäli vastaan tulisi siirto taaempien linjojen huoltoon varmasti suuri osa luopuisi tuosta kakkosaseesta.Tiedän että monet niistä, joiden huoltoa hoidamme, eivät pistoolia kanna, vaikka se heille jaettaisiinkin. He ovat ratkaisseet asian muulla keinoin.
Omat pistoolinkantokokemukseni liittyvät ensisijassa rauhanturva- ja sotilastarkkailijatehtäviin.