Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pitää tähdätä loppuun asti ja puristaa tarpeeksi kovaa niin osuu luotettavasti Spol tauluun 25 metristä. Myönnän että ensimmäisellä kerralla nostin käden pystyyn ja ilmoitin häiriöstä koska liipaisin oli "jumissa".
Minä ammuin sillä ensimmäistä kertaa Haminassa. Ja heti jotain 50/100 ensimmäisellä kilpasarjalla. Sen jälkeen en olekaan moisiin pisteisiin FN:llä päässyt
Väitän että on täysin ampujasta kiinni, osuuko FN:llä (PIST80)Kutsuimme PIST 80:tä "niskalaukauspistooliksi". Eihän sillä osunut mihinkään kuin kosketusetäisyydeltä, jos silloinkaan jaksoi vetää liipasimesta...
Miten muut kiinteät tähtäimet säädetään?Vasaralla säädettävät tähtäimetkin kummasti auttoivat asiaa....not
On täysin ampujasta kiinni, osuuko FN:llä (PIST80)
Minua joskus opastettiin, että on aivan sama mikä on palveluspistoolin lipaskapasiteetti tai ampumaominaisuudet. Kunhan on yksi patruuna pesässä pahimman varalle. Antauduta ei.
Itse näkisin reukun hyvinä puolina 100% toimintavarmuuden ja sen on turvallinen kuljetella mukana rulla täynnä ja patruuna pesässä. Ja on myös nopea ottaa käyttöön. Huonoina puolina monikult.. öö nykyisissä monipuolisissa uhkatilanteissa on se 6 pstruunan rullakapasiteetti. Ja meille vasureille bonuksena vielä rullan täyttö tietty hivenen hankalampaa kuin muille ihmisille.Siksi väitän että osaava poliisi pärjäisi edelleen sillä S&W m13, jos vaan treenaa... Lipaskapasiteetti tuskin on tullut poliisilla koskaan Suomessa vastaan tehtävällä. Toki reukku ei ole tätä päivää, mutta ne jotka sen aikanaan saivat, en ymmärrä miksi eivät saaneet kantaa sitä jos tasoammunta meni sillä läpi.
Ne jotka eivät pääse kylmilteen tasoammunnasta läpi, pitäisi siirtää tehtäviin joissa ei voi tarvita ampuma-asetta, siis kaikilla ampuma-asetta kantavista organisaatioista.
Jos itse saisin valita mitä kannan vyöllä, niin juurikin S&W m13 olisi oma valintani.
Mikäs tuo on? Kuka myy ja mitä maksaa?
Uutena ei taida saada mistään mutta käytettynä löytyy, kaliiperi .455 webley:Mikäs tuo on? Kuka myy ja mitä maksaa?
Varmaan kestävyys ja tarkkuus kärsii normaaliin rakenteeseen nähden?Jostain syystä tuo ratkaisu on aika harvinainen nykyisissä aseissa?
Jo vanhassa webleyssä piti patruunan olla matalapaineinen, jotta asekesti. Sinälläänhän ase ja patruuna oli tykätty brittiläisessä impeurimissa. Vaikka patruuna oli matalapaineinen oli siinä kuitenkin pysäytysvoimaa koska luoti oli sangen kookas.Varmaan kestävyys ja tarkkuus kärsii normaaliin rakenteeseen nähden?
Kukas se on sellaista sanonut haaveilevansa, minä kirjoitin kaksi asiaa jotka reukussa on eli turvallisuus ja varmuus kuuteen laukaukseen. En muuta käsittääkseniMinusta revolverin haaveileminen poliisin aseeksi ei ole mitään muuta kuin nostalgian kaipuuta. Vähän sama kuin T72:nen olisi paras vaunu suomelle ikinä ja miten niitä ei olisi saanut stenata.
Sellaisia kirosanoja ei ole vielä keksittykkään, mitkä kuvaisivat v**tutusta, jos mulle annettaisiin revolveri käteen jos kentälle päätyisin sinisissä haalareissa.
Missähän on viimeksi revolveri on otettu pääasialliseksi palvelusaseeksi?
Disclaimer kunhan seuraavaa lyhyttä oon hyökkäämässä niin valinta tulee revolverin ja parabellumin väliltä..
Kukas se on sellaista sanonut haaveilevansa, minä kirjoitin kaksi asiaa jotka reukussa on eli turvallisuus ja varmuus kuuteen laukaukseen. En muuta käsittääkseni
Mikään laite ei ole 100% varma. Revolveri on toki toimintavarma, mutta niin on esim Glock myös. Toisaalta, jos reukun saa jumiin (esim hylsyn kanta ejektorin alla), niin voipi olla että se pysyy jumissa.Itse näkisin reukun hyvinä puolina 100% toimintavarmuuden ja sen on turvallinen kuljetella mukana rulla täynnä ja patruuna pesässä. Ja on myös nopea ottaa käyttöön.
Revolverilla on toki omat hyvät puolensa myös.En ymmärrä revolverin vähättelyä. Onhan sillä oma katu-uskottavuutensa.