Jotenkin minä sen vielä ymmärrän että poliisissa ennen ei liikuta ennen kuin vesi persiisiin koskee, mutta harvassa on ne muut työpaikat, joissa viitataan kintaalla asiakkaiden pyyntöihin. Itse saisi työstäni potkut, jos toimisin samalla pieteetillä kuin poliisi toimii. Valtion leivissä ja ilmeisesti kun mitään johtamista tai kontrollia ei ole, poliisit keskittävät tarmonsa autolla edestakaisin ajamiseen, jota kutsutaan näkyilyksi. Luodaan illuusiota että ikään kuin tehtäisi edes jotain, kun näkyillään. Vertaapa poliisin aktivitettitasoa palokunnan vastaavaan. Palokunnasta yleensä lähdetään pillit päällä kun asiakas pyytää.
Kolaritilanteissa jopa 50 km päässä lähimmästä poliisi- ja palolaitoksesta paloautot ovat aina ennen polisia kolaripaikalla. Havaintoja noin 600 tkm matkalta. Poliisi ehtii paikan päälle vasta myöhemmin. Palolaitoksella on nopeita kuorkkeja, tai sitten kyttiksellä ensiksi juodaan kahvit ennen kuin tehdään mitään. Mielestäni omaan ihan riittävästi tietoa poliisiin aktiviteeteista sekä omasta puolestani, työnantajien, että muiden kylänmiesten. Poliisin välinpitämättömyys tehtäviensä hoitamiseen on ihan samalla tasolla ympäri maan. Resurssipula, kiire, ei ole ukkoja jne. Syitä löytyy loputtomiin, mutta ihmeesti on aikaa ajella ympyrää aamuisin ja keskipäivällä, poislukien kesäkuukaudet, jolloin kaikki ovat yhtäaikaa lomalla.
Hukatusta vanhemmuudesta olen samaa mieltä. Liian vapaata kasvatusta nykyään. Nuoretkin ovat paljon levottomampia kuin ennen. Näkyy esim mopolla/moottoripyörällä ajamisessa pakonomaisena kaasun edestakaisin veivaamisena kesken ajon ja moottorin huudattamisessa paikallaan seisten. Ennen vanhaan mopoilla ja moottoripyörillä pääasia olisi ajamisessa. Nykyään pääasiallinen käyttötarkoitus on keuliminen ja asfaltilla suttauttaminen. Eikös ne mopomiititkin ole nimenomaan suttauttamista, keulimista ja huudattamista varten?
Katso liite: 47846