Poliisitoiminta

Helsingin Alppipuistossa puukotettiin 15-vuotiasta, poliisi ei ole saanut yhtään vihjettä – paikalla jopa 200 nuorta, joista kukaan ei puhu

Alppipuistoon kokoontui lokakuisena lauantai-iltana jopa 200 nuorta, mutta yhtäkään vihjettä ei ole tullut.

Helsingin poliisi kaipaa edelleen lisätietoja epäillystä törkeästä ryöstöstä ja tapon yrityksestä, joka tapahtui Alppipuistossa lokakuussa.
..
Forss ei lähde arvailemaan, miksei poliisi ole saanut yhtäkään yhteydenottoa rikokseen liittyen.
..
Silminnäkijöiden mukaan he puhuivat suomea aksentilla ja olivat taustaltaan lähi-idän tai Afrikan suunnalta tulleita Tämän tarkempia tuntomerkkejä hän ei halua tutkinnallisista syistä kertoa.

 

Helsingin Alppipuistossa puukotettiin 15-vuotiasta, poliisi ei ole saanut yhtään vihjettä – paikalla jopa 200 nuorta, joista kukaan ei puhu

Alppipuistoon kokoontui lokakuisena lauantai-iltana jopa 200 nuorta, mutta yhtäkään vihjettä ei ole tullut.

Helsingin poliisi kaipaa edelleen lisätietoja epäillystä törkeästä ryöstöstä ja tapon yrityksestä, joka tapahtui Alppipuistossa lokakuussa.
..
Forss ei lähde arvailemaan, miksei poliisi ole saanut yhtäkään yhteydenottoa rikokseen liittyen.
..
Silminnäkijöiden mukaan he puhuivat suomea aksentilla ja olivat taustaltaan lähi-idän tai Afrikan suunnalta tulleita Tämän tarkempia tuntomerkkejä hän ei halua tutkinnallisista syistä kertoa.

Toki tuollaisessa tilanteessa suuri osa ei oikeasti näe mitään joten tuo puhe määristä on vain spektaakkelia. Mutta ei ihmetytä ollenkaan, että kukaan ei puhu. Vain kalvi puhuu. Ja pikku hiljaa palataan vanhaan tapaan. Ihmiset oppivat nopeasti.

Raaka tosiasia on, että vain täydellinen idiootti puhuu tuollaisessa tilanteessa mitään, jos asia ei koske suoraan häntä. Tämä on ehkä ikävää, mutta totta silti.

Jos puhut, voit ehkä "saada oikeuden toteutumaan". Ok. Joku saa kakkua. Mutta mitä sitten? Sinä asut edelleen siellä missä asut. Baagelsin saaneen kaverit ovat siellä edelleen. Ja jokainen kaverisi tietää, että tosipaikan tullen sinä olet se, joka pistät muut kuseen.

Juu. Tuo toimii niin kauan kuin usko "ylempään voimaan" ja sen kaikkivaltiuteen sinun elinympäristössäsi jatkuu. Kun se usko hajoaa, mennään takaisin ikiaikaiseen "paikallisen lain" systeemin.

Toimii muuten monissa etelän maissa kaiken aikaa. Ja valuu meillekin.
 
Ihan mahdotonta käyttää mahdollisiin epäiltyihin telepakkokeinoja? Aivan varmasti löytyisi jotain. Jos poliisi panostaisi tuohon vaikkapa samalla intensiteetillä kuin vaikkapa poliisin tai poliitikon murhaan- tekijä olisi selvinnyt parissa päivässä.
 
Toki tuollaisessa tilanteessa suuri osa ei oikeasti näe mitään joten tuo puhe määristä on vain spektaakkelia. Mutta ei ihmetytä ollenkaan, että kukaan ei puhu. Vain kalvi puhuu. Ja pikku hiljaa palataan vanhaan tapaan. Ihmiset oppivat nopeasti.

Raaka tosiasia on, että vain täydellinen idiootti puhuu tuollaisessa tilanteessa mitään, jos asia ei koske suoraan häntä. Tämä on ehkä ikävää, mutta totta silti.

Jos puhut, voit ehkä "saada oikeuden toteutumaan". Ok. Joku saa kakkua. Mutta mitä sitten? Sinä asut edelleen siellä missä asut. Baagelsin saaneen kaverit ovat siellä edelleen. Ja jokainen kaverisi tietää, että tosipaikan tullen sinä olet se, joka pistät muut kuseen.

Juu. Tuo toimii niin kauan kuin usko "ylempään voimaan" ja sen kaikkivaltiuteen sinun elinympäristössäsi jatkuu. Kun se usko hajoaa, mennään takaisin ikiaikaiseen "paikallisen lain" systeemin.

Toimii muuten monissa etelän maissa kaiken aikaa. Ja valuu meillekin.

"Toimii muuten monissa etelän maissa kaiken aikaa. Ja valuu meillekin."

Aijaa, toimiiko? Ja sekö olisi hyvä jos tuollainen "omertà" valuisi meillekino_O:rolleyes:?
 
"Toimii muuten monissa etelän maissa kaiken aikaa. Ja valuu meillekin."

Aijaa, toimiiko? Ja sekö olisi hyvä jos tuollainen "omertà" valuisi meillekino_O:rolleyes:?

Tarkoitin että toimii siinä mielessä että se on vallalla oleva ajattelu etelässä. En sano siitä, onko se hyvä tai huono. Se vain on näin. Ja miksi on näin, siihen on syynsä.

Ja meilläkin heiluri heiluu. Pientä esimerkkiä voi täälläkin lukea vaikka suurpetoketjusta. "Maalitus" on nyt tekosyy, millä kritiikkiä pyritään välttämään. Laki tietysti menee sen mukaan. Mutta ongelmat syntyvät kun laki ja "laki" eivät enää kohtaa.
 
Siirretty.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mahdotonta käyttää mahdollisiin epäiltyihin telepakkokeinoja? Aivan varmasti löytyisi jotain. Jos poliisi panostaisi tuohon vaikkapa samalla intensiteetillä kuin vaikkapa poliisin tai poliitikon murhaan- tekijä olisi selvinnyt parissa päivässä.
Mä olen käsittänyt että ei ole epäiltyjä joihin näitä pakkokeinoja voisi käyttää.
 
Mä olen käsittänyt että ei ole epäiltyjä joihin näitä pakkokeinoja voisi käyttää.
Vaikka 1000€ vihjepalkkio saattaisi aika nopeasti tuottaa tulosta, varsinkin kun kyseessä nuoriso. Tonni olisi noin yhden poliisin 3 työvuoron hinta kokonaisuudessaan. Näin lonkalta heittäen. Palkkioita käytetään aivan liian harvoin.
 

Helsingin Alppipuistossa puukotettiin 15-vuotiasta, poliisi ei ole saanut yhtään vihjettä – paikalla jopa 200 nuorta, joista kukaan ei puhu

Alppipuistoon kokoontui lokakuisena lauantai-iltana jopa 200 nuorta, mutta yhtäkään vihjettä ei ole tullut.

Helsingin poliisi kaipaa edelleen lisätietoja epäillystä törkeästä ryöstöstä ja tapon yrityksestä, joka tapahtui Alppipuistossa lokakuussa.
..
Forss ei lähde arvailemaan, miksei poliisi ole saanut yhtäkään yhteydenottoa rikokseen liittyen.
..
Silminnäkijöiden mukaan he puhuivat suomea aksentilla ja olivat taustaltaan lähi-idän tai Afrikan suunnalta tulleita Tämän tarkempia tuntomerkkejä hän ei halua tutkinnallisista syistä kertoa.


Eikö Forss uskolla sanoa et mamut ei toisiaan vasikoi ? Eikö se vittu ymmärrä vieläkään miten niiden kirja toimii ? Miten noin tyhmä poliisi on voinut päästä tuohon asemaan ?
 
Aikanaan joku tuttu seriffi sanoi että Suomessa tarvittaisiin tuplaten poliiseja jos suomalaiset ei olisi niin hanakoita kyttäämään toisiaan ja ilmiantamaan synnintekijöitä. Nyt nämä uussuomalaiset saattaa muuttaa pelikenttää tämänkin suhteen; omiin muroihin ei kuseskella. Toisaalta ilmiantajaa, uus- tai vanhoillissuomalaista, voi odottaa fileerausveitsi-keuhko- syndrooma.
 
Minä taidan ottaa heiltä tämän kans käyttöön et omiin muroihin ei kusta saati muutenkaan auttaisin. Ikäviä juttuja lukenut ja kuullut missä ihminen on pyrkinyt vain auttamaan ja onkii sit itse joutunut maksamaan. Parempi vaa laittaa silmät "kiinni" samoin korviin kuulokkeet ja poistua paikalta. Mitää en nähny vaikka takille verta jostain lensikin mut ajattelin et se oli vain lasten leikkejä.


Mitenkähän pahasti Suomessa on poliisin arvostus romahtanut vaikka viimeisen 20-vuoden aikana ? Itse olin 20v sit koulussa muistaakseni juuri ja ainakii siihe aikaan Kuopiossa torilla ei montaa partiota näkynyt saati muutenkaan kun paikat sulkeutuivat. Kaikki kulkeutui kiltisti kotiin tai sit jatkamaan johkii ulos jos sattui olemaan mukava keli. Tai sit jotain kautta liian myöhään taksilla kotia ja hirmu hyvällä selityksellä siellä odottavalle puolisolle (ex) jo nykyään sentään. Sitä temppua kadun kyll edelleen. Ja väittävät ettei ihminen muka voi muuttaa tapojaan. Minä väittäisin itse muuta

Jonku vihjeen jos voin antaa nuoremmille ei kannata todellakaan rueta sen ylä-aste aikaisen ihastuksen kans loppuelämän pituiseen suhteeseen, sitä on moni katunut ja katuu myös muutama tuttava edelleen mutta sit lasten takia roikutaan ja yritetään kestää toisiaan. Elä rauhassa ja kyllä sinä vielä sit pari kymppisenät kerkeät asettua aloillesi ja luultavasti silloin on paremmat saumatkii et kumpikii on jo kasvanut suht aikuiseks eikä tule enää yllätyksiä joskus 10-v päästä.

Sorry osittaisesta OT!!
 

Siinä taas rapautetaan luottamusta poliisiin ja oikeuslaitokseen. Toimiikohan sama vaikkapa ammattiautoilijoille tai F1-kuskeille?

Sitä täytyy jonku joskus käräjillä testata. Rahaa oisin lähtisin heti testaamaan ja vaatisin vaikka sit kisaa tämän poliisin kans radalla ja jos päähitän ni sakot kumotaan. Voidaan ajaa myös jollain kunnon simulaattorilla se kisa ni ei tuhoudu maapallo siinä sivussa.
 
Palstan poliisit. Kertokaapa onko poliisia mahdollisuus saada toimimaan mopohäirikön/häirikköjen ojentamiseksi? Meidän kylällä pahaääninen apinamopo suttauttaa kahdeksan tuntia joka ikinen päivä ja vuodesta toiseen. Apinamopoon on laitettu market-crossipyörän moottori ja apinamopo keulii neljästä kympistä. Tehoja noin 10 hv, jossa olisi poliisille tarttumapintaa. Minua ei häiritse se, että riiviö ajaa edestakaisin tuhatta ja sataa ja keulii valottomalla päätyökseen. Minua häiritsee se helevetin pakoääni, kun äänenvaimenninta ei ole. Suttauttaminen lumella/jäällä/asfaltilla alkaa joka päivä klo 16-17 välillä ja jatkuu puoleen yöhön tai pitkälle aamuyöhön. Olen pyytänyt poliisia toimimaan asiassa ja toimenpidepyyntöni luvataan välittää partioille, mutta ikinä koskaan eivät ole tehneet ongelmalle mitään. Aikaa on ollut kolme vuotta. Pahimpina aikoina kesällä, mopoja ja moottoripyöriä saattaa olla kymmenittäin ja joukossa muutama pahaääninen. Edellisessä asuinpaikassa, toisella puolen maata oli sama tilanne. Poliisia ei saanut paikkakunnalle edes silloin kun rattijuoppo ajoi ojaan tai aidan läpi.
 
No jos rattijuopon takia ei saa poliisia paikalle, niin viritetyn mopon takia voi olla vaikeaa. Mutta pelko pois, ennen viime eduskuntavaaleja kaikki puolueet lupailivat kilpaa satoja tai tuhansia lisävirkoja poliisille. Kyllä se alkaa kohta näkymään kentänkin resursseissa.
 
No jos rattijuopon takia ei saa poliisia paikalle, niin viritetyn mopon takia voi olla vaikeaa. Mutta pelko pois, ennen viime eduskuntavaaleja kaikki puolueet lupailivat kilpaa satoja tai tuhansia lisävirkoja poliisille. Kyllä se alkaa kohta näkymään kentänkin resursseissa.

No varmasti kun kerran on luvattu. Ongelmaksi varmaan muodostuukin liian pienet taukohuoneet ja pukukopit, autojen lkm vähyys ja tutkintatiloja joudutaan siirtämään parakkeihin.

Pohjoismaiselle tasolle lkm hilaaminen näyttää mahdottomalta ja olisi kyllä varmasti ihan tarpeen.

Onko vuoden jatkunut koronakausi muuten tuonut mitään uutta itse kentällä? Onko kapakkatoimintojen sulut vaikuttaneet -helpottavasti- vai onko esim. kotihälyt lisääntyneet tms.?
 
Back
Top