Hyvin valitsit esimerkin. Poliisi jättää hoitamatta yli 100.000 kovaa keikkaa ja sinä poimit esimerkiksi sen ainoa tapauksen, jossa reagoitiin kolmessa minuutissa.Kaikella kunnioituksella, se häiritsevä mopon pärräys ei välttämättä ole se kaikkein kiireimmäin luokan tehtävä. Vai mitä meinaat?
Ja eikö poliisissakin sitten ajeta pillit päällä kun asiakas sitä "pyytää" tai voisin ajatella, että kun tehtävän kiireellisyys sitä vaatii? Veikkaan, että ihan kaikki eivät ole niitä kaikkein kiireimmän luokan tehtäviä. Ei poliisissa, ei esim. ensihoidossa eikä siinä sinun kovasti hehkuttamassa palokunnassa. VPK:sta nyt vissiin puhumattakaan..
Kyllä Suomessa viranomaiset hommansa hoitavat.Varsinkin kun tilanne sitä vaatii.
Esimerkkinä vaikka Turun terrori-isku:
Turun puukottajan silmitön juoksu kesti 3 minuuttia – tätä reittiä epäilty hyökkääjä kulki
Poliisi pysäytti epäillyn ampumalla. Yksi laukaus osui tekijän reiteen.www.is.fi
Ensimmäinen puukotus klo:16.02. Poliisi on taltuttanut puukottajan klo:16.05. Kolme minuuttia.
Ja mitä olen siitä videoita nähnyt niin ainakin "tällä" kertaa taisivat mennä pillit päällä tehtävälle.
Ai niin mut olis ollut varmaan hoidettavissa kahdessa minuutissa jos "eivät olis olleet siellä kyttiksellä kahvilla"?? Jos ja jos..
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/poliisien-resurssipula/
Mikä on se kohtuullinen aika, jonka kuluessa häiritsevään mopoon voi puuttua? Kolme vuotta ei ole vielä riittävästi. Minä lähden siitä että kuukauden sisällä pitää pystyä konkreettisiiin toimenpiteisiin ei-kiireellisessä toimenpidepyynnössä. Nykyisessä tilanteessa olen pyytänyt että saisivat raivattua tämän yhden, mutta sellaista vuotta ei tule että saisivat reagoitua. Tämän yhden häirikön löytäminen" ei pitäisi olla vaikeaa, kun häiriöääni kuuluu puolen kilometrin etäisyydellä jokaiseen ilmansuuntaan, minkä olen kävelyllä todennut. Häiritsee satoja ihmisiä. Paskarinkiä kyllä joudetaan ajamaan maijalla, jopa mp:llä yksin ajavat ympyrää kylällä tyypillisesti aikaisin sunnuntaiaamuna, jolloin tielläliikkujia ei ole lainkaan. Ja kolmesti vuodessa syksyn aikana on puolen tunnin sakotusratsia, jossa kytätään alle 10 km/h ylinopeuksia (paikassa jossa käytännön syistä kukaan ei aja lujempaa). Päivittäin ajetaan kylän ohi. Lähistöllä rekkoja joudetaan ratsaamaan kerran kuukaudessa. Poliisin omien tilastojen mukaan meillä ei riitä murhia ja tappoja jokaiselle päivälle edes koko läänin alueella. Silti on sitä resurssipulaa ja muuta "tärkeämpää" hommaa. Kaikkia perkelettä se maa päällään kantaa.