Nyt pitäisi tietää hakkaako natsi vai onko hakattavana, eli onko kuva hyväksyttävä ja saako sille naurahtaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyt pitäisi tietää hakkaako natsi vai onko hakattavana, eli onko kuva hyväksyttävä ja saako sille naurahtaa?
Joo, niin kai. En huomaa itselläni olevan sanavarastossa termiä "poliisivaltio". En käytä sellaista koskaan ja sen vuoksi ehkä käsite järjestysvaltiosta on itselleni perusteltua ja ymmärrän sekä muiden suuntaan kuvaavampi.En oikein tunne termejä, siksi avasin nuo. Oletan, että Rauhantekijä tarkoitti samaa?
Isoisäni aloitti uransa 100 vuotta sitten Helsingin poliisilaitoksella. ( Ei enää palveluksessa.) Muistan pikku-poikana mummolassa leikkineeni yllä mainostetulla tuotteella.Katso liite: 50983
Ennen oli kaikki paremmin.
Tai telepakkokeinojen lainsäädännön kehitykseen mukaan lukien tuomioistuinkäytäntö asian suhteen 90-luvun lopun jälkeen. Kertovat aika paljon suomen tavasta hoitaa perusoikeuksia.
Mikä mahtoi olla suhde kuuntelusta ilmoitetuille/kuunteluussa olleille?Niin, puhelimen kuuntelusta piti ilmoittaa kohteelle sen päätyttyä. Paitsi jos oli epäilys että se muuttaisi hänen käytöstään tai jos haluttiin mahdollisuus kuunnella henkilön puhelinta uudestaan. Eli ei sitä sit tarvinnutkaan ilmoittaa...
Ei hajuakaan mutta sehän ei ollut se pointti. Vaan se että jos annettiin lupa 6kk:n kuuntelulle ja laki sanoo että pitää ilmoittaa kohteelle sen päätyttyä, ja sitten sille kohteelle ei tarvitsekaan ilmoittaa, joten miksi edes tehdä lakia jota ei tarvitse noudattaa. Varmaan jotta se menisi läpi, mutta...Mikä mahtoi olla suhde kuuntelusta ilmoitetuille/kuunteluussa olleille?
Itse en ymmärrä tota narinaa haalarikameroista. Poliisi kuvaa ja sillä hyvä. Parempi se on kuin, että ei kuvaisi. Joloin olisi vain sana sanaa vastaan. Editoi videoita... hoh hoijaa
Mutta kun asia ei ole näin. Poliisi a) kuvaa vain kun itse haluaa ja b) voi poistaa materiaalia oman päätöksensä mukaan.
Sebua kävivät poliisit kovistelemassa näköjään 30minuutin kohdalla heti. Toivottavasti tajuaavat edes hävetä.
Siinä on munaton nillittäjä.
Ehkä Ohisalon höpinöihin ei ole syytä luottaa.Eikös ministeri juuri sanonut, että poliisi tekee ratkaisut.
En ole tähän perehtynyt. Mistä tulee odottama siihen, että; "Poliisi a) kuvaa vain kun itse haluaa ja b) voi poistaa materiaalia oman päätöksensä mukaan".Jos poliisi kuvaa kaiken toiminnan, siitä ei ole mitään valittamista. Itse olen kannattanut ajatusta aina.
Mutta kun asia ei ole näin. Poliisi a) kuvaa vain kun itse haluaa ja b) voi poistaa materiaalia oman päätöksensä mukaan.
Sano nyt sinä, mikä sinun mielestäsi on syynä siihen, että nimenomaan poliisi halusi nämä rajoitteet kuvaamiseen?
Tulee mielenkiintoisia oikeustapauksia kun syyttäjä esittää todisteena nauhoituksen joka alkaa kesken tilanteen tai josta osa on poistettu.
Ei vittu poijjaat, mehän lähetäänki nyt just ilmastomielenosoitukseen. Laitetaan leiri lahden motarille, johonki siihen keravanjoen kohdille.
ekokapinaa kerrakseen. Miekkariin saavutaan sillä kaikkein isoimmalla tai vanhimmalla vehkeellä. Mukaan pakataan jerrykannuun polttoainetta, pallogrilli, vanhoja kumppareita, thermacell, makkaraa ja siankylkeä. Siinä sitten istutaan olemassa jotain mieltä, valtrat ja häkäpönttövolvot jauhaa tyhjäkäynnillä mustaa savua, thermacellit tappaa kaikki oravaa pienemmät ja pallogrilliin nakellaan vuorotellen kumppareita ja kyrsää. Kustaan sillalta jokeen.
hipit kuolee anafylaktiseen shokkiin ja kaikki on tyytyväisiä. Mulla on erityishyvää kyyttömakkaraa, pakkaan sitä mukaan.
Tuomarit päättää mitä todistusaineistoa oikeus hyväksyy ja mitä ei.Jos poliisi kuvaa kaiken toiminnan, siitä ei ole mitään valittamista. Itse olen kannattanut ajatusta aina.
Sano nyt sinä, mikä sinun mielestäsi on syynä siihen, että nimenomaan poliisi halusi nämä rajoitteet kuvaamiseen?
Tulee mielenkiintoisia oikeustapauksia kun syyttäjä esittää todisteena nauhoituksen joka alkaa kesken tilanteen tai josta osa on poistettu.
Tulee muitakin mielenkiintoisia caseja.Jos asia menee tarkasti ottaen näin, niin tulee mielenkiintoisia rosis-caseja.
Ei säily. Koska kamerat muuttuvat jokamiehen välineeksi, nauhoitusten määrät tulevat kasvamaan valtavasti ja juttuja alkaa oikeasti tulemaan käsittelyyn valtavia määriä.
Tuomarit päättää mitä todistusaineistoa oikeus hyväksyy ja mitä ei.
Kamerat ovat jo kauan olleet jokamiehen välineitä. Vaikka jokaisella poliisimiehellä olisi bodycam, niin tuo nauhoitteiden määrän valtava kasvu tulisi toteutumaan lähinnä silloin jos kamerat nauhoittaisivat koko ajan. Helsingin laitoksella on kymmeniä bodycam-laitteita ja moninkertainen määrä laitteiden käyttäjiä (mahdollisesti toista sataa), joten luultavasti tiedetään aika hyvin, paljonko sitä materiaalia kameroilla tuotetaan.Ei säily. Koska kamerat muuttuvat jokamiehen välineeksi, nauhoitusten määrät tulevat kasvamaan valtavasti ja juttuja alkaa oikeasti tulemaan käsittelyyn valtavia määriä.
Jäsen Paikkali varmaan hommaa paikalle maastorollaattorin