Mä luulen että keskituloinen kansalainen ei osta sähköautoa siksi, että niitä on vielä aika vähän vaihtoautoina tarjolla, ja harva keskituloinen ylipäätään ostaa auton uutena. Käsittääkseni vaihtoautot liikkuvat kyllä hyvin.Keskituloiset kansalaiset eivät koe mielekkääksi sähköauton hinta/ominaisuus -suhdetta, mutta valtion virastossa halutaan ratsastaa aallonharjalla, maksoi mitä maksoi. Tässä panostuksessa nähdään että konstaapelit ovat omineet prioriteeteissa korkealle paskaringin ajamisen aka näkyilyn PK-seudun ytimissä. Poliisin toiminnan omaehtoinen uudelleen linjaaminen ei juuri poikkea VTV:stä. Kauas on tultu vaikkapa 70-80 luvuilta, kun havainnoi poliisin toimintaa kentällä. Karpo teki jo 20 vuotta takaperin ohjelman Helsingissä vaikuttavista pimeistä takseista, joihin poliisilla ei ollut mitään haluja puuttua. Löytyy youtubesta. Taksivalvontaa ei juuri ole ja mahdollisesta valvontaiskusta ilmoitetaan medioissa 3 kk etukäteen. Poliisi on itsenäinen ja riippumaton valtion virastotoimi, joka määrittelee oman toimintansa paljolti työn mielekyyden ja helppouden kautta. Poliisi voisi pikakurssittaa dummyjä näkyilyajoon, ajamaan paskarinkiä sähköautolla paraatiuniformut päällä, ilman oikeutta jalkautua työtehtävien vuoksi. Säästyisi käytännön konstaapelien työaikaa tärkeämpiin tehtäviin, niiden jotka vielä operoivat kentällä. Haettiinkohan sähköautolla säästöjä?
Itse olisin ostanut kakkosautoksi sähköauton, mutta valikoimaa oli kovin vähän 10-15 000€ hintaluokassa.