Poliisitoiminta

Turtiais Anoko se siellä kirjoittelee? Ainakin puheet on samanalaisia.
Anopa hyvinkin niin, onhan tuokin peruste nollata ihminen. Mutta onneksi olet respect leader ja kaikessa aivan oikeassa.

Niin näin entisenä virkamiehenä ei minulla ole varaa palkata asianajajaa ja lähteä vaikkapa viemään riitajuttua oikeuden ratkaistavaksi. Suomen oikeusjärjestelmä on rikki ja tuo on rikkaiden etuoikeus.

Mielipide on kuin persereikä, se on kaikilla ja tuotos on paskaa.

Edit: viimeinen lause.
 
Viimeksi muokattu:
Anopa hyvinkin niin, onhan tuokin peruste nollata ihminen. Mutta onneksi olet respect leader ja kaikessa aivan oikeassa.

Niin näin entisenä virkamiehenä ei minulla ole varaa palkata asianajajaa ja lähteä vaikkapa viemään riitajuttua oikeuden ratkaistavaksi. Suomen oikeusjärjestelmä on rikki ja tuo on rikkaiden etuoikeus.

Mielipide on kuin persereikä, se on kaikilla ja tuotos on paskaa.

Edit: viimeinen lause.
Ei se paljon ratkaisisi, vaikka olisi varaakin, jos vastapuolella ei ole varaa. Tyhjästä on paha nyhjästä ja jää korvaukset saamatta. Suomessa voittajakin voi hävitä oikeudessa. Vain juristeilla ei ole mitään hävittävää.
 
Ei se paljon ratkaisisi, vaikka olisi varaakin, jos vastapuolella ei ole varaa. Tyhjästä on paha nyhjästä ja jää korvaukset saamatta. Suomessa voittajakin voi hävitä oikeudessa. Vain juristeilla ei ole mitään hävittävää.
No, varaton saa aina oikeusapua..ja ilmaisen oikeudenkäynnin.
 
Oonkos mä ollu epänormaalissa työsuhteessa, kun omalla vapaa-ajalla sai ryypätä juuri niin paljon kuin huvittaa? Porakaivohommissa sammuin parinakin lauantaina oman auton takapenkille ja kerran puistoon.
Varmaankin :). Minullahan ei ole oikein muuta estettä kuin että olisi suotavaa jos asiakkaat tai yhteistyökumppanit eivät näe minua yrjöt rinnuksilla ja kakat housuissa. En kyllä ymmärrä miten se liittyy työhöni, mutta jotenkin se liittyy julkisuuskuvaan ja imagoon. Elämä on..
 
Voimallahan tuo tehdään, ylivoimalla jopa, mutta ei siinä vaiheessa tarvitse rankaista vikuroivaa henkilöä polvipotkuilla tai lyönneillä...
Ja kyllä, olen ollut kiinniottamassa ja hallinnoimassa vastustelevaa henkilöä.
No, kummasti noissa tilanteissa aika monella tuntuu ne omat tunteet tulevan pintaan. Kun tietää tuossa asiakkaan taustan niin kyllä näitä ylilyöntejä tapahtuu toki fiksu irtautuu tilanteesta, jos voi.
 
Sääli miestä? Joka oli vetänyt viikon viinaa, tapellut useiden henkilöiden ja järjestyksenvalvojien kanssa ja päätti vielä tapella Poliisien kanssa kahteen otteeseen...

No oli tehnyt mitä vaan mut ei nyt poliisin pidä hengiltä sentään yrittää laittaa putkaan tuotavaa ihmistä oli tehnyt sit mitä vaan. Rangaistuksen määrittää sit oikeus. Poliisille oikeus määrittää siis rangaistus heti paikalla tutkimatta edes asioita ois sellanen hyvä tapa toimia sivistysvaltiossa? Olen vahvasti erimieltä kyllä tästä asiasta.
 
Kyllä siinä moraalisempikin konstaapeli kyynistyy vuosien mittaan kun lähes päivittäin pitää kuskata niitä samoja housuun paskovia rapajuoppoja.
Itse siinä tilanteessa rupeaisin unelmoimaan kuolemanpartioista jotka öisin saalistaa.
 
Eikös kaikenlainen kritiikki kuulosta Anolta jos niin halutaan leimata ? Elä nyt hyvä mies laita lyttyyn hyvää arviointia. Siinä on kehityksen siemen..
Kirjoitin toiseen ketjuun että kohta on kaikki polttoaineen hinnan, EU:n, direktiivien - erityisesti metsään liittyvien, vaaleilla valitsemattomien komissaarien, "tieteen konsensuksen" ja maatalouden alasajon kritisointi "ryssän vaikuttamiseksi" leimattua. Puhumattakaan siitä miten jotkut erehtyvät kritisoimaan viruspassien, kolmannen, neljännen ja viidennen koronabuusterin järkevyyttä

:D
 
No, kummasti noissa tilanteissa aika monella tuntuu ne omat tunteet tulevan pintaan. Kun tietää tuossa asiakkaan taustan niin kyllä näitä ylilyöntejä tapahtuu toki fiksu irtautuu tilanteesta, jos voi.
Tuo "meni tunteisiin" ei mielestäni ole kyllä kovin hyvä selitys.

Tässä matoisessa maailmassa moni asia menee tunteisiin itse kullakin ja sarvi kasvaa otsaan. Vaimo nalkuttaa miehelle 20 vuotta joka jumalan asiasta joka päivä niin voisin kuvitella menevän tunteisiin. Tai pomo sorsii vuosikymmenen mutta velat niskassa ei oikein hommia vaihdeta. Tai sosiaalitoimen käsittelijä kuulee vuodesta toiseen samat uhkailut, haukut ja suunsoitot niin varmaan menee tunteisiin.

Ei silti auta toimia niiden tunteiden pohjalta eikä suurin osa toimikkaan. Ja joka toimii, ei paljon alennusta yleensä tuomarin edessä saa vaikka kuinka olisi mennyt tunteisiin.

Mitä itse olen nähnyt, niin kahdenlaiset ihmiset toimivat niiden tunteiden mukaan. Toisilla menee piuhoitus päässä sillä tavalla ja se sitten on näin eikä asiaa voi kauheasti auttaa. Mutta suurempi osa ovat ne ihmiset, jotka ovat asemassa, jossa he voivat purkaa niitä tunteitaan toisiin koska eivät joudu siitä vastuuseen.
 
Tuo "meni tunteisiin" ei mielestäni ole kyllä kovin hyvä selitys.

Tässä matoisessa maailmassa moni asia menee tunteisiin itse kullakin ja sarvi kasvaa otsaan. Vaimo nalkuttaa miehelle 20 vuotta joka jumalan asiasta joka päivä niin voisin kuvitella menevän tunteisiin. Tai pomo sorsii vuosikymmenen mutta velat niskassa ei oikein hommia vaihdeta. Tai sosiaalitoimen käsittelijä kuulee vuodesta toiseen samat uhkailut, haukut ja suunsoitot niin varmaan menee tunteisiin.

Ei silti auta toimia niiden tunteiden pohjalta eikä suurin osa toimikkaan. Ja joka toimii, ei paljon alennusta yleensä tuomarin edessä saa vaikka kuinka olisi mennyt tunteisiin.

Mitä itse olen nähnyt, niin kahdenlaiset ihmiset toimivat niiden tunteiden mukaan. Toisilla menee piuhoitus päässä sillä tavalla ja se sitten on näin eikä asiaa voi kauheasti auttaa. Mutta suurempi osa ovat ne ihmiset, jotka ovat asemassa, jossa he voivat purkaa niitä tunteitaan toisiin koska eivät joudu siitä vastuuseen.
Eihän se mikään selitys ole vaan tosiasia. Täydellisiä ihmisiä ei ole eikä tule koskaan olemaan. Aina psyykkisesti ja fyysisesti vaarallinen ja rankka työ vie veronsa oli minkälainen supermiestainainen tahansa.
Tämä ei ole mikään puolustus laittomalle toiminnalle ja väärintekijät on saatettava vastaamaan teoistaan.
 
Laitetaan myös tänne talteen.
Tuo on se mikä on vuosi vuodelta vaikeampi käsittää. Tietotekniikkaan upotetaan valtiolla ja kunnissa vuositalossa satoja miljoonia jos ei miljardeja. Huvittaisi jos ei olisi maksajana. Sitten nuo poliisin toimitilat. Tuo senaattikiinteistö himmeli on kyllä jännä. Joku siinäkin varmasti vetää välistä ja hyvin. Ei tuollaista muutoin pystyssä pidettäisi.
 
Eihän se mikään selitys ole vaan tosiasia. Täydellisiä ihmisiä ei ole eikä tule koskaan olemaan. Aina psyykkisesti ja fyysisesti vaarallinen ja rankka työ vie veronsa oli minkälainen supermiestainainen tahansa.
Tämä ei ole mikään puolustus laittomalle toiminnalle ja väärintekijät on saatettava vastaamaan teoistaan.
En peräänkuuluta täydellisiä ihmisiä. Moni työ on psyykkisesti ja fyysisesti rankkaa. Rankempaakin kuin poliisin työ.

Tuo "fyysisesti ja psyykkisesti rankka työ" ei ole perustelu vaikka se kuinka tosiasia onkin. Se on ammattikunnan tapa oikeuttaa ja hyväksyä tietynlaista käytöstä omalta taholtaan. Tämä kehityskaari nähtiin aikanaan portsarien ammattikunnassa ja myöhemmin vartijoiden keskuudessa. Ja hiukan yllättäen hammaslääkärien ja nykyään myös l'ääkärien ammattikunnissa. Kaikilla noilla aloilla huonoa käytöstä oikeutettiin työn rankkuudella. Mutta kun se oikeutus yksinkertaisesti kiistettiin, alkoi tapahtua muutoksia. Ja ne muutokset ovat tuottaneet erinomaisia tuloksia kaikkien osapuolten kannalta. Poliisissakin tätä positiivista kehitystä on tapahtunut paljonkin. En sitä kiistä.

Muistustan, että minun tekstini oli reaktio aiemmin esitettyyn näkemykseen jonka mukaan "pokan" käytös oikeuttin runnun antamisen jälkikäteen. En hyväksynyt tuota näkökantaa. Enkä hyväksy. Ja se, että esimerkiksi Lahden tapauksessa syytteeseen joutui vain pari paikalla olleista on juuri osoitus siitä, että organisaatio hyväksyy tuollaisen ajattelun käytännössä kaikilla tasoilla.
 
No niin. Salainen poliisi tulossa Suomeen. Onko tavoitteena CIA vai Stasi?

Näin normikansalaisen näkökulmasta en oikein näe eroa nykytilaan, koska oletan ettei Supon operatiiviset organisaatiokaaviot muutenkaan kovin julkisia ole. Eli mikä tällainen "salainen agentti" nyt on ja mitä se tekee? Mielipidepoliisi vai oikeasti kansallisen turvallisuuden nimissä tiedustelua tekevä henkilö?

Mikä tällaisen salaisen henkilön toimenkuva voisi olla? Oman päivätyönsä ohessa tiedustelua tekevä henkilö vai täysipäiväinen agentti.

Sisäministeriö esittää salaisen palkkauksen sallimista suojelupoliisille, eli Supo saisi lakimuutoksen myötä salaiset agentit, Yle kertoo.

Sisäministeriön esityksen mukaan työntekijöitä voisi palkata niin, ettei virkaa julkisteta haettavaksi tai valitun henkilöllisyys salataan. Vaikka virka julkistettaisiin haettavaksi, suojelupoliisi voisi salata valituksi tulleen henkilön nimen ja tiedot, jotka auttaisivat tunnistamaan valitun.

 
No niin. Salainen poliisi tulossa Suomeen. Onko tavoitteena CIA vai Stasi?

Näin normikansalaisen näkökulmasta en oikein näe eroa nykytilaan, koska oletan ettei Supon operatiiviset organisaatiokaaviot muutenkaan kovin julkisia ole. Eli mikä tällainen "salainen agentti" nyt on ja mitä se tekee? Mielipidepoliisi vai oikeasti kansallisen turvallisuuden nimissä tiedustelua tekevä henkilö?

Mikä tällaisen salaisen henkilön toimenkuva voisi olla? Oman päivätyönsä ohessa tiedustelua tekevä henkilö vai täysipäiväinen agentti.



Suomeen voitaisiin perustaa Universal Exportin toimisto, niin salaiset agentit voivat toimia peitteen turvin.;)
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Suomeen voitaisiin perustaa Universal Exportin toimisto, niin salaiset agentit voivat toimia peitteen turvin.;)
Jep. Toimialana maskien maahantuonti ja sekä huoltovarmuuskaluston ja -materiaalin myynti ulkomaille. Maksuvälineiksi kelpaavat rahan lisäksi mm. hyväpalkkaiset hallituspaikat.
 
Back
Top