Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Totta kai fyysinen koko vaikuttaa asiakaspalvelutilanteissa, ja fyysisesti hyväkuntoinen pystyy tarjoamaan laaja-alaisempaa asiakaspalvelua. En kuitenkaan pitäisi hyvänä sitä, että kouluun valitaan kylän isoimmat miehet, vaan kyllä jonkinlaista soveltuvuutta pitää myös olla.Pitäisikö palata vanhaan rekrypolitiikkaan,
... ja fyysisesti hyväkuntoinen pystyy tarjoamaan laaja-alaisempaa asiakaspalvelua. ..
Ehkäpä tuossa onkin syy hakijoiden vähenemiseen? Puhumalla kun ei kaikista tilanteista kuitenkaan selviä.Pitäisikö palata vanhaan rekrypolitiikkaan, lainaus vanhasta ylen jutusta:
"
Takavuosina poliisikouluun valittiin mielellään painijoita, voimailijoita ja muita isokokoisia urheilutaustaisia miehiä, jotka fyysisiltä ominaisuuksiltaan istuivat hyvin kovaan kenttätyöhön. Kova fysiikka on edelleen etu järjestyspoliisin tehtävissä, vaikka opiskelijavalinnoissa ei enää suosita Juha Tiaisen kaltaisia isoja moukarinheittäjiä.
- Jos oviaukkoon ilmestyy kaksi metriä lihasta, joka käskee rauhoittumaan, niin onhan sillä tällaista ennaltaehkäisevää vaikutusta. Kyllähän poliisiaines on muuttumassa ja täällä meillä leikillisesti sanotaankin, että nykyisin pitää panostaa enemmän puhuttamiskoulutukseen, Poliisiammattikorkeakoulun Tomi Kataja naureskelee."
Mä luulen että suurin syy on siinä että varsinkaan järjestyspoliisin työstä kiinnostuneissa on vähemmän AMK-opiskelusta kiinnostuneita.Ehkäpä tuossa onkin syy hakijoiden vähenemiseen? Puhumalla kun ei kaikista tilanteista kuitenkaan selviä.
Mitä varten tuo muutos on aikoinaan tehty? Siis siirrytty tuohon AMK pohjaiseen koulutukseen.Mä luulen että suurin syy on siinä että varsinkaan järjestyspoliisin työstä kiinnostuneissa on vähemmän AMK-opiskelusta kiinnostuneita.
Eikö vastaavaa ole tehty kautta linjan, kaikilla koulutusaloilla? Ja puoli ikäluokkaa yliopistoon, oli/on tavoitteena.. Ja nyt alkaa jo tulokset näkyä kautta linjan: tekijät loppuu.Mitä varten tuo muutos on aikoinaan tehty? Siis siirrytty tuohon AMK pohjaiseen koulutukseen.
Suomeksi = jaksaa pamputtaa kauemmin ja sen jälkeen vielä niska-perse otteella mustamajaan muutaman metrin lennolla.Totta kai fyysinen koko vaikuttaa asiakaspalvelutilanteissa, ja fyysisesti hyväkuntoinen pystyy tarjoamaan laaja-alaisempaa asiakaspalvelua.
Mutta vakavissaan kun puhutaan, niin on aika harvinaista että patukkaa käytetään voimankäyttövälineenä. Aika paljon mennään fyysisellä voimalla eli painimalla, ja toisaalta etälamauttimeen turvaudutaan aika paljon. Tämä siis oma havainto kun olen koulutuksissa ihmisiltä kysellyt.Suomeksi = jaksaa pamputtaa kauemmin ja sen jälkeen vielä niska-perse otteella mustamajaan muutaman metrin lennolla.
Näin minunkin käsittääkseni. Jenkkien kanssa esimerkiksi kun juttelee niin ne ihmettelevät, että mitä kaikkea siellä Suomessa niille opetetaan, kun koulutus on useiden vuosien mittainen.Eikö vastaavaa ole tehty kautta linjan, kaikilla koulutusaloilla? Ja puoli ikäluokkaa yliopistoon, oli/on tavoitteena.. Ja nyt alkaa jo tulokset näkyä kautta linjan: tekijät loppuu.
Tason nostaminen? Niin opiskelijoiden kuin opetuksen. Ainakin paperilla..Mitä varten tuo muutos on aikoinaan tehty? Siis siirrytty tuohon AMK pohjaiseen koulutukseen.
Ettäkö polvistuvat ja laskevat aseensa sellaisessa tilanteessa..?Onkohan jenkkien ropotit ohjelmoitu, etteivät syyllisty rasismiin?
Itse olen poliisien koulutusuudistusta miettinyt muutamaankin otteeseen. Pääpiirteittäin se menee niin, että aluksi käydään perusasiat läpi ja sitten edetään koulutuksessa uramyönteisesti (ah kun hieno sana), oppien asioita joita tarvitaan yksilön uralla etenemiseen. Näin ei tarvitse opettaa kaikille kaikkea kaikesta ja toisaalta ei mitään tarpeeksi, käyttäen aikaa tyhjän päiten. Samalla porukka pääsee nopeammin kentälle ja kiinni vahvuuksiinsa.Näin minunkin käsittääkseni. Jenkkien kanssa esimerkiksi kun juttelee niin ne ihmettelevät, että mitä kaikkea siellä Suomessa niille opetetaan, kun koulutus on useiden vuosien mittainen.
Mielestäni voisi olla ihan järkevä systeemi, että peruskoulutus olisi sellainen vuosi - pari, ja sitten olisi paljon erilaisia täydennyskursseja joita jokainen voisi käydä osittain oman mielenkiintonsa mukaisesti omassa tahdissaan (kuten nykyäänkin mutta valikoimaa saisi olla enemmän), ja osa voisi olla merkitty esim johonkin perusopintoihin kuuluvaan 5 vuoden opintosuunnitelmaan. Perusvalmiudet peruskoulutuksessa, ja siihen päälle pikku hiljaa koko ajan jotain lisää. Tietysti siinä voisi olla käytännön ongelmia ensinnäkin ihmisten perhe-elämän ja jatkuvan Tampereella ramppaamisen välillä, ja toisaalta pienemmillä laitoksilla työvuorosuunnittelun ja ylipäätään henkilöiden työtehtäviin sijoittamisen kannalta.