Hans
Alikersantti
Uudemmissa piiskoissa on tupla akut.Ja maijoissa on tupla akut, skodillaceissa on vain yksi akku.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uudemmissa piiskoissa on tupla akut.Ja maijoissa on tupla akut, skodillaceissa on vain yksi akku.
Hovioikeus hylkäsi syytteet aseistautunutta miestä Helsingissä ampunutta poliisia vastaan https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009256100.html
Ainoa mitä en ymmärrä mitä tekemistä aseen laukaisukoneiston säädöillä on ampumapäätökseen.Oikeudenmukaisempi päätös tuohon asiaan.
Kova tilanne, aseistaunut ukko sohii aseen kanssa keskellä kaupunkia.
Kyllähän tuollainen toiminta on pysäytettävä ja se velvollisuus on poliisilla.
Ihan hirveästi ei siis soisi rangaistuksia tuollaisen pysäyttämisestä jaella.
No hovi päätyi eri ratkaisuun kun käräjät ja hyvä niin.
Kato kun on herkistetty liipaisin, niin paukku voi tapahtua yllättäen, mutta kun on vakiovastus, niin ensimmäinen merkki laukaisusta on hirveä irvistys, jolloin tietää ampua ennen kuin se ampuu.Ainoa mitä en ymmärrä mitä tekemistä aseen laukaisukoneiston säädöillä on ampumapäätökseen.
Vai oliko tuo ymmärtämättömän journalistin lisää:
"Poliisi oli tuomion mukaan käsittänyt, että miehen ladattu ase osoittaa toista poliisia. Tällä ei ollut yllään taktisia suojavarusteita, vaan ainoastaan poliisikilpi. Lisäksi poliisin tiedossa oli, että miehen aseen lipaisin oli herkistetty."
Snellarikoneistonkaan kevennys ei oikein vaikuta aidolta syyltä, liipasimelle pitää edelleen laittaa sormi hommiin oli kevennys asennossa tai ei.
"Älä uhkana Penasta välitä, sen AR:ssä on Milspec koneisto vaan keskity Keijoon jolla kiloon säädetty UP MTG kiväärissään... "
Jos joku osaa sivistää, kuuntelen moiselle taustaa mielelläni ja opin uutta?
Ihmettelen, että miksi tuota ongelmaa ei ole korjattu jos se on tiedossa? Tuonhan saisi miehistö ihan itsekkin korjattua Ei akun vaihto vaadi edes huollossa käyntiä. Tuosta voisi päätellä, että vika on jatkunut pitkään kun on noin hyvin iskostunut mieleen, että auto pitää jättää akun heikon kunnon takia käyntiin vaikka tilanne on varmasti ollut poliiseillekin stressaava.Totta kai, mutta nyt auton käyntiin jättämiseen oli tekninen, auton kuntoon liittyvä syy sen lisäksi että auton käyntiin jättämisen riski arvioitiin pieneksi.
Sitä en sitten tiedä, miten tuollaisella autolla voi ylipäätään ajaa keikkaa. Jossain liikenteenvalvonnassa voi toimia kyllä.
Tosiasia on, että osaaville miehille ja naisille on hommia muuallakin kuin poliisissa. Ei se kutsumus monestikaan tänä päivänä ole riittävä syy. Hurjia on kyllä luvut jos ollaan tilanteessa, että hakijoista 5% täyttää vaatimukset. Ollaan kohta tilanteessa missä moni muu maa on jo pitkään ollut, että jos meinataan yleistä järjestystä ja turvallisuutta valvoa niin kriteereistä on alettava joustamaan. Tuo, että siirryttiin useamman vuoden koulutukseen ja amk pohjalle on voinut olla kyllä aikamoinen virhe. Sama ongelma on pitkälti sairaanhoitopuolella. Ei tällaisten suorittavien töiden tarvitse olla korkeakoulu pohjaisia kummankaan. Sen ymmärtää, että esimiesasemassa olevat käyvät enemmän kouluja mutta ei tällaisessa massamaisessa suorittavassa työssä pitäisi olla tarpeen.Hakijoita 5469, 255 täytti kriteerit.
Poliisikouluun ei saada enää riittävästi hyviä hakijoita – Useimpien sisäänpääsy kaatuu tähän samaan virheeseen
Suomea voi pian uhata poliisipula, ellei alalle saada nopeasti lisää opiskelijoita. Hakijoita kouluun on tuhansia, mutta poliisivoimiin kelpuutettavia pyrkijöitä ei. ”Osa ei edes kokeile etukäteen omaa suorituskykyään”, sanoo opintoasiainpäällikkö Jyrki Haapala.www.aamulehti.fi
Näinpä. Voi toki esim. olla että auto oli jo menossa vaihtoon, tai huolto oli tilattu, ja nyt se oli otettu ajoon koska ei ollut muita vapaita autoja; tai jokin muu syy. Niitä pilliautoja ei välttämättä ole kovin montaa ylimääräistä, ja jos useampi on samaan aikaan pajalla tai jossain kurssilla tms muussa käytössä niin ei välttämättä ole mistä ottaa.Ihmettelen, että miksi tuota ongelmaa ei ole korjattu jos se on tiedossa?
Voi olla että pystyisi, mutta saisiko?Tuonhan saisi miehistö ihan itsekkin korjattua Ei akun vaihto vaadi edes huollossa käyntiä.
Voi toki olla, että ei saa. Palopuolella ihan perussettiä, että kalustosta huoleltaan itse se mikä pystytään ja varsinaiset remontit sitten pajalla, akkujen vaihdot sen verran peruskauraa kun eivät aikoinaan ainakaan kestäneet jatkuvasti piuhanpäässä oloa. Nykyään nuo laturitkin ovat älykkäämpiä niin ei varmaan samalla tavalla tuhoa akkuja. Ihan hyvä olisi kun on kuitenkin toiminnan kannalta tärkeää, että asemilla olisi muutama akku varalla jotka olisivat nykyaikaisessa ylläpitolaturissa kiinni. Saisi siitä sitten vauhdissa heitettyä uuden akun autoon jos tulee tarvetta. Nykyaikaiset autot alkavat olemaan tuosta sähköstä sen verran riippuvaisia, että jos akku tai laturi sanoo itsensä irti niin se matka voi tyssätä yllävän nopeastikin. Nimimerkki kokemusta on.Näinpä. Voi toki esim. olla että auto oli jo menossa vaihtoon, tai huolto oli tilattu, ja nyt se oli otettu ajoon koska ei ollut muita vapaita autoja; tai jokin muu syy. Niitä pilliautoja ei välttämättä ole kovin montaa ylimääräistä, ja jos useampi on samaan aikaan pajalla tai jossain kurssilla tms muussa käytössä niin ei välttämättä ole mistä ottaa.
Voi olla että pystyisi, mutta saisiko?
Käyttäisin paremminkin muotoa oli perussettiä. Isoissa laitoksissa korjaamo hoitaa akun vaihdot. Sopimuspuolella varmaan vaihdetaan itse.Voi toki olla, että ei saa. Palopuolella ihan perussettiä, että kalustosta huoleltaan itse se mikä pystytään ja varsinaiset remontit sitten pajalla, akkujen vaihdot sen verran peruskauraa kun eivät aikoinaan ainakaan kestäneet jatkuvasti piuhanpäässä oloa. Nykyään nuo laturitkin ovat älykkäämpiä niin ei varmaan samalla tavalla tuhoa akkuja. Ihan hyvä olisi kun on kuitenkin toiminnan kannalta tärkeää, että asemilla olisi muutama akku varalla jotka olisivat nykyaikaisessa ylläpitolaturissa kiinni. Saisi siitä sitten vauhdissa heitettyä uuden akun autoon jos tulee tarvetta. Nykyaikaiset autot alkavat olemaan tuosta sähköstä sen verran riippuvaisia, että jos akku tai laturi sanoo itsensä irti niin se matka voi tyssätä yllävän nopeastikin. Nimimerkki kokemusta on.
Näin alkaa kuulua ääniä joustavamman koulutuksen puolesta: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009359189.htmlItse olen poliisien koulutusuudistusta miettinyt muutamaankin otteeseen. Pääpiirteittäin se menee niin, että aluksi käydään perusasiat läpi ja sitten edetään koulutuksessa uramyönteisesti (ah kun hieno sana), oppien asioita joita tarvitaan yksilön uralla etenemiseen. Näin ei tarvitse opettaa kaikille kaikkea kaikesta ja toisaalta ei mitään tarpeeksi, käyttäen aikaa tyhjän päiten. Samalla porukka pääsee nopeammin kentälle ja kiinni vahvuuksiinsa.
Itä-Uudenmaan poliisipäällikkö ehdottaa pohtimaan poliisikouluun uutta linjaa tai kiintiötä niille potentiaalisille osaajille, jotka eivät läpäise valintakokeen fyysisten testien kriteereitä.
Puolustusvoimissa on jo siirrytty tähän. Eli kuntovaatimukset on tehtävän yms mukaan.Näin alkaa kuulua ääniä joustavamman koulutuksen puolesta: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009359189.html
Ollut maailma erilainen tuolloin. Mutta ei ole kaikki asiat menneet parempaankaan suuntaan. Sellainen tuli mieleen, että taitaa se Reinikainen osin perustua ihan todellisuuteen..Tässä HD tasoista videota poliisipartion yöstä vuoden 1976 Helsingistä. Aikalailla erilaista kontenttia kuin nykyisissä sliipatuissa mainosvideoissa.
Kyllä 70-lukuinen Suomi on ollut vielä aikalailla erilainen. Reinikainen ei todellakaan ollut parodiaa.Ollut maailma erilainen tuolloin. Mutta ei ole kaikki asiat menneet parempaankaan suuntaan. Sellainen tuli mieleen, että taitaa se Reinikainen osin perustua ihan todellisuuteen..
Edit Ja hyvä että jaoit tämän, kiitos!