Ja sitten jos ajaa pillikeikkaa, tai esim pitää autoa pitkän aikaa hälytysvalot päällä jossain kolaripaikalla tms niin voi kyllä syödä akkua. Toki sähköauton akut ovat isommat kuin normiauton, mutta jos hälytysvalot jättää polttomoottoriautossa päälle niin että moottori ei ole käynnissä, niin on ihan oikea riski että auto ei käynnisty omin voimin.
Tuosta rangesta; sehän on ilmoitettu 300 km, ja käytännössähän ilmoitettuun rangeen ei päästä oikeastaan ikinä todellisessa elämässä, vaan todellinen range on 10-20% pienempi jopa hyvissä olosuhteissa; tai näin testien mukaan. Itsellä ei ole sähköautoa mutta olen ajellut firman (siviili)sähköautoilla. Ensimmäinen kosketus e-Golfiin oli kun menin Sipooseen vetämään konepistooliammuntoja. Auton tietokone ilmoitti lähdössä että range on 250 km. No, olin puoli päivää Sipoossa radalla ja paluumatkalla jännitti ihan oikeasti että riittääkö takaisin Pasilaan. Perillä rangea oli jäljellä muistaakseni 30 km. Todellinen ajomatka oli noin 90 km, mutta range oli vähentynyt yli 2 kertaa tämän. Lämpötila oli nollan tuntumassa ja keli loskainen, osa matkasta ajettiin moottoritienopeutta 100 km/h ja loput maantietä 60-80 km/h. Auto ei ollut seissyt virrat päällä, ja ajotietokone antoi ajotapani ekologisuudesta muistaakseni reilut 90%.