Poliisitoiminta

Juu ei ole, mutta aiheuttaa selvitystyötä, ja viivästyttää sotilaslakimiehen lausuntoa / päätöstä ja syyttömäksi/syylliseksi toteamista... Varusmies voi olla kotiutunut jo, kun päätös tulee
Myöskin esim vastapuolen ajoneuvon korjaus viivästyy, kun valtiokonttori ei anna laskutuslupaa
Varmasti noin on, mutta minkäs teet? Ei sotilailla riitä natsoja poliisin määräämiseen paikalle.

Tuota kotiutumista en ymmärrä mikä siinä on ongelmana? Rattaat tunnetusti pyörivät hitaasti, mutta kyllä oikeuslaitoksen hampaat reserviläisiinkin yltävät. Pekkaa ei voida tuomita, mutta sakkoa palvelusrikkomuksesta vaan silmät ja suut täyteen, jos on tarve.
 
Varmasti noin on, mutta minkäs teet? Ei sotilailla riitä natsoja poliisin määräämiseen paikalle.

Tuota kotiutumista en ymmärrä mikä siinä on ongelmana? Rattaat tunnetusti pyörivät hitaasti, mutta kyllä oikeuslaitoksen hampaat reserviläisiinkin yltävät. Pekkaa ei voida tuomita, mutta sakkoa palvelusrikkomuksesta vaan silmät ja suut täyteen, jos on tarve.
pyytää siviiliä soittamaan hätäkeskukseen: on kolaroinut kuorma-auton kanssa jonka lavalla matkustaa automaattiasein varustautuneita miehiä…

Lähtötiedot riittävän tuliset.
 
Tuota, aina ei voi onnistua 😁
Joo, fillarilla pakenevaa on todella vaikeaa saada autolla kiinni tuollaisessa paikassa. Ei liene tarvetta avata syitä, vaan jokainen kyllä tajuaa asian itsekin.
 
On se vähän erikoista, että kameran tallentamiin ylinopeuksiin suhtaudutaan poliisissa hyvin vakavasti, mutta kun samalla tavoin saisi sakotettua kolarin ajanutta autoilijaa niin eipä enää kiinnosta pätkän vertaa.

Ei ihme jos kansalaisia ihmetyttää.
Vähän kun ajattelisi, niin kansalainen saattaisi ymmärtää syyn.

Mutta ihan toimiva ratkaisu. Kansalainen kuvatkoon sen parkkipaikkakolarista syntyneen naarmun ja lähettäköön kuvan vakuutusyhtiölle, sen sijaan että sitoo hälytysvalmiudessa olevan partion turhaan siihen tunniksi.


Ei kun hitto, noinhan se jo meneekin.
 
Vähän kun ajattelisi, niin kansalainen saattaisi ymmärtää syyn.

Mutta ihan toimiva ratkaisu. Kansalainen kuvatkoon sen parkkipaikkakolarista syntyneen naarmun ja lähettäköön kuvan vakuutusyhtiölle, sen sijaan että sitoo hälytysvalmiudessa olevan partion turhaan siihen tunniksi.


Ei kun hitto, noinhan se jo meneekin.
Elävässä elämässä ei puhuta vain parkkipaikkakolhuista vaan sairaalahoitoa vaatineista vammoista. Tällainen tapaus meillä työpaikan autolla maaliskuussa.

Eikä tapahtunut missään savukosken selkosilla vaan Espoossa. Ei kuulemma ole rikos ajaa kolmion takaa toisen kylkeen niin, että auto lunastukseen ja kuski kolmeksi päiväksi sairaalaan. Itse olen eri mieltä.

Emme toki tiedä mitä tietoa hätäkeskukselle on tapahtumasta välittynyt. Ainakin auto itse oli soittanut ja päivystäjä keskustellut autossaan istuneen loukkaantuneen kanssa.

Sentään palokunta ja ensihoito tuli paikalle. Pisteet siitä niille.
 
Viimeksi muokattu:

Hämmentävää toimintaa Pohjanmaalla 🤔
Tulee mieleen Anneli Auerin tapaus, jossa homma ryssittiin alkumereillä.
Pienten alueiden ongelma on, ettei kaikkeen riitä rutiini ja erikoismiehiä ei luonnollisesti löydy.
 

Hämmentävää toimintaa Pohjanmaalla 🤔
Mitäs ihmeellistä tuossa on. Baarin pitäjä karvakädellä on perseestä oleva kamerajärjestelmä, jota kukaan ei osaa käyttää. Vanhemmat rääpii päätänsä ympäri nettiä, kun ei kestä katsoa peiliin että kasvatus meni vituiksi. Vapaalla ollut Poliisi on syyllistynyt pahoinpitelyyn kun vetänyt teiniä käkättimeen ja saa siitä vielä tuomion. 16v poika saanu baarissa käkättimeen ja lentäny vielä pellolle, sit lähteny tunnekuohuissa ja humalassa pois, niin mitä vaan voi sattua.
Oma veikkaus, kunhan vedet lämpiää niin kyllä sieltä jostain kroppa nousee pintaan.
 
Poliisi testaa täyssähköistä partioautoa Lapissa. Kuinkahan mahtaa ilmoitettu 300 km range riittää; saattaa talvella olla lähempänä 150 kilometriä... No, kokeilemallahan tuo selviää.

Sähköautot | Poliisi kokeilee sähköautoa Lapissa – Somessa irvailtiin aggregaatin tarpeelle: https://www.hs.fi/talous/art-2000009596317.html?share=940e72f6f6f1282f2bd6793fe3eb7e9e
Ihme pelleilyä vai onko niin hyvä auto, että kannattaa Lahden kokeilun jälkeen siirtää pitkien matkojen Lappiin?
 
Poliisi testaa täyssähköistä partioautoa Lapissa. Kuinkahan mahtaa ilmoitettu 300 km range riittää; saattaa talvella olla lähempänä 150 kilometriä... No, kokeilemallahan tuo selviää.

Sähköautot | Poliisi kokeilee sähköautoa Lapissa – Somessa irvailtiin aggregaatin tarpeelle: https://www.hs.fi/talous/art-2000009596317.html?share=940e72f6f6f1282f2bd6793fe3eb7e9e

Noh, tuskin se niin paljon menettää. Oma sähkölelu menettää ehkä 30% kantamasta talvella. Mielenkiintoisinta on, ettei tämä ole kovinkaan lineaarinen vähennys, vaan siinä hieman nollan yläpuolella tapahtuu suurin muutos parin asteen sisällä, noin 20-25%. En nyt kuitenkaan lähtisi Lappiin sellaista ostamaan, hieman liian rajoitetusti latauspaikkoja ja kilometrejä kertyy. Ja tuossa sähkölelussa on paljon vähemmän kantamaa kuin meikäläisen lelussa. Tulee mieleen, että ovatko ne hulluja?
 
Ja sitten jos ajaa pillikeikkaa, tai esim pitää autoa pitkän aikaa hälytysvalot päällä jossain kolaripaikalla tms niin voi kyllä syödä akkua. Toki sähköauton akut ovat isommat kuin normiauton, mutta jos hälytysvalot jättää polttomoottoriautossa päälle niin että moottori ei ole käynnissä, niin on ihan oikea riski että auto ei käynnisty omin voimin.

Tuosta rangesta; sehän on ilmoitettu 300 km, ja käytännössähän ilmoitettuun rangeen ei päästä oikeastaan ikinä todellisessa elämässä, vaan todellinen range on 10-20% pienempi jopa hyvissä olosuhteissa; tai näin testien mukaan. Itsellä ei ole sähköautoa mutta olen ajellut firman (siviili)sähköautoilla. Ensimmäinen kosketus e-Golfiin oli kun menin Sipooseen vetämään konepistooliammuntoja. Auton tietokone ilmoitti lähdössä että range on 250 km. No, olin puoli päivää Sipoossa radalla ja paluumatkalla jännitti ihan oikeasti että riittääkö takaisin Pasilaan. Perillä rangea oli jäljellä muistaakseni 30 km. Todellinen ajomatka oli noin 90 km, mutta range oli vähentynyt yli 2 kertaa tämän. Lämpötila oli nollan tuntumassa ja keli loskainen, osa matkasta ajettiin moottoritienopeutta 100 km/h ja loput maantietä 60-80 km/h. Auto ei ollut seissyt virrat päällä, ja ajotietokone antoi ajotapani ekologisuudesta muistaakseni reilut 90%.
 
Eiköhän nuo sähköautot jää ylemmän johdon käyttöön, vaikea noilla on tehdä jatkuvia ajosuoritteita jotka eivät saa riippua siitä missä seuraava lataustolppa on...
 
No tuskin päälliköt maijalla paljon liikkuvat. Vaan kyllä sillekin jotain käyttöä varmaan löydetään. Sinänsä siviilimalliset sähköautot soveltuvat nähdäkseni ihan hyvin poliisikäyttöön, siinä kuin siviilikäyttöönkin. Toki se rajoittaa, että lähtökohtaisesti rangen pitäisi riittää ilman välilatauksia; voi sotkea aikatauluja jos joutuu käyttämään osan työajasta auton lataamiseen.
 
Hesari haastatellut rikoksesta epäiltyä ravintoloitsijaa.

En lähtisi veikkaamaan miten niskoittelusyytteen käy käräjillä. Saapa nähä.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009590531.html
Itseäni tässä tapauksessa kyllä kaikkein eniten edelleen ihmetyttää tämän vapaalla olevan poliisimiehen painiottelu tämän pojan kanssa katoamisiltana. JA se miten tätä tietoa oltiin myöhemmin mielestäni pimittämässä julkisuudelta.
 
Back
Top