g21.45acp
Kapteeni
Asiakas vasurissa, patukka oikeassaPoliisi ei muistanut, että asiakas on aina oikeassa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Asiakas vasurissa, patukka oikeassaPoliisi ei muistanut, että asiakas on aina oikeassa
Jääkö poliisin rekisteriin tieto kun olen asiakkaita jv toimessa rautoihin laittanut ja itse soittanut miekkataksin hakemaan raudoitetun asiakkaan,jos näin on niin kauanko tiedot säilyvät ja saako asiakas tietoonsa nimeni?Foorumilla on aika paljon poliisiin ja poliisin toimintaan liittyviä viestejä. Suoraan maan sisäiseen turvallisuuteen liittyville asioille on oma ketjunsa (vaikka toki ketjussa on paljon muutakin kuin poliisiin liittyvää asiaa), samoin erilaisille poliisivideoille ym omansa, ja muitakin poliisisiheisia ketjuja on. Ajattelin että myös sellaisille poliisia yleisesti koskeville viesteille voisi olla oma ketju.
Poliisin/häken tehtävärekisteriin jää tieto ilmoittajasta, mutta on häke-päivystäjästä kiinni mitä kirjaavat nimeksi; usein ilmoittajan nimenä on esim "vartija". En nyt osaa sanoa kauanko säilyvät; joitakin vuosia kai.Jääkö poliisin rekisteriin tieto kun olen asiakkaita jv toimessa rautoihin laittanut ja itse soittanut miekkataksin hakemaan raudoitetun asiakkaan,jos näin on niin kauanko tiedot säilyvät ja saako asiakas tietoonsa nimeni?
Toki voi olla myös niin että vikaa on sekä sysissä että sepissä; nythän lehdissä on ollut ilmeisesti vain toisen osapuolen kertomus. Voi olla että se on objektiivinen, mutta usein tarinoita vähän siloitellaan omaksi eduksi.
Minulle selvisi että Anneli on murhaaja kun hän sanoi hätäpuhelussa että lähetti lapsen katsomaan onko murhaaja vielä paikalla. Eihän kukaan äiti semmoista tekisi.Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
Vuoden jutut: Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
Roosa Rentolan kirjassa käydään läpi rikostapauksia, joissa kielentutkijoilla on ollut iso merkitys. Ulvilan murhan hätäkeskusnauhoitetta ei koskaan tutkittu kielen näkökulmasta.www.hs.fi
Laita se artikkeli kokonaisuudessaan tai älä laita ollenkaan kun se on maksumuurin takana.Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
Vuoden jutut: Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
Roosa Rentolan kirjassa käydään läpi rikostapauksia, joissa kielentutkijoilla on ollut iso merkitys. Ulvilan murhan hätäkeskusnauhoitetta ei koskaan tutkittu kielen näkökulmasta.www.hs.fi
Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
FORENSISTA lingvistiikkaa voi käyttää rikostutkinnassa, kunhan on jotain analysoitavaa aineistoa.Paljastavaa voi olla esimerkiksi lauseiden pituus tai jokin systemaattinen virhe.
Lingvistien huomio kiinnittyi muun muassa vanhahtaviin sanoihin. Esimerkiksi sana ”vihje”, clue, oli kirjoitettu muodossa ”clew”. Tätä muotoa oli käytetty Chicago Tribune -lehdessä 1930–50-luvulla, koska sen päätoimittajan mielestä kirjoitusasu sopi paremmin englannin kieleen.Ratkaiseva vihje tuli, kun Kaczynskin veli tunnisti lehdessä julkaistusta manifestista tutun kuuloisen mutta harvinaisen ilmauksen.
Niin, mutta kun, itse kirjoitit aivan kuin ”media” olisi valehdellut/vääristelyt asiaa.Niin, en tiedä onko kyseinen poliisimies täällä keskustelemassa. Poliisiorganisaation kanta tuskin on kovin kiinnostava.
Roosa muuten taitaa olla aika harvinainen poliisin asiantuntija ihan kansainvälisestikin. Aika harvaa rikoskeissiä taidetaan arvioidaan kielen ja kirjoitusten näkökulmasta? Muistelisin että lähin oppikin saatiin Quanticosta?Jos surmaaja soittaa itse hätäpuhelun, hän tekee yleensä samat virheet
Mä olen keskustellut - kuten ilmeisesti kaikki muutkin - vain mediassa olleiden tietojen varassa. Olen myös todennut asiat jonka jokainen lähdekriittisesti ajatteleva on itsekin huomannut, että lehdissä on ollut vain rekkakuskin kertomusta, ja että uutisointi ei ole edes pyrkinyt puolueettomuuteen.Niin, mutta kun, itse kirjoitit aivan kuin ”media” olisi valehdellut/vääristelyt asiaa.
Kyllä tällöin kiinnostaa poliisin ”totuus” asiasta.
Otsikot on ainakin kirjoitettu rekkakuskin näkökulmasta.Mä olen keskustellut - kuten ilmeisesti kaikki muutkin - vain mediassa olleiden tietojen varassa. Olen myös todennut asiat jonka jokainen lähdekriittisesti ajatteleva on itsekin huomannut, että lehdissä on ollut vain rekkakuskin kertomusta, ja että uutisointi ei ole edes pyrkinyt puolueettomuuteen.
Toki se poliisimiehen näkemys kiinnostaisi myös, mutta sitä ei varmaan ole täällä tarjolla.
Tätä olen itsekin tässä viime vuodet peräänkuuluttanut. En tosin tiedä, kannattaako perustaa uutta erillistä yksikköä, vai vain erilliset liikennesektorit nykyisten poliisilaitosten yhteyteen; ainakin jos uutta yksikköä perustetaan niin ei pidä mennä päällikötaso edellä, kuten esim PoHassa tuntuu olevan linjauksena.– Olemme tämän eduskuntakauden aikana hakemassa enemmistöpäätöstä sille, että Suomeen perustetaan kansallinen liikennepoliisi yhden sateenvarjon alle KRP:n ja supon rinnalle.