Poliisitoiminta

Yleisimmät syyt ovat: a) Häke on vuotanut jutun tai b) alkuperäinen ilmoittaja on nähnyt herran ennenkin "asialla".
On se näiden tehtävän "suorittaneiden" konstaapelin kollegakin voinut olla.

Kannattaa myös huomata, että partion molemmat poliisimiehet ovat syytteessä. Yhdessä tuumin on toimittu.
 
Siinä vieressä hän on kevyiden pollarien asema :giggle:

Täällä on, kuten tiesinkin, paikallistuntemusta omaavia jäseniä. Ja veikkaan että täällä on jopa henkilöitä jotka ovat olleet siellä tien "toisella puolella" orjina samaan aikaan kuin minä.

No kun aloitin ja on perjantai-ilta, päivä on ollut oikeasti ikävä ja viini virtaa, niin kerrottakoon oikein kunnon ACAB-tarina. Tämä on pitkä tarina ja nykymuodin periaatteiden mukaisesti esitän Trigger Warningin: Tarina sisältää asioita jotka eivät kaikilta osin ole "Law and Order"- kansanosan maailmankatsomuksen näkemyksiä hyväileviä. Ja jos ei viitsi lukea pitkää tekstiä, niin ohita vapaasti:). Minä olen löyhäsuu!

90-luvun alussa Espoon Kilossa sijaitsi INEX-Partnersin keskusvarasto. Menin itse puurin jälkeen kyseiseen paikkaan hommiin lemppaorjaksi ja jatkoin siellä opiskelujen ohella useita vuosia. Talossa oli kaikenlaista porukkaa. Myös sellaista jolle tien toinen puoli oli syystä jos toisestakin tullut hyvinkin tutuksi. Tien toisella puolella oli ja edelleen on Espoon Pääpoliisiasema sekä käräjäoikeus. Tätä ei siihen aikaan pidetty suurena ongelmana firman puolesta. Ajat olivat suvaitsevammat. Maailma on nykyään erilainen eikä aina hyvään suuntaan. Mutta se siitä.

Siihen aikaan tehtiin ns. "jatkuvaa kahta vuoroa". Myöhemmin valikoivaa kolmosta ja vielä myöhemmin jatkuvaa kolmosta. Mutta niin tai näin, sunnuntait olivat iso juttu.

Jos pääsit sunnuntaivuoroon, sait yhden päivän aikana 3,5 päivän liksan. Överisunnuntaina (yli 8h) tienesti saattoi ylittää yhdessä päivässä viikon normitienestit. Liennee selvää, että sunnuntaivuoroista taisteltiin kovasti ja joka niihin pääsi, raahautui paikalle vaikka vasenta jalkaansa tai heppiään kannatellen. Puhumattakaan alkoholin vaikutuksen alaisena olemisesta...

Vuoro sunnuntaina alkoi 06.00. Ei ehkä ole yllättävää, että kaikki saapujat eivät olleet parhaimmassa kuosissa. Ehkä ei aina allekirjoittanutkaan. Ja suuri osa saapui nelipyöräisillä laitteilla. Ja kaikki puheena olevaa tietä pitkin.

Oli silloin yleisessä tiedossa, että "valvova silmä" ei katso kyseistä tietä koskaan kyseiseen aikaan. Ja totta on, että ajettuani pätkää lähes 30 vuotta ainoa kerta kun tapasin mittaavia slursheja oli kyseinen tapaus.

No. Kerran oli menossa vuoroon ja kyydissa oli pari kaveria. Mainittakoon, että olin silloin täysin selvä. Ajelimme Kilontietä ja yhtäkkiä edessämme olikin lätkää heiluttava "slursh". Siis tien sivuun. Ja sitten alkoi suuri show.

Jonossa edelläni oli 5-6 autoa. Mutta ongelma oli ensimmäisessä pysäytetyssä autossa jonka ajajalla oli suuria vaikeuksia puhalluttajan kanssa. Nykytermein joku voisi jopa puhua "virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta". Meteli oli mahtava! Mutta homma laukesi käsiin kun eräästä edelläni olevasta autosta nousi työtoverimme, joka ei ollut täysin tuntematon laitoksella. ja hän sattui tuntemaan sekä puhalluttajan että puhallutetun:). Jotka siis olivat molemmat miekkamiehiä.

Kyseinen kaveri alkoi ohjeistamaan puhalluttajaa poliisin voimankäytöstä! Eritoten hänen luovat kommenttinsa pampunkäytöstä (taseria ei tuoho aikaan ollut olemassa) vastustelevaa henkilöä käsiteltäessä aiheuttivat suunnatonta riemua meissä jonossa olevissa.

Mutta kun hätä on suurin, on apukin lähimpänä! Pääpoliisiaseman suunnasta ylämäkeen kiiti 1xmaija 1xsiviiliauto. Ja paikalle hyppäsi lisävoimia. Ja sumaa alettiin purkamaan. Jonossa odottavat heilautettiin helvettiin ja nopeasti. Edellä mainitsemani kaveri haettiin koppiin. Epäilty rattipoliisi vietiin siviiliautoon joka kiisi takaisin laitoksen suuntaan tavalla jota joku puritaani voisi pitää törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja yksi poliisi ajoi hänen autonsa takaisin mäkeä alas laitoksen suuntaan (tarkemmin ei voinut nähdä paikasta). Hauskinta oli nähdä kun ajoimme ohi, miten rysän suunnitelleelle konstaapelille selitettiin elämän tosiasioita esimiehen taholta. Herra sai kuulla epäilemättä kaikenlaista:).

Summa Summarum: Unski (suurisuinen kaverimme) pääsi duuniin 4-5 tuntia myöhemmin saatuaan tuta hieman "vieraanvaraisuutta" kuten asiaan siihen aikaan kuului. Muuta asiaan ei liittynyt paitsi se, että sen jälkeen en ole koskaan yli +25v aikana nähnyt kyseisellä tienpätkällä koskaan puhallusta tai nopeusrysää enkä usko näkevänikään:).

KSE kuten intissä sanottiin.
 
Kannata muistaa ettei ”oc” ole mikään autuaaksi tekevä ratkaisu.
Jota voidaan käyttää lastentarhasta, vanhain kotiin.

Kun nyt sattuu vain huvittamaan. :facepalm:

Tässäkin jutussa, jouduttiin kantamaan. Ja uhkakuva oli aivan jotain muuta kuin tiellä istuminen.

"
Poliisi tyhjensi perjantaiaamuna yhden Berliinin 30 vuotta sitten vallatuista taloista, joka tunnetaan nimellä Liebig34.
Häätö sujui rauhallisesti, mitä ei etukäteen pidetty itsestään selvänä. Osa talonvaltaajista tuli ulos talosta ilman vastarintaa. Osan poliisi joutui kantamaan.

Aiemmin talossa asuvat anarkistit ovat hyökänneet poliisia vastaan esimerkiksi ilotulitteita, maalia tai muita kemikaaleja heittämällä.
Häätöoperaatio alkoi aamulla kello seitsemän jälkeen, ja kello 11 poliisi ilmoitti saaneensa kaikki talonvaltaajat, yhteensä 57 ihmistä, ulos talosta. Seuraavaksi se siirtyy rakennustarkastajien arvioitavaksi.

 
Täällä on, kuten tiesinkin, paikallistuntemusta omaavia jäseniä. Ja veikkaan että täällä on jopa henkilöitä jotka ovat olleet siellä tien "toisella puolella" orjina samaan aikaan kuin minä.


Tuttu

Täällä on, kuten tiesinkin, paikallistuntemusta omaavia jäseniä. Ja veikkaan että täällä on jopa henkilöitä jotka ovat olleet siellä tien "toisella puolella" orjina samaan aikaan kuin minä.
Tuttuja nurkkia minullekin. Eipä näy rysiä juuri näillä seuduin. Joskus näin yhden kerran sunnuntaiaamun puhalluskampanjan Kehä II:n tunnelissa, mutta se taisi olla silloin kun Lentävät olivat vielä olemassa. Ilmeisesti paaluttivat liian lähelle kilolaisten tonttia.

Kun minä sain kortin 18v ja yhden viikon ikäisenä, pysäyttivät Espoon miliisit parhaimmillaan kolme kertaa illan aikana, puhalluttivat ja katsoivat kortin. Vaikka oli faijan uusi auto alla niin "lokinpaska" takaikkunassa paljasti että on tuore kuski kyseessä ja siinähän riitti syytä pysäyttää ja tsekata tilanne. 2010 luvulla jouduin puhaltamaan muistaakseni kerran ja korttia ei ole kysytty lainkaan.
 
"Jokainen täysjärkinen ja suhteellisuudentajuinen katsoja näkee silti, ettei paikallaan istuvien, ilmastosta huolestuneiden ihmisten kaasuttaminen ollut poliisilta järkevää joukkojenhallintaa.
Väkivaltakoneiston pitää osata mitoittaa ja suhteuttaa käyttämänsä voimakeinot, ja jos se mokaa kuten tässä tapauksessa, sen pitää kantaa vastuu siitä että koko poliisin imagoon tuli hetkeksi keltaisen kaasulammikon muotoinen läiskä."


Ihmettelin kun Silakkaliikkeessä oli vielä keväällä melko merkittävässä roolissakin olevia suomalaisia - ainakin seuraajina twitterissä. Ovatko silmät avautumassa, ei olekaan unelma?
 
Kannata muistaa ettei ”oc” ole mikään autuaaksi tekevä ratkaisu.
Jota voidaan käyttää lastentarhasta, vanhain kotiin.

Kun nyt sattuu vain huvittamaan. :facepalm:

Tässäkin jutussa, jouduttiin kantamaan. Ja uhkakuva oli aivan jotain muuta kuin tiellä istuminen.

"
Poliisi tyhjensi perjantaiaamuna yhden Berliinin 30 vuotta sitten vallatuista taloista, joka tunnetaan nimellä Liebig34.
Häätö sujui rauhallisesti, mitä ei etukäteen pidetty itsestään selvänä. Osa talonvaltaajista tuli ulos talosta ilman vastarintaa. Osan poliisi joutui kantamaan.

Aiemmin talossa asuvat anarkistit ovat hyökänneet poliisia vastaan esimerkiksi ilotulitteita, maalia tai muita kemikaaleja heittämällä.
Häätöoperaatio alkoi aamulla kello seitsemän jälkeen, ja kello 11 poliisi ilmoitti saaneensa kaikki talonvaltaajat, yhteensä 57 ihmistä, ulos talosta. Seuraavaksi se siirtyy rakennustarkastajien arvioitavaksi.

Aika epäinhimillistä toimintaa anarkoja vastaan...
"Häätöoperaatio alkoi aamulla kello seitsemän jälkeen"
 
"yhteistyö aktivistien kanssa jatkuu" Wtf?

Taponen jututti sumuttaneita poliiseja, miksi?
Tasan tarkkaan tehneet sen mitä paikalla ollut johto oli ohjeistanut...
Se on poliitikko jolla on agenda. Surullista että se saa ajaa tuota poliisin nimissä ja poliisiksi pukeutuneena, mutta tätä on Suomi Ohisalon vuonna 2020.

Mä ymmärrän sen että poliisi on lähellä aktivisteja ja tekee "yhteistyötä" jotta yhteys ja neuvottelumahdollisuus säilyy. Onhan tuo nyt parempi tilanne kuin olla pimennossa ilman yhteyttä. Tunne vihollisesi.
Mä ymmärrän senkin, että poliisi on jututtanut toisia poliiseja. Sen pohjalta voi toisessa foorumissa sanoa että "oon muuten jutellu niidenkin kanssa, kaikkia pitää kuunnella".
Mutta sitä mä en ymmärrä, miksi tällaisesta hyvästä tiedustelupohjasta saa aikaiseksi niinkin tökköjä twiittejä, kuten poliisilta on nähty?
Se johdon ohjaus puuttuu ja netissä on sitten aika epätasapainoista luettavaa jota kansalaiset ovat kovasti kritisoineet. Tai ehkäpä johto on vihdoin tarkastanut missä mennään, jos joitain twiittejä on poistunut esiltä.
.
 
Amnesty ei taida olla ihan riippumattomin taho kouluttamaan oikeuksia ja velvollisuuksista. Järjestö ja sen toimitsijat kun elävät hallintoon kohdennetuista ongelmista. Kun oikeita ongelmia ei ole, niin rimaa alennetaan.
 
Back
Top