Poliisitoiminta

Ilman sakkoa pykälä olisi aivan hullunkurinen. Et voi olla tosissasi.
Vähän niin kuin pyöräilykypärän käyttämättä jättäminen?

Pointtini on, että oikeasti "rike" on vaikutukseltaan hyvin vähäinen ja maksua kerätään täyttämään valtion kirstua, ei minkään muun takia. Liikenneturvallisuus peruste on pelkkää potaskaa. Muuten kamerat olisi sijoitettu täysin toisin.
 
Itse en ole reilun kahdenkymmenen vuoden ajokorttiuran aikana ylinopeutta ajanut, saatikka sakkoja siitä saanut. Pari vuotta sitten sain ensimmäiset sakot tolpasta. Ylitys 7km/h. Ajo tapahtui virka-autolla ja kiireen syy oli automaattista liikenteenvalvontaakin valvovan elimen eli PoHAn tehtävämääräys kesken harjoituksen. 7km/h ylinopeus sinällään oli tahaton.
Esitin vastineeni, sain 22. Joulukuuta kirjatun 140e rikesakon automaattivalvontayksikön johtajalta henkilökohtaisesti.

Hyvää joulua... :unsure:
 
Itse en ole reilun kahdenkymmenen vuoden ajokorttiuran aikana ylinopeutta ajanut, saatikka sakkoja siitä saanut. Pari vuotta sitten sain ensimmäiset sakot tolpasta. Ylitys 7km/h. Ajo tapahtui virka-autolla ja kiireen syy oli automaattista liikenteenvalvontaakin valvovan elimen eli PoHAn tehtävämääräys kesken harjoituksen. 7km/h ylinopeus sinällään oli tahaton.
Esitin vastineeni, sain 22. Joulukuuta kirjatun 140e rikesakon automaattivalvontayksikön johtajalta henkilökohtaisesti.

Hyvää joulua... :unsure:
Jos kiireen syy oli viran puolesta ookoo ja siellä jossain pykäläviidakossa määritelty, miten tuo nyt sun päähän kopsahti kuitenkin? On täällä impivaarassa kirveellä töitä vieläkin.
 
:confused:
Ei ollu kiire kotiin virka-autolla, hallinnollisen tehtävän hoitamisesta oli kyse määritelmälmällä "kiire kiire kiire kello 1800 mennessä"...
Halusin tämän siis saattaa tiedoksi kaikille muille automaattivalvonnan kohtuuttomuus-periaatteen vastaisuudesta kärsineille, olivat sitten siviilejä tai poliisihallinnossa.
 
Itse en ole reilun kahdenkymmenen vuoden ajokorttiuran aikana ylinopeutta ajanut, saatikka sakkoja siitä saanut. Pari vuotta sitten sain ensimmäiset sakot tolpasta. Ylitys 7km/h. Ajo tapahtui virka-autolla ja kiireen syy oli automaattista liikenteenvalvontaakin valvovan elimen eli PoHAn tehtävämääräys kesken harjoituksen. 7km/h ylinopeus sinällään oli tahaton.
Esitin vastineeni, sain 22. Joulukuuta kirjatun 140e rikesakon automaattivalvontayksikön johtajalta henkilökohtaisesti.

Hyvää joulua... :unsure:
Aika moni meistä on tahattomasti ajanut joskus 7km/h ylinopeutta. Olitko suurikin rikollinen? Aiheutit vakavaa varaa muulle liikenteelle? Tuskin, mutta pääsit kartuttamaan valtion kassaa pikku virheestäsi.
 
Oliko tämä ABC-ketjun ostama mainosspotti vai ah niin koskettava tositarina? Jos mennään ihan kerrotuilla seikoilla niin varmaan se vanhempikin poliisi piti sua väkivaltaisena hulluna mutta päätti päästää irti sinne huoltsikalle.
Kyllä se mun mielestä ihan oikeasti oli vähän noin päin. Nuorempi poliisi alkaa vittuilemaan, vanhempi poliisi vaan hymyilee, ei sano juuri mitään ja halataan.
No tää oli toki mun näkemys täysin kännissä ja tapahtui jo keväällä tai viime vuonna.

Uskoisin niillä silti olevan harkinnanvaraisia eroja. Radiopuhelimista kuului jotain juttuja, (en muista mitä).
Muistan vain nää.
 
Oliko tämä ABC-ketjun ostama mainosspotti vai ah niin koskettava tositarina? Jos mennään ihan kerrotuilla seikoilla niin varmaan se vanhempikin poliisi piti sua väkivaltaisena hulluna mutta päätti päästää irti sinne huoltsikalle.
Tänä vuonna eräs vartija oli myös eräs agressiivinen mua kohtaan. Yllätyin mitenkä tuli mieleen sanoo sille, et eiks tääl oo Taxi.
Niin sit se sano, että tos olis yks taxi nainen ja se vei normaalil taksal mut himaan.

Joo oon ollut tosi vaikee alkoholin takii, mut se hyvä palvelu olis pitää siinä mun mielestä. Olen joiltakin kannabista käyttäviltä tutuilta saanut tietää paljon pahempiakin juttuja, mutta noi nyt on niitä. Viina on ihan ok, kannabis aika paha jos pistät Stockmann edellä jointin palaan.
 
Artikkelin perusteella syntyy sellainen mielikuva, että Pohan ohjeistus asiakirjojen ja hallinnon läpinäkyvyydestä ei noudata kaikilta osin lain henkeä tai edes kirjainta.

Oma näppituntuma poliisin käytännöistä ns. monikulttuurisuutta sisältävien juttujen yhteydessä on ihan samanlainen. Mieluummin päästetään vaikka tappaja karkaamaan maasta kuin annetaan tuntomerkit ajoissa julkisuuteen.

Ohjeen salata lähisuhdeväkivalta luen kyynisesti ohjeeksi salata ns. kunniaväkivalta syineen ja seurauksineen.

Jos poha antaa lain hengen kanssa ristiriidassa olevia ohjeita, niin asiasta vastuulliset tahot olisi hyvä saattaa asiasta vastuuseen.

Erityisen haitallisena pidän itse sitä, että tämmöinen ohjeisto voi toimia politiikan ohjailun välineenä. Julkaistaan jonkin - esim. perunanenäisten - toilailut avoimuutta vaativien lakien perusteella mutta salataan joidenkin toisten - esim. arbuusipäisten - toilailut salailuohjeiston perusteella.

 
Ohisalo tykkää kun voi katsoa alaspäin.

Ilokseen Ohisalo sanoo huomanneensa poliisienkin ymmärtävän, ettei rikollisuuden torjunta ole pelkkiä pyssyjä ja panssariautoja vaan myös esimerkiksi päihdetyötä ja asuntopolitiikkaa.
Ei tämä nimittäin varmasti ole poliisille uusi tieto.
 
Jokos PolAMK:n valinnoissa on positiivinen syrjintä mukana uskonnollisten ja seksuaalisten vähemmistöjen poliisiksi pääsyn varmistamiseksi? Jos ei ole niin itse ainakin luotan Ohisalon korjaavan tämän pikku epäkohdan ajan hengen mukaiseksi.
 
Sisäministerin mukaan muslimihuivin yhdistämistä poliisin virka-asuun selvitetään.

Ompa kyllä hyvä, että hallitusongelmista huolimatta sentään sisäministeri pystyy pitämään fokuksen tarkasti tehtävässään. :cool: On ihan selvää, että tämä on asia, joka jäytää nykyaikaisen poliisin uskottavuutta. Nyt vaan kiireellinen selvitys ja huivikaupoille mars mars.

Ompa kerrankin sisäministeri, joka pysyttelee tiukasti ajan tasalla tehtäviensä osalta. Mutta ei se yllätä minua, osasin odottaa jo alkukesästä, että eiköhän tahti muutu.....
 
Ompa kyllä hyvä, että hallitusongelmista huolimatta sentään sisäministeri pystyy pitämään fokuksen tarkasti tehtävässään. :cool: On ihan selvää, että tämä on asia, joka jäytää nykyaikaisen poliisin uskottavuutta. Nyt vaan kiireellinen selvitys ja huivikaupoille mars mars.

Ompa kerrankin sisäministeri, joka pysyttelee tiukasti ajan tasalla tehtäviensä osalta. Mutta ei se yllätä minua, osasin odottaa jo alkukesästä, että eiköhän tahti muutu.....

Kuka ei olisi osannut odottaa?
 
Back
Top