Poliisitoiminta


Mikä on poliisin viestintästrategia? Miksi se jatkuvasti antaa aseita kyseenalaistaa puolueettomuutensa?

Tjaa. Minä olen käsittänyt, että loppujen lopuksi Poliisi instituutiona yrittää säilyttää keskusteluyhteyden kaikkiin eri asiakasryhmiin. Periaatteessa se ainakin on helvetin viisasta ja järkevää.

Minusta poliisi on edelleen oikeudenmukainen ja luotettava.
 
Strategia? Varmaan sellainen on ja juurikin kuten baikal kuvaa. Hyvä noin.
Viranomaisen viestintä ei ikinä voi kuitenkaan olla niin 'agiilia' että se tyydyttäisi nettikansaa 100 %. Ei ikinä.
.
 
Tjaa. Minä olen käsittänyt, että loppujen lopuksi Poliisi instituutiona yrittää säilyttää keskusteluyhteyden kaikkiin eri asiakasryhmiin. Periaatteessa se ainakin on helvetin viisasta ja järkevää.

Minusta poliisi on edelleen oikeudenmukainen ja luotettava.

Rasismi ei ole rikos, vaikka poliisi niin väittää.

Poliisi voi yhä olla varsin hyvä. Pidetään se sellaisena eikä anneta sen muuttua enempää poliittiseksi.
 
Tjaa. Minä olen käsittänyt, että loppujen lopuksi Poliisi instituutiona yrittää säilyttää keskusteluyhteyden kaikkiin eri asiakasryhmiin. Periaatteessa se ainakin on helvetin viisasta ja järkevää.

Minusta poliisi on edelleen oikeudenmukainen ja luotettava.

Oletko ollut tekemisissä poliisin kanssa:)?
 
Enkös mä juuri aikasemmin todennu, että se BLM lienee ollu näille jonneille vaan sellanen kiva ajanmukanen muoti minkä alla perseillä?

Black Lives Matterin perustajat ovat omien julkaistujen lausuntojensa perusteella "trained marxist" -tyyppisiä.

Järjestö on ensisijaisesti äärivasemmistolainen, kapitalismin ja demokratian vastainen ja käyttää useita ihonvärin tapaisia identiteettipoliittisia ulottuvuuksia päämääriensä ajamiseen.

Kun katsoo, mitä järjestö/verkosto on ihan oikeasti pyrkinyt tekemään:
- Leikkaamaan poliisin rahoitusta.
- Korvaamaan poliisin eräänlaisella miliisillä.
- Uudelleenkirjoittamaan historiaa.
- Uudelleenkirjoittamaan kulttuurillisia tavoitteita ja arvoja.
- Valtaamaan alueita.
- Luomaan konflikteja yhteiskunnan ja valittujen identiteetti- sekä aktivistiryhmien välille.
- Mellakoimaan.
- Lisäämään ja vakiinnuttamaan rodullista segregaatiota.
- jne. jne. jne.

Nuo eivät ole aidon ja todellisen rasismin vastustamisen päämääriä ja keinoja. Jos pohdittaisiin, onko liikkeen tavoitteena epävakauttaa ja kriisiyttää yhteiskuntaa subversiivisen toiminnan teorioiden ja käytäntöjen mukaan, niin jokainen noista jutuista löytyisi pelikirjasta.

Liikkeen liepeiltä, hyväuskoisten hölmöjen, joukkosielujen ja kaikenlaisten typerysten seasta löytyy toki kaikenlaisia mölisijöitä, mutta se ei kerro itse liikkeestä mitään. Se kertoo vain niistä mölisijöistä.
 
Muistaakseni puhuin tuossa kohtaa niistä Hesassa poliisia vastustaneista junnuista. Kuinkahan moni niistä on tällaisen marxilaisen manifestin kirjoittanut? Ei ne perseilevät jonnet siihen uhoonsa poliittista motiivia tarvi, vaikka kivahan se on trendien allonharjalla ratsastaa.

Erilaiset kettutytöt ja sensellaiset ovat toki oma lukunsa, mutta se sakki näyttää yleensä vähän sellaisilta kanantaluttajilta että en ihan lähtis sanomaan että joukko leikkaisi tämän tapauksen kanssa. Voi sitä siellä huutosakkina tietty olla seassa. Pitääkö tässä jälleen huomauttaa, että poliisi itse tiedotti useaankin otteeseen, että se porukka vaikutti suht spontaanilta nuorison älämölöltä isossa porukassa.

Kun miettii vaikka niitä "tehtiin mitä piti"-kiakkovieraita, siitä yleisestä habituksesta ja uhon tasosta tulee mieleen kyllä jotain ihan muuta kuin järjestäytynyt poliittinen ryhmä vallankumous mielessään. Ehkä enemmänkin sellaisen vastakohta.

1593451983192.png
 

Mikä on poliisin viestintästrategia? Miksi se jatkuvasti antaa aseita kyseenalaistaa puolueettomuutensa?

Sisäministerinä aikanaan olleella Holmlundilla tai hänen lähipiirillään taisi olla hassuja kytkentöjä hassuihin asioihin. Holmlund antoi aikanaan poliisille tiedotusohjeen, joka Räsäsen olisi pitänyt kumota tai saattaa järkevälle ja asialliselle tasolle, mutta Räsänen jätti asian tekemättä ja teki sen sijaan typerämpiä juttuja.

Poliisin viestinnän linja taitaa yhä perustua tuohon Holmlundin aikanaan määräämään linjaan. Sen voisi ehkä tiivistää muotoon, että poliisi ei saa kertoa rikollisista mitään ellei rikollinen ole lihaa syövä valkoinen heteromies.

Minusta poliisi on edelleen oikeudenmukainen ja luotettava.

Poliisi on edelleen oikeudenmukainen ja luotettava.

Poliisin viestintä menetti Holmlundin aikana ja takia yhteyden oikeudenmukaisuuteen ja luotettavuuteen.

Poha/Paateron Palatsi ja PolPot eivät ainakaan meikäläisen silmissä herätä luottamusta. Osa PolPoista toimii aivan kuin olisivat Moskovan käskyläisiä. (J.T. ihan erityisesti.)
 
Viimeksi muokattu:
Minä muistan Holmlundista jotain hyvääkin. Hänen sisäministeriys aikanaan sattui eräs surullinen kouluampuminen. Pääsin sen jälkeen tuoreeltaan istumaan vastatusten Annen kanssa. Hän kuunteli ja ymmärsi. Ei suostunut median ja vasemmiston (Keskusta, SDP, Hirveät ja Kusiliiron) ehdotuksiin asekiellosta ja kaikkien aseen omistajien syyllistämisestä.
 
Hyvä näin. Poliisin tehtävänä on ainoastaan varmistaa paikallaolijoiden turvallisuus ja yleinen järjestys. Ei muuta.
 
Ei jumalauta, poliisin asuste pitää olla neutraali eikä saa olla minkään uskonnon merkkejä tai vaatekappaleita.
Ja painiottelussa vastapuoli saa hyvän otteen huivista ja voi jopa kuristaa konstaapelin sillä.

Lontoon poliisista nyt ei kannata ottaa malli, munattomat eunukit joille muslimit nauraa ja pitää pilkkanaan.
 
Ihmettelen vain, miten poliisina toimiminen onnistuu ylipäätään, jos virkapuvun käyttäminen on kynnyskysymys.
 
Kyllähän muslimille huivi poliisilla edustaa ensisijaisesti muslimia, sitten vasta poliisia. Siksi Ohisalon tulisikin rohkaista musliminaisia hakemaan poliisiksi huivista huolimatta ja haastaa islamilaista naista alistavaa patriarkaattia. Jättää välillä Suomalaisten setämiesten ongelmat sivummalle.
 
Jos konstaapeli (joka tuntee että on pakko olla huivi) tulee perheriitakeissille jossa toinen osapuoli muslimi ja toinen kanttis suomalainen. Osaako olla puolueeton?
Ja luoko puolueettomuuden vaikutelmaa, riippumatta siitä osaako olla puolueeton vai ei? Tai provosioko pukeutumisellaan asiakkaita tai muita ihmisiä? Ja mihin se raja sitten vedetään? Saanko esim minä käyttää virkatehtävissä poliisihametta, ja miksi en saisi koska se on virallinen poliisin virkavaate?
 
Jos konstaapeli (joka tuntee että on pakko olla huivi) tulee perheriitakeissille jossa toinen osapuoli muslimi ja toinen kanttis suomalainen. Osaako olla puolueeton?

Kyllä, ehdottoman puolueeton.

Puolueettomampi kuin muut poliisit. Perheriidoissakaan ei ole oikeastaan kysymys riidasta vaan asia on ratkaistu ilman suurempia pohdintoja. Selitys on varsin helppo:

Mies on aina oikeassa, ja nainen on alisteinen aviomiehelleen, isälleen, veljelleen jne.
 
Kyllähän muslimille huivi poliisilla edustaa ensisijaisesti muslimia, sitten vasta poliisia. Siksi Ohisalon tulisikin rohkaista musliminaisia hakemaan poliisiksi huivista huolimatta ja haastaa islamilaista naista alistavaa patriarkaattia. Jättää välillä Suomalaisten setämiesten ongelmat sivummalle.

Just näin. Huivin hyväksyminen poliisin asusteeksi tarkoittaisi ko. kulttuuriin liittyvää naisten alistamisen hyväksymistä/edistämistä.
 
Back
Top