Poliisitoiminta

Ehkäpä se kasvattaa kuule täysin lailista kannabista tai sit ei kannabista lainkaan. Muutkii kasvit tarvitsee valoa kasvaakseen.
Tai sitten henkilö on viimeinkin ymmärtänyt siirtyä nykyaikaan ja ledeihin. Kuluttavat vähemmän paremmalla spektrillä ja eivät tuota lämpöä yhtäpaljon. Ekoteko!
 
Eikös briteillä ollut ongelmia näiden tulokas poliisien kanssa, lähinnä normaalit korruption esiintymismuodot...
 
Viimeksi muokattu:
Se isoin riski tuossa on se, että meille tulee poliiseja jotka asettavat oman kulttuurin syvävirrat ja esimerkiksi oman klaanin päällikön määräykset Suomen lain edelle. Jos poliisimiehen juuret ovat rinnakkaisyhteiskunnassa, niin tuskin pelkkä poliisikoulun käyminen saa hänet hylkäämään sen rinnakkaisyhteiskunnan säännöt.
Mulla on monta maahanmuutaja taustaista ensihoitajaa töissä.
Väitän, että he eivät halua tulla tunnetuksi tuollaisina, vaan noudattavat niitä samoja sääntöjä kuin muutkin. Heillä toki löytyy ymmärrystä tavoista ja he osaavat monesti kohdata eri kansallisuuksien ihmisiä erittäin hyvin. Kuitenkaan en tiedä, että he erityisesti hyväksyisivät esimerkiksi tyttöjen ympärileikkausta, tai vastaavia tapoja. Päinvastoin, heillä on usein kova tarve osoittaa olevansa luottamuksen arvoisia. Pidänki heitä hyvin rekrytointeina ja uskon, että jos poliisiin haluavan maahanmuuttaja nuori onnistuu pääsemään poliisikouluun, läpäisemään sen ja saamaan vielä viran. Ei siellä hirveästi klaanipäällikköä kuunnella.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mätämunia löytyy kaikista ryhmistä, samoin niitä kunnioitusta janoavia nuoria, jotka haluavat olla osa tätä yhteiskuntaa.
Heille kannattaa antaa mahdollisuus siihen ja antaa heille tilaisuus ansaita kunnioitus.
 
Mä uskon myös, että jos vähemmistön edustaja hakeutuu poliisiksi, niin tällä henkilöllä on motivaatio keskimääräistä korkeammalla jo sen takia että tietää olevansa lähtökohtaisesti jollakin tavalla silmätikkuna ja/tai kohtaamaan ennakkoluuloja. Ja varsinkin jos joutuu taistelemaan vielä oman kulttuurinsa kielteisiä asenteita tai ennakkoluuloja vastaan.
 
Poliisissa on jo nyt sukupuolten välinen "positiivinen syrjintä".

Yhtään ihmettelisi vaikka laajentuisi kulttuureihin.
Voi olla, tosin naisten positiivinen syrjintä liittyy vain kuntotesteihin, joiden merkitys kokonaispisteissä on varsin vähäinen. Mutta toki niissä kuntotesteissä on miehillä automaattisesti karsivia testejä mutta naisten ei tarvitse läpäistä kaikkia niitä, millä voi olla huomattavaakin merkitystä joillekin yksittäiselle hakijalle.
 
Mä uskon myös, että jos vähemmistön edustaja hakeutuu poliisiksi, niin tällä henkilöllä on motivaatio keskimääräistä korkeammalla jo sen takia että tietää olevansa lähtökohtaisesti jollakin tavalla silmätikkuna ja/tai kohtaamaan ennakkoluuloja. Ja varsinkin jos joutuu taistelemaan vielä oman kulttuurinsa kielteisiä asenteita tai ennakkoluuloja vastaan.
Ainakin kun noita poliitikoksi hakeneita on seurannut niin ei hyvää päivää...
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla, tosin naisten positiivinen syrjintä liittyy vain kuntotesteihin, joiden merkitys kokonaispisteissä on varsin vähäinen. Mutta toki niissä kuntotesteissä on miehillä automaattisesti karsivia testejä mutta naisten ei tarvitse läpäistä kaikkia niitä, millä voi olla huomattavaakin merkitystä joillekin yksittäiselle hakijalle.
Hetkinen. Kyllä naisten pitää läpäistä kaikki osa-alueet että kouluun pääsee. Rajat on toki erit kuin miehillä.
 
Sovinismia yms ajatella että nainen ei pärjäisi siinä kuin mieskin. Sit siirto takasin tosielämään ja eihän ne pärjää. Tämä on jo todistettu niin monta kertaa joka paikassa, että se fyysinen heikkous on vaan tosiasia.
Mutta kun pitää esittää että kyllä ne naisetkin pärjää ja niille sit ollaan hellempiä voimankäytöntreeneissä yms. Kun parempi ois opettaa, että näin helposti tulee nekkuun ja siksi käytätte tkp, kaasu yms herkemmin.
 
Mulla on monta maahanmuutaja taustaista ensihoitajaa töissä.
Väitän, että he eivät halua tulla tunnetuksi tuollaisina, vaan noudattavat niitä samoja sääntöjä kuin muutkin. Heillä toki löytyy ymmärrystä tavoista ja he osaavat monesti kohdata eri kansallisuuksien ihmisiä erittäin hyvin. Kuitenkaan en tiedä, että he erityisesti hyväksyisivät esimerkiksi tyttöjen ympärileikkausta, tai vastaavia tapoja. Päinvastoin, heillä on usein kova tarve osoittaa olevansa luottamuksen arvoisia. Pidänki heitä hyvin rekrytointeina ja uskon, että jos poliisiin haluavan maahanmuuttaja nuori onnistuu pääsemään poliisikouluun, läpäisemään sen ja saamaan vielä viran. Ei siellä hirveästi klaanipäällikköä kuunnella.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mätämunia löytyy kaikista ryhmistä, samoin niitä kunnioitusta janoavia nuoria, jotka haluavat olla osa tätä yhteiskuntaa.
Heille kannattaa antaa mahdollisuus siihen ja antaa heille tilaisuus ansaita kunnioitus.
Ensihoitajan ja poliisin välillä on se iso ero, että poliisi on virkavallan edustaja. Sillä, miten joku hoitaa ensihoitajan työtään ei yleensä ole suurtakaan merkitystä klaanin kannalta, eikä klaanilla siten myöskään ole merkittävää tarvetta saada jäsentään hakeutumaan ensihoitajaksi. Poliisin kohdalla tilanne on täysin eri. Klaanilla on merkittävä hyöty siitä jos se saa oman miehensä tai naisensa poliisiorganisaation sisälle ja niin ikään sillä on merkittävä intressi yrittää vaikuttaa siihen, miten klaanin jäsen hoitaa poliisinvirkaansa. Tämä intressi korostuu erityisesti siinä vaiheessa, kun (jos) maahanmuuttajien määrä Suomessa kasvaa niin suureksi, että rinnakkaisyhteiskunnat eriytyvät normaalista yhteiskunnasta yhtä voimakkaasti kuin mikä on asian laita monissa muissa länsimaissa.

Ylipäätään mitä klaaneihin tulee, niin klaanikulttuureissa uskollisuus omalle klaanille on paljon suurempi kuin uskollisuus valtiolle. Uskollisuuden asteena se on kutakuinkin samaa luokkaa kuin suomalaisessa kulttuurissa uskollisuus lähisukulaisille. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, että klaanijärjestelmät hyvin harvoin sortuvat. Esimerkiksi Skotlannin klaanijärjestelmä lakkasi olemasta valtarakenne vasta sitten, kun englantilaiset kohdistivat siihen todella rajua ja päämäärätietoista terroria 1700-luvulla.
 
Tässä etniset vähemmistöt poliisina -jutussa on vaarana se, että lähdetään toteuttamaan positiivista syrjintää. Lisäksi jos esim musliminaiselle hunnun käyttäminen on kynnyskysymys eikä sen takia voi hakeutua poliisiksi, niin kuinka tällainen henkilö voi muutenkaan toimia poliisina? Luulisi, että näitä tilanteita tulee muutenkin vastaan, joissa uskonto/kulttuuri asettaa esteitä.

Ja taas jos aletaan liikaa mukautumaan vähemmistöjen mukaan, niin eipä siitäkään mitään tule. Toki voidaan rakentaa erilaisia tukijärjestelmiä, joissa esim toisesta kulttuurista tuleva henkilö saa mukaansa omaa kulttuuriaan olevan tukihenkilön avustamaan viranomaisasioinnissa, mutta ei kai tässä voida lähteä sille linjalle että poliisista (tai muista viranomaisista) pitää löytyä näiden kulttuurien edustajia sen takia, että voisivat asioida "oman väkensä" kanssa. Paitsi että se olisi käytännössä mahdotonta, siinä myös hidaastettaisiin näiden muista kulttuureista tulevien integraatiota.

On ihan jees että muista kulttuureista tulee henkilöitä poliisiin, mutta sen pitää tapahtua siten että ammatti tehdään houkuttelevaksi näiden henkilöiden silmissä; ei siten että ammattiin pääseminen tehdään helpommaksi kuin muilla. Ja eiköhän sitä porukkaa tule ikään kuin automaattisesti sitä mukaa, kun etnisten ryhmien osuus suomen väestöstä kasvaa. Ainakin Helsingissä on kokemusta poliiseista erilaisista kulttuurillisista taustoista, ja käsittääkseni ovat kaikki olleet hyvää sakkia. Mutta jos lähdetään laskemaan rimaa että keinotekoisesti saataisiin eri etnisille ryhmille edustusta, niin voitaisiinkin huomata että näitä ei enää pidettäisi tasa-arvoisina työkavereina koska olisivat jotain kiintiömamuja.

Olet varmaan huomannut, että missään virallisessa lauselmassa tai politiikassa ei tosiasiallisesti haluta saati vaadita integraatiota? Eihän koko monikulttuurisuuden ideaa voisi edes olla olemassa, jos integraatio olisi oikeasti tavoitteena:

Katsos kun integraation vaatiminen on kulttuurista alistamista = rashismusta. Et ihan heti löydä persujen ulkopuolelta poliitikkoa joka vaatii oikeasti integraatiota ainakaan julkisesti.

Tämä kulttuurisen eriyttämisen ihannointi alkaa jo päiväkodeissa (esim. S2-toiminta) ja kouluissa esimerkiksi nimellä "inkluusio" (=kaikki saavat olla sellaisia kuin haluavat ja koulun on taivuttava).

Ei poliisi tule poikkeamaan tästä. Ja varsinkin siksi, että poliisi on multikultiuskovaisten näkökulmasta tärkeä kohde. Sattuu nimittäin poliisi näkymään voimakkaasti kunniakansalaisten elämästä saapumispäivästä lähtien ja ei ole varmaan kenellekkään jäänyt huomaamatta, että poliisin toiminta voi olla Suurta Rashismusta. Siksi uskovaisille on tärkeää saada nimenomaan poliisiin hinnalla millä hyvänsä etnistä värinää.

Ihan sama periaate oli naisten suhteen. Jokainen tiesi aikanaan, että naiset eivät pärjää kenttätehtävissä yhtä hyvin kuin miehet. Mutta ideologia oli vahvempi ja koska naisia oli siksi saatava virkoihin, heille tasoitettiin tie alentamalla pääsyvaatimuksia.

Miksi nyt toimittaisiin toisin?
 
Hetkinen. Kyllä naisten pitää läpäistä kaikki osa-alueet että kouluun pääsee. Rajat on toki erit kuin miehillä.
Joo, niinpä onkin. Muistelin sitä vanhaa kuntokoetta; siinä oli muutama rasti joissa oli karsiva vähimmäissuoritus. Miesten piti saada kaikissa hyväksytty suoritus, mutta naisille annettiin yksi hylätty anteeksi. Tuohon aikaan kuntokoe oli vähän laajempi; siinä oli nykyisten lisäksi ainakin vauhditon pituushyppy ja nuken raahaus.
 
Ensihoitajan ja poliisin välillä on se iso ero, että poliisi on virkavallan edustaja. Sillä, miten joku hoitaa ensihoitajan työtään ei yleensä ole suurtakaan merkitystä klaanin kannalta, eikä klaanilla siten myöskään ole merkittävää tarvetta saada jäsentään hakeutumaan ensihoitajaksi. Poliisin kohdalla tilanne on täysin eri. Klaanilla on merkittävä hyöty siitä jos se saa oman miehensä tai naisensa poliisiorganisaation sisälle ja niin ikään sillä on merkittävä intressi yrittää vaikuttaa siihen, miten klaanin jäsen hoitaa poliisinvirkaansa. Tämä intressi korostuu erityisesti siinä vaiheessa, kun (jos) maahanmuuttajien määrä Suomessa kasvaa niin suureksi, että rinnakkaisyhteiskunnat eriytyvät normaalista yhteiskunnasta yhtä voimakkaasti kuin mikä on asian laita monissa muissa länsimaissa.

Ylipäätään mitä klaaneihin tulee, niin klaanikulttuureissa uskollisuus omalle klaanille on paljon suurempi kuin uskollisuus valtiolle. Uskollisuuden asteena se on kutakuinkin samaa luokkaa kuin suomalaisessa kulttuurissa uskollisuus lähisukulaisille. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, että klaanijärjestelmät hyvin harvoin sortuvat. Esimerkiksi Skotlannin klaanijärjestelmä lakkasi olemasta valtarakenne vasta sitten, kun englantilaiset kohdistivat siihen todella rajua ja päämäärätietoista terroria 1700-luvulla.
Kaikilla maahanmuutajilla ei ole klaania, ei edes niissä perinteessä ja vaikka perinteessä onkin, eivät kaikki sitä halua.
Tosiasia on, että meillä on pysyvästi muualta tulleita, on järjetöntä yrittää sulkea heitä yhteiskunnan ulkopuolelle, silloin heistä kasvaa vihollisia.
Länsimaisessa oikeusjärjestyksessä ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Eikä suomen poliisi, tai mikään muukaan suomalainen instituutio ole onnistunut pysymään puhtaana härmäläisyydestään huolimatta.

En väitä, että se olisi helppoa, tai tapahtuisi hetkessä, mutta raju ja päämäärätirtoinen terrori ei tule kysymykseen meillä. Eikä missään nykyaikana.
 
Kaikilla maahanmuutajilla ei ole klaania, ei edes niissä perinteessä ja vaikka perinteessä onkin, eivät kaikki sitä halua.
Tosiasia on, että meillä on pysyvästi muualta tulleita, on järjetöntä yrittää sulkea heitä yhteiskunnan ulkopuolelle, silloin heistä kasvaa vihollisia.
Länsimaisessa oikeusjärjestyksessä ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Eikä suomen poliisi, tai mikään muukaan suomalainen instituutio ole onnistunut pysymään puhtaana härmäläisyydestään huolimatta.

En väitä, että se olisi helppoa, tai tapahtuisi hetkessä, mutta raju ja päämäärätirtoinen terrori ei tule kysymykseen meillä. Eikä missään nykyaikana.
Toki kaikilla ei ole klaania, mutta huomattava osa niistä maahanmuuttajista jotka Suomeen tulevat elävät klaanikulttureissa. Niin ikään yksilö toki voi tehdä sen valinnan, että irtisanoutuu klaanistaan, silläkin uhalla, että hänelle koituu siitä merkittävät seuraukset entisen klaaninsa taholta.

Mitä enemmän klaanikulttuureissa elävää väkeä Suomessa asuu, niin sitä enemmän Suomen valtion on pakko kiinnittää huomiota klaanikysymyksiin. Jos syrjimättömyyden tai tasa-arvon nimissä lähdetään teeskentelemään, ettei klaanilojaliteettia ja klaanien sisäisiä valtarakenteita ole olemassa, niin siinä päädytään ojasta allikkoon. Se, että miten klaanikysymykset tarkalleen tulisi huomioida esimerkiksi uusia poliiseja palkatessa on toki vaikea kysymys.

Myös klaaneja on monenlaisia. Esimerkiksi osa niistä ei ole rikollisia ja osa taas on.
 
Back
Top