Politiikka Maanpuolustus.net -sivustolla

Löytyykö meiltä oikeita asiantuntijoita pitämään palstaa hengissä jos kirjoittelua rajataan? Joku ammattisotilas on varmaankin sitä mieltä ettei hän ala kaiken maailman nostoväki ukkoja viihdyttämään vapaa-ajallaan.
Niille on kerrottu joiden tarvitsee tietää.
 
Ainakin Twitterissä jotkut ovat vetäneet hieman hernettä nenään. Se nyt on sitten eri asia, miten vakavasti siihen pitäisi suhtautua.

Ja jossain muuallakin on palkokasvi nokan tukkeena ollut, mutta lähteitä en voi laittaa, koska kyse on suljetusta yksityisestä face-ryhmästä.

Ehkä minä olen liian herkkä.....:D
 
Löytyykö meiltä oikeita asiantuntijoita pitämään palstaa hengissä jos kirjoittelua rajataan? Joku ammattisotilas on varmaankin sitä mieltä ettei hän ala kaiken maailman nostoväki ukkoja viihdyttämään vapaa-ajallaan.
Niille on kerrottu joiden tarvitsee tietää.

Joskus on tullut ajateltua käskyä, että viihdyttäkää. :)
 
Ja jossain muuallakin on palkokasvi nokan tukkeena ollut, mutta lähteitä en voi laittaa, koska kyse on suljetusta yksityisestä face-ryhmästä.

Ehkä minä olen liian herkkä.....:D

Kävihän täällä kuulemma joku hieman avautumassa.... Media-osiossa se hauska "kainalintuuletus"-kuva ja rinnastaminen Homma-forumiin. :D
 
Palatkaamme takaisin aiheeseen.
Eihän tuo politiikka ole välttämättömyys maanpuolustusfoorumilla, mutta eikö meidän pitäisi sitä pystyä sitäkin asiallisesti keskustelemaan?

Näin kysyy jäsen ja mielestäni kysymys on:

thumb_IMG_7295.jpg

Kysymykseen on olemassa myös vastaus. On ollut jo kauan. Meistä jokainen tietää, mistä se johtuu. Poliittisissa asiallisen keskustelun saavat määrätyt profiilit surutta sotkea vaikka millä vihervassarisuvakkiälämölö-trollauksilla. Täysin vapaasti.
 
Ainakin Twitterissä jotkut ovat vetäneet hieman hernettä nenään.
Moro. Kun minä en ole jäsenenä Twitterissä, Facebookissa ja mitä näitä nyt muita on. Olenko mielestänne kivikaudelle jäänyt. Mitä uutislähteitä suosittelette? En haluaisi liittyä usealle foorumille.
 
Moro. Kun minä en ole jäsenenä Twitterissä, Facebookissa ja mitä näitä nyt muita on. Olenko mielestänne kivikaudelle jäänyt. Mitä uutislähteitä suosittelette? En haluaisi liittyä usealle foorumille.

Älä ainakaan Twitteriin...

Itse ylensä katselen isoimpien uutistoimistojen jutut, mutta en osaa oikein sanoa mitään suosikkia.
 
Moro. Kun minä en ole jäsenenä Twitterissä, Facebookissa ja mitä näitä nyt muita on. Olenko mielestänne kivikaudelle jäänyt. Mitä uutislähteitä suosittelette? En haluaisi liittyä usealle foorumille.

Facesta saa mielestäni vähemmän uutista, kuin Twitteristä, mutta en voi suositella. Facessa on kaverit twitterissä koko maailma mölyää yhtäaikaa. Siis ketä seuraat ja niihin liittyvät. Se lista kasvaa sitä mukaan kun ongelmasi kasvaa. Twitteri on saatanasta. Liskoihmisten juttuja. Vältä sitä.
 
Facesta saa mielestäni vähemmän uutista, kuin Twitteristä, mutta en voi suositella. Facessa on kaverit twitterissä koko maailma mölyää yhtäaikaa. Siis ketä seuraat ja niihin liittyvät. Se lista kasvaa sitä mukaan kun ongelmasi kasvaa. Twitteri on saatanasta. Liskoihmisten juttuja. Vältä sitä.
Moro. Kiitos jäsenille @Sardaukar ja @aj77 . Mistä te seuraatte näitä uutisia. Kun luotto on jotenkin mennyt tähän omaan Yle konserniin ja iltapäivälehtiä en ole koskaan seurannut. Tuntuu näissä kotimaan uutisissa, että nuo maakuntalehdet jotenkin tuntuisivat luotettavimmilta. Ulkomaan uutisista nyt lähinnä kipuilen. Olenko nyt tässä kivikautisessa asenteessani ollut sittenkin kaukaa viisas?
 
Kysymykseen on olemassa myös vastaus. On ollut jo kauan. Meistä jokainen tietää, mistä se johtuu. Poliittisissa asiallisen keskustelun saavat määrätyt profiilit surutta sotkea vaikka millä vihervassarisuvakkiälämölö-trollauksilla. Täysin vapaasti.

Nyt on heitetty selkeä epäilyksen varjo tasapuolisen moderoinnin puuttumisesta tai sen epäonnistumisesta.
Olisiko syytä keskustella asiasta?
 
Nyt on heitetty selkeä epäilyksen varjo tasapuolisen moderoinnin puuttumisesta tai sen epäonnistumisesta.
Olisiko syytä keskustella asiasta?

On näistä ajoittain puhuttu. Kyse on enemmänkin siitä, ovatko kielellisesti sekavalla lyhyellä saatteella tehdyt massapostaukset vain huonoa tyyliä vai keskustelun trollaamista. Välillä näyttää jälkimmäiseltä. Niissä kohdissa Suomi24 on lähempi verrokki.

Lue vaikka katalaaniketju tekstianalyyttisesti läpi. Asiallista on enemmistö. Sitten on ihan sekavia iskuja parissa kohtaa. Niissä ei Katalonia ole fokuksessa, vaan muu keikutus.

Ainakin puoli vuotta on ollut aika rauhallista. Ainoa outo piirre on ollut johonkin juttuun tarrautuminen. Läpinäkyvän liiallinen sellainen.Tämä Rebekka Härkönen sai aivan valtavan paljon tilaa vaikka kaikki olivat samaa mieltä heti. Silti sitä pidetään tulilla yli kuukausi.

Se tapahtui ketjussa, jossa ei ole läpinäkyvän tökeröä porukkaa mutta näkymä vierailijalle on tautologinen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos politiikasta keskustelu saa sellaisia piirteitä joka ei mielytä itseä on aina syytä muistaa poliittinen keskustelu on kuin "tulen ja veden liitto", politiikasta on edes turha etsiä yhteistä mielipidettä tai saada toinen keskustelja käännytettyä, siksi kyse on "tulen ja veden liitosta".
Jos haluaa muutosta syyllistä on turha etsiä muista, useimmiten syytä on niin "sysissä kuin sepissäkin"

Toki politiikassa voi kokeilla Dirty Harry menetelmää, tulos ei ole useimmiten kovinkaan kummoinen.

 
Moro. Kun minä en ole jäsenenä Twitterissä, Facebookissa ja mitä näitä nyt muita on. Olenko mielestänne kivikaudelle jäänyt. Mitä uutislähteitä suosittelette? En haluaisi liittyä usealle foorumille.

Pysy vaan kaukana molemmista, ihan täysin pystyy elämään ilman noita turhuuksia :)
 
Tämän foorumin yleisillä keskusteluilla olisi tilaus. Parhaimmillaan täällä olisi mahdollisuus saada asiallinen kohtaaminen eri maailmankuvien rajapinnoilla. Dialogi. Se ei onnistu missään naamakirjaryhmissä, joissa jo sienestyksen ystävien palstoilla riehutaan. Se ei onnistu myöskään Twitterissä, jossa tokaisut puristuvat muutamaan merkkiin.

Se kuitenkin edellyttäisi sitä, että jos joku kyseenalaistaa vallitsevat käsityksemme, keskustelu olisi järkevää ja edes jossain määrin sivistynyttä. Ei käännytystä, trollaamista, kiukutelua ja halveksuntaa.

Silloin tätä lukisivat kaikki. Suomessa on tarve tällaiselle "mission impossible" -foorumille. Mutta se edellyttäisi äärimäisen lujaa moderointia, jossa pitäisi kylmästi ottaa sivuun jokainen möykkääjä maailmankuvasta riippumatta. Jos ei osaa jutella ja heittää vain tuuleen ivaa, heti pois. Ei se tarkoittaisi bannivasaraa, vaan esim. siirto roskalaatikkoon alakertaan. Mutta se vaatisi työpanoksen 24h, ei siihen ole resursseja millään alustalla.

Nimittäin, mikään oppositiomielipide ei kauaa jaksa olla mukana liaallisen kiihkeyden vuoksi. Niinpä hän ei opi mitään emmekä me opi mitään.

Huom! En ole huomannut vapaan nimimerkkeihin perustuvan politiikkakirjoittamisen onistuvan silti missään niinkään asiallisesti kuin täällä. Tämä on syytä muistaa. Ainahan sitä haluaisi entisestään kehittää tietysti.
 
Lue vaikka katalaaniketju tekstianalyyttisesti läpi. Asiallista on enemmistö. Sitten on ihan sekavia iskuja parissa kohtaa. Niissä ei Katalonia ole fokuksessa, vaan muu keikutus.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Pääosa ketjun viesteistä on todella asiallista, hyvin kirjoitettua ja hyvin perusteltua ja mikä tärkeintä suoraan aiheeseen liittyvää. Sitä on mielenkiintoista lukea. Sitten ketjun sivulla 10 alkaa tuo one liner -heittojen viljely. Missä EU, siellä ongelma. Jos kerran ei ole mitään muuta sanottavaa, niin onko ihan pakko tulla sekoittamaan ketjua ? Minusta tuo lähenee jo tahallista trollausta.
 
Moro. Kun minä en ole jäsenenä Twitterissä, Facebookissa ja mitä näitä nyt muita on.

1. Olenko mielestänne kivikaudelle jäänyt.

2. Mitä uutislähteitä suosittelette? En haluaisi liittyä usealle foorumille.

1. Et. Ymmärtääkseni moni todella ajantasalla oleva nörttikin välttelee somejäsenyyksiä esim tietoturvasyistä. Jos olen saanut oikean kuvan, niin sellaiseen on joskus hyviä perusteita.

2. En mitään. Sen sijaan suosittelen menetelmää. Seuraa linkkejä alkuperäisille lähteille.

Suomalainen lehti uutisoi tutkimuksesta. Juttu vetää mutkat suoraksi. Siinä on linkki lähteenä käytettyyn amerikkalaiseen artikkellin. Klik. Amerikkalainen artikkeli on asiaviihteellinen. Siinä on linkki alkuperäiseen tutkimukseen. Klik. Nyt ollaan itse asiassa.

Jos klikkiketju ei ole katkeamaton, niin pari hyvin valittua hakusanaa tuo usein esille reitin alkuperäiseen tietoon.

Tieto on vähän kuin työkalut. Ei yleensä parane lainassa ollessaan.

Tieto on pieninä palasina maailmalla.
 
Suomalainen lehti uutisoi tutkimuksesta. Juttu vetää mutkat suoraksi. Siinä on linkki lähteenä käytettyyn amerikkalaiseen artikkellin. Klik. Amerikkalainen artikkeli on asiaviihteellinen. Siinä on linkki alkuperäiseen tutkimukseen. Klik. Nyt ollaan itse asiassa.

Jos klikkiketju ei ole katkeamaton, niin pari hyvin valittua hakusanaa tuo usein esille reitin alkuperäiseen tietoon.

Tieto on vähän kuin työkalut. Ei yleensä parane lainassa ollessaan.

Tieto on pieninä palasina maailmalla.

Erittäin pätevä pointti. Etenkin kun toimittajien työnkuva on nykyisin tuottaa mahdollisimman paljon raflaavan otsikoinnin omaavaa "uutisvirtaa" sähköjäniksille. Suuri tai suurin osa ulkomaan uutisista on nimenomaan huonosti lainattua matskua, mutta klikki klikiltä lähdettä kohti siirtyessä taso yleensä paranee.
 
Back
Top