Politiikka Maanpuolustus.net -sivustolla

Voisiko @Jantunen antaa edes kunnolla johonkin kommentoida ja keskustella?
Ilman ennakkoluuloja..

Ööööö...Eikö ihan jokaisella kirjoitusoikeudet omaavalla ole ihan samat oikeudet ja mahdollisuudet?

Itse olen odottanut vesi kielellä että Jantusen suunnasta tulisi jotain sellaista syvällisempää ymmärrystä, mihin tusinakirjoittelija ei yllä. Ja odottant. Ja odottanut. Ja odottanut....
 
Ööööö...Eikö ihan jokaisella kirjoitusoikeudet omaavalla ole ihan samat oikeudet ja mahdollisuudet?

Itse olen odottanut vesi kielellä että Jantusen suunnasta tulisi jotain sellaista syvällisempää ymmärrystä, mihin tusinakirjoittelija ei yllä. Ja odottant. Ja odottanut. Ja odottanut....

Tottakai on. Älä ole kärsimätön ;)
 
Pahoitteluni. Hermannit ja korianterit ovat raidanneet täällä mielensä pahoittaneina koko aamuyön kohtalaisissa ES pärinöissä..

Se maanpuolustusnetin "uusi logo" kainaloa tuulettavasta kaverista aiheutti kyllä täälläkin nauruntyrskähdyksen.. o_O

Mutta joo.. tätähän veljet ovat jo odotelleet.
Ööö..nyt menee vähän yli hilseen mitäs on tapahtunut?
 
Minä olin hereillä vielä klo 3 maissa jolloin yhteys tänne foorumille katosi, menin sitten sänkyyn. Tapahtuiko silloin joku siivous, ehkä?
 
Kelailette kaikki keskustelupuut läpi ja viesti aamuöiltä. Jo valkenee. Kannattaa kuitenkin varoa ettei se tartu
Aika aikaisin oli takkutukat herännyt, ja vielä maanantaiaamuna. Tai sitte ei oltu vielä menty edes nukkumaan viikonlopun vietosta? Mutta tosiaan joku oli vaivaa nähnyt, niin monessa ketjussa oli sontaa. Ja oli kyllä ihan tunteisiin mennyt joku asia tällä tekijällä.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Se maanpuolustusnetin "uusi logo" kainaloa tuulettavasta kaverista aiheutti kyllä täälläkin nauruntyrskähdyksen.. o_O

Sama. Nauroin sille kuvalle ja myös osalle niistä viesteistä. Ja viestejäkin tuli kymmeniä, eri nimimerkeillä. Joku ihan oikeasti näki vaivaa troolatakseen täällä. Itse kylläkin sanoisin että voi olla joku nykyinen tai entinen jäsen jolla on mennyt tavalla tai toisella tunteisiin, mutta Pietarin trollitehdas kuulostaa kyllä jänskemmältä.
 
Ööö..nyt menee vähän yli hilseen mitäs on tapahtunut?

Jep, sama täällä. Minullakin hilse liian matalalla.

Kelailette kaikki keskustelupuut läpi ja viesti aamuöiltä. Jo valkenee. Kannattaa kuitenkin varoa ettei se tartu

Juu.. siivoiltu jo pois. Ei siinä kauaa mene kun parilla napin painalluksella saa kaikki höpöilyt piiloon. En usko että olivat takkutukkia. Ainakaan en usko että olisivat noin amatöörimäisiä.
 
Minä en muuten täysin ymmärrä, mistä tämä ajatus tulee, että täällä ei "saa olla eri mieltä". Kyllä minä olen ollut täällä jostain jutuista kovastikin eri mieltä kuin suurin osa, ja vielä henki pihisee. Jopa siinä "kaksi miestä vs. maailma" -ketjussa eli asevelvollisuuskeskustelussa meno pysyi pääosin siistinä, toki pientä veljellistä kuittailua siitä Roopen varsikenkähommelista ym.

Jos ei sitä kestä, että moni muu voi olla eri mieltä kuin itse ja jää vaikka täällä vähemmistöön niin sittenhän asia on harmillinen. Jos taas tulee epäasiallista ad hominemia silmille, niin ilmoitus modeille. Mielestäni täällä on reilu modelinja, vaikka foorumin vetäjä on omaksunut hieman...hmmm...suoraviivaisen viestintätavan ajoittain :D. Jos joku kuvittelee saaneensa bännit mielipiteensä takia, niin suosittelen kelaamaan vielä pariin kertaan kunnon yöunien ja kahvikupillisen jälkeen ne viestit ja miettimään, että mahtoikohan bännille siltikin olla jokin muu syy, kuin "väärä mielipide".

Mitä tulee laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustamiseen, niin sen puitteisiin kyllä mahtuu tilaa tiukallekin kritiikille. Sellaiset "laatuyhteiskunnat" ovat sitten erikseen, joissa ei sovi valittuja (tai "valittuja") päättäjiä kritisoida. Kun poliitikoissa ei ole kuluttajansuojaa, niin ainoa tapa vaikuttaa vaalipäivien välillä on avautuminen eri välineitä käyttäen. Sanomatta selvää, että tappouhkaukset ja idioottimainen mölinä ovat sitten asia erikseen eivätkä "kritiikkiä".
 
Palatkaamme takaisin aiheeseen.
Eihän tuo politiikka ole välttämättömyys maanpuolustusfoorumilla, mutta eikö meidän pitäisi sitä pystyä sitäkin asiallisesti keskustelemaan? Mitä olen historiaa lukenut ja aikalaisten kertomuksia kuunnellut niin kyllä sitä kapinan/vapaussodan tai miksi sitä nyt sanotaankaan jälkeen oli vastustajien pärjättävä keskenään heinäpellolla tai sitten yhdessä nostettava sitä lehmää suonsilmästä. Punertava tai sellaisesta suvusta oleva vaarinikin meni "lahtarille" vävyksi , eivätkä ne toisiaan ainakaan tappaneet. Tietysti tällainen asenne ettei halua ymmärtää tai toimia eri mieltä olevan kanssa kertoo siitä miten helppoa meillä nyt on. Vaikeina aikoina ei tuollaiseen ole ollut varaa.
Ulkomaisia sivustoja ei mielestäni ihan voi verrata tähän meidän tilanteeseemme niillä kun on ammatti sotilaat tai käytännössä täysin vapaaehtoista osallistumista.Liittyyhän nuo työelämän, talouden ja sosiaalipuolen kysymykset myös suomalaisten maanpuolustustahtoon.
Tuollaisen vihervasemistososialistikommunisti jankkauksen voisi kyllä jättää pois. En tajua mitä sillä joku luulee saavuttavansa, vähentää maapuolustus tahtoa? Kun nyt tuolla virallisella taholla ollaan kampanjoitu sitä että maanpuolustus olisi yhteinen asia. Minulta ei ainakaan palveluksen aikana kysytty että olenko vihervasemmistsosialistikommusti? Jos olisi kysytty niin olisin sanonut olevani ja kysynyt että saanko nyt palata takaisin pimpin kanssa puuhastelemaan .
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top