Politiikka Maanpuolustus.net -sivustolla

Eli ilmeisesti asia on niin ettei voitelija ns. todistettavasti jakanut tätä SE-matskua mutta jotkut hänen kavereistaan jakavat.

Olen taipuvainen uskomaan että hän jakoi jos kerran sekä Sardu että Jantunen ovat sen nähneet. Toisaalta...mulla on myös tällaisissa tapauksista, joissa tiettyä ihmistä syytetään tietystä asiasta, "syytön kunnes toisin todistetaan" -linja. Ilmeisesti tämä hansain "jankkaus" liittyi juuri tähän asiaan, että pitäisi olla todisteet kun syytetään henkilöä A asian X jakamisesta - minkäänlainen leväperäisyys asiassa kun saattaa jossain toisessa keississä johtaa ihan päinvastaiseen leimaamiseen. Olen tässä asiassa hansain kanssa samoilla linjoilla - perustetaan väitteemme todistettavaan faktaan. Jos pikkukala silloin tällöin pääsee karkuun kun ei ehdi ottaa kuvakaappausta, on se pieni hinta siitä että vetää uskottavaa ja faktapohjaista linjaa. Se on myös osa tällä foorumilla esiintyvää "itsemoderointia"...esim. hiljattain jossain ns. MV-henkinen porukka metelöi jostain "Vantaan joukkoraiskauksesta". Tutkin hieman asiaa ja 'uhrin' somesta löytyi tarina joka sinällään olisi voinut olla totta. Siinä oli kuitenkin epäuskottavia detaljeja. Lisäksi: Ei poliisitutkintaa. Profiilin perusteella koko muija vaikutti myös varsin "epävakaalta" tapaukselta. Homma tuntuu isolta valeelta enkä usko hetkeäkään ilman todisteita. Mitä voitelijaan tulee niin uskon kyllä että "piireissä" voi olla monenlaista väkeä enkä ihmettele jos hän itsekin jotain jakelee. En kuitenkaan jakelisi hänestä spesifiä väitettä ilman valmiutta esittää todisteita.

Mitä minuun tulee niin en ainakaan ole mitään "piirejä", eihän minulla ole edes mitään elämää kodin ja työpaikan ulkopuolella. Olen korkeintaan etäpesäke :D

@Sardaukar ainakin tässä ketjussa sekoitti voitelijan, eli Ruth Närhen, Kaija Irmeli Olin-Arvolaan. Olin-Arvolan facebookin kuvakaappauksissa oli kuvia tuosta saarnaajasta voitelutilaisuudessa ja jotain kuvia Vastarintaliikkeen jutuista. Närhen ja Olin-Arvolan suhteesta en tiedä mitään, enkä myöskään Närhen facebook sisällöstä. Olin-Arvolastakin vain tuon kuvakaappauksen verran.

Tässä Sardaukar viittaa Olin-Arvolaan voitelijana:
Käyppä katsomassa tuon voitelijan FB-sivuja...

https://www.facebook.com/kaija.olinarvola

22049829_1452371761466349_5197942012656854341_n.jpg


Tosin tämä on vain yksittäistapaus.

Mutta pelottavasti ko. saarnaaja on joissain piireissä hieman "julkimo".
 
Last edited by a moderator:
Mulle riittää, että Olin-Arvola tsemppaa Huhtasaarta ja että hän on ollut de Witin rinnalla. Siinä on tietoa ihan tarpeeksi.

Ei Huhtasaarelle tee kyllä kunniaa hänen tietty kannattajakuntansa.

Tosin itse teen päätöksen aika puhtaasti ehdokkaan omien kantojen mukaan. Jos vastakkain on taas Haavisto ja Niinistö, niin voi olla että Olin-Arvola tsemppaa silloin Niinistöä. Siitä ei meikäpoika välitä.

Huhtasaaren Venäjä-sokeus ja tiettyjen painotusten meno täysin metsään on aika fataalia mulle. Niinistön äänestäminen (taas) ei ole siinäkään mielessä vaikeaa että hän ei ole ns. """inhimillisemmän turvapaikkapolitiikan""" ihmisiä vaan tiedostaa kyllä asian ongelmatiikan ja on jo pariin otteeseen heittänyt arvovaltansa menon tolkuistamisen eteen. Ei pääse Huhtasaari minun kirjoissani piikkipaikalle edes tässä hyökkäyssuunnassa.
 
Menen mieluummin rouvan kanssa...;)

Oman vai jonkun toisen rouvan? :D ;)

Sama täällä jos tällaista huru-ukkoa vielä tarvitaan. Taidan olla siinä joukossa, joka vihoviimeisessä hädässä kutsutaan ja silloin asiat on jo TOSI pahasti.

Minä lähden sotimaan kunhan käsky käy...tosin tarvittaneen vaimoltakin lupa, onhan tuollainen ylimääräinen harjoitus tai sotatoimi ikäänkuin omaa aikaa kavereiden kanssa...
 
Oma on siinä mielessä parempi vaihtoehto, jos meinaa joskus vielä tulla takas kotio...

Paitsi jos uskaltaa ottaa uhkayrityksen ja ehdottaa kotona, josko molemmat onnistuisi :D Upporikasta tai todennäköisemmin rutiköyhää...
 
Kun sivuston nimi on "maanpuolustus.net", niin sitä ei nyt kannattaisi lähteä politiikalla ja erikoisella twiittailulla häpäisemään.
Noin lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että maanpuolustus.net -sivustolla ei tarvittaisi poliittisia aiheita ollenkaan, mutta on täällä kuitenkin niitä jokunen. Työpaikalla olen pari kertaa jossain aiheessa toppuutellut kollegoja sanomalla, että ei kannata töissä alkaa politikoimaan kun siitä kuitenkin tulee erinäkemyksiä ja pahaa mieltä ja sitten duuni kärsii. Kun pitäis pitää katse pallossa.
Ja toisaalta, eihän kaikkiin keskusteluihin tarvitse lähteä mukaan. Esim poliittisiin. Jokainen itse tietysti päättää osallistumisen ja modet päättää aiheiden laajuuden ja määrän. Se on ihan OK.

Sanon tämän ihan ystävällisesti, että aika moni ei halua assosioitua tiettyihin asioihin.
Aloitus oli mielestäni ihan asialllinen ja keskusteluun kutsuva. Muilta osin viittaa siihen mitä edellä sanoin.

EU:sta vielä pari sanaa kun se aina niin kiihottaa. @Lojalisti sanoi ihan oikein, että liittovaltion idea tavalla tai toisella kaventaa maiden omaa suvereeniteettia. Valta keskittyy esim brysseliin tai johonkin EU komission kabinettiin.
Se mitä kukin siitä on mieltä on sitten oma juttunsa.

.
 
  • Tykkää
Reactions: JSP
Moro. Mitä te sitä jantusta nyt koko ajan dissaatte. Oma kokemukseni tuosta Vihapuhe-keskustelusta oli se, että lähettäkää rohkeasti priva-viestiä. Vastaa niihin aktiivisemmin kuin näihin säikeisiin. Keskustelujen jälkeen totesin, että olen ollut totaalisesti väärässä ja pyysin anteeksi. Omasta mielestäni kova juttu tällaiselta jormalta. On muuten aika kova mimmi (ei ollut naisenemmistöä halveksuva määre).:salut:
 
Sotilaat, lainvalvojat, viranomaiset jne ei tee politiikkaa työpaikallaan. Mielestäni ulkomaisilla foorumeilla oleva politiikkakielto on täysin perusteltu ja asiallinen. Tämäkin forum olisi paljon mielenkiintoisempi ilman politiikkaa. Jokainen saisi mun mielestäni tääläkin pitää poliittiset mielipiteensä omana tietonaan ja hoitaa asiansa käymällä äänestämässä.

Tietysti aina voi naamioitua rajakki, eu-kriitikko, perussuomalaiseksi, niin ei sitte erotu siitä aggresiivisimmasta joukosta ja joudu näiden silmätikuksi.. Mutta oikeesti, jos politiikka on foorumilla sallittua, niin sitten pitäisi olla myös eriävät poliittiset mielipiteetkin! Jokainen sivistynyt ihminen ymmärtää että mielipiteitä on yhtä monta kuin on niiden esittäjiäkin. Faktat on faktoja, mutta mielipiteet on kaikki saman arvoisia. Niin rajakin kuin suvakin, oikeiston ja vasemmistonkin. Ei kaikki eri mieltä olevat ole maksettuja trolleja.

Mutta kuten sanoin, näkisin mielummin enemmän sotilaallisia ja turvallisuuteen liittyviä faktapohjaisia keskusteluita kuin politiikkaa ja muuta epäsotilaallista paskanjauhantaa.

--

Näin sotilaspalstalla kun ollaan, niin tätä kirjoittaessa muistelin sotilasvalaa ja ajattelin sen toista lausetta. Onkohan kaikki muistaneet puolustaa ja kunnioittaa laillista valtiojärjestystä? Isänmaan valtiojärjestys ja valtiovalta on sellainen kuin sen kansa on demokraattisesti äänestänyt. Se ei ole välttämättä sellainen kuin sinä tai minä sen haluaa olevan, mutta jokainen sotilasvalan vannonut on myös vannonut puolustavansa tätä demokratiaa. Kaikenlainen poliittinen mustamaalaus on mielestäni aika epäkunnioittavaa demokratiaa kohtaan, tai ei sitä voi ainakaan puolustamisena pitää. Valitettavasti tässä ajassa se on kovin muodikasta ponnistaa sellaisilla meriiteillä. Jotkut ponnistaa vastustajaa haukkumalla jopa eduskuntaan asti. Mun mielestäni jokainen, tässä tapauksessa sotilas, pitäköön mitä on luvannut ja ymmärtäkööt mitä on luvannut.

"Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa."
 
Kuten sanoin, avasin tämän ketjun ihan "ukkosenjohdattimeksi", jotta näistä asioista ei tarvitsisi tapella joka ketjussa. :)
Kun en näistä nykyisistä varusteasioista ja kaliibereista ole jyvällä ja en noista EU-asioistakaan tiedä. Saanko jatkaa tuolla Eränkäynti-palstalla? Älä poistu, pahimmat vitutuksen nostattajat voi tuolla Huomioimattomat toiminnolla karsia pois ja elämä (onko sitä MPnetin ulkopuolella) jatkuu.:)
 
Heitänpä vain yhden kysymyksen ilmaan ja palaan sitten mussuttamaan paukkumaissia:

Miksi Tri Infosota ( @Jantunen ) ilmaantui juuri nyt?
 
Heitänpä vain yhden kysymyksen ilmaan ja palaan sitten mussuttamaan paukkumaissia:

Miksi Tri Infosota ( @Jantunen ) ilmaantui juuri nyt?
Siinäpä on muuten viikon kysymys! (Jos olis vielä viime viikko siis...)

mutta omalla nimellä ja omalla feissillä. Hmm... jopa yli 40 vuotta vanha aavikon mies Fremen alkaa kehittäää päheää paranoijaa tässä

 
Voin esittää vaihtoehtoisia keskustelusuuntauksia, joihin aihetta voidaan alkaa kuljettaa:


1. Jantunen on foorumilla, joko omasta tai työnantajansa aloitteesta, tekemässä trollien vastaista kenttätyötä.

Kommentti:

Miten ihmeessä maan ylin auktoriteetti alalla pistettäisiin kentälle? Jos trollit sitä paitsi ovat yhä suurempi uhka, niin luulisi Jantusen painavan 16 tuntisia työpäiviä isänmaan hyväksi eikä suinkaan kirjoittelevan internetin ihmemaailmassa. Parempia tuloksia luulisi syntyvän, kun Jantunen ja pari psykologia alkaisivat kouluttaa vasta-informaatio-operaattoreita.


2. Jantunen käyttää foorumia tieteellisen tutkimuksen välineenä.

Kommentti:

Omalla nimellään? Kirjoittajan identiteetti ja auktoriteettiasema vaikuttavat varmasti lukijoiden reaktioihin. Tosin kieltämättä veli @Sardaukar taisi jo tulla manipuloiduksi, kun yhtäkkiä heräsi huoli foorumin pimeistä voimista. :D


3. Jantunen on komennettu foorumille sotkemaan vastapuolen tiedustelua.

Kommentti:

@baikal aloitti hiljan aiheen vakavan informaatiovaikuttamisen tunnusmerkeistä. Ilmeisesti ainakin joku pitää Zapadin (jälkeistä) tilannetta vakavana.

Jos informaatiosodankäynnin asiantuntijalla riittää aikaa jauhaa aiheesta amatöörien kanssa, niin se voi olla tarkoituksellista. Esitetään julkisuuteen normaalia ja jopa rentoutunutta, kun samaan aikaan varikoilla ja varuskunnissa käy kiihkeä materiaaliralli ja LKP-ohjeistuksia kaivetaan pölyisistä kassakaapeista.


4. Jantusen arvostelukyky on pettänyt.

Kommentti:

Tämä selittäisi, miksi julkisuuden henkilö esiintyy foorumilla omalla nimellään, vaikka tietää saavansa eritteitä niskaansa. Mutta enempää en spekuloi vaihtoehdolla, koska muuta näyttöä tähän suuntaan ei ole.


5. Jantunen trollaa omaksi ilokseen.

Kommentti:

Parhaillakin miehillä ja naisilla on heikkoutensa. Toisaalta en usko yhdenkään vakavasti otettavan tutkijan ryhtyvän tällaiseen, eli jos tämä linja pitäisi paikkansa, myös arvostelukyky olisi pettänyt.


6. Jantunen on vale-Jantunen.

Kommentti:

Selittäisi monta asiaa. Onko kukaan kysynyt esimerkiksi Twitterissä, onko Saara Jantunen foorumin Jantunen?

Mikäli tämä on selitys, mennään jo tragikoomiseen tapaukseen. Trolli keskustelee informaatiosodankäynnistä esittäen alan todellista asiantuntijaa ja saa vielä puolet porukasta mukaan. Vastakkainasettelua parhaimmillaan?



Älkääkä nyt ottako liian vakavasti, muistakaa löysätä välillä foliota. :)
 
Ehkenpä Tohtori Infosota tekee soveltavaa tutkimusta...johon tämä forumi on omiaan.... :)
 
Moro. Mitä te sitä jantusta nyt koko ajan dissaatte.

1. Pitäisi olla asiantuntija mutta substanssiosaaminen, dynamiikan ymmärtäminen tai rakenteiden hahmottaminen ei juuri Jantusen viesteissä loista. Eri tavoin ajattelevien (tahallinen?) väärinymmärtäminen sen sijaan loistaa.

Aivan kuin kyse olisi enemmänkin asiantuntijuuskulissista ja sen ylläpitämisestä kuin todellisesta asiantuntijuudesta.

2. Epäselvä ja epätarkka ilmaisu ja aiheenkäsittely. Mutkat suoraksi. Sellaista ei esiinny hyvillä tutkijoilla - ollenkaan.

3. Useita sellaisia itsensä ilmaisuun ja reagoimiseen liittyviä tuntomerkkejä jotka tyypillisiä joissain ei-arvostusta-ansaitsevissa kategorioissa. (Pahoittelen ilmaisun kryptisyyttä.)

Tossa osa tärkeimmistä.
 
Back
Top