Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En ole ikinä prätkää ajanut, mopoa vain pienen hetken. Mutta polkupyörää koko ikäni ja silläkin olen kokenut vastaohjausta tarpeelliseksi kun vauhtia ollut tarpeeksi esim alamäissä.
Ehdin näkemään Saarisen Imatran ajoissa livenä, en tosin liikkunut omalla kalustolla vielä silloin.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/0...-jai-suomalaisen-moottoripyorailyn-legendaksi
Toinen aloittelijan virhe, ettei kuljettaja pitänyt pyörää omalla kaistalla.Tyly aloittelijan virhe. Ei tunne vastaohjausta ja näyttäisi lukitsevan katseensa vastaantulijaan. Ajolinja menee aivan perseelleen. Mahdollisesti kouraisee etujarrua siinä lopussa vielä, mutta siitä en ole varma.
Toinen aloittelijan virhe, ettei kuljettaja pitänyt pyörää omalla kaistalla.
Kuvatun kaltaisella mutkaisella tiellä ehdottoman välttämätöntä. Pro kuski tuon väistön olisi selvittänyt, aloittelijalle
tilanne tuli liian nopeasti.
Tuosta pätkästä näkee heti, että vähän ajanut kuski, pyörä ei pysy omalla kaistalla. Sekä sen, että motoristin ura tulee jäämään lyhyeksi. Moottoripyöräily on armoton laji. Virheet tulee usein maksuun kalleimman kautta. Valitettavasti myös vastapuolen virheet, tämä meni motoristin piikkiin.
Opetin pojalle moottoripyöräkortin, en nuukuuttani vaan siksi että saatiin kunnolla kilometrejä alle. Tutuilta kuullun perusteella autokoulut harjoituttavat ehkä vähän liikaa inssiajoa varten, tottakai ryhmitykset ja muut kaupungeissa ovat tärkeitä mutta poika oli vedellyt jo ympäri kaupunkeja mopolla sen verran, että tuo puoli oli jo tullut jonkin verran tutuksi.Tyly aloittelijan virhe. Ei tunne vastaohjausta ja näyttäisi lukitsevan katseensa vastaantulijaan. Ajolinja menee aivan perseelleen. Mahdollisesti kouraisee etujarrua siinä lopussa vielä, mutta siitä en ole varma.
Diavel olisi sellainen päiväcruiseri. Kylmien tyyppien perusteella ajoasento on erittäin sopiva, ja enköhän Ducatin tekniikkaan sen verran luota että on kelvollinen ajettavaksikin.Mitä muuten hankkisitte, jos olisi ylimääräistä? Itse tiedän kyllä (samoin kuin senkin, ettei minulla ole). Tällä kulkiessa kuulemma Pohjois-Amerikkakin tulee siedettävän kokoiseksi ajella.
Katso liite: 18621
Opetin pojalle moottoripyöräkortin, en nuukuuttani vaan siksi että saatiin kunnolla kilometrejä alle. Tutuilta kuullun perusteella autokoulut harjoituttavat ehkä vähän liikaa inssiajoa varten, tottakai ryhmitykset ja muut kaupungeissa ovat tärkeitä mutta poika oli vedellyt jo ympäri kaupunkeja mopolla sen verran, että tuo puoli oli jo tullut jonkin verran tutuksi.
Aloitettiin katsomalla kaikki tällaiset videot mitä löydettiin ja analysoimalla tapahtumia. Sitten tilastot, minkä verran kuolemia oli omissa käsissä ja minkä tyyppiset eivät suoraan.
Opetin pojalle oman tyylini toteuttaa vastaohjaus. Se lähtee aina lantiosta tai oikeastaan ylävartalon liikkeestä sisäkurvin suuntaan. Jos mutka tiukkenee niin, että painoa on oikeastikin siirrettävä sisäpuolelle, on liikkeen alku jo muodostettu ja lihakset oikeaan suuntaan menossa. Vastaohjaus tulee mukaan itsestään, sisäkurvin käsi työntää samalla kun ylävartalo liikahtaa. Muistisääntönä aluksi oli, että leukaa peiliä kohti.
Saattoi helpottaa asiaa, että oltiin harjoiteltu laskettelua joskus vaativissakin rinteissä ja nyrkkisääntö on sama, hyökätään sinne minne ollaan menossa eikä pelätä. Vartaloa eteen ja sisäkurviin. Ylävartalon kiertokin on saman tyyppinen, kun käännetään rintamasuuntaa alaspäin (käännöstä vasemmalle - ylävartalo kiertyy oikealle) ja viedään sisäkurvin sauvaa sauvamerkkiin, on liikerata saman tyyppinen kuin työnnettäessä sisäkahvaa ja vietäessä päätä pystyssä sivulle-eteen. Jalatkin toimivat samoin, paine ulommalle jalalle, olkoonpa siellä suksi tai jalkatappi.
Tuota ylävartalon liikahdusta pystyi takana ajaessa seuraamaan hyvin ja sitten vaan mutkatietä ja toistoja, toistoja ja toistoja. Muutama ratapäivä, oli hauska katsoa kun poika joutui keräämään satapiikillä vauhtia yli puoli kierrosta että pääsi vähän varovaisemman naisen ohjastamasta hajabusasta ohi. Jarruun ei ollut oikein varaa koskea
Pari vuotta sitten luin Neil Peartin kirja siitä kun hän kiersi USA;n sen jälkeen kun tytär ja vaimo olivat kuolleet.
Tämmöisellä setillä hän kulki, BMW 1200. Kirjan mukaan päivämatkat olivat siinä 1000km luokkaa.
Älkää laitelko noita kuvia tänne!
Rupee polttelemaan liikaa. Ja sitten tulee katottua ikkunasta pihalle, kun räntää sataa vaakatasossa...
Nimenomaan.Tällainen?
Ihme amatöörejä, laittakaa piikkejä alle ja kovaa ajoa.Älkää laitelko noita kuvia tänne!
Rupee polttelemaan liikaa. Ja sitten tulee katottua ikkunasta pihalle, kun räntää sataa vaakatasossa...
Nykypyörien hintaan täytyy vain aina laskea suoraan uusi putkisto. Kiitos ituhippien.Katso liite: 18623
CB1000R , jos kustannuksia ei tarvitsisi miettiä. Kotarin Super Duke varapyöräksi.