Presidentinvaalit 2018

Tuossa kyllä pitää ottaa paikallinen hintataso myös huomioon. Olen juuri nyt viimeistelemässä vaihto-oppilaskautta Liettuassa (perjantaina kotiin jee! :D ), ja täällä hinnat ovat kyllä keskimäärin noin kaksi kertaa Suomen hintoja alhaisemmat ja saattavat joskus olla kolme kertaa alhaisemmat myös. Jos asunnon kanssa ei ole niin nirppanokkaa, niin saa 150€ kuussa hinnoilla katon pään päälleen.

Kouluni asuntolassa minulla vuokra oli 124 €/kk. Ei oikein tunnu missään Suomen tuilla, jotka ovat muutaman satasen luokkaa.


No itse olen valmis lakkauttamaan kaikki tulonsiirrot Suomessa lopettaakseni humanitäärisen maahanmuuton, yhteiskunnan vakauden kannalta fiksuin tapa olisi Puolan ja Unkarin linja.
 
Tää on tätä pa$kaa taas. Ei Nato velvoita sotilaalliseen apuun vaan apuun kaikin mahdollisin keinoin. Esim Turkilla on sotilaallista kapasiteettia yllin kyllin. On vaikea nähdä konflikti jossa Suomen maavoimia tarvittaisiin jossakin muualla kuin Suomessa Venäjän vastaisella rajalla. Nato-operaatiot puolestaan perustuvat vapaaehtoisuuteen.

Niinpä. Ja hyvinpä osaa osa poliitikoista ylläpitää tuota mielikuvaa mitenkä Naton jäsenenä varusmiehiä tullaan lähettämään hiekka-aavikoille amerikkalaisten öljysotaretkille. Ja hyvin uppoaa Esson baarin tuulipukukansaan.
 
Missä ei tehdä ja mitä? Ei Baltiassa kantaväestö saa suuria tulonsiirtoja myöskään,

Kyllä Suomi ihan omilla toimillaan teki itsestään houkuttelevan kohteen "diskoläpsyttelijöille". Siihen ei EU:n toimia tarvittu. Päättämässä olivat varmaankin ihan itse äänestämäsi poliitikot myös.
 
Kyllä Suomi ihan omilla toimillaan teki itsestään houkuttelevan kohteen "diskoläpsyttelijöille". Siihen ei EU:n toimia tarvittu. Päättämässä olivat varmaankin ihan itse äänestämäsi poliitikot myös.

Unohdat että tänne ei olisi tullut ketään jos EU olisi noudattanut omia sääntöjään ja kaikki merkit viittavaat salaliittoon ihmisten tänne siirtämisessä.

Liberaalien ja sosialistien kanssa vänkääminen on suhteellisen turhaa koska kyseessä on uskonnollinen maailmankuva, sinäkään et tule myöntämään mitään edes silloin kun Eurooppa palaa.
 
Tulonsiirtojen lakkauttamisesta puheenollen - maataloustuki on noin 3 - 6 miljardia euroa. Per pää tuosta muodostuu tyypillistä henkilön kirkollisveroa hieman suurempi summa. Tämä noin vaan irrallisena tyhjänpäiväisenä heittona.
 
No tuo toki pitää kutinsa - jos EU olisi noudattanut omia sääntöjään. Mutta kun sille yhdelle Sipilällekin piti oikein erikseen Supon joutua kertomaan, että ei kuule Juha näin.
Mutta onko Sipilä EU:n vika?
 
Tulonsiirtojen lakkauttamisesta puheenollen - maataloustuki on noin 3 - 6 miljardia euroa. Per pää tuosta muodostuu tyypillistä henkilön kirkollisveroa hieman suurempi summa. Tämä noin vaan irrallisena tyhjänpäiväisenä heittona.

Maataloustuki ei ole tulonsiirto viljelijöille vaan kaupunkien rahvaalle.
 
Unohdat että tänne ei olisi tullut ketään jos EU olisi noudattanut omia sääntöjään ja kaikki merkit viittavaat salaliittoon ihmisten tänne siirtämisessä.

Liberaalien ja sosialistien kanssa vänkääminen on suhteellisen turhaa koska kyseessä on uskonnollinen maailmankuva, sinäkään et tule myöntämään mitään edes silloin kun Eurooppa palaa.

Kannattaisi jo ruveta ottamaan foliohatusta se kuminauha pois... Vai salaliitto...Illuminaati vai juutalaiset tällä kertaa? Vai Bildenberg?

Enkä kyllä koe olevani sosialisti. Liberaali talouspoliittisesti kyllä, mutta se voi olla jotain muuta kuin mitä tarkoitat liberaalilla.

Ja esim. Dublinin sopimuksesta teikäläisellä ei tunnu olevan hajuakaan siitä, mitä siinä lukee. Mutta salaliittohan sekin tietysti on.
 
Kannattaisi jo ruveta ottamaan foliohatusta se kuminauha pois... Vai salaliitto...Illuminaati vai juutalaiset tällä kertaa? Vai Bildenberg?

Enkä kyllä koe olevani sosialisti. Liberaali talouspoliittisesti kyllä, mutta se voi olla jotain muuta kuin mitä tarkoitat liberaalilla.

Ja esim. Dublinin sopimuksesta teikäläisellä ei tunnu olevan hajuakaan siitä, mitä siinä lukee. Mutta salaliittohan sekin tietysti on.


Haista vittu.
 
Mielestäni esität -federalismin- aivan oikein. Enkä minä pelkää -federalismia- vaan niitä mekanismeja, jotka siihen kytkeytyvät poliitikkojemme kautta, ymmärrättekö tarkoitukseni? Kansallisella tasolla federalismin peikko ei ole siis mielestäni federalismi vaan ihan nämä ovat tahmakäpälät ja se, miten he uittavat valtiollisen Onnenpurtemme siinä karikossa.

EUn selän taakse piiloutuminen päätöksenteossa ei ole vain suomalainen ilmiö ja melkoisen osan EUvastaisuudesta voi selittää syntyneen siksi, että kunkin kansallisvaltion tahverot käyttävät tavan takaa Unionia keppihevosena omien hyvinkin henkilö- tai puoluekohtaisten etujen ajamiseen. Ja asia esitetään: koska EU.

Eli tosmoiniekat ratsastavat kahdella ratsulla jatkuvasti. Äänestäjille asiat esitellään yhdellä tavalla ja peli pelataan toisilla korteilla. Missä metia ja tutkiva journalismi?

Tämä on juuri näin.
 
Pari tenttiä seurattuani voin vain todeta: on se veivari. Jätkä vetää niin huolella omaa showta kuin olla voi. Häneen sopii tuo vaihtoehtoiset faktat hämmästyttävän hyvin.

Väyrynenhän tässä ihan äsken tunnusti vaalitentissä itse olleensa hyväksymässä Lissabonin sopimusta Vanhasen hallituksen ministerinä. Eli hän siis kannatti sopimusta (vaikka höpisi jotain että Vanhanen pakotti koska ryhmäkuri). Ja nyt sitten vastustaa sopimusta henkeen ja vereen, koska se ei ole mahdollista Suomen puolueettomuutta. Hän on siis yhtäaikaisesti sekä puolesta että vastaan. Ja mielipidettä voi aina tilanteen vaatiessa vaihtaa. Näin toimii kunnon populisti.

Tässäpä olisi vielä Väyryselle pohtimista. Eikös se iso taustakuvio tässä mennyt niin, että kun Ranska pyysi Pariisin terrori-iskun jälkeen myös sotilaallista apua muilta EU:n jäsenmailta, huomattiin Suomessa että kansallinen lainsäädäntömme ei tällaista oikein hyväksy (siis avun antaminen ja vastaanottaminen). Samaan havahduttiin myös silloin syksyllä 2014 kun Ruotsi etsi kuumeisesti mahdollisia vieraan vallan vedenalaisia aluevesiltään. Emme olisi voineet Ruotsia auttaa mitenkään. Nythän puolustusvoimien lakisääteisiin tehtäviin on lisätty kv. avun antaminen ja vastaanottaminen. Minä olen ymmärtänyt niin, että Väyrynen nimenomaan maalailee kaiken tämän vievän Suomen kohti suurvaltojen sotatoimia, jotka eivät meille kuulu. Mutta jättää tietysti sanomatta, että eivätpä nuo terrori-iskut ja sukellusvene-etsinnät kyllä mitään suursotaa olleet.
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä kyllä.. 2015 turvapaikkaa haki pyöreästi 30t ihmistä. 27% sai turvapaikan. 2016 reilu 5t ihmistä haki turvapaikkaa, palautusprosentti lienee siinäkin tuo noin 70.
Lisäksi pidän epätodennäköisenä että tuosta vajaan 30% osuudesta suurin osa olisi pahiksia.
Uskon kaikesta huolimatta että saatamme jotenkin selvitä tästäkin.
Muista se, että lisää tulee. Perheenyhdistämisiä ja muita..taakanjaodta muualta Euroopasta. Ei hyvä.
 
Muista se, että lisää tulee. Perheenyhdistämisiä ja muita..taakanjaodta muualta Euroopasta. Ei hyvä.
Avaapa kumpaan EU:n jäsemaahan tulee enemmän niitä yhdistymisiä... Viroon tai Suomeeen?
Mistä tämä mahtaa johtua?
Jos korottaisimme elintasopakolaisten saamaa rahamäärää (nimenomaan käteen annettavaa rahaa) niin mitä vaikutusta sillä olisi Suomelle?
Kuka tekee Suomessa päätökset jaettavan sosiaaliturvan määrästä EU tai Suomi?

Näitä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään...aina Suomi on kuitenkin se joka ihan omatoimisesti päättää kyseisistä kustannuksista.
 
Muista se, että lisää tulee. Perheenyhdistämisiä ja muita..taakanjaodta muualta Euroopasta. Ei hyvä.
Joo, muistan.
Tuo turvapaikan saaneiden ja saavien kokonaismäärä nyt vain on hyvin pieni ja siitäkin määrästä äärimmäisen pieni osa on pahiksia.
Hyvin tämä on hanskattu, alkuhämmennyksestä kun toivuttiin.
Uskon että selviämme tästä vaikka perheitä yhdistetäänkin. Itsekin haluaisin perheeni yhteen jos osa olisi turvapaikan saaneena jossakin ja osa muualla. Ei tätä nyt voi lähtökohtaisesti pahana asiana nähdä jos perheitä yhdistetään.
 
Back
Top