Presidentinvaalit 2018

Isäni puolelta olen hämäläinen ainakin vuodesta 1677. Sipi Tuomaanpojan suku. Äitini isänpuolelta hämäläinen, äidinpuoli onkin sitten vaikeampi. Toki tuossa isänpuolessa on tiettyjä näyttöjä, että eräs Horn olis käynyt vähän torpan tyttöä...

En epäillyt omia linjojasi vaan käsitystäsi siitä kuka kuului mihinkäkin heimoon ja mistä ne ovat muodostuneet.

Itsellä juuret ovat Hämeessä vähintään 300-luvulta asti.
 
Isäni puolelta olen hämäläinen ainakin vuodesta 1677. Sipi Tuomaanpojan suku. Äitini isänpuolelta hämäläinen, äidinpuoli onkin sitten vaikeampi. Toki tuossa isänpuolessa on tiettyjä näyttöjä, että eräs Horn olis käynyt vähän torpan tyttöä...

Itse Jaakko Ilkan ja Könnin kellosukua isän puolelta. Suvun ns. "kantaisä" oli Jaakko Ilkan setä. Äidin puolelta hämäläistä Jämsän suunnalta ;).
 
En epäillyt omia linjojasi vaan käsitystäsi siitä kuka kuului mihinkäkin heimoon ja mistä ne ovat muodostuneet.

Itsellä juuret ovat Hämeessä vähintään 300-luvulta asti.

Kun nyt nuo kirkonkirjat alkavat vasta 1500-luvulta...niin 300-luku on aika erikoinen lausunto.
 
Tee dna testikin niin voimme vertailla ristikkäisyyksiä.

On tehty. Oli jopa 16% norjalaista, 8% ruotsalaista ja loput länsisuomalaista. Länsisuomalaisuus on sitten häilyvä käsite, mutta kattaa Etelä-Pohjanmaan, Hämeen ja Varsinais-Suomen.
 
Itse Jaakko Ilkan ja Könnin kellosukua isän puolelta. Suvun ns. "kantaisä" oli Jaakko Ilkan setä. Äidin puolelta hämäläistä Jämsän suunnalta ;).
Kas, itse olen myös suoraan alenevaa polvea Jaakko Ilkasta sukupuun, isoäidin ja muun perimätiedon mukaan, nähtävästi sotaisat asiat kulkee suvun veressä:D Iso osa suvusta asuu vieläkin Ilmajoella ja Ylistarossa, Könnin kylässä eno pitää suvun tilaa pystyssä :)
 
On tehty. Oli jopa 16% norjalaista, 8% ruotsalaista ja loput länsisuomalaista. Länsisuomalaisuus on sitten häilyvä käsite, mutta kattaa Etelä-Pohjanmaan, Hämeen ja Varsinais-Suomen.

Millä laskurilla, nuo on sitten vain nimikkeitä komponenteille mutta oletan että tiedät sen.
Haploryhmä kertoo suoran isälinjan joista taas tiedetään paljon tarkemmin mistä tulevat ja missä esiintyneet minäkin aikakautena.
 
Kas, itse olen myös suoraan alenevaa polvea Jaakko Ilkasta sukupuun, isoäidin ja muun perimätiedon mukaan, nähtävästi sotaisat asiat kulkee suvun veressä:D Iso osa suvusta asuu vieläkin Ilmajoella ja Ylistarossa, Könnin kylässä eno pitää suvun tilaa pystyssä :)

Olemme sukua melkoisella varmuudella.
 
Itse Jaakko Ilkan ja Könnin kellosukua isän puolelta. Suvun ns. "kantaisä" oli Jaakko Ilkan setä. Äidin puolelta hämäläistä Jämsän suunnalta ;).
Muistelisin, että Sipi Tuomaanpojan sukutaulun saa ladatuksi netistä. Voit katsoa, löydätkö yhteyttä. :) Sipi oli 1700-luvun alussa Ruotsulan kartanon (Jämsän keskustan ja Himoksen välissä) lampuotina. Sitä ennen ei löydy enää niin "merkkimiehiä", että olisi nimi säilynyt säilyneissä dokumenteissa.

"Suomen kieli" saapui Suomenniemelle noin 400/500-luvulla Suomenlahden yli. Sitä ennen täällä puhuttiin saamea. Eli vaikeaksihan määritelmät menee.

Mutta edes jotenkin aiheeseen palatakseni... Samalla kauppakeskuksen keskusaukiolla vieraillutta Lipposta en edes yrittänyt kätellä. Putinin putkimies.
 
Kas, itse olen myös suoraan alenevaa polvea Jaakko Ilkasta sukupuun, isoäidin ja muun perimätiedon mukaan, nähtävästi sotaisat asiat kulkee suvun veressä:D Iso osa suvusta asuu vieläkin Ilmajoella ja Ylistarossa, Könnin kylässä eno pitää suvun tilaa pystyssä :)

Taatusti ollaan jotain sukua. :D
 
Kas, itse olen myös suoraan alenevaa polvea Jaakko Ilkasta sukupuun, isoäidin ja muun perimätiedon mukaan, nähtävästi sotaisat asiat kulkee suvun veressä:D Iso osa suvusta asuu vieläkin Ilmajoella ja Ylistarossa, Könnin kylässä eno pitää suvun tilaa pystyssä :)
Vosin sanoa että kukapä täällä e-p:llä ei olisi, jos nimittäin puhutaan yhtäänkään vanhoista suvuista
 
Vosin sanoa että kukapä täällä e-p:llä ei olisi, jos nimittäin puhutaan yhtäänkään vanhoista suvuista

Sanottiin aikoinaan, että 16% Ilmajoen porukasta on kaukaisia sukulaisia, en tarkoita sukurutsausta (toivottavasti) vaan sieltä peräisin olevissa suvuissa. :)
 
Hieno homma, perkele!

Kaikki ollaan sukua! :D
 
Menee pahasti ot.:ksi, mutta mitäs DNA-testiä suosittelisitte? Itteäni kiinnostaisi niin suoraan oma kuin tuo äidin suvun jäljitys.
 
Back
Top