Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tätä kyseistä blogikirjoitusta otsakkeella "Muutama täky Illmanin Mikalle", on taajaan käytetty esimerkkinä Halla-ahon turmeltuneisuudesta ja sopimattomuudesta julkiseen luottamustoimeen. Toki vahvana selkänojana KKO:n tuomio (islamin)uskoa loukanneesta ja kansanryhmää halventavasta kirjoituksesta.Iltapaskan kakkakökkäreessä vääristellään jälleen kerran Halla-ahon vanhaa blogikirjoitusta. Blogikirjoituksessaan Halla-aho kritisoi suomalaista oikeuslaitosta, jonka mukaan on täysin luvallista väittää, että "humalassa tappaminen on suomalaisten kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre", mutta väitteestä "ohikulkijoiden ryöstely ja verovaroilla loisiminen on somalien kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre" napsahtaakin tuomio kansanryhmää vastaan kiihottamisesta.
Suomalaisessa oikeuslaitoksessa eräät eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset ja tähän asiaan pitäisi saada muutos. Mitä taas maahanmuuttopolitiikkaan tulee, niin Halla-aho on ollut valovuosia muita ehdokkaita edellä, pl. Sari Essayah, joka on ymmärtääkseni varsin nuiva akka, mikä erittäin positiivinen piirre kivapuhetta suoltavien bimbojen joukossa.
JSN:n päätökset eivät tietenkään ole juridisia ennakkotapauksia, joita inkvisiittori Illmanin tarvitsisi noteerata, mutta koska toisaalta "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" on yleisen syytteen alainen rikos, ja koska Illman (jolle asia viran puolesta kuuluisi) ei Kalevan juttuun ole puuttunut, voitaneen tehdä johtopäätös, että negatiivisia, kansallis-geneettisiä stereotypioita saa julkaista, kunhan niitä ei käsitellä faktana."Kirjoittaja viitannee selvityksiin, joissa humalajuominen on havaittu suomalaisen alkoholikulttuurin erityispiirteeksi. Myös humalan ja väkivallan välillä on todettu yhteyksiä. Ongelman geneettistä taustaa kirjoittaja ei käsittele faktana vaan esittää siitä oman arvelunsa."
HS:n viittaamaasi artikkeliin liittyen, nostaisin tuosta seuraavaan lainauksen esille:Kohta minua varmaan syytetään Hesarin bulvaaniksi, joka tekee täällä markkinointia, koska minun on pakko sanoa, ettei ensimmäinenkään juttu ole täysin tuomitseva vaikka ei myöskään ehdokasta nostava. Sanon siitä muutaman sanasen seuraavaksi.
Vasta sitten tiedämme, kun on päästy viimeiseen ehdokkaaseen. Jos esimerkiksi Pekka Haavisto nostetaan kepin nenään, eli haastateltavaksi valitaan ylistyskuoro, sitten voi sanoa, että homma on likaista, mutta ei ennemmin. Ei etukäteen. Ei myöskään lukematta pidä tuomita juttuja.
Juttusarjan tuottaja on muuten Salla Vuorikoski.
Ymmärrän enemmän kuin hyvin. Kyse on ilman muuta valinnoista. Yksi aspekti nousee silti esiin, jota ei aina ajatella.HS:n viittaamaasi artikkeliin liittyen, nostaisin tuosta seuraavaan lainauksen esille:
"Vaikka Scripta ja erityisesti sen vieraskirja sisältävät rasistista ja epäasiallista tekstiä, ei Halla-aho ole pahoitellut. HS on valinnut joitakin muotoiluja kirjoitusten luonteen konkretisoimiseksi.
Olen edelleen ja tulen jatkossakin olemaan vilpittömästi ja täydestä sydämestäni sitä mieltä, että jos naishenkilö, joka vastustaa maahanmuuttajaraiskaajien karkottamista, tulee maahanmuuttajaraiskaajan raiskaamaksi, se on iloinen asia. Yhtä iloinen asia on se, että henkilö, joka vastustaa maahanmuuttajapuukottajien karkottamista, saa itse maahanmuuttajan puukosta. (Halla-aho Scriptan vieraskirjassa 21.10.2007)"
Ellei Halla-ahon tyylilaji (ennen politiikkaan astumista) ole kirjoitusten kontekstissa ymmärrettyä (ei siis samanmielistä tai hyväksyttyä). Ylläolevan lainauksen esiin nostaminen ilman mitään taustoitusta, olettaakseni ammattitaitoiselta toimittajalta. Hieman kysymyksiä herättävää on. Itselleni taustoituksen riittävyys olisi ollut kokonainen kirjoitus.
Olen kokolailla varma siitä, että sekä toimituksellinen- että toimittajan ymmärrys kyseisen kaltaisen lainauksen valinnasta, pitää sisällään tiedon ko. lainauksen tunnevaikuttamisen mahdollisuuksista lukevaan yleisöön.
Ei tuossa mitenkään lähtökohtaisesti, tarvetta tai halua ollut "puolustelemiseen". Mikäli tuon tuossa muodossa ymmärsit.Ymmärrän enemmän kuin hyvin. Kyse on ilman muuta valinnoista. Yksi aspekti nousee silti esiin, jota ei aina ajatella.
Tuskin kaikkia lapsellisuuksia 16-18 vuoden takaa tarvitsee puolustella kenenkään, jos sitä ei tee edes Jussi itse. Tämä on mielipiteeni. Kirjoitti mitä kirjoitti. Sanottu sana, ammuttu nuoli.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi kontata, jos hän itse kävelee pystyssä asian kanssa? Tätä kannattaa miettiä syvällisesti.
En ole lukenut maksumuurin takana olevaa juttua, joten kommentoin vain mukahauskaa otsikkoa. Rikkiviisas ja villitsijä ovat ihan viimeisiä asioita, mitä Halla-ahosta tulee mieleen. Ketä otsikon Halla-aho villitsee, kansaako? Onko villitsijä koodisana kansankiihottajalle? Rikkiviisaus tarkoittanee tässä yhteydessä sitä, että on viisastellut itselleen tuomion kansanryhmää vastaan kiihottamisesta. Oikeuslaitoksen omahyväisellä näpäytyksellä ilakointi kertoo enemmän toimittajan pikkusieluisuudesta kuin Halla-ahosta.Otsikko on Rikkiviisas villitsijä. Rikkiviisas on tavallaan ärsyttävä viisastelija. Sellainen joka rikkoo keskustelun rajat.
Mitähän tämä käytännössä tarkoittaa? Tarveharkinnan poistamista eli halpatyövoiman haalimista EU:n ulkopuolisista maista? Muistaakseni Rosatom olisi halunnut rakentaa Hanhikiven etupäässä ryssäläisellä työvoimalla. Tarveharkinta olisi muodostunut esteeksi, jos suomalaista työvoimaa olisi ollut tarpeeksi käytettävissä. Rehn oli osaltaan ajamassa tarveharkinnan poistamista tai ainakin helpottamista. Fennovoiman hanke oli niin täynnä ihmeellisiä koplauksia, että en enää yllättyisi mistään...Rehn julistaa voimakkaasti kansainvälisyyden puolesta, mutta muistuttaa myös maahanmuuton ongelmista.
Toisaalta, jos tuo on parasta mihin ryssä pystyy, niin eipä ole pystynyt taaskaan yhtään mihinkään. Pitipä näistä kahdesta ehdokkaasta poliitikkoina tai ihmisinä tai ei, niin aika länsisuuntautuneita kyllä ovat olleet ja etenkin pitempiaikaiseen yleiseen linjaan verrattuina.Haavisto=Janukovitsh, Stubb=Medvedchuk.
Hienosti onnistunut ryssä vaikuttamaan, kun saanut 2 "ennen" eniten itäänpäin olevaa ehdokasta kärki hepoiksi Suomen presidentinvaaleihin.
Minäkin olen sitten varmaan Relanderin ystävä. Sen verran tuli oleskelua samoissa tiloissa ja naama tuli tutuksi kun kävimme samaa aliupseerikoulua.Halla-aho itse näyttää olevan vähän toista mieltä tästä ystävyydestä:
Järkyttyikö relanteri sinun jutuista silloinMinäkin olen sitten varmaan Relanderin ystävä. Sen verran tuli oleskelua samoissa tiloissa ja naama tuli tutuksi kun kävimme samaa aliupseerikoulua.
ihan yleinen käytäntö että rahalla saa ja hevosella pääsee.On muuten aika tavanomaista että noissa pienemissä ilmaisissa paikallislehdissä on sekä positiivinen juttu paikallisesta yrityksestä että sama yritys mainostajana.
Näitä lehtiähän voi olla useita; nyt yksi on tullut julkisuuteen ja tunnustanut, mikä ei tarkoita että niitä ei olisi muitakin. Ainakin Aaltolan puheista sai kuvan että ei puhuta yhdestä julkaisusta. Luultavasti kuitenkaan millään isolla medialla ei ole tällaista toimintatapaa; yksittäinen ilmoitusmyyjä tosin saattaa lähteä laukalle provision kiinto silmissä.Jos Aaltola olisi alusta saakka kertonut kyseessä olevan fuengirola.fi, ei olisi tullut kovin kaksista juttua.