No sitten muistin väärin.
Tuttu tunne myös allekirjoittaneelle
Vaan olisihan se ollut naurettavan halpa jos lähtisi perheauton hinnalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
No sitten muistin väärin.
Mihinkäs trooli jäi? Eikö MISUn sisäveden jäänmurtokyky riitäkkään?Tarvimme Protolab 6x6 pirssin, jonka keulassa on kaksi pitkäpiippuista uudelleen ladattavaa sinkoa eri korkeuksilla.
Kun lähestyy risteystä, niin toinen voi osoittaa vasemmalle 90 astetta, ja toinen oikealle. Piiput ei osu toisiinsa.
Tarvimme Protolab 6x6 pirssin, jonka keulassa on kaksi pitkäpiippuista uudelleen ladattavaa sinkoa eri korkeuksilla.
Kun lähestyy risteystä, niin toinen voi osoittaa vasemmalle 90 astetta, ja toinen oikealle. Piiput ei osu toisiinsa.
Ei mitään järkeä kun kaksi kaksipaikkaista Musti-Mönkijää ajaa saman asian kustannustehokkaammin. Liikenneympyrään voi lähettää kolme.
Markku Alen ajelee teknavissa MISUlla http://www.katsomo.fi/#!/jakso/33007010001/teknavi/512860/jakso-1 alkaa kohdasta 6.35
Tässä videoo sisustasta ja maasto ajosta http://www.katsomo.fi/#!/jakso/33007054/autot/540480/pmpv-6x6-misu
PROTOLAB PMPV 6x6 “MiSu”
Polttoaine multifuel
Moottori Cummins 6,7 litraa
Kuusivetoinen
Teho 285 hv
Vääntö 970 Nm
Huippunopeus 110 km/h
Nopeus vedessä 10-12 km/h
Toimintalämpötila -40 C – jopa +60 C
Kuormankantokyky 10 000 kg
Paino 14 000 kiloa
Misu on tuotantovalmis vuonna 2017
MRAP:n haasteet liittyvät maastoliikkuvuuteen ja vaatimattomaan kuorman kuljetuskykyyn liittyvät haasteet kun verrataan niitä perinteisiin kuljetuspanssariajoneuvoihin. Syynä on pikemminkin hintaan liittyvä valmiiden kuorma-auton komponenttien käyttö ja alustan suorituskykyyn suhteutettu järjetön omapaino. Uskon, että PMPV:n panostus erityisesti maastoliikkuvuuteen suojasta tinkimättä on hyvä idea ja voi olla myyntivaltti moniin muihin verrattuna.
PMPV:llä väitetään olevan myös hyvä kuorman kuljetuskyky. En tiedä siitä, mutta myyntivalttina se on myös iso juttu.
Tuosta kuorman kuljetuskyvystä lähinnä mietityttää sisällä oleva tila. Kaipa siinä on jonkinlainen kyky ottaa penkit pois tieltä, jotta sinne saa edes lavan sisälle, joka nyt varmaan on minimi, jotta sitä voi millään tapaa kutsua panssaroiduksi kuorma-autoksi. Sitten jos asennetaan kiinteästi jotain painavia järjestelmiä, kuten viesti/johtaminen tai krhjärjestelmiä niin sitten varmasti tuo mainostettu 10000kg kuormankantokyky saadaan tehokkaasti käytettyä.
Tuosta kuvasta päätellen sinne sisällä ei saa kuin irtomateriaalia tai jotain kapempia laatikoita kuten vaikka itko tai raskaan kranaatinheittimen kranaatteja. Lastaaminen ja kuormaaminen on jokseenkin vaivatonta päätellen tuon alareunan olevan noin mahan-rinnan korkeudella. Tarkempaa kuvaa sisätiloista odottaessa.
Voihan kuorma olla myös lisäpanssaria, torni tai joku ohjushässäkkä.
Valistumaton veikkaus: Pieni tilaus Puolustusvoimille kansainvälisiin tehtäviin.Ketähän tässä voisi olla oikeasti ekat asiakkaat?