Huhta
Greatest Leader
Porukalla täällä ei tunnu olevan mitään käsitystä kaluston käyttö-/varastointikustannuksista.
Se, että ostaa Igloja/Stingereitä/Spikeja tms, jotka ovat "teoreettisesti huoltovapaita" omissa paketeissaan (kokemusta on testauksista) on ihan eri asia panssariajoneuvojen tai vaikkapa ihan kuorma-autojen kohdalla. Edellisissä vielä enemmän. PV:n täytyy katsoa asioita pidemmällä kaavalla. Siihen liittyvät kaikenlaiset elinkaarikustannukset.
PV ei vaan voi toimia "Sulo Vilen, ostin kuin sain halvalla"-tyyliin. Kaikki pitää suhteuttaa huoltovarmuuteen ja ylläpitokustannuksiin. MRAP-hankintoja on ilmeisesti harkittu, mutta ylläpito on vaikeaa.
Ei sitä tavaraa ole stenattu ihan pahuuttaan, vaan koska sen ylläpito ylitti siitä saadun hyödyn. Ei PV nyt sentään ole täynnä totaalisia typeryksiä, vaikka siihen täällä jotkut viittaavatkin.
Mmm...
Ihmetyttää tuo Pasi-hankinnan missaaminen. Peruskonfiguraatio ennestään tuttu ja ajoneuvoilla ikää reilu 10 vuotta, repatriaation luulisi olleen kokonaisuutena aika fiksu temppu verrattuna tässäkin keskustelussa esille nousseisiin "vaihtoehtoihin". Kaipa niillä sitten oltiin rymistelty liian lujaa A-maassa meidän makuumme... Tosin mistäpä tuota tietää, vaikka mekin olisimme jättäneet tarjouksen ja etelänaapuri nyt vain pisti muutaman miljoonan paremmaksi.