Puolustusvoimien hankinnat: huhut, ilmoitukset, kilpailutukset, tilaukset, toimitukset

Moi,

Olen uusi täällä :) Minun mielestäni olisi hyvä Puolustusvoimille hommata raskasta kalustoa Yhdysvalloista. Todella hyvä tuo "NATO- kilpi"? Venäjällä on ilmeisesti ihan samanlainen ilmapuolustus, ainakin jos "SOME" -Sisältöä on uskominen!

Ydinsota voi olla koko populaation loppu, se tapahtuu niin äkkiä! Vladimir jos päättää painaa ydinsalkun nappia ja antaa koodit.

Nykytekniikalla emme edes huomaa, kun isot kaupungit on pyyhitty maapallon kartalta? Scaniat on mielestäni hyvä hankinta, jos niitä ostetaan jo Afrikasta asti! -Ihan siviiliversioita rahtareille.
 
Moi,

Olen uusi täällä :) Minun mielestäni olisi hyvä Puolustusvoimille hommata raskasta kalustoa Yhdysvalloista. Todella hyvä tuo "NATO- kilpi"? Venäjällä on ilmeisesti ihan samanlainen ilmapuolustus, ainakin jos "SOME" -Sisältöä on uskominen!

Ydinsota voi olla koko populaation loppu, se tapahtuu niin äkkiä! Vladimir jos päättää painaa ydinsalkun nappia ja antaa koodit.

Nykytekniikalla emme edes huomaa, kun isot kaupungit on pyyhitty maapallon kartalta? Scaniat on mielestäni hyvä hankinta, jos niitä ostetaan jo Afrikasta asti! -Ihan siviiliversioita rahtareille.
1699823379594.jpeg
 
Moi,

Olen uusi täällä :) Minun mielestäni olisi hyvä Puolustusvoimille hommata raskasta kalustoa Yhdysvalloista. Todella hyvä tuo "NATO- kilpi"? Venäjällä on ilmeisesti ihan samanlainen ilmapuolustus, ainakin jos "SOME" -Sisältöä on uskominen!

Ydinsota voi olla koko populaation loppu, se tapahtuu niin äkkiä! Vladimir jos päättää painaa ydinsalkun nappia ja antaa koodit.

Nykytekniikalla emme edes huomaa, kun isot kaupungit on pyyhitty maapallon kartalta? Scaniat on mielestäni hyvä hankinta, jos niitä ostetaan jo Afrikasta asti! -Ihan siviiliversioita rahtareille.
Oliko hyvä gambinakokous?
 

Puolustusvoimat tilaa suojaliivejä 74 miljoonalla eurolla kahdelta kotimaiselta valmistajalta​

Yhtiöt Forssasta ja Helsingistä kehittävät ja toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien eri yksiköiden käyttöön.

Forssalainen C.P.E Production ja helsinkiläinen Sioen Ballistics toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien käyttöön seuraavan seitsemän vuoden ajan.

Sopimuksen arvo ilman arvonlisäveroa on noin 74 miljoonaa euroa. Summa jakautuu pääosin puoliksi valmistajien kesken.

 

Puolustusvoimat tilaa suojaliivejä 74 miljoonalla eurolla kahdelta kotimaiselta valmistajalta​

Yhtiöt Forssasta ja Helsingistä kehittävät ja toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien eri yksiköiden käyttöön.

Forssalainen C.P.E Production ja helsinkiläinen Sioen Ballistics toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien käyttöön seuraavan seitsemän vuoden ajan.

Sopimuksen arvo ilman arvonlisäveroa on noin 74 miljoonaa euroa. Summa jakautuu pääosin puoliksi valmistajien kesken.

Määrä lienee noin 120 000 kpl eli nyt saa loput joukot suojavarusteet. Kypäriä vielä tuollainen määrä.
 
Muok. yllä parempi arvio.

Ihmetyttää kyllä, että alvittoman arvon ollessa 74 meur, 120 000 kpl hinnaksi tulee alvittomana 617€ /kpl.

Sioenin alviton hinta vähittäiskaupassa on vähemmän kuin tuo...
 

Puolustusvoimat tilaa suojaliivejä 74 miljoonalla eurolla kahdelta kotimaiselta valmistajalta​

Yhtiöt Forssasta ja Helsingistä kehittävät ja toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien eri yksiköiden käyttöön.

Forssalainen C.P.E Production ja helsinkiläinen Sioen Ballistics toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien käyttöön seuraavan seitsemän vuoden ajan.

Sopimuksen arvo ilman arvonlisäveroa on noin 74 miljoonaa euroa. Summa jakautuu pääosin puoliksi valmistajien kesken.

Erinomainen uutinen, suojaliivien puute olisi vakava ongelma isomman kriisin aikana ja summa on ainoastaan kymmenisen miljoonaa per vuosi...
 

Puolustusvoimat tilaa suojaliivejä 74 miljoonalla eurolla kahdelta kotimaiselta valmistajalta​

Yhtiöt Forssasta ja Helsingistä kehittävät ja toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien eri yksiköiden käyttöön.

Forssalainen C.P.E Production ja helsinkiläinen Sioen Ballistics toimittavat ballistisia suojaliivejä Puolustusvoimien käyttöön seuraavan seitsemän vuoden ajan.

Sopimuksen arvo ilman arvonlisäveroa on noin 74 miljoonaa euroa. Summa jakautuu pääosin puoliksi valmistajien kesken.

"Forssassa ballistisia suojavarusteita valmistava C.P.E. Production on investoinut miljoonia uuteen tehtaaseen, joka käynnistyi aiemmin tänä vuonna."

"Uusi tehdas panostaa suojaliivien kovaan luotisuojaukseen, luotisuojakypäriin ja ajoneuvojen luotisuojaukseen."

Tällainen erityisesti hivelee korvia.
 
Taskut pitää laskea hintaan mukaan.
Viime vuonna taskut kustansi melkein 2/3 silloisten kauppojen kokonaisarvosta, mutta ne mainittiin erikseen.

 

Kas, tulevatkohan ihan bonuksena, vai ovatko nämä ne korvamerkityt korvaajat Ukrainalle annetuille 2R raivausvaunuille. 2R:t eivät soveltuneet suomalaiseen maastoon, ja raivausvaunuina toimivat nyttemmin miinajyrillä varustetut 2A4:t.
Kuinka monta siltavaunua olikaan tällä hetkellä rivissä, niiden lukumäärästä minulle ei ole jäänyt aktiivista muistikuvaa? Jossain vaiheessa MTTSTOS:eilla ei olisi ollut Leo-alustaisia siltoja, joka tällä hankinnalla niille saadaan siltavaunut?
 
Kuinka monta siltavaunua olikaan tällä hetkellä rivissä, niiden lukumäärästä minulle ei ole jäänyt aktiivista muistikuvaa? Jossain vaiheessa MTTSTOS:eilla ei olisi ollut Leo-alustaisia siltoja, joka tällä hankinnalla niille saadaan siltavaunut?
Aiemmin on hankittu 6+4 kpl Leo 2-alustalla.

Saksasta hommattuja 55-alustaisia on ainakin ollut 16 kpl. Siitä ei ole tietoa ovatko kaikki tallessa?
 
Back
Top