Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
On Defendereitä tosiaan jonkun verran mennyt vaurioituneena poistoon ja Kalkun huutokaupassakin niitä on myyty. Tässä kuvassa Kalkussa osien kannibalisointia odottavia lajitovereita.Defendereiden onnettomuuksia ja nimenomaan kaatumisia on ollut lukuisia (varmaan 30) niiiden hankinnasta saakka,
On on, mutta ne ovatkin maastoautoja ja oikeaa maastoautoa on vaikea tehdä ilman em. ominaisuuksia. Citymaasturit ovat eri asia.painopiste on korkealla ja raideväli ja renkaat kapeat sekä jousitus löysä. PV:n kommentoijat olivat antaneet ihan virheellistä tietoa tältä osin. Likipiti tilanteista puhumattakaan.
Ei OTKES tuota tutki, kun on "vain" tavallinen liikenneonnettomuus.Ainakin osassa on nastarenkaat. Muistaakseni joku upseeri kertoi lehtihaastattelussa, että turma-autossakin olisi ollut. Toki se selvinnee myöhemmin varmuudella, jos OTKES julkaisee aiheesta.
Ainakin Santiksen kaikkissa varusveijareilla jaettavissa on nastat. Kukesissa on erikseen tästä syystä huomautus Lönrotinkadusta ja sen nastakiellosta.On nastarenkaat, en ole kuullut että missään kevyessä kalustossa ois vain kitkat. Ehkä joissain etelän henkilautoissa.
Osia on voitu myös kannibalisoida toimiviin vehkeisiin, varsinkin jos tiedossa on joku heikko paikka. Siis Defender ei ole paha auto. Paitsi kuskin paikka on päinpersettä, koska oikeakätinen. Ovista ei mahdu sisään tappeluvarustuksen kanssa. ymsTässä vielä kuva Kalkun Defendereistä.
Oletettavasti näillä on (kaahattaessa) hypätty jollakin metsätiellä ja laskeuduttu etuakselille, jonka ripustukset eivät sitten ole kestäneet. Ainakaan mihinkään suurempaan esteeseen eivät ole törmänneet. Etualan auto lienee käynyt katollaan/kyljellään tai nojannut puuhun tms.
Katso liite: 85950
Nimenomaan noin. Huutokaupattavista autoista kannibalisoidaan osia jäljelle jäävien korjauksiin.Osia on voitu myös kannibalisoida toimiviin vehkeisiin, varsinkin jos tiedossa on joku heikko paikka.
Sepä se. Koko keksintö on tehty oikealta ohjattavaksi ja meille vääräkätiselle liikenteelle on tehty väkisin oma versio - ja sen kyllä huomaa.Siis Defender ei ole paha auto. Paitsi kuskin paikka on päinpersettä, koska oikeakätinen.
Ei se ihan noin auvoiselta näytä tällaisen aktiivisen Kalkun kävijän silmissä, mutta ei ole tullut otettua niistä pakuista kuvia.Sit mietitään kuinka monta Transshittiä tai T4,T5,T6 on ollut PVssä ja niillä onnettomuudet on yleensä luokkaa jumissa, peruutettu kärrin aisaan yms.
Mutta yleensä ei ole… Kapeampi rengas leikkaa helpommin löysän pinnan (muta, loska, lumi) lävitse.Yleensä kuitenkin leveä rengas on maastoautolle edullisempi.
Pajeroita on ollut lähinnä kriha-puolella ja suurin osa niistä poltettiin, kun Suomi esim poistui Kosovossa. Saksasta ostettuja verottomia autoja. Sellaisella kurvailin 13 kk ja mukava auto American dream varustelulla ja automaatilla.Pajero oli sekin hyvässä maineessa kahvipöydässä, mutten muista nähneeni koskaan sellaista PV:n kilvissä.
Olikos defussa keski tasauspyörästöä? Meinaan vaan että kun tuollainen tönkkö nelikko on talvella kokemattomalle ns mielenkiintoinen laite ajella varsinkin huonoll rengastuksella ja äkki tilanteenssa vie helposti kuskia ja muitakin...Jep jossain oli että 7-8 on tapahtunut viimesen 6-7 vuoden aikana. Ton verran tulee jo talvessa eka kuukautena, kun on liukasta. Millon ollaan ojassa nokka edeltä, perä edeltä, kyljellään, joskus jopa katollaan. Onneksi ne tapahtuu hiljaisissa vauhdeissa. Sit kovemmissa vauhdeissa päästäänkin uutisiin yms.
On niissä.Olikos defussa keski tasauspyörästöä? Meinaan vaan että kun tuollainen tönkkö nelikko on talvella kokemattomalle ns mielenkiintoinen laite ajella varsinkin huonoll rengastuksella ja äkki tilanteenssa vie helposti kuskia ja muitakin...
Tosin jos ratissa on kokemattomampi kaveri ja keski lukko on päällä niin eipähän se asiaa edistä.On niissä.
Voimansiirto on classic Range Roverista ja sen osalta on erittäin toimiva ja turvallinen ajettava. Rangen jälkeen vastaava keskitasauspyörästö esiteltiin mm. G-Mersuun ja 80-sarjan Land Cruiseriin.
Täysin eri maailmasta kuin ilman keskitasauspyörästöä olevat kytkettävällä nelivedolla varustetut Pajerot, Hiluxit, Uazit ynnä muut. Ne saattaa heittää poikittain pienestäkin kaasutuksesta tai jarrutuksesta jos vaan kitkaolosuhteet on sellaiset.
Ei keskilukko päällä tiellä ajeta.Tosin jos ratissa on kokemattomampi kaveri ja keski lukko on päällä niin eipähän se asiaa edistä.
Ei keskilukko päällä tiellä ajeta.
Kai sellainen pv:n autokoulussa ja maastoauton tyyppikoulutuksessa selitetään?
Ei näitä ajoneuvoja enää merkata kuin raskaiden erikoisajoneuvojen osalta. Eli B oikeus on B oikeus ja tyyppikoulutus pitää vain antaa erikseen. Kun kyseessä oli RsRakH patterin ajoneuvo niin se saattaa olla sellainen mistä on mm. pelkääjän etuistuim poistettu ja tilalla iso määrä johtamislaitteita.Periaatteessa varusmieskuljettajan pitäisi saada tyyppikoulutus jokaiseen ajoneuvoon millä tämä ajaa VW Golfista lähtien, ja nämä merkitä tämän PV:n ajokorttiin. Käytännössä ei saatana, vaikka meillä yksi Golf autokoulussa olikin. Maasto(kuorma-)autojen kanssa mentiin sitten ajoleirille pariksi päiväksi paskassa ajamaan. Se jäi mieleen, tosin vähän eri syistä: ensinnäkin koin yöllä vartiossa ensimmäistä kertaa voittajani yrittäessäni käydä Vuosangan ampumaradan ulkohuussissa, toisekseen paluumatkalle KaiPr:iin lähtiessä kouluttaja kertoi edellisyönä sattuneen maan historian vakavimman tieliikenneonnettomuuden: bussi ja rekka olivat törmänneet Konginkankaalla ja 23 ihmistä oli kuollut.
Niin tässä autossa oli radiohärpäkkeitä ja perävaunu ilmeisen vaatimattomalla aisapainolla...Jep jossain oli että 7-8 on tapahtunut viimesen 6-7 vuoden aikana. Ton verran tulee jo talvessa eka kuukautena, kun on liukasta. Millon ollaan ojassa nokka edeltä, perä edeltä, kyljellään, joskus jopa katollaan. Onneksi ne tapahtuu hiljaisissa vauhdeissa. Sit kovemmissa vauhdeissa päästäänkin uutisiin yms.