Itse olin kuukauden ilman ja nyt torstaina tuli muusikon keikka ja maistelin rommia. Nyt taas koitetaan koska krapulat ovat hirveitä. Vaikeaa se ei ole olla ilman paitsi kekkereissä ja kaikenmaailman juhlissa. Sosiaalinen juominen on ongelma.
Ongelma on siinä että sosialisuudesta tehty myös tapaamismuoto, jossa pitää juoda melkein pakkona. Se on niin voimakkasti iskostunut ihmisiin, kiitos myös mainoksille, jossa kaljaa, viini ja ruoka, iloinen porukka, tavataan/puhutaan, otetaan. Kuvataan aina hienosti. Ei loppupuolella, jolloin osa vähintäin sairaallollisen kiihtynyt ja äänekäs. Pahimmat kohdat ei kuvata. Kaikki menee kuten alkoholivalmistajat ovat suunnitelleetkin. Kukaan ei edes kyseenalaista. Lauma tottelee..
Jopa keksitty että "ilo ilman viina on teeskentelyä".Aivopestään ihmisiä, mutta harva osaa kyseenalaista. Miten niin teeskentelyä? Ihan varmasti aito!
Nyt näin uuden aivopesun: hiilihappo vapaiden mineraalivesien häviäminen kaupoista. Wärskä lopetti kysynnän puuteen takia, ei mennyt kaupaksi. Mutta hetkinen. Hiilihapotetut vedet ovat erittäin epäterveellisiä. Jos mineraaliveden pitää olla, niin paras se on "naturel". Mutta ei, ihmisiin iskostettu että pitää olla kuplia! Eli kaasua! En vitsi edes luetella mitä kaikkia sairauksia se kaasu aiheuttaa. No mutta "kuplat"! Lauma katsoo kupliin lumoutuneena, niitä näytetään läheltä ja poreilua nauhoitetaa, jotta upposi paremmin tajuntaan, että sampanjakin kuplii, tunnelmallista..hysterisimmat huutaa "kuplia pitää olla", vaikka näyttää mitä ne tekevät elimistossa. Pantoprazolin (lääke)) valmistajat kerää miljardit ja myhäilee kiitollisena idiotteille "kyllä, kuplia, ihania, enemmän kuplia, laitetaan maitoonkin kuplia!".
Mutta viinaan:
Viina tappaa aitouden, yksilollisyyden, jarruttaa kehitystä, kasvua. Tylsentää, tasapäistä, paljon juoville voi myydä mitä tahansa paskaa, luettelo liian pitkää. Ei tasan tarkka antaa mitään, paitsi lyhyen nousuhumalan, sitten se alkaa varastaa, vie kaiken hyvän ja arvokkaan.
Alkoholi on täyttä kusetusta. Joku kirjoitti tässä pakenemisestä todellisuudesta..totta kai traumoja oli mullakin, niitä tekisi mieli unohtaa, en tiedä olisiko auttanut terapia, kun en tiennyt sellaisesta, mutta tunteissahan ei ole mitään vika tai väärää, ne kaikki ovat ok. Mulla on esim.puuttunut teiniiästä viisas turvallinen aikuinen, näin vain kävi..Kaikki kätkenyt sisään, niin kun moni eksynyt nuori tekee. Kerran minulle sanottu "jos olet pärjännyt tähän asti, et tarvitse mitään terapiaa". Voi olla, mutta en suosittele kenellekään tälläistä. Jos oikein paha olo pitää hakea apua. Terapioissa roikkuu kuitenkin vuosikausia käsittelemassa huonoja välejä äidin tai sisaren kanssa, kun ei ole sen suurempia traumoja, joten etsitään niitä oikein suurennuslasin kanssa - tälläistä minä en ymmärrä. Puhumatta sitä että terapiassa samasta syystä melkein 20 v aina välillä, olisi muutto uudelle paikkakunnalle tai ei runoilu sujuu, joskus tavan takaa päästäkseen johonkin "tiedostamattomaan", muistamaan edellisiä elämiä. Oksettava että yhteiskunnan piikin tämäkin. Ja kuitenkin niin paljon oikeasti traumatisoituneita ihmisiä, paljon nuoria, jotka tarvitsevat oikeasti apua.