Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eikä pidä nyt ymmärtää että kritisoisin koko operaatiota.
Elämässä kannattaa kokeilla huonompaakin operaatiota. Mutta kannattaa myös varautua siihen todellisuuteen mitä se pitkälle on.
Toivotaan että saisivat nostetta partioinnin määriä ylöspäin, jotta hommasta tulisi mielekkäämpää.
Koska hyvin harva sinne menee vain olemaan.
Tosin sitä kritisoin että suomen päättäjiltä puuttuu munat ja oikeasti merkityksellisiin operaatioihin ei osallistuta tai osallistutaan mutta tukitehtäviin.
Rauhanturvaamisen supermaasta puhutaan kyllä politiikassa jne
Rauhanturvaajille luvassa tuntuva palkankorotus, koska lähtijöitä on vaikea löytää – entisaikojen autoetu jäi historiaan
Rauhanturvaajille luvassa tuntuva palkankorotus, koska lähtijöitä on vaikea löytää – entisaikojen autoetu jäi historiaan
Afganistanissa ja Malissa palvellut Joonas Sergin sanoo, että on saanut tehtävien myötä "siskoja ja veljiä joka puolelta Suomea".yle.fi
...................................................
Niin siis reissuun pääsevät ne jotka ovat jo aikaisemmin operaatiossa/oissa palvelleet sekä Porin prikaatin FRDF:n varusmiespalveluksessa käyneet (ensikertalaiset).
Eipä juuri muut. Piste. Kaukana ovat ne ajat kun Suomella oli pari tuhatta miestä ja naista operaatioissa. Nyt n.400.
Itse en edusta mitään edellä mainituista ryhmistä ja kutsu kävi. Jos ei laita hakemusta, ei voi päästä reissuun.
Tulitko valituksi siviili- vai sotilasosaamisesi ansiosta?
Sopiva siviilikoulutus ja vielä työkokemusta avaa monelle ovet sotilaskoulutuksesta riippumatta. Jos ei ole muuta tarjottavaa kuin varusmiespalvelus niin lähtökohta on varmasti eri.
Mitä hyötyä tuosta keikasta olisi Suomen puolustuskyvylle?Saas nähdä laittaako tyttöhallitus pojat paskareissuun. Jos sen tekevät...niin PERKELE! Panttipataljoonan nykyversio hävittäjäkaupoista?
Onhan turskat ja smörgosbrödporukatkin skandinaaveja, ruotsalaiset tietysti ovat omaa luokkaansa rauhanturvaamisessa, esimerkkeinä joku musulmaaniprovinssi niinkuin malmö tai jöötteporiSaas nähdä laittaako tyttöhallitus pojat paskareissuun. Jos sen tekevät...niin PERKELE! Panttipataljoonan nykyversio hävittäjäkaupoista?
Mistä tuokin otsikko on saatu oikein revittyä? Itse jutussa kun ei mainittu mitään siitä, että sinne haluttaisiin saada vain naisia. Ymmärrän kyllä hyvin mikäli sinne toivottaisiin tällä hetkellä enemmän naisia, mutta tuo vain naisia tarve ei käynyt itse jutusta kyllä mitenkään ilmi."Erikoisjoukkojen koulutukseen Uttiin halutaan nyt vain naisia – miehet joutuneet rauhanturvaajina tilanteisiin, joissa naiset eivät ole saaneet puhua heille"
Huhtikuussa vain naisille tarkoitettu valinta- ja koulutustilaisuus, eli ahtaasti tulkittuna ylen otsikko oikein.Mistä tuokin otsikko on saatu oikein revittyä? Itse jutussa kun ei mainittu mitään siitä, että sinne haluttaisiin saada vain naisia. Ymmärrän kyllä hyvin mikäli sinne toivottaisiin tällä hetkellä enemmän myös naisia, mutta tuo vain naisia tarve ei käynyt itse jutusta kyllä mitenkään ilmi.
Tilanteesta riippuen molemmista sukupuolista olisi varmasti hyötyä, mutta eihän tämäkään nyt voi olla mikään joko/tai kysymys. Jospa sinne sitten saataisiinkin lähetettyä vain niitä naisia, niin mites niiden paikallisten miesten jututtaminen sitten oikein onnistuisi, kun sukupuolien välinen kuilu olisi aivan sama, mutta vain toisinpäin?
Hyvä vaan kun olisi molempia käytettävissä tarpeen mukaan, mutta jostain syystä tässä annetut vaihtoehdot ovat muka vain naisia tai miehiä.