Rauhanturvaajaksi hakeminen

Kyllähän se vasta 20 täyttäneelle on aika hyvä palkkio, jonka rauhanturvaoperaatiosta saa, etenkin kun päiväraha on verotonta, eikä palkkakaan ole huono.

Totta, ei se raha on paha, mutta jos se on ainoa motiivi konfliktialueelle menoon, niin siellä päässä voi tulla iso vitutus vastaan. Konfliktialue ei ole ihan sama kuin ulkomaan reissu.
 
Mikä olikaan yläikäraja rauhanturvaajalle? 40 v?
Ei sillä, että minua sinne muutenkaan päästettäisiin, mutta ihan mielenkiinnosta.
Ja minkälaiset terveydelliset hidasteet estää pääsyn? Silmälasit?
 
Kyllähän se vasta 20 täyttäneelle on aika hyvä palkkio, jonka rauhanturvaoperaatiosta saa, etenkin kun päiväraha on verotonta, eikä palkkakaan ole huono.
Kruunu pitää huolen pojistaan eli eihän siellä rahaakaan pahemmin kulu ja kotomaassakaan ei ole asuntoa maksettavana niin kyllähän tienestit ovat olleet ihan hyvät.

Tällaisen keski-ikäisen kustannusrakenne on niin raskas, että ei paljoa kulut pienenisi. Muista vastuista puhumattakaan..
 
nythän ei mitään jänniä operaatioita ole pyörimässäkään suomella?
tulispa joku sellanen kun oli tää merirosvoilta suojauskeikka aikanaan.
tavallista lyhyempi. pääsköhän kukaan ampumaan afrikkalaisia?
 
nythän ei mitään jänniä operaatioita ole pyörimässäkään suomella?
tulispa joku sellanen kun oli tää merirosvoilta suojauskeikka aikanaan.
tavallista lyhyempi. pääsköhän kukaan ampumaan afrikkalaisia?
Harva pääsee jännille operaatioille ilman muuta kriha-kokemista. Yleensä ensin käydään koulutusoperaatiossa, joka on tällä hetkellä Libanon.
 
Harva pääsee jännille operaatioille ilman muuta kriha-kokemista. Yleensä ensin käydään koulutusoperaatiossa, joka on tällä hetkellä Libanon.
niin mutta eipä taida olla jänniä operaatioita meneillään vaikka olis libanonissa ollutkin...

muuten en epäile logiikkaa
 
Irak on edelleen olemassa, Malissa res-au:t kouluttamassa, Kosovossa kansallista tiedustelukykyä jne.
ai näihin leikkeihin pääsee ressutkin...enpä tiennytkään.
Joskin, onko nuokaan operaatiot jännimmästä päästä. ei sielläkään ruuti käryä :D
 
ai näihin leikkeihin pääsee ressutkin...enpä tiennytkään.
Joskin, onko nuokaan operaatiot jännimmästä päästä. ei sielläkään ruuti käryä :D
Ai jaa..no, mikähän takia Irakiin sitten kerrättiin mm. NLAW ja PstOhj2000? No, paras mennä legioonaan niin saa polttaa ruutia ympäri maailmaa..
 
Esim. neitsyidentavoittelijoita jotka lähestyy panssaroiduilla ajoneuvoilla räjähdelastissa.


Julkaisussa mainitaan kuinka räjähteillä täytettyinä ajoneuvoina on käytetty esim BMP ykkösiä.
Aika hurjaa.
Mutta eiks irakissakin oo isis kukistettu jo?
tarkotan sitä, että pystyykö ne mobilisoimaan jostain bmp ykkösen huomaamattomasti terrori iskuun, nytkun isis ei pidä vallassa maata?
Että oliko eri asia vähän aikaisemmin, kun he kykenivät avoimesti omassa osassaan irakia pitämään vehkeitään jne
 
Mikä olikaan yläikäraja rauhanturvaajalle? 40 v?
Ei sillä, että minua sinne muutenkaan päästettäisiin, mutta ihan mielenkiinnosta.
Ja minkälaiset terveydelliset hidasteet estää pääsyn? Silmälasit?

"Hakijalla tulee olla moitteeton terveys ja hoidetut hampaat, joissa ei ole reikiä. Lääkeaine- tai muu allergia voi olla karsiva tekijä. Monipistoshoitoa vaativa diabetes I ja keliakia estävät kriisinhallintapalveluksen.

Sairauksien tai vammojen ilmoittamatta jättäminen terveydentilaa koskevissa kyselylomakkeissa saattaa johtaa koulutuksen tai palveluksen keskeyttämiseen.

Palveluskelpoisuusluokaksi hyväksytään vain A. Mikäli palveluskelpoisuusluokka on varusmiespalveluksen jälkeen muuttunut, tulee hakijan ottaa yhteyttä omaan aluetoimistoonsa luokan muuttamiseksi. Allergian, astman tai vastaavan paranemisesta vaaditaan erikoislääkärin lausunto. "

Mua sinällään kutkuttaisi ajatus rauhanturvaus hommista, mutta tällä hetkellä cooper tulos on varmaan ~ 2300 m ja saattaa olla aika tiukilla, kuntoahan voi toki nostaa ei se tuota niinkään ongelmia, luulen että homma kariutuu ennemmin siihen, että itselläni on reikiä hampaissa ja kielitaito on tyydyttävä. Mutta annan ajatuksen vielä hautua hampaat on mahdollista saada kuntoon ja englannin kielitaitoakin on mahdollista kehittää.

Toisaalta ehkä fyysiset vaivat ja sairaudet selkäkivut yms. ovat myös mahdollisesti esteitä etenkin pitkä aikaisissa sairauksissa/vammoissa. Itsellänikin pieniä selkäjumeja/kipuja, niin en tiedä voisivatko olla kanssa esteitä.

Yläikärajasta en osaa sanoa varmaksi en löytänyt äkkiseltään varmaa tietoa, mutta olen kuullut että olisi 35-40, itse olen lähempänä 30-ikävuotta. onhan tässä vielä aikaa miettiä, mutta alkaahan sitä 30-vuotias olemaan tietyissä paikoissa jo vanha. Kai noihin rauhanturvaus hommiin hakeudutaan lähes samantien kun päästään varusmiespalveluksesta reserviin?

Lähinnä minua kiinnostaa hoito-alan työntekijänä lähinnä omaan alaan liittyvät tehtävät, lähihoitajiakin kuulemma noihin hommiin pääsee jossain määrin vaikka ennemmin kai sairaanhoitajia ja lääkäreitä noihin kaivataan.

Lääkäreistä toisaalta on kotimaassakin pulaa niin tuskin kauhean hyvin niitä hommiin edes saadaan.
 

"Hakijalla tulee olla moitteeton terveys ja hoidetut hampaat, joissa ei ole reikiä. Lääkeaine- tai muu allergia voi olla karsiva tekijä. Monipistoshoitoa vaativa diabetes I ja keliakia estävät kriisinhallintapalveluksen.

Sairauksien tai vammojen ilmoittamatta jättäminen terveydentilaa koskevissa kyselylomakkeissa saattaa johtaa koulutuksen tai palveluksen keskeyttämiseen.

Palveluskelpoisuusluokaksi hyväksytään vain A. Mikäli palveluskelpoisuusluokka on varusmiespalveluksen jälkeen muuttunut, tulee hakijan ottaa yhteyttä omaan aluetoimistoonsa luokan muuttamiseksi. Allergian, astman tai vastaavan paranemisesta vaaditaan erikoislääkärin lausunto. "

Mua sinällään kutkuttaisi ajatus rauhanturvaus hommista, mutta tällä hetkellä cooper tulos on varmaan ~ 2300 m ja saattaa olla aika tiukilla, kuntoahan voi toki nostaa ei se tuota niinkään ongelmia, luulen että homma kariutuu ennemmin siihen, että itselläni on reikiä hampaissa ja kielitaito on tyydyttävä. Mutta annan ajatuksen vielä hautua hampaat on mahdollista saada kuntoon ja englannin kielitaitoakin on mahdollista kehittää.

Toisaalta ehkä fyysiset vaivat ja sairaudet selkäkivut yms. ovat myös mahdollisesti esteitä etenkin pitkä aikaisissa sairauksissa/vammoissa. Itsellänikin pieniä selkäjumeja/kipuja, niin en tiedä voisivatko olla kanssa esteitä.

Yläikärajasta en osaa sanoa varmaksi en löytänyt äkkiseltään varmaa tietoa, mutta olen kuullut että olisi 35-40, itse olen lähempänä 30-ikävuotta. onhan tässä vielä aikaa miettiä, mutta alkaahan sitä 30-vuotias olemaan tietyissä paikoissa jo vanha. Kai noihin rauhanturvaus hommiin hakeudutaan lähes samantien kun päästään varusmiespalveluksesta reserviin?

Lähinnä minua kiinnostaa hoito-alan työntekijänä lähinnä omaan alaan liittyvät tehtävät, lähihoitajiakin kuulemma noihin hommiin pääsee jossain määrin vaikka ennemmin kai sairaanhoitajia ja lääkäreitä noihin kaivataan.

Lääkäreistä toisaalta on kotimaassakin pulaa niin tuskin kauhean hyvin niitä hommiin edes saadaan.
Sekä sinne haetaan timpureita. "Hyväkystyksi luetaan jos olet ammatiltaan Kirvesmies(Rakennusmies perustutkinto)"
 
Onko se nyt rivien välistä tulkittava, että mieluummin nuoruuden innolla, eikä yli nelikymppinen tietotekniikan moniosaaja ja fyysisesti toiminnallinen reserviläisampuja enää kelpaa esim ATK-upseeriksi?
:cry:
 
Onko se nyt rivien välistä tulkittava, että mieluummin nuoruuden innolla, eikä yli nelikymppinen tietotekniikan moniosaaja ja fyysisesti toiminnallinen reserviläisampuja enää kelpaa esim ATK-upseeriksi?
:cry:
Papereita sisään vaan, kyllä ikäistäsi vanhempia löytyy esim kansallisen tuen puolelta ei operatiivisissa hommissa. Myös operatiivisissa tehtävissä jokunen ollut itseni kanssa samaan aikaan.
 
Papereita sisään vaan,

Komppaan edellistä. Hakupaperit kannattaa laittaa sisään jos vähäkin kiinnostaa, ja jos tulee hylky niin hakea ainakin kertaalleen uusiksi.

Valintaprosessi on aina jonkinlaista kysyntään ja tarjontaan perustuvaa lottoa. Esim itse pääsin pikalähdöllä reissuun kun kun ammattiprofiili sattui olemaan sellainen josta juuri sillä hetkellä oli pulaa.

Puoli vuotta myöhemmin tilanne oli jo ihan päinvastastainen, minua pätevämpiä kavereita karsiutui valinnassa.
 
Back
Top