Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kelaasitä kirjoitti:Ei ole mitään tehtävissä. S-400 tuhoaa hyttysetkin 400km säteeltä.
ctg kirjoitti:RBS tulee meren pinnan tasalla, joten ei se ole ihan niin helposti alas ammuttavissa isolla ohjuksella, taikka sillä vähän pienemmällä. Kuitenkin, jos tiedustelu toimii ja kohde löytyy, niin en usko että S400, S300 taikka niiden tutkat taikka komentokeskukset ole ihan mahdottomia kohteita.
baikal kirjoitti:Ruotsin Ilma- ja Merivoimia ei kykene yksikään Itämeren toimija lyömään noin vain. Kysymys voisikin olla: tyytyisikö Ruotsi katsomaan sivusta, että joku sille vihamielinen valtio muodostaisi sillanpään Ahvenanmaalle? Miksi se Ruotsi ei tykkää siitä, että Suomikaan militarisoisi Afvenanmaata? Hieman kyynisyyttä kehiin niin keksii vastauksen.
ctg kirjoitti:adam7 kirjoitti:kerro mulle yks sota viimeisen 150 vuoden ajalta jossa sotaa ei ole edeltänyt poliittinen uhittelu ja sotilaallinen valmiuden kohottaminen... puolelta tai molemmilta...
Miksi vitussa mun pitää tuoda tähän jokin poliittinen uhittelu mukaan? Kyse on skenaariosta, missä vihollinen luo kaksi rintamaa, jos se käy sun pieneen päähän. Enkä mä näe ahvenanmaan demilitarizoitua aluetta minään mahdottomana paikkana.
adam7 kirjoitti:ctg kirjoitti:adam7 kirjoitti:kerro mulle yks sota viimeisen 150 vuoden ajalta jossa sotaa ei ole edeltänyt poliittinen uhittelu ja sotilaallinen valmiuden kohottaminen... puolelta tai molemmilta...
Miksi vitussa mun pitää tuoda tähän jokin poliittinen uhittelu mukaan? Kyse on skenaariosta, missä vihollinen luo kaksi rintamaa, jos se käy sun pieneen päähän. Enkä mä näe ahvenanmaan demilitarizoitua aluetta minään mahdottomana paikkana.
"pieneen päähän"
oisko mittanauhaa lainata?
mene sinne RT:lle tai vastaaville saitellesi lukemaan desantti Bäckmanin juttuja vaan ja laatimaan scenarioita sinne.
ihan turha pohtia osuisko tämä ohjus tiettyyn gondooliin jos yritetään ampua alas linnanmäen maailmanpyörä. ihan scenario vaan.
ja huomasitko, ei sisältänyt yhtään viittausta psyykkisin tai fyysisiin ominaisuuksiisi.
Tvälups kirjoitti:Nå men härregyyd! Affenanmaan merivartiosto lyö Glockit asemaan yhdessä saarivaltion haulikkoampujien kanssa: "Siellä viedään vanjaa tukka suorana!"
adam7 kirjoitti:ctg kirjoitti:adam7 kirjoitti:kerro mulle yks sota viimeisen 150 vuoden ajalta jossa sotaa ei ole edeltänyt poliittinen uhittelu ja sotilaallinen valmiuden kohottaminen... puolelta tai molemmilta...
"pieneen päähän"
oisko mittanauhaa lainata?
mene sinne RT:lle tai vastaaville saitellesi lukemaan desantti Bäckmanin juttuja vaan ja laatimaan scenarioita sinne.
ihan turha pohtia osuisko tämä ohjus tiettyyn gondooliin jos yritetään ampua alas linnanmäen maailmanpyörä. ihan scenario vaan.
ja huomasitko, ei sisältänyt yhtään viittausta psyykkisin tai fyysisiin ominaisuuksiisi.
TomTom kirjoitti:RT on tunnetusti paskaa mutta aatami voisi kaikessa viisaudessaan ja nokkeluudessaan kertoa mitkä mediat on luotettavia ja mitkä ei, listaa kehiin. Kun tunnut muiden mielipiteitä arvostelevan niin kiivaasti, niin laita nyt itse listaa mihin pitäisi luottaa ja olla luottamatta.
ctg kirjoitti:Kun kukaan nyt ei vastannut, niin taivutetaan näin päin. Naapuri jalkautuu Affenanmaalle, saa haltuunsa Maarianhaminan ja tuo saarelle yhden S400 patterin, ja kaksi S300:sta, sekä sun muuta kalustoa millä se aikoo pitää alueen hallussa niin maalla, merellä kuin ilmassa. Joten onko mahdollista että tuossa vaiheessa voidaan käyttää RBS:n maamoodia, ja täräyttää noita kohteita?
Miten Ruotsi näkisi naapurin tuossa vaiheessa?
rehti kirjoitti:Toinen asia on se, että Mode voisi tietysti moitteissaan käyttää ihan oikeita nimimerkkejä. Adam7 on Adam7, ei aatami. Kevytkin nimittely Moden taholta on vyön alle lyömistä, kun kysymyksessä on saitin omistaja, jonka kanssa ei voi/saa kinata.
Note that Saab has never released public domain range figures. 200 km/ 125 miles is the RBS15 Mk3’s estimated operational range given flight profile variances; its maximum range is commonly believed to be about 250 km/ 155 miles. The earlier RBS15 Mk2 has a reputed 100 km/ 60 mile operational range, and 150 km/ 90 mile maximum range.
ctg kirjoitti:Kun kukaan nyt ei vastannut, niin taivutetaan näin päin. Naapuri jalkautuu Affenanmaalle, saa haltuunsa Maarianhaminan ja tuo saarelle yhden S400 patterin, ja kaksi S300:sta, sekä sun muuta kalustoa millä se aikoo pitää alueen hallussa niin maalla, merellä kuin ilmassa. Joten onko mahdollista että tuossa vaiheessa voidaan käyttää RBS:n maamoodia, ja täräyttää noita kohteita?
Miten Ruotsi näkisi naapurin tuossa vaiheessa?
muhvetti kirjoitti:Itse miettisin ratkaisua, että sinne satamaan laitettaisiin r-ainetta jokunen 200kt ja laukaistaan sitten sopivalla hetkellä. Emme menettäisi käytännössä mitään.