Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja sillä se Suomi paremmaksi muuttuukin, että jättää maanpuolustushommat kavereille ja suksii itse karkuun? Asenteesi on suorastaan....Nyt vain tilanne on sellainen, että luotto maan päättäjiä kohtaan alkaa olla olematon. On vaikea pitää itseään maanpetturina, jos pettää sellaisten odotukset, joita pitää itse maanpettureina ja typeryksinä. Oma luottoni on mennyt mm. "Suomi kuuluu kaikille" -politiikan, Naton ulkopuolelle jäämisen ja maamiinoista luopumisen takia.
Ja haista vittu että edes kehtasit vihjailla että ryssän puolelle hyppäisin. Ennemmin häippäsen länsimaahan. En ikinä ottaisi riskiä että ryssälle antautuisin. Tsiisus.
Ja sillä se Suomi paremmaksi muuttuukin, että jättää maanpuolustushommat kavereille ja suksii itse karkuun? Asenteesi on suorastaan...
1918 teloitetun punakaartilaisen pojalla olisi ollut paljon enemmän syytä katkeruuteen kuin meistä yhdelläkään.
Sanoinkin että 3 neljästä pykälistä 21-24. Pykälät 9 ja 10 määrittelevät sen (yhdessä pykälän 20 kanssa) jos vaan sattuu tekemään mieli takavasemmalle. Ja sitten oli pykälät 1 ja 2.
Ja haista vittu että edes kehtasit vihjailla että ryssän puolelle hyppäisin. Ennemmin häippäsen länsimaahan. En ikinä ottaisi riskiä että ryssälle antautuisin. Tsiisus.
Eikö sinulla ole perhettä, ystäviä, sukulaisia yms rakkaita ihmisiä joita olisit valmis puolustamaan? Aika säälittävän huonolla mallilla täällä on monella asiat, jos ei löydy yhtäkään ihmistä jonka edessä olisi valmis seisomaan ase kädessä.Nyt vain tilanne on sellainen, että luotto maan päättäjiä kohtaan alkaa olla olematon. On vaikea pitää itseään maanpetturina, jos pettää sellaisten odotukset, joita pitää itse maanpettureina ja typeryksinä. Oma luottoni on mennyt mm. "Suomi kuuluu kaikille" -politiikan, Naton ulkopuolelle jäämisen ja maamiinoista luopumisen takia.
Toinen vaihtoehto olisi pidentää täydennyspalveluksen kestoa vaikka 3 kk pituiseksi.Tarpeeksi kun näitä passin palauttajia kertyy, niin sivarikeskukselta loppuvat resurssit. Tässä kohtaa ne kurssit todennäköisesti lopetettaisiin.
Tulisi jokin ehto, että osallistuttava määrättäessä.
Eikö sinulla ole perhettä, ystäviä, sukulaisia yms rakkaita ihmisiä joita olisit valmis puolustamaan? Aika säälittävän huonolla mallilla täällä on monella asiat, jos ei löydy yhtäkään ihmistä jonka edessä olisi valmis seisomaan ase kädessä.
Mahdoton yhtelö. Valtio säästää ja tuo olisi päinvastaista.Toinen vaihtoehto olisi pidentää täydennyspalveluksen kestoa vaikka 3 kk pituiseksi.
Toisaalta se vähentäisi merkittävästi täydennyspalvelukseen menevien määrää.Mahdoton yhtelö. Valtio säästää ja tuo olisi päinvastaista.
Mistä ihmeestä olet saanut kuvan, että sotaan lähdetään kuolemaan? Kaikki, aivan kaikki johtoportaissa välttävät turhien tappioiden aiheuttamista (=itsemurhatehtäviä), koska niiden hyöty on hyvin kyseenalainen. Pitkällä tähtäimellä joukkoja kannattaa käyttää vain taisteluissa, jotka voidaan edes jotenkin voittaa ilman mittavia tappioita, ellei kyse ole jostain Kollaan tai Tali-Ihantalan kaltaisesta lihamyllystä, jossa puolustuksen on pakko kestää (ja tällöinkin suurin osa selvisi hengissä).Tässä on kyse isommasta sodasta: Länsi vs. Venäjä. Jää toki mun puolesta kuolemaan tänne perheinesi. Minä tiedän mitä on riski. Minä olen voittanut ja hävinnyt ja taas voittanut uhkapeleissä, ja ottanut opikseni. Minä olen kokeillut sotasimulaatioita "kova jätkä" -asenteella, sekä "nyt ei saatana kuolla" -asenteella. Ei auta. Ei auta mikään määrä sisua, taitoa tai kokemusta. Tappio ja kuolema korjaavat väkisin jos ei osaa lopettaa riskinottoa ajoissa, vaikka miten hyvä olisi, vaikka miten hyvin tuntisi virtuaalisen maaston ja välineet. Ei tarvitse uskoa. Kokeile itse. Kokeile osakekaupoissa. Yritä olla tekemättä tappiota kertaakaan. Ekan kerran kun teet tappiota niin olet kuollut. Aja ylinopeutta tiellä. Kun saat ensimmäisen ylinopeussakon, olet kuollut. Perheesi jää ilman sinua. Ahneella on AINA paskainen loppu. Harjoitteluasenteen pitää olla kohdallaan. Harjoittele tosissasi. Loputtomiin ei ryssää voi pitää loitolla jos se päättää jyrätä, eikä voida tietää etukäteen millaisella päättäväisyydellä se tulee sieltä. Mua ei kiinnosta vittuakaan miten ulkopuoliset näkevät valintani. Hauku toki lisää "pakolaiseksi". Minä pidän itseäni laskelmoivana riskinottajana. Minä en ole yksin enkä kaksin. Tarpeeksi kun haukut mun kaltaisia ihmisiä niin asenne tulee selväksi ja kansan tarjoama sotilaallinen apu on vähempää, kun jengille tulee selväksi että kohtuullinen sotapanos ei kelpaa ylimieliselle maanpuolustuskulttuurille, joka tuntee itsensä kaikkivoipaksi ja haavoittumattomaksi, ja jolle mikään määrä omien verta ei riitä.
Minä itse arvostan jokaista joka lähtee täältä Venäjän esikartanosta elämään tuottavaa elämää uskottavaan länsivaltioon, kasvattamaan osaltaan läntistä mahtia. En ikinä seisoisi heidän tiellä. En ikinä haukkuisi pakolaiseksi tai pelkuriksi. Minä jopa kannustan siihen, sillä minä välitän suomalaisten hengistä sekä suomalaisuuden jatkuvuudesta ja leviämisestä.
Ja jos ei vielä selväksi tullut, niin en minä mitääntekemättä lähtisi. Ammun, tähystän, muonitan, hitsaan. Teen ihan mitä vittua vain tarvitsee tehdä. Mutta en kuolemiseen asti, vaan rajatun ajan. Ja niin kauan kun kulttuuri on se, että ajoissaluovuttajia hyljeksitään, niin tasan niin kauan en saatana kerro kenellekään lähtemisaikeistani. Minä puolustan, ja ajallani katoan. Sopii joukkueen ottaa itkuraivarit sitten että "saatana, karkasi!". Sopii miettiä miksi. Varmasti sanovat "Vitun luopio. Tappoi monta ryssää. Teki paskatöitä, joita kukaan muu ei tehnyt. Oli muutenkin hyödyllinen. Turha jätkä. Menkööt." Lopussa kiittämättömyys seisoo, vai miten se suomalainen sanonta menee.
Odotan virallista kantaa siihen, että kelpaako rajattu apu, vai onko parempi olla osallistumatta ollenkaan, jos ei ole valmis uhkapelaamaan kuolemaansa asti.
Kuoleminen on joka tapauksessa häviämistä.
Se mitä lakeihin ja läntisiin demokratioihin tulee, niin niiden voima on muuntautumiskyvyssä. Minä ehdotankin tässä tavallaan muutosta kohtuuttomiin lakeihin, sekä ennen kaikkea maanpuolustuskulttuuriin. Kehtaatkin haukkua pelkuriksi ja karkuriksi. Sotilaan jos kenen luulisi arvostavan laskelmoimista sekä laskelmoivaa riskinottamista, sekä harkittua vetäytymistä.
Minä itse arvostan jokaista joka lähtee täältä Venäjän esikartanosta elämään tuottavaa elämää uskottavaan länsivaltioon, kasvattamaan osaltaan läntistä mahtia. Kuoleminen on joka tapauksessa häviämistä.