Myöskin poliittinen riski? Seuraukset jos kyseessä ei olekaan yksi puukotus tai väkivallanteko joka voidaan ohittaa "puukottavathan suomalaisetkin" - vaan jotain ikävämpää.
Poliittinen riski?
Kaikessa toiminnassa on poliittinen riski siitä päättäneille, ja niin on silloinkin kun päätetään ettei tehdä mitään. Sitä rikiä pelkäämällä ei asioita hoideta, vaan pannaan pää pensaaseen.
Ikävämpää, kuten syntyperäisen suomalaisen tekemä joukkoampuminen koulussa, tai kauppakeskuksessa aiheutettu räjähdys?
Todennäköisin vaihtoehto on että yhtikäs mitään ei tapahdu mutta entä jos niin mikä onkaan hinta. Maailma ja mahdollisesti myös Suomi sen mukana ei näyttäisi olevan menossa vakaampaan suuntaan jolloin on päättäväisesti vähennettävä ja taklattava niitä riskejä joita niin helposti kyettäisiin vähentämään.
Pitäisikö siis pidättää sattumanvaraisesti syntyperäisiä suomalaisia peruskouluissamme, ja antaa heille kuolemantuomio ilman mitään syytä?
Sillähän voitaisiin helposti vähentää riskiä, että jostakusta heistä tulisi myöhemmin rikollinen, ja siten välttää rikoksen potentiaalisesti aiheuttama haitta muille kansalaisille?
Toivottavasti kärjistetty esimerkkini saa käsittämään miten järjetön tuo ehdotuksesi oli päätöksenteon perusteena ja motiivina.
Kannattaisi vähentää niitä riskejä joilla on eniten merkitystä, ja joita voidaan toteuttaa vaarantamatta yhdenkään suomalaisen ihmisoikeuksia, kuten sitä ettei tuomita taikka kosteta syyttömiä vaan rikollisia.
Sitä minä ihmettelen, miksi juuri islamistit ovat niin tärkeitä tälle nykyhallitukselle ja vasemmistolle yleensä?
Ei aavistustakaan, kun en edusta mitään mainitsemaasi tahoa. Minulle islamistit eivät ole ollenkaan tärkeitä. Ne joille ovat eivät varmaankaan kannata aiemmin tekemääni ehdotusta toimittaa ISIS terroristeja Irakiin tuomittavaksi vankilaan tai kenties kuolemantuomioon. Eivätkä myöskään vaatimustani poistaa terroristeilta automaattisesti kaikki oikeudet, mukaanlukien oikeus vanhemmuuteen ja huoltajuuteen.
Toinen tärkeä seikka on tuomita rikollisia, eikä heidän uhrejaan. Pikkulapset AL-holin leirillä ovat jälkimmäiseen kategoriaan kuuluvia, ja siltä osin kuin ovat Suomen kansalaisia on nimenomaan meidän valtiomme tehtävä auttaa kyseisiä terroristien uhreja, eikä jättää ongelmaa muille terroristien uhreille, joita sielläpäin ovat lähes kaikki muut itse terroristeja lukuunottamatta.