Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Mutta seiskäämme yhdessä kun ulkoinen uhka sitä vaatii. Tämä on mielestäni suomalaisuutta.
Tämä on juuri se mitä pitäisi korostaa! Asioista on voitava puhua suoraan.

Talvisotaan on hankalaa rinnastaa jos meillä on sisäinen uhka. Miten silloin seisomme?
 
Mielestäni kirkko voisi pitää turpansa kiinni kun asia ei koske kyseisen organisaation katraaseen kuuluvista ihmisistä.
Höpsis. Miksi kirkko ei voisi ottaa kantaa päivänpolttaviin moraalisiin kysymyksiin kuten muutkin?

Minusta kirkon äänen pitäisi kuulua useamminkin. Kirkko voisi toimia ikään kuin kansan omanatuntona. Harmi vain, että sielläkin rivit ovat turhan sekaisin mm. ihmisen seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa eikä ulostulot ole viime vuosina olleet kovin mairittelevia...

Laajasalo itse on myös ollut enemmän poliitikko kuin kirkonmies ja antanut ympäripyöreitä vastauksia moniin tärkeisiin asioihin. Tässä hän on kuitenkin oikeassa. Suomen kansalaiset Suomeen, lapset hoitoon ja tuomittavat tuomiolle. Selvä homma. Lainsäädäntö vaan vaati hieman viilaamista, kuten olen aiemmin kirjoitellut.
 
Mitähän mieltä kirkko on VALEHTELEMISESTA? Entä jos jotkut esivallan edustajat sattuvat valehtelemaan?

Ekkönää tiiä, että koko maailma on täynnä suomalaisia, jotka kaipaavat astuakseen ensimmäistä kertaa Suomen määperälle.

"Suomi kuuluu kaikille"
 
Viimeksi muokattu:
Höpsis. Miksi kirkko ei voisi ottaa kantaa päivänpolttaviin moraalisiin kysymyksiin kuten muutkin?

Minusta kirkon äänen pitäisi kuulua useamminkin. Kirkko voisi toimia ikään kuin kansan omanatuntona. Harmi vain, että sielläkin rivit ovat turhan sekaisin mm. ihmisen seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa eikä ulostulot ole viime vuosina olleet kovin mairittelevia...

Laajasalo itse on myös ollut enemmän poliitikko kuin kirkonmies ja antanut ympäripyöreitä vastauksia moniin tärkeisiin asioihin. Tässä hän on kuitenkin oikeassa. Suomen kansalaiset Suomeen, lapset hoitoon ja tuomittavat tuomiolle. Selvä homma. Lainsäädäntö vaan vaati hieman viilaamista, kuten olen aiemmin kirjoitellut.
Jos voisi alas peukuttaa niin nyt tekisin sen.

Kirkon kuulisi olla konservatiivinen ja edustaa jotakin omaa linjaansa, olla ottamatta kantaa päivän politiikkaan ja trendeihin. Edustaa tiettyä suvaitsevaisuutta mutta vuosituhantisia perinteitä.

Muita tällaisia instituutioita meillä ei ole, eikä muita tarvittaisi mutta joku pitäisi olla.

Vittu, joka LBGlesboTBGhomo-juttuun pitää lähteä mukaan, ja haalia kurkunleikkaajia riveihinsä kaatamaan kahvia katkomaan kauloja ja käyttämään hyväkseen "muka" hyviä ihmisiä sinetöimään turvapaikat.

En hirveästi usko, mutta olen pitänyt instituutiota hienona. En pidä enää.
 
Kun puhutaan ISIS-äideistä, niin...

Miehille kadotuksessa tarjotaan 72 neitsyttä, mitäs naisille? Puudildoja, kun miehet on menneet neitsyiden perään?

Jos en ihan väärin muista niin käsittääkseni pääsee nimenomaan neitsyeksi sinne.

Neitsyydenpalautus? Neitsyyskierto? Kiertoneitsyys?
Sarjaneitsyys? Sarjatulineitsyys? Pysyvä neitsyys? Jojoneitsyys?

"Uhrattuaan viidennen lapsensa ja kolmannen aviomiehensä Allahille Fatima sitoi pommivyön ympärilleen ja varmisti että pääsee neitsyeksi muslimien taivaaseen."

Jotkin islamin käsitteet ja teoriat ovat vähän vaikeasti käsitettävissä tai määriteltävissä.
 
Jos voisi alas peukuttaa niin nyt tekisin sen.

Kirkon kuulisi olla konservatiivinen ja edustaa jotakin omaa linjaansa, olla ottamatta kantaa päivän politiikkaan ja trendeihin. Edustaa tiettyä suvaitsevaisuutta mutta vuosituhantisia perinteitä.

Muita tällaisia instituutioita meillä ei ole, eikä muita tarvittaisi mutta joku pitäisi olla.

Vittu, joka LBGlesboTBGhomo-juttuun pitää lähteä mukaan, ja haalia kurkunleikkaajia riveihinsä kaatamaan kahvia katkomaan kauloja ja käyttämään hyväkseen "muka" hyviä ihmisiä sinetöimään turvapaikat.

En hirveästi usko, mutta olen pitänyt instituutiota hienona. En pidä enää.
Puhuin tuossa siitä mikä mielestäni olisi ideaali. Kristittynä olen varmasti eri mieltä kuin moni maallistunut kansalainen.

Samaa pettymystä poden minäkin kirkon nykyisiin ulostuloihin. Olen tässä ollut itse asiassa viittä vaille valmis eroamaan koko instituutiosta. Ruohonjuuritason toiminta on kuitenkin ollut vielä hyvää (missä olen itse ollut mukana) ja on saanut pysymään jäsenenä.
 
Taitaa olla ensimmäinen kerta että laitoin peukkua sulle.

Toki on mukavaa, että näemme tämän asian samalla lailla. Ja jos emme näe asioita samalla tavalla yleensä, niin mitäs siitä. Lisää voimaa sinulle ja minulta vaaditaan parempaa perustelua että saan sinut vakuuttuneeksi argumenteistani. Tämä on hyvä! Tämä on keskustelua. Ja ehkä emme näe maailmaa samoin tavoin. Joka on arvo sinänsä.

Yleisesti. Toki tiedän, että tapani keskustella ja ennen kaikkea aiheeni eivät ole aina suosittuja täällä. Toki aina toivoisi olevansa kaikkien "ystävä" mutta jos omaa mielipiteitä, se ei ole mahdollista. Minulla on omat mielipiteeni kuten kaikilla täällä olevilla.

Otetaan rajusti ja reilusti yhteen asioissa, ja kunnioitetaan toistemme mielipiteitä, vaikka emme niitä allekirjoittaisikaan.

Tämä omana näkemyksenäni.
 
Puhuin tuossa siitä mikä mielestäni olisi ideaali. Kristittynä olen varmasti eri mieltä kuin moni maallistunut kansalainen.

Samaa pettymystä poden minäkin kirkon nykyisiin ulostuloihin. Olen tässä ollut itse asiassa viittä vaille valmis eroamaan koko instituutiosta. Ruohonjuuritason toiminta on kuitenkin ollut vielä hyvää (missä olen itse ollut mukana) ja on saanut pysymään jäsenenä.

Kristinusko vähän samanlainen vasemmistolainen tempaus kuin viherpiiperoiden liike eli hyvä idea laitettu keppihevosen rooliin, jolla voidaan kyykyttää kokonaisia kansoja. Kristinusko, kuten muutkin aavikkouskonnot, ovat perua astrologiasta (maustettuna pakanauskonnoilla jotta voitiin tehdä myönnytyksiä käännettäviin paikallisiin väestöihin) eli aurinkokelloa kytänneet papistot ennustivat vuodenaikoja ja yms. ajanjaksoja, jotka olivat asiasta tietämättömille yhtä magiaa ja tätä "jumalallisella" kyvyllä voitiin esittää papisto "hiukan" parempina ihmisinä. Ja täytyy kuitenkin myöntää, että ovat ne olleet melko eteviä kun olivat bonganneet esim ns. Suuren Vuoden eli noin 25800 vuoden ajanjakson.
 
Kristinusko vähän samanlainen vasemmistolainen tempaus kuin viherpiiperoiden liike eli hyvä idea laitettu keppihevosen rooliin, jolla voidaan kyykyttää kokonaisia kansoja. Kristinusko, kuten muutkin aavikkouskonnot, ovat perua astrologiasta (maustettuna pakanauskonnoilla jotta voitiin tehdä myönnytyksiä käännettäviin paikallisiin väestöihin) eli aurinkokelloa kytänneet papistot ennustivat vuodenaikoja ja yms. ajanjaksoja, jotka olivat asiasta tietämättömille yhtä magiaa ja tätä "jumalallisella" kyvyllä voitiin esittää papisto "hiukan" parempina ihmisinä. Ja täytyy kuitenkin myöntää, että ovat ne olleet melko eteviä kun olivat bonganneet esim ns. Suuren Vuoden eli noin 25800 vuoden ajanjakson.
Kiitos tästä @miikkaj ! Historiantuntemuksesi on ällistyttävä.

Tähän kohtaan sopiinee oikein hyvin kysyä: Oletko kuullut Jeesuksesta?
 
Kiitos tästä @miikkaj ! Historiantuntemuksesi on ällistyttävä.

Tähän kohtaan sopiinee oikein hyvin kysyä: Oletko kuullut Jeesuksesta?

Kerro vaan oma näkemyksesi tästä päivitetystä versiosta egyptiläisten aurinkojumalasta, Osiriksestä. Käyn hakemassa maitoa ja keksejä illan viimeistä fiktiopläjäystä varten!
 
Kerro vaan oma näkemyksesi tästä päivitetystä versiosta egyptiläisten aurinkojumalasta, Osiriksestä.

Öh Osiris, Osiris oli pikemminkin manalan herra, jonka broidi Set murhasi ja johon rouva Isis sai puhallettua sen verran henkeä että sai Horusken alulle (Osiris kuvataan melkein aina käärinliinoissa)....... Jos Jeesukselle pitää hakea vastinetta Egyptiläisestä mytologiasta se on kait pikemminkin Horus, mutta Horus ja Jeesus saattavat kyllä sekottua pikemminkin Maria-Jesus ja Isis-Horus suhteen takia, koska Isis kultti oli kait aika vahva antiikin Roomassa. Auringon Jumala oli Ra.

1576276375076.png
 
Kun puhutaan ISIS-äideistä, niin...





Neitsyydenpalautus? Neitsyyskierto? Kiertoneitsyys?
Sarjaneitsyys? Sarjatulineitsyys? Pysyvä neitsyys? Jojoneitsyys?

"Uhrattuaan viidennen lapsensa ja kolmannen aviomiehensä Allahille Fatima sitoi pommivyön ympärilleen ja varmisti että pääsee neitsyeksi muslimien taivaaseen."

Jotkin islamin käsitteet ja teoriat ovat vähän vaikeasti käsitettävissä tai määriteltävissä.
Ymmärtääkseni muslimien paratiisissa aina päivän jälkeen ex-neitsyet kokevat ihmeen ja tulevat uudelleen koskemattomiksi impeiksi(immeiksi?) seuraavaksi päiväksi...
 
Back
Top