Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Selvä enemmistö suomalaisista ei hyväksy korruptiota – runsas neljännes hyväksyy

....

Vihreiden tukijat ymmärtäväisimpiä lahjonnalle
Enemmistö kaikkien puolueiden kannattajista tuomitsee rahan, lahjan tai vastapalveluksen tarjoamisen viranomaiselle kaikissa olosuhteissa.

Ymmärtäväisimpiä lahjonnalle ovat vihreiden kannattajat. Vihreiden tukijoista neljännes ilmoittaa, että rahan tarjoaminen on joskus hyväksyttävää, ja reilu kolmannes on ymmärtäväinen vastapalvelukselle.

 
Heliumia voidaan jalostaa maakaasusta, ja mitä harvinaisemmaksi se tehdään sen kalliimman hinnan siitä joutuu maksamaan moni hyödyllinenkin teollisuuden ja tieteenala. Miksi hallituksen juhlintapolitiikka on niin venäjämielistä!?

Heliumia ei voida kyllä jalostaa maakaasusta tai yhtään mistään muustakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Heliumia ei voida kyllä jalostaa maakaasusta tai yhtään mistään muustakaan.
Wikin mukaan voidaan:
"Suurin osa ihmisen käyttöön tuotetusta heliumista on peräisin maakaasusta, josta sitä erotetaan teollisesti. Eniten sitä tuotetaan Yhdysvalloissa (84 %) ja Algeriassa (10 %). Muita tuottajia ovat Kanada, Kiina, Puola, Qatar ja Venäjä. Kaikkiaan heliumia tuotettiin vuonna 1984 noin 150 miljoonaa kuutiometriä.[5] Koska heliumilla on erittäin matala kiehumispiste, maakaasun (metaani ja typpi) muut kaasut voidaan nesteyttää. Saadusta kaasuseoksesta helium voidaan erottaa aktiivihiilellä, joka sitoo muut kaasut itseensä. Tuotteena syntyy 99,995 % heliumia. Heliumia voidaan myös puhdistaa puoliläpäisevien kalvojen avulla, sillä helium ei reagoi muiden aineiden kanssa. Helium voi tällöin diffuusion avulla mennä erittäin pienenkin aukon läpi toisin kuin muut kaasut.[5]"
 
Heliumia ei voida kyllä jalostaa maakaasusta tai yhtään mistään muustakaan.
Ei niitä kaasukelloja alkuräjähdyksessäkään täyttynyt. Jalostaminen (taloustiede): raaka-aineen muuttaminen hyödykkeiksi.


Uskottavan näköinen artikkeli kirjoitti:
Suurin osa ihmisen käyttöön tuotetusta heliumista on peräisin maakaasusta, josta sitä erotetaan teollisesti. Eniten sitä tuotetaan Yhdysvalloissa (84 %) ja Algeriassa (10 %). Muita tuottajia ovat Kanada, Kiina, Puola, Qatar ja Venäjä. Kaikkiaan heliumia tuotettiin vuonna 1984 noin 150 miljoonaa kuutiometriä.[5] Koska heliumilla on erittäin matala kiehumispiste, maakaasun (metaani ja typpi) muut kaasut voidaan nesteyttää. Saadusta kaasuseoksesta helium voidaan erottaa aktiivihiilellä, joka sitoo muut kaasut itseensä. Tuotteena syntyy 99,995 % heliumia. Heliumia voidaan myös puhdistaa puoliläpäisevien kalvojen avulla, sillä helium ei reagoi muiden aineiden kanssa. Helium voi tällöin diffuusion avulla mennä erittäin pienenkin aukon läpi toisin kuin muut kaasut.[5]

Heliumia voidaan tuottaa myös pommittamalla litium- ja booriatomeja erittäin nopeilla protoneilla, mutta tämä tuotantotapa ei ole taloudellisesti kannattava.
 

Täytyy antaa kunnia Jaakonsaarelle siitä, että hän on niitä demareita, jotka ovat omaksuneet yleiseurooppalaisen demarinäkemyksen siitä, että NATO-jäsenyys olisi Suomelle hyvä juttu. Vielä kun muun puolueen Neuvostoliiton-myötäilyajan inertian tomut SDP saisi päältään tömisteltyä, niin NATO-jäsenyys voisi olla jo poliittisesti saavutettava asia, kun sekä Kokoomus että SDP sitä ajaisivat.
 
Täytyy antaa kunnia Jaakonsaarelle siitä, että hän on niitä demareita, jotka ovat omaksuneet yleiseurooppalaisen demarinäkemyksen siitä, että NATO-jäsenyys olisi Suomelle hyvä juttu. Vielä kun muun puolueen Neuvostoliiton-myötäilyajan inertian tomut SDP saisi päältään tömisteltyä, niin NATO-jäsenyys voisi olla jo poliittisesti saavutettava asia, kun sekä Kokoomus että SDP sitä ajaisivat.

Taitaa siinä vielä hetken verran vettä virrata Vantaanjoessa, että kumpikin puolue saa siivottua jäsenrekisterinsä Nato-kuosiin...
 
Siis meinaat, ettei Kokoomus ole jäsenrekisteriltäänäs NATO-kelpoinen? o_O :unsure:

Kovastippa ovat sitä asiaa ajamassa... on siellä taustalla vielä niitä vanhoja jotka hyötyivät NL:stä ja bilateraalikaupasta... On niitä myös muissakin puolueissa... Saihan SDP rahoitusta toiminnalleen CIA:lta, jos nyt oikein kauas historiaan mennään.. :)
 
Henkilöautoilijat, varautukaa! LVM:n kansliapäällikkö vahvisti Ylellä: Liikenteen päästövähennykset koskevat vain teitä

Tänään klo 19:02

Hallituksen tavoite puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä rokottaa käytännössä pääasiassa henkilöautoilua.

Liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiaista pidetään Suomen tärkeimpänä liikennevaikuttajana.
Liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiaista pidetään Suomen tärkeimpänä liikennevaikuttajana.

Liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiaista pidetään Suomen tärkeimpänä liikennevaikuttajana. ANTTI MANNERMAA

Liikenne- ja viestintäministeriön kansliapäällikkö Harri Pursiainen sanoi Ylen Ykkösaamussa lauantaina, että Sanna Marinin (sd) hallituksen tavoite puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä tarkoittaa käytännössä henkilöautoilua.
– Tästä ei mitenkään päästä. Kyllä se, vaikka monet pitävät sitä vääryytenä, on henkilöautoilu. Se on se pääasiallinen ja tehokkain tapa, Pursiainen sanoi.

Pursiaisen mukaan tämä johtuu siitä, että henkilöautoliikenne on liikenteen suurin hiilidioksidipäästöjen lähde ja henkilöautoissa teknologiamuutokset ovat helpoiten tehtävissä.
– Ei sellaista teknologiaa ole näköpiirissä esimerkiksi ilmailussa, että pitkät lennot olisivat sähköisiä. Sama ongelma merenkulussa. Raskas liikenne, tavaraliikenne, ammattiliikenne...Sielläkin on huomattavasti paljon suurempia haasteita, että esimerkiksi raskaat rekat siirtyisivät esimerkiksi sähköisiksi, Pursiainen sanoi.
– Sen takia se kohdistuu sinne henkilöautopuolelle, hän lisäsi vielä perään.

Hallituksella kovat CO2-tavoitteet
Pääministeri Sanna Marin sanoi Iltalehden haastattelussa (IL 23.12.), että hallitus päättää liikenteen päästöjen leikkauksista ensi syksynä. Sanna Marinin hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä. Kokonaan päästötöntä liikenteen pitäisi olla 2045. Liikenne tuottaa viidenneksen Suomen hiilidioksidipäästöistä.

Liikenne- ja viestintäministeriössä tehdään parhaillaan vaikutusarviointiyötä siitä, miten liikenteen päästöt saadaan alas. Tavoitteena on koostaa lista mahdollisista toimista, niiden vaikutuksista ja hinnasta, sekä vaatimuksista yhteiskunnan eri tahoille kuten esimerkiksi tavallisille kansalaisille joilla ei ole autoa tai varaa sähköautoon.

Pursiaisen mukaan liikenteen päästövaatimuksiin pääsy tullaan hoitamaan verotuksen keinoin. Hän ei kuitenkaan kertonut miten.

Suomi ei ole onnistunut vähentämään liikenteen hiilidioksidipäästöjä, vaikka autoveron määrä johtuu osittain päästöistä.

Vaalien alla jotkut poliitikot puhuivat polttomoottoriautojen kieltämisestä. Pursiaiselta kysyttiin Ylen Ykkösaamussa mitä järkeä siinä on, kun polttomoottorit muuttuvat koko ajan vähäpäästöisemmiksi ja biopolttoaineitakin on tarjolla.

Pursiaisen mukaan biopolttoaine esimerkiksi diesel-autossa käytettynä on hyvä yksilötason ratkaisu, mutta siitä ei ole ”systeemitason” ratkaisuksi, koska biopolttoainetta ei pystytä tuottamaan kestävästi kaiken liikenteen tarpeisiin.

Tilastokeskuksen mukaan vuoden 2018 lopussa Suomen rekisterissä oli 3 494 836 henkilöautoa, joista liikennekäytössä oli 2 720 663. Tällä hetkellä Suomessa on runsaat 4 000 täyssähköautoa. Ilmastopaneelin mukaan niitä pitäisi olla 2030 745 000 kappaletta.

Lähde: Yle

 
Miten verotuksen korotus vähentää päästöjä kun tässä maassa on pakko ajaa autolla, suurimmalla osalla kansaa. Poislukien Hesingin keskustassa asuvat, ne ovatkin vähemmistössä.
Ei niin monella ole varaa ostaa sähköauto kuten ennusteet vaativat.
 
Miten verotuksen korotus vähentää päästöjä kun tässä maassa on pakko ajaa autolla, suurimmalla osalla kansaa. Poislukien Hesingin keskustassa asuvat, ne ovatkin vähemmistössä.
Ei niin monella ole varaa ostaa sähköauto kuten ennusteet vaativat.
Nyt iski meinaan sellanen etiäinen että polkuautotuotantoa kehittävillä start-upeilla voi vielä lyödä ittensä miljoona-ääriksi. Tai ehkä hevospelillä kulkeminen on riittävän hiilineutraalia.

Mikäli nämä ideat ei iske voittoa ja kunniaa niin ehkä tämän rämäpäisen ympäristöpolitiikan kärkiajattelijat ovat idiootteja.
 
Nyt iski meinaan sellanen etiäinen että polkuautotuotantoa kehittävillä start-upeilla voi vielä lyödä ittensä miljoona-ääriksi. Tai ehkä hevospelillä kulkeminen on riittävän hiilineutraalia.

Mikäli nämä ideat ei iske voittoa ja kunniaa niin ehkä tämän rämäpäisen ympäristöpolitiikan kärkiajattelijat ovat idiootteja.


Taidankii rueta myymään pysäköinti tilaa hevosille ja vastaaville missä nämä juotetaan ja syötetään sillä aikaa kun omistajat ovat painamassa duunia et valtio voi verottaa heitä. Täytyy talleja vaa keskustoihin rueta rakentamaan !
 
Juu siinä saa tamma Suhina pistää kaviota toisen eteen kun Jyväskylästä Espooseen polkasen toimistolle kerta viikkoon...
 
Taidankii rueta myymään pysäköinti tilaa hevosille ja vastaaville missä nämä juotetaan ja syötetään sillä aikaa kun omistajat ovat painamassa duunia et valtio voi verottaa heitä. Täytyy talleja vaa keskustoihin rueta rakentamaan !
No voit puottaa ainakin Ilmajoen ja Parkanon pois bisness planistäs, niissä on jo tallit keskustassa...
 
Jos siirrytään takaisin hevoskyytiin niin uudet yritykset voivat nousta taas. Hollitupa ja talli.
 
Back
Top