Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Valtiolla on hyvin pieni osuus asiassa, katsomalla budjetteja (julkiset) ja liikevaihtoja (yksityiset) löytyy ne joilla on eniten tässä pelissä.
Monelle yksityisille organisaatiolle "olennainen" kelpaa hyvin, koska monet ovat jo luoneet alalla jalansijan sillä.

Jos katsoo jonkin firman tahi valtion isokenkäisen kirjanpitäjän tai muun vastaavan numeropään, helmitaulun roplaajan silmistä, joka ei tajua tai kiinnosta pahnan pohjimmainen tiede tai logiikka niin tällöin organisaation talouskasvu ja selviämiskyky perustellaan ainoastaan tuijottamalla aktiviteettien tuottoisuutta. Jos aktiviteetti1 tuottaa isomman läjän poletteja valtio/firman kirstuun kuin aktiviteetti2 niin tällöin akt1 ottaa etusijan ilman mitään ehtoja.

Valtion tapauksessa tämä tarkoittaa puhtaasti sitä, että mitä enemmän ongelmia ihmisillä on niin sitä enemmän valtion kirstuun tipahtaa pelimerkkejä. Jos ihmiset ovat terveitä, saira... terveydenhoitofirmat menevät konkkaan ja valtio joutuu kiristämään vyötä verovarantojen huvetessa. Kun organisaatiot ovat saavuttaneet uskonnollisen vakaumuksen kohteeseen verrattavan aseman yhteiskunnassa, rationalismi saa siirtyä syrjään ja, täten, ongelmien keinotekoinen kehittäminen voi alkaa.


 
Olen aina ollut sitä mieltä että sairaaloiden pitäisi palkata vaikka liivijengiläisi pahoinpitelemään ihmisiä niin toisi enemään potilaita ja lisää fyrkkaa sairaalalle.
Tämä siis humoristisena juttuna sille että en ymmärrä miksi sairaaloiden pitää tehdä voittoa, he ovat olemassa palvelemaan sairaita.
 
Olen aina ollut sitä mieltä että sairaaloiden pitäisi palkata vaikka liivijengiläisi pahoinpitelemään ihmisiä niin toisi enemään potilaita ja lisää fyrkkaa sairaalalle.
Tämä siis humoristisena juttuna sille että en ymmärrä miksi sairaaloiden pitää tehdä voittoa, he ovat olemassa palvelemaan sairaita.
Käytetympi keino on pitää jalkakäytävät sopivan liukaina ;)
 
Jos terveydenhoitoa haluttaisiin tosissaan kehittää, suurimmat parannukset löytyisivät työn uudelleenjärjestelyjen kautta suhteellisen pienillä muutoksilla.

Samaa mieltä.

Lääkärit hallinnosta hoito- ja diagnostiikkatyöhön + ohjelmistojen ja kirjaamistapojen ja -määrien järkevöittämistä + hoitotarpeen arviointiin maksimaalinen (eikä minimaalinen) määrä ammatillista osaamista.

Tohon päälle vielä se, että hoitoa priorisoitaisiin esim. potilaan iän, ennusteen jne. mukaan ja selkeän itse aiheutetuilla ongelmilla pääsisi priorisointikertoimissa hännille.

Lisäksi tietenkin se, että kulttuurillisista syistä ja omasta saamattomuudesta johtuva turha ja puoliturha terapiatyö itse kustannettavaksi. Eli lopetettaisiin se, että puheterapeutteja käytetään kielenopettajan roolissa jos ainoa ongelma on laiskat mamuvanhemmat jne.

Noilla päästäisiin jo paljon parempaan tilanteeseen.
 
Käyttäytyykö Anna Kontula Israelissa tavalla joka ei ole sen mukaista mitä kansanedustajalta edellytetään?

Tietenkin. Ei se olisi muuten Anna Kontula.

On muuten live-elämässä ihan mielettömän epäkohtelias ja ylimielinen henkilö. Yksi niitä, jotka eivät ole aikuisikään mennessä oppineet että tervehdykseen on kohteliasta vastata viimeistään viidennentoista kerran jälkeen.
 
Myös muualla kuin Helsingin keskustassa pärjää usein ilman autoa joko kaikilla matkoilla tai ainakin osalla matkoista. Toisaalta Helsingin keskustassa voi tarvita autoa, riippuen siitä minne on matkalla ja varsinkin siitä mitä on kuljettamassa.

Valtaosa auton käytöstä on sitä, että yksi ihminen matkustaa lyhyen matkan taajaman sisällä. Suuri osa näistä matkoista olisi korvattavissa pyöräilyllä, joukkoliikenteellä tai kävelyllä ilman erityisempiä haittoja. Esimerkiksi 2 kilometrin matkan pyöräilee tervejalkainen ihminen alle 10 minuutissa.
Kyllä toki polkee. Ei siinä mitään.

Minkäskokoiset ostoskassit ajattelit pistää ritsille?

Sillä autolla kulkee yhdenkin ihmisen lisäksi ihan toisella lailla tavaraa kuin polkupyörällä.
 
Kyllä toki polkee. Ei siinä mitään.

Minkäskokoiset ostoskassit ajattelit pistää ritsille?

Sillä autolla kulkee yhdenkin ihmisen lisäksi ihan toisella lailla tavaraa kuin polkupyörällä.
Toki autolla kulkee paljon enemmän tavaraa. Mutta kyse on siitä, että kuinka usein sille isolle kuljetuskapasiteetille on tarvetta. Jos iso kuljetuskapasiteetti ei jollain kerralla ole välttämätön, niin voi harkita kannattaako lähteä juuri silloin autolla matkaan. Tai jos isoa kuljetuskapasiteettia tarvitaan kovin harvoin, niin onko se vuoksi ylipäätään tarkoituksenmukaista omistaa autoa.

Pyörällä liikkuessa ostoskassit eivät useinkaan ole järkevä tapa pakata ostoksia vaan esimerkiksi iso reppu toimii paremmin.
 
Täällä olevien kirjoitusten perusteella kukaan autoilija ei koskaan liiku ilman että on auto täynnä lapsia ja/tai 100kg ostoksia. Eivätkö tosiaan koskaan hyppää autoon mennäkseen kioskille tai hakemaan kaupasta pikkuostoksia tai eli semmoista mikä sujuisi pyörällä?
Kai tämän palstan autoilijat ovat niitä vannoutuneita jotka ihan periaatteesta ei koskaan mene minnekään muulla paitsi autolla.
Niitäkin nimittäin on jotka eivät jalallakaan astuisi bussiin koska se on köyhien hommaa.

Minulla on pyörälaukut jonne molempiin mahtuu 5 litran ostoskassi seka isommille ostoksille 30 litran reppu selkään.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olevien kirjoitusten perusteella kukaan autoilija ei koskaan liiku ilman että on auto täynnä lapsia ja/tai 100kg ostoksia. Eivätkö tosiaan koskaan hyppää autoon mennäkseen kioskille tai hakemaan kaupasta pikkuostoksia tai eli semmoista mikä sujuisi pyörällä?

Koska täällä suurin osa näyttää olevan keskittämistalouden puolestapuhujia joten suosituin vastaus todnäk on että farkkuvolvoilijan täytyy vain pitää mölyt mahassa ja muuttaa lähemmäksi palveluita. Ja kaupan piälle pääsee vielä paukuttamaan henkseleitä ettei tue Puuttinia polttoaineen ostamisen kautta.
 
23503300-1118x629.jpg

Martin Scheinin. LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
Professori Martin Scheinin: Pekka Haavisto ei valehdellut
JUHA-PEKKA TIKKA | 15.01.2020 | 13:49- päivitetty 15.01.2020 | 13:55

Ihmisoikeusjuristin mukaan ’Operaatio Korpea’ ei ole.

Verkkouutiset uutisoi tiistaina illalla Ylen julkistamasta asiakirjasta, jolla ulkoministeriö asetti salassa pidetyn Korpi-työryhmän Syyrian al-Holin ISIS-leiriläisten Suomeen-paluuta varten. Ministeriön hankkeet äitien hakemisesta tulivat marras-joulukuun vaihteessa julkisuuteen ja yllättivät muita suomalaispäättäjiä.

Ulkoministeri Pekka Haavistolta (vihr.) kysyttiin kohun puhjettua 2.12.2019 hänen tiedotustilaisuudessaan ”mikä oli tämä Operaatio Korpi?”.
En tunne tätä nimeä… mutta tämä kysymys siitä, millä tavalla Suomen kansalaisia ulkomailla autetaan, se tietysti määräytyy konsulipalvelulain mukaisesti, Pekka Haavisto vastasi.
Tämä nimi, joka joissakin uutisissa näkyy, ”Korpi”, on näiden viranomaisten yhteistyöverkoston nimi. Itsellenikin se tuli… En, en, kun tällä slangisanalla en ole tästä hankkeesta puhunut tai kuullut, niin en ollut tästä varma. Uskon, että he ovat jo vaihtaneet sanaa. Näin kai viranomaiset tällaisessa tilanteessa toimivat, Haavisto jatkoi.

Iltalehden 4.12.2019 mukaan ”operaatio ei tarkoita hänen (Haaviston) mukaansa sitä, että al-Holin leirin suomalaislapset pyrittäisiin hakemaan Suomeen ilman äitejään”.
Tiedän, että Operaatio Korpi on olemassa. Se on viranomaisvalmistelua viranomaisten kesken siihen, että joko spontaanisti tai haettuna joku perhe tai joitakin ihmisiä sieltä al-Holin leiriltä tulee ja miten sitten viranomaiset toimisivat yhteistyössä, Pekka Haavisto sanoi IL:lle 4.12.2019.

Kansainvälisen oikeuden ja ihmisoikeuksien professori Martin Scheinin puolustaa nyt twitterissä Pekka Haavistoa. Scheinin viittaa Ylen julkistamaan ulkoministeriön asiakirjaan asettamispäätöksestä.
Siitä käy ilmi, että kyseessä oli Korpi-projekti -työryhmä, jonka alatyöryhmien tuli tuottaa operaatiosuunnitelmat.
– Sanoilla on merkitys. Ei ole ”Operaatio Korpea” jolla lapset ja äidit olisi tuotu salaa Suomeen. Haavisto vastasi totuudenmukaisesti sanoessaan ”ei sillä nimellä” ja ”ei valmista suunnitelmaa”, samalla suojaten suunnitteluhankkeen ei-julkista statusta, Martin Scheinin twiittaa.
Scheinin jatkaa, että ”kohuväite koski OPERAATIO Korpea jolla lapset ja äidit olisi SALAA tuotu Suomeen. Haavisto vastasi ”ei sillä nimellä” ja ettei kerro keskeneräisistä SUUNNITELMISTA”.
– Dokumentti vahvistaa, että ei operaatiota vaan väljä suunnittelutoimeksianto päätöksiä varten.
– Haavisto ei valehdellut vaan kielsi nimen ”Operaatio Korpi”, samalla suojaten laillisia salassapitointressejä ja kertoen julkisuuteen että *suunnittelua* tehdään lasten ja äitien oikeuksien ja turvallisuuden toteuttamiseksi, professori Scheinin kirjoittaa.

Martin Scheinin FIN@MartinScheininF

https://twitter.com/MartinScheininF/status/1217380017719693312

Yleisön pyynnöstä: Kohuväite koski OPERAATIO Korpea jolla lapset ja äidit olisi SALAA tuotu Suomeen. @Haavisto vastasi "ei sillä nimellä" ja ettei kerro keskeneräisistä SUUNNITELMISTA. Dokumentti vahvistaa, että ei operaatiota vaan väljä suunnittelutoimeksianto päätöksiä varten

70

11.36 - 15. tammik. 2020
Twitter Ads -tiedot ja yksityisyys

Näytä käyttäjän Martin Scheinin FIN muut twiitit





Martin Scheinin FIN@MartinScheininF

· 2 h

Vastauksena käyttäjälle @JariHalva ja 6 muulle
Luehan tarkemmin. Sanoilla on merkitys. Ei ole "Operaatio Korpea" jolla lapset ja äidit olisi tuotu salaa Suomeen. Haavisto vastasi totuudenmukaisesti sanoessaan "ei sillä nimellä" ja "ei valmista suunnitelmaa", samalla suojaten suunnitteluhankkeen ei-julkista statusta @Tikkis1

Tikkis@Tikkis1


Pitääkö tuokaan sanakikkailu paikkansa? Oikeudessa ei pätisi. Kiistatonta on, että Haavisto on valehdellut kaikesta asiaan liityvistä asioista. Alkaen ministeriö pelottelusta suunnitelman kautta palautus lentoon. Yhden valeen voisi painaa villaisella, mutta tulva on liikaa.

1

11.51 - 15. tammik. 2020
Twitter Ads -tiedot ja yksityisyys

Näytä käyttäjän Tikkis muut twiitit





Martin Scheinin FIN@MartinScheininF

· 2 h

Vastauksena käyttäjälle @MartinScheininF @Haavisto
Puhun siis tästä dokumentista. @Haavisto ei valehdellut vaan kielsi nimen "Operaatio Korpi", samalla suojaten laillisia salassapitointressejä ja kertoen julkisuuteen että *suunnittelua* tehdään lasten ja äitien oikeuksien ja turvallisuuden toteuttamiseksi http://data.yle.fi/dokumentit/Uutiset/Korpi1.pdf …

M. Korhonen@mkorhonen12345


Eli vetoat puhutun kielen epämääräisyyteen ja tämän kielen epämääräisyyden takia kaikkiin lausuntoihin jää juristinmentäviä reikiä.

Käytännössä ministerin puheilla ei ollut hirveästi tekemistä todellisuuden kanssa.

(suunitelmaa ei ollut, kyseessä oli vasta esisuunnitelma jne
 
Täällä olevien kirjoitusten perusteella kukaan autoilija ei koskaan liiku ilman että on auto täynnä lapsia ja/tai 100kg ostoksia. Eivätkö tosiaan koskaan hyppää autoon mennäkseen kioskille tai hakemaan kaupasta pikkuostoksia tai eli semmoista mikä sujuisi pyörällä?.

Maksan auton omistamisesta päästöihin perustuvaa käyttömaksua joten en näe siinä mitään väärää tai moitittavaa, että myös ajan sillä, oli matkan mitta mikä tahansa.
 
Täällä olevien kirjoitusten perusteella kukaan autoilija ei koskaan liiku ilman että on auto täynnä lapsia ja/tai 100kg ostoksia. Eivätkö tosiaan koskaan hyppää autoon mennäkseen kioskille tai hakemaan kaupasta pikkuostoksia tai eli semmoista mikä sujuisi pyörällä?
Kai tämän palstan autoilijat ovat niitä vannoutuneita jotka ihan periaatteesta ei koskaan mene minnekään muulla paitsi autolla.
Niitäkin nimittäin on jotka eivät jalallakaan astuisi bussiin koska se on köyhien hommaa.

Minulla on pyörälaukut jonne molempiin mahtuu 5 litran ostoskassi seka isommille ostoksille 30 litran reppu selkään.
Minä liikun autolla ilman ostoksia tai lapsia. Saatan ihan hyvin hakea kaupasta taskuun mahtuvan tavaran autolla. Mutta siihenkin on syy: 10km matka jäistä sivutietä jota ei ole valaistu taikka muutenkaan pahemmin hoidettu. Toki kesällä olisi mahdollista käydä pyörällä, mutta yleensä syynä tällaisen ostoksen hakemiseen erikseen on kiire.
 
90-luvulla suunniteltiin pääkaupunkiseudun liikenneinvestointeja oikein.

Vaihtoehtoja oli paljon: länsimetro, hakamäentien perusparannus, pisara-rata,... Kaikkien investointien vaikutus maankäyttöön, liikennemääriin ja matka-aikoihin laskettiin malleilla. Tuloksena saatiin arviot kannattavuudesta ja päättäjille suositus investointien toteuttamisjärjestyksestä.

Samaa ei voi sanoa hallituksen liikennepolitiikasta. Hallitusohjelmaa valmisteleva ideariihi ehdotti Helsingin ja Turun sekä Helsingin ja Tampereen välisten raideyhteyksien parantamista.

Voivat nuo olla hyviäkin hankkeita, mutta niiden kannattavuutta verrattuna moneen muuhun hankkeeseen ei ole tutkittu kunnolla.

Tämä on siis ideologista liikennesuunnittelua.
 

"Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) taas sanoo, että kansanedustajiin ja heidän tehtäviinsä pitäisi liittyä koskemattomuus ja heidän tehtäviensä kunnioittaminen."

Mitä v**** toi tulipunanen jihadisti taas sössöttää....

Kontula, kaiketi yksityishenkilönä, matkusti kolmanteen maahan ilkivaltaa tehdäkseen ja Haavisto vinkuu koskemattomuudesta ja tehtävien kunnioittamisesta....
 
Viimeksi muokattu:

"Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) taas sanoo, että kansanedustajiin ja heidän tehtäviinsä pitäisi liittyä koskemattomuus ja heidän tehtäviensä kunnioittaminen."

Mitä v**** toi tulipunanen jihadisti taas sössöttää....

Kontula, kaiketi yksityishenkilönä, matkusti kolmanteen maahan ilkivaltaa tehdäkseen ja Haavisto vinkuu koskemattomuudesta ja tehtävien kunnioittamiseta....

Lues tämä niin ymmärrät...


:D :D :D
 

"Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) taas sanoo, että kansanedustajiin ja heidän tehtäviinsä pitäisi liittyä koskemattomuus ja heidän tehtäviensä kunnioittaminen."

Mitä v**** toi tulipunanen jihadisti taas sössöttää....

Kontula, kaiketi yksityishenkilönä, matkusti kolmanteen maahan ilkivaltaa tehdäkseen ja Haavisto vinkuu koskemattomuudesta ja tehtävien kunnioittamiseta....
Hieno on jihadisti hallitus meillä, uskomatonta jälleen kerran, ihan vitun uskomatonta touhua. Minä olen viimeisten vuosien aikana luullut useasti, että ei kait tätä enempää voi sekoilla, mutta paskan vitut, aina jaksaa yllättää. ISIS-pekalle ja kumppaneille immuniteetti!!!
 
Back
Top