Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.


"Ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr) taas sanoo, että kansanedustajiin ja heidän tehtäviinsä pitäisi liittyä koskemattomuus ja heidän tehtäviensä kunnioittaminen."
Kontula, kaiketi yksityishenkilönä, matkusti kolmanteen maahan ilkivaltaa tehdäkseen ja Haavisto vinkuu koskemattomuudesta ja tehtävien kunnioittamiseta....
Vai tarkoittaako Haavisto että Kontula oli virkamatkalla ja eduskunnan lähhettämänä tekemään tämän aidanleikkauksen??! Sehän tekee asiasta entistä merkillisemmän.
 
Vai tarkoittaako Haavisto että Kontula oli virkamatkalla ja eduskunnan lähhettämänä tekemään tämän aidanleikkauksen??! Sehän tekee asiasta entistä merkillisemmän.

Ehkä kyseessä oli vain väärä osoite? Ehkä Kontula oli salainen Korppi-agentti ja tarkoitus oli leikellä Al-Holin aitaa alistettujen naisten vapauttamiseksi mutta osoite tuli väärin?
 

"Tiistaina Helsingin juutalainen seurakunta otti kantaa Kontulan toimintaan. Seurakunnan Facebook-sivuilla julkaistussa kirjoituksessa esitetään jyrkkää kritiikkiä kansanedustajaa kohtaan.

”Kritisoimalla ainoastaan Israelin saartoa Gazasta, ja olemalla kohdistamatta mitään kritiikkiä tai toimenpiteitä Egyptin vastaavaan saartoon, on kyseinen kansanedustaja International Holocaust Remembrance Associationin (IHRA) määritelmän mukaan melko todennäköisesti syyllistynyt antisemitismiin”, kirjoituksessa sanotaan"
 
Samaa ei voi sanoa hallituksen liikennepolitiikasta. Hallitusohjelmaa valmisteleva ideariihi ehdotti Helsingin ja Turun sekä Helsingin ja Tampereen välisten raideyhteyksien parantamista.

Voivat nuo olla hyviäkin hankkeita, mutta niiden kannattavuutta verrattuna moneen muuhun hankkeeseen ei ole tutkittu kunnolla.

Tämä on siis ideologista liikennesuunnittelua.

On niitä tutkittu ihan riittävästi.

H/K-luku eli hyöty vs. kustannus on Helsinki - Turku radassa niin alhainen, ettei sen rakentaminen ole taloudellisesti kannattavaa. Rataan on vaikea tai mahdoton löytää ulkomaisia sijoittajia.

Syynä tietysti turkulaisten vähyys eli ei vain riitä matkustajia Turkuun päättyvällä radalla. Turkulaiset toki ovat ottaneen mukaan sekä Tukholman että Pietarin asukkaat, jotta saavat tarpeeksi potentiaalia.

Helsinki - Tampere -pikarata on taloudellisesti kannattava ja siihen löytyisi helposti ulkomaista rahaa miljardeja. Rata kun palvelee tamperelaisten lisäksi myös porilasia, vaasalaisia, oululaisia, jyväskyläläisiä jne. Matkustajamäärät aivan eri luokkaa kuin Turkuun.

Tampereen radassa ongelmana on suunnittelun puute eli kun pitäisi lähteä maakuntakaavasta liikkeelle ja edetä sitä kautta, niin vierähtää 10 vuotta ennen kuin mitään on valmiina, jos riittääkään, kun joka kaava-aste pitää vetää KHO:n kautta.
 

Ei pitäisi tulla suurena yllätyksenä että vasemmisto on äärimmäisen juutalaisvihainen.

Neukkulandian opit tuohon kansaan suhtautumiseen on aika yleisesti tiedossa, eivätkä ole kovin positiivista luettavaa. Päälle kun lisätään se röyhkeys mikä juutalaisilla oli että menivät nöyryyttämään kommunistien aatetovereita, syyriaa, irakia ja egyptiä imperialistisissa valloitussodissaan kerta toisensa jälkeen :cry:.

En minäkään itse kovin mukavana toimintana näe esim. Israelin siirtokuntia, mutta ketuttaa myös se paljon vasemmalta tuleva ~tarinankerronta~ joka kerta toisensa jälkeen jättää kaikki raketti-iskut, puukotukset, sodat, turistien tappamiset (euroopassakin!) ja muun täysin huomiotta ja keskittyy lähinnä niiden perustelemiseen.

Toisaalta, olihan itä-saksakin Suomessa pitkään se toteutunut utopia johon meidänkin piti pyrkiä ihan koulukirjoja ja puolueetonta yleä myöten. Siellä kansa voi hyvin, oli vapaa ilmaisemaan itseään juuri niinkuin halusikin ja joka muuta väittää on fasistien valemediaa lukenut natsi ja imperialisti.
 
Kyllä tuo minusta menee ihan normaalin keskustelun puitteisiin eikä ole jankkaamista. Vaikka jokaisella on omanlaisensa työmatkat niin kannattaako liikennepohdintaa lopettaa siksi että jotkut älähtää heti kun autoon puututaan?
Hyviä esimerkkejä perssiilleen menneestä kaavoituksesta on ne kaupungit joissa vanha keskusta näivettyy ja ihmiset ohjataan 2 km päähän suurmarketteihin. Kun olis aikanaan voitu täydennysrakentaa ja huolehtia sen keskustan elinvoimasta, niin nyt porukat ohjataan autoihinsa ja ajamaan keskustasta muualle.
.

Ne keskustat näivettyvät juuri autoilun vaikeuttamisen vuoksi liikennejärjestelyillä ja pysäköintiä rajoittamalla. On helvetillisen kokoiset "kävelykeskustat". Helpompaa on perheelliset käydä ostoksilla ostoskeskuksessa, kun sinne saa auton parkkiin, eikä tarvitse raahata ostoksia puolta kilometriä autolle/maksaa pysäköinnistä..
 
Se, että auto on jollekin ihmiselle välttämätön vaikkapa kuljettaessa 30 kilometrin päähän mökille ei tarkoita sitä, etteikö jollakin toisella matkalla (vaikkapa mennessä parin kilometrin päähän kauppaan josta ostaa pienehkön määrä tavaraa) auton käyttö olisi lähinnä mukavuudenhaluun pohjautuvaa.

Vai ihan "mukavuudenhalua". ;) Päästiin uskonnollishurmiolliseen poliittiseen pohjaan. Entäpä sitten. Kärsiäkö pitäisi?

Suomen päästöillä ei ole mitään merkitystä, jos edes co2-mallit jotka ovat menneen perseelleen 80-luvun lopusta pitävät edes paikkansa.

Tuossa se pohjasyy tulikin esiin..
 
Ne keskustat näivettyvät juuri autoilun vaikeuttamisen vuoksi liikennejärjestelyillä ja pysäköintiä rajoittamalla. On helvetillisen kokoiset "kävelykeskustat".
Kokkola hyvä esimerkki, tästä pääsi autolla vielä toistakymmentä vuotta sitten. En ymmmärrä miksi piti tehdä kävelykaduksi.
kokkolakavelykatu.jpg
 
Täällä olevien kirjoitusten perusteella kukaan autoilija ei koskaan liiku ilman että on auto täynnä lapsia ja/tai 100kg ostoksia. Eivätkö tosiaan koskaan hyppää autoon mennäkseen kioskille tai hakemaan kaupasta pikkuostoksia tai eli semmoista mikä sujuisi pyörällä?
Kai tämän palstan autoilijat ovat niitä vannoutuneita jotka ihan periaatteesta ei koskaan mene minnekään muulla paitsi autolla.
Niitäkin nimittäin on jotka eivät jalallakaan astuisi bussiin koska se on köyhien hommaa.

Minulla on pyörälaukut jonne molempiin mahtuu 5 litran ostoskassi seka isommille ostoksille 30 litran reppu selkään.
Polkupyörään on pirun hankala laittaa 2kw vahvistinta, kahta vähintään 12" subbaria ja kuutta erilliskaiutinta, sekä näille omaa vahvistinta. Koska musiikin pitää soida kovaa. Samalla tietysti kulkee mukavasti ostokset, kakarat ja elukat minne ikinä tarviikin viedä.

Bussi? Eikös bussilla kulje työttömät ja maahanmuuttajat? Näin ainakin Tampereen kaupunki liikenteessä näyttää olevan. Itse en kulje kyllä julkisilla ollenkaan. Luultavasti sieltä saa Ruton ja Koleran vähintään...
 
Itse kun käyn pyörällä kaupassa, niin selässä on noin 30 litraa tavaraa vetävä reppu. Sen kun ostaa täyteen tavaraa, niin se painaa ehkä noin 10-15 kg. Joskus käy niin, että aivan kaikki tavara ei mahdu reppuun, jota varten minulla on muovikassi mukana, jonka sidon repun kylkeen roikkumaan.

Jos tarve olisi ostaa selvästi tätä enemmän tavaraa eli vaikkapa tuon noin 25 kiloa niin ottaisin ensisijaisesti mukaan rinkan johon se tavaramäärä uppoaa helposti. Voi olla, että harkisisin myös pienen yksipyöräisen peräkärryn ostamista pyörään tavarankuljetusta varten. Tuttavapiirissä eräs käyttää sellaista, kun käy isommilla ostoksilla polkupyöräkyydillä, ja on kuulemma kätevä ratkaisu. Myös korillisen tarakan hankkiminen saattaisi olla yksi vaihtoehto jos haluaisi lisää kuljetuskapasiteettia repun rinnalle.

Sarvikossa roikkuvat muovikassit sen sijaan eivät ole hyvä ratkaisu. Ne hankaloittavat pyöräilyä ja myös hidastavat matkantekoa merkittävästi koska niillä on suuri ilmanvastus.

Autolla tuo ostosten kuljettaminen on helpompaa, eikä tarvitse alkaa pelleilemään rinkkojen ja polkupyörän peräkärryjen kanssa loskassa.

Itse perheellisenä valitsen auton, kun sellainen on keksitty.
 
Meillä on lähikauppaan 20km, eli en poikkea kiskalla tai hakemassa pikkuostoksia. Lähin bussipysäkki on siinä saman lähikaupan kupeessa. Mukana on myös liki aina liuta lapsia ja lopputila kulkimesta täytettynä kauppakasseilla, rehusäkeillä ja purupaaleilla. Huviajelua en aja metriäkään, näitä rospuutonraiskaamia kärrypolkuja ei kukaan aja huvikseen.

naapuriin jos on asiaa (landella naapureita on kaikki n. 5km:n säteellä asuvat) menen kävellen, tsygällä tai mönkijällä. Paitsi pimeellä.

toki olen patalaiska, mukavuudenhaluinen kermaperseprinsessa joka kaltaistensa kanssa on syyllinen ilmastonmuutokseen kun piittaamattomuuttani kuljen kauppaan autolla. Enkä polkaise sinne jopolla, tenavat sullottuina siihen pyöränperään ripustettavaan surmanloukkuun, kånkeniin sullon viikon chiansiemenet ja soijamaidot..
 
No onpas teillä etäisyydet. Itsella Sale 300 metrin päässä ja isompi Minimani 3km päässä. Ja vielä isompi Prisma n. 3.5km päässä.
No asiahan on silleen että kun on vain polkupyörä niin ei voi asua missään böndellä hevon skutsissa edes vaikka haluaisikin ja minähän en halua edes..
 
Maksan auton omistamisesta päästöihin perustuvaa käyttömaksua joten en näe siinä mitään väärää tai moitittavaa, että myös ajan sillä, oli matkan mitta mikä tahansa.

Jep. Pelkästä omistamisesta pitää maksaa "käyttömaksua" ajoi tai ei. Miksi helvetissä lähtisin leikkimään jonkun rinkan ja polkupyörän peräkärryn kanssa sohjoon kauppareissulle?
 
Jep. Pelkästä omistamisesta pitää maksaa "käyttömaksua" ajoi tai ei. Miksi helvetissä lähtisin leikkimään jonkun rinkan ja polkupyörän peräkärryn kanssa sohjoon kauppareissulle?
Hyötyliikuntaa, ei tarvitse mennä erikseen salille tai lenkille. Plus että se kasvattaa luonnetta kun polkee 10cm pakusssa nuoskalumessa.
 
Back
Top