Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Paskiaiset löysivät minut... nyt on kyllä täysin persaukinen valtio, valitettavasti omamme, asialla, kun meikäläinen jahdataan Norjasta saakka faijan kuoleman johdosta, kirjeitse. Perintöveroa karhutaan, luonnollisesti en ole siis saanut mitään perintöä vielä, mutta koska tämä on ensimmäinen kerta elämässä kun kukaan jättää mulle mitään muuta kuin paskoja geenejä, ajattelin olla maksamatta ja katsoa mitä tapahtuu.
Ja joo, toi on mun fleda. Ja siinä on palvelunumero....

Katso liite: 44609
Itse en suosittelisi maksamattomuutta, verokarhu on ilkeä...
 
Itse en suosittelisi maksamattomuutta, verokarhu on ilkeä...
Jep toi kävi kyllä mielessä samantien, olen tapellut tuulimyllyjä vastaan koko ikäni, mutta joskus ropellit ovat niin isoja ettei maksa vaivaa. Olis tietty hyvä jos perintö tulisi ensin, että on mistä maksaa ilman että se aiheuttaa liikaa näppylöitä.
Mutta oikeassa olet, toi täytyy valitettavasti hoitaa.
 
Tämä on vaan sellainen ongelma jota en ikinä ajatellut kohtaavani, koska en ole ikinä mitään perintöä saanut... meidän suvut oli kuten ehkä aika monet, mutsilla 3 sisarusta vielä, jne... itse olen hänen ainoa biologinen lapsensa, vm. 1973. Eli syntyvyys romahti jossain vaiheessa...
Kuten ehkä reserviläisveli @EXLT2 jos et odottanut laskua verottajalta. Noh en minäkään.
 
Itse en suosittelisi maksamattomuutta, verokarhu on ilkeä...
Hahah! Pienen miehen sankariteko, linkki jonka laitoit sisälsi lähinnä helvetin huonoja uutisia, mutta siinä oli 4 vaihtoehtoa, joilla antaa napin painannalla palautetta.

Valitsin toisen oikealta:

"Epäselvää"

Lauantai-iltani on pelastettu :cool: .
 
Näin reserviläisenä täytyy todeta että vittuako se faijan-käppänä meni kuolemaan, tästä ei ole seurannut kuin mahdotonta riesaa.
Sain voudin niskaani vielä, ja kyllä, tiedän että se pitää maksaa pois.

Perintöveron maksu myöhässä – joudut maksamaan myös viivästyskorkoa

Jos maksat perintöveron eräpäivän jälkeen, sinun täytyy maksaa myös viivästyskorkoa. Viivästyskorkoa pitää maksaa myös mahdollisesta veronkorotuksesta.


Jumalauta kuka haluaa lukea tollaista tekstiä?
 
Näin reserviläisenä täytyy todeta että vittuako se faijan-käppänä meni kuolemaan, tästä ei ole seurannut kuin mahdotonta riesaa.
Sain voudin niskaani vielä, ja kyllä, tiedän että se pitää maksaa pois.

Perintöveron maksu myöhässä – joudut maksamaan myös viivästyskorkoa

Jos maksat perintöveron eräpäivän jälkeen, sinun täytyy maksaa myös viivästyskorkoa. Viivästyskorkoa pitää maksaa myös mahdollisesta veronkorotuksesta.


Jumalauta kuka haluaa lukea tollaista tekstiä?
Vou, Teikäläisellä on komea ruskea fleda.

Näin jo teini-ikäisestä hiusrajaa vetäytyneenä ja 13-vuotiaasta lähtien nutipääksi ajelleena oon vähän kateellinen.

J. s. pistä takkaan/nuotioon ja pysy vuonomaassa. Ei ne perkeleet tässä suhteessa rajoja ylitä.
 
Vou, Teikäläisellä on komea ruskea fleda.

Näin jo teini-ikäisestä hiusrajaa vetäytyneenä ja 13-vuotiaasta lähtien nutipääksi ajelleena oon vähän kateellinen.

J. s. pistä takkaan/nuotioon ja pysy vuonomaassa. Ei ne perkeleet tässä suhteessa rajoja ylitä.
Noh, maantien vaalea oli joskus ehdotettu... mutta nyt 47-vuotiaana täytyy vaan olla tyytyväinen että fledaa on, kiitos professori Nordströmin.
Jep, noin se joskus menee, vuonna 2008 itse asiassa.

Siirrännäiset, 3500 kpl, ja toimii yli 10 vuotta myöhemmin. Takaraivosta eturaivoon, ja yleistä rauhoittumista samalla.
 
Siirrännäiset, 3500 kpl, ja toimii yli 10 vuotta myöhemmin. Takaraivosta eturaivoon, ja yleistä rauhoittumista samalla.
Hmm, ja kerta toiseen. Tohon en haluu mitään kirjoittaa.

Mutta noi 'maksumääräykset' heitä takkaan. Ittelle on sekä isovanhempien että vanhempien 'perinnöistä' tullut samoja lappuja.

Hah voi vittu sentään. Ennen kuin maksan mitään homeisista hirsimökeistä, niin tuikkaan ne tuleen. Siis ihan kuvitteellisesti.

Mitähän rohvessori tarjois meikälle, jolla on ruma arpi huulesta sieraimeen asti ja vielä rumempi poskessa ja silmäkulmasta otsaan ulottuva. Multa on joskus kysytty, että 'missä sodassa sä olit'.
 
Viimeksi muokattu:
Protokolla 1: ei suoraan sanottuna kiinnosta.
Protokolla 2: whatever. mennään.
Noi protokollat allekirjoitan täysin.

Kuten erään nipponilaisen sarjakuvan kundi totesi, 'mua ei oo voitettu ennen kuin olen kuollut'.

Ja toihan on se ajatusmalli, jotka meidät pohjolan samurait ja isännöttömät roninit yhdistää idän soturikansaan.

Lahessa on mua vetänyt pataan yksi päihdeongelmainen kantasuomalainen sekä todennäkäköisesti samaan taipuva uusnatsi tai ainakin ihan vitun rasistinen lihaskimppu; sekä arabit että somalit ovat lähteneet kävelemään rasistisyytösten jälkeen, kun olen vähän näytellyt suomalaista välinpitämättömyyttä.
 
Taksiala on ollut kyvytön uudistumaan ilman lakimuutoksia ja edelleen on uudistuminen ihan mahdoton ajatus. Lakimuutos tuli ja vanhat jäärät eivät osanneet uudistua vieläkään ja pitävät jatkuvaa haloota siitä, kuinka on niin vaikeaa. Samalla Uberit ym. innovatiiviset kilpailijat ajelevat vasemmalta ja oikealta ohitse. Syyttää voi myös suomalaisia jääräasiakkaita, jotka eivät osaa käyttää muita kuin perinteisiä tolppatakseja sekä surkeaa yrittämistä, kun ei ole vieläkään kotimaista vastinetta kansainvälisille kyytisovelluksille. Ja tuo vaatimus jostain alkeellisesta taksamittarista on kyllä täysin järjetön maailmassa, jossa sekä asiakkaat että kuskit kantavat taskussa supertietokonetta mittariin verrattuna :rolleyes:.
Miksi sen piti uudistua?
 
Perintöveron perimisaikataulun puolesta pitää tehdä muutoksia, mutta kun jotain pitää verottaa niin perintöhän on täysin ansaitsematonta tuloa. Mieluummin verotetaan perintöjä kuin työntekoa, palveluja ym.

Ajatteles nyt jos on vaikka yritys jonka arvon kasvatukseen ja laajentamiseen jälkipolvetkin ovat aktiivisesti osasillistuneet. Pitäisi laittaa mieluummin vaikka nurin ja rällätä se Himoksella kun ei Thaimaaseenkaan pääse?

Ei kaikki ole sitä että "lapsille 500000" käteisenä tai osakkeina. Joillain on omaisuutta jota on juuri nyt tämmöisessä tilanteessa IHAN MAHDOTON VAIHTAA RAHAKSI - hyvä jos saa pankkilainaa. Perintöverokarhulla on arvosta oma näkemyksensä mutta niin on lapsillakin. Ei ne osu.
 
Miksi sen piti uudistua?

Jotta tarjonta ja hinnoittelu ei olisi pienen piirin käsissä. En näe mitään hyvää syytä esim. sille, miksi lupien määrää pitäisi rajoittaa. Toki sitä voi rajoittaa, millä osaamisella ja meriiteillä luvan saa, mutta ei määrää. Täysin sama asia apteekkilupien kanssa, jotka ovat nyt rahan printtausautomaatteja.

Omalta kohdaltani olen pkseudulla lopettanut perinteisten taksien käyttämisen lain uudistamisen jälkeen ja siirtynyt suoraan Uberin asiakkaaksi.
 
Ihan pakko kysäistä, jos et saanut mitään, niin mistä tuo perintövero sitten koostui?

no kuvitteleppa vaikka sellanen tilanne missä on jonkun kuvitteelisen baltriberin appiukko aikanaan perinyt omalta isältään huomattavan maa-omaisuuden. Hankkinut siihen sitten rouvan joka ei omista mitään. Rahaa ei turhaan säästellä vaan ostetaan kesämökki tiettömien taipaleiden takaa perseenlävestä mutta muuten kaikki kipataan kurkusta onttoon jalkaan. Sitten ottaa appiukko viimesen huikan ja hönkä häviää samalla avauksella pullon hengen kanssa.

leskikeisarinnalle (joka ei edelleenkään ole saanut hankittua itselleen mitään omaisuutta) jää täysi hallintaoikeus kiinteistöihin kuolemaansa asti. Rahaa ei ole. Mitään ei pysty myymään.

verohallinto onneksi terhakkaasti muistaa asuntovelkaista lapsiperhettä verottamalla tätä ”täysin itseansaitsematonta ja taivaasta tippunutta ansaitsematonta omaisuutta” ihan riittävästi. Onneksi oli säästöjä, harmi että ne säästöt olisi haluttu käyttää meidän omien lasten hyväksi eikä spurguuntuneen leskikeisarinnan asuntoetuuden säilyttämiseen.

sanonpahan vaan vaikken mä miljoonissa kierikään niin siitä pidän huolen ettei mun lasten tartte maksaa omistaan mun hautauskuluja tai perintöveroja, saati että jäisin kuleksimaan syytingille toisen omistamaan tötteröön. Kyllä aikuisella tarttis olla omaakin omaisuutta kertyneenä
 
Back
Top